ustawianie zapłonu lampą stroboskopową 3.0V6
Moderator: luk4s7
Re: ustawianie zapłonu lampą stroboskopową 3.0V6
@Rokfor32, jest tak jak opisałeś. Seria szybkich mrugnięć, po czym jest chwilowa przerwa i powtórka. Silnik zdecydowanie lepiej chodzi po tej regulacji i ma dobrą reakcję na pedał gazu. Dzięki!
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 7958
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: ustawianie zapłonu lampą stroboskopową 3.0V6
Seria szybkich mrugnięć - ale CIAGLE !!
Jeżeli między mrugnięciami sa przerwy - to jest to komunikat błędu. Pogrzeb sobie po necie, jest mnóstwo opisów, jak się to odczytuje.

Jeżeli między mrugnięciami sa przerwy - to jest to komunikat błędu. Pogrzeb sobie po necie, jest mnóstwo opisów, jak się to odczytuje.
Re: ustawianie zapłonu lampą stroboskopową 3.0V6
Dziękuję! Pochwalę się później co mój 4R "wymrugał" mi na na liczniku.
P.S.
Jesteś w stanie zweryfikować poprawność tego źródła kodów?
https://www.troublecodes.net/toyota/toy ... t100-3-0l/
P.S.
Jesteś w stanie zweryfikować poprawność tego źródła kodów?
https://www.troublecodes.net/toyota/toy ... t100-3-0l/
Re: ustawianie zapłonu lampą stroboskopową 3.0V6
Rokfor - jest dobrze. w 3VZ-E tak jest. Miga szybko przez dluzszy czas a potem jest przerwa.
Spojrz na wykres przebiegu funkcji przy braku bledow na rysunku:
Na pierwszy rzut oka lista wydaje sie byc poprawna. W tym temacie: viewtopic.php?f=15&t=20241jpj pisze: ↑03 lut 2023, 13:37Jesteś w stanie zweryfikować poprawność tego źródła kodów?
https://www.troublecodes.net/toyota/toy ... t100-3-0l/
w drugim poscie od gory wzucilem w zalaczniku wyciag z OEMowej instrukcji serwisowej jak wyblyskac, oczytac i zinterpretowac kody. Polecam sobie pobrac

- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 7958
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: ustawianie zapłonu lampą stroboskopową 3.0V6
Nigdy nie zaobserwowałem tejże przerwy - no ale fakt, jak sygnalizuje komp, że jest wsio OK - to się i nie gapiłem w lampkę jakoś specjalnie długo ... 

Re: ustawianie zapłonu lampą stroboskopową 3.0V6
Ok, jedyny błąd jaki mi się pojawił to numer 14. Ogólnie auto pali normalnie, silnik po regulacji lampą wraz z wpiętą zworką przestał chodzić kwadratowo, obroty nie falują (dolot szczelny - nowe gumy od przepływki). Będę jeszcze chciał na wiosnę sprawdzić odmę podczas wymiany uszczelek pod klawiaturami. Wracając do głównego punktu, czyli błędu #14 mogę się domyślać, że tak jak opisywaliście, problem leży po stronie złego podpięcia gaziarzy. Będę to sprawdzał jak zrobi się trochę cieplej. Dzięki za pomoc! 

- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 7958
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: ustawianie zapłonu lampą stroboskopową 3.0V6
Błąd 14: IGF signal from igniter is not input to ECM for 6 consecutive ignitions.
Przyczyny:
• Open or short in IGF or IGT circuit from igniter to ECM
• Igniter
• ECM
IGT raczej jest w porządku (bo to po prostu sygnał wyzwalania iskry, a skoro silnik pracuje - to ten sygnał musi być poprawny). Zostaje IGF.
Przyczyny:
• Open or short in IGF or IGT circuit from igniter to ECM
• Igniter
• ECM
IGT raczej jest w porządku (bo to po prostu sygnał wyzwalania iskry, a skoro silnik pracuje - to ten sygnał musi być poprawny). Zostaje IGF.
Re: ustawianie zapłonu lampą stroboskopową 3.0V6
To bardzo prosto sprawdzic. Odpinasz wtyczke przy module zaplonowym (przy okazji patrzysz czy juz na pierwszy rzut oka nie ma tu jakich kwiatkow nawywijanych typu uciete przewody.) Rozbierasz panel przy slupku A po stronie pasazera odpinasz wtyczke od ECU i mierzysz multimetrem przejscie miedzy pinami IGF po obu stronach. W manualu sa pinouty kostek - wiec nie musisz sprawdzac wszystkich po kolei tylko od razu konkretny 
Jest tez szansa ze modul zaplonowy jest wadliwy i nie podaje zwrotnego IGF, ale raczej male szanse.
Podczas jazdy swieci Ci sie Check Engine?

Jest tez szansa ze modul zaplonowy jest wadliwy i nie podaje zwrotnego IGF, ale raczej male szanse.
Podczas jazdy swieci Ci sie Check Engine?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 7958
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: ustawianie zapłonu lampą stroboskopową 3.0V6
Te moduły (ignitery) densowskie są naprawdę mocno odporne. Ja chyba jeszcze się nie styknałem ze spalonym - a tym bardziej częściowo uszkodzonym.
Jeżeli auto miało kiedykolwiek LPG - to radzę BARDZO uważnie posprawdzać kable/wiązki. Sterowniki LPG potrzebują sygnału obrotów z instalacji auta - a gaziarzom często się nie chce sprawdzać schematów - jak znajdą cokolwiek co "pulsuje w rytm pracy silnika" - to się dopinają. Czasem uszkadzając te kable - a na pewno uszkadzając izolację.
Jeżeli auto miało kiedykolwiek LPG - to radzę BARDZO uważnie posprawdzać kable/wiązki. Sterowniki LPG potrzebują sygnału obrotów z instalacji auta - a gaziarzom często się nie chce sprawdzać schematów - jak znajdą cokolwiek co "pulsuje w rytm pracy silnika" - to się dopinają. Czasem uszkadzając te kable - a na pewno uszkadzając izolację.
Re: ustawianie zapłonu lampą stroboskopową 3.0V6
Szczera prawda, mam takie same doswiadczenia jak Rokfor w tym temacie. Jak kupilem swojego 4R to pod maska wiazka byla poszarpana z kazdej strony. Nie przez kuny ani szczury, tylko niestety przez gaziarza.
Re: ustawianie zapłonu lampą stroboskopową 3.0V6
LPG było zakładane przez wcześniejszego właściciela zaraz po ściągnięciu auta, czyli końcem września 2022, także jest to świeże wszystko. Dzięki za podpowiedź! Sprawdzę to.Rokfor32 pisze: ↑08 lut 2023, 20:23Te moduły (ignitery) densowskie są naprawdę mocno odporne. Ja chyba jeszcze się nie styknałem ze spalonym - a tym bardziej częściowo uszkodzonym.
Jeżeli auto miało kiedykolwiek LPG - to radzę BARDZO uważnie posprawdzać kable/wiązki. Sterowniki LPG potrzebują sygnału obrotów z instalacji auta - a gaziarzom często się nie chce sprawdzać schematów - jak znajdą cokolwiek co "pulsuje w rytm pracy silnika" - to się dopinają. Czasem uszkadzając te kable - a na pewno uszkadzając izolację.
Absolutnie nie. Silnik wydaje się mi działać poprawnie.
Reasumując, zrobiłem w nim takie ABC pozakupowe - od rozrządu (na OEM częściach), po uszczelnienie dolotu (wymiana gum) i zmianę elementów zapłonu (palec, kopółka, kable, świece). Instalacja ma kilka dodatkowych światełek, pierdół założonych jeszcze przez "obcokrajowca".
Re: ustawianie zapłonu lampą stroboskopową 3.0V6
Więc tak to wygląda. Silnik w moim mniemaniu bardzo równo chodzi. Po demontażu kolektora, wyczyszczeniu EGR, przepustnicy (syfu w ciul było) ustawiłem ponownie zapłon. Nie ma przedmuchów, a po zmianie dodatkowo jeszcze podstawy wiskozy oraz samego wisko (było wsadzone z diesla) silnikiem przestało trząść. Po wpięciu zworki check mruga jednostajnie bez przerw. Jeszcze raz dzięki za sugestie.
Pozdrawiam
Jano
https://youtube.com/shorts/nhkPtepKrEk
Pozdrawiam
Jano
https://youtube.com/shorts/nhkPtepKrEk