
Generalnie - są zaledwie ... trzy (3) GŁÓWNE rodzaje sprzęgieł wiskotycznych, stosowanych w toytoyach (mowa o terenówkach).
Pierwszy podział - to "duże" i "małe". te duże to wszystkie współczesne silniki, i tak z grubsza od początku tego wieku. W starszych - mogły być "małe". One maja inny rozstaw śrubek do wiatraka - oraz mniejsze (na M6) otworki do mocowania do pompy wody.
Wieększe sprzęgła, stosowane obecnie, są generalnie w dwóch odmianach: z małym lub dużym otworkiem centrującym na pompie. Pozostałe wymiary są kompatybilne wzajemnie - z zastrzeżeniem o którym niżej.
Duży trzpień centrujący to silniki 1KZ/KD (dla serii GD nie miałem w łapkach jeszcze). Pozostałe silniki mają mały trzpień (określenie opisowe - pisze z głowy, nie mam pod ręką gratów żeby pomierzyć. Z grubsza - mały trzpień to jakies 15mm - ten grubszy - 20. Sa odróżnialne gołym okiem).
Mocowania wiatraków - te też sa w kilku wersjach - pasują wzajemnie do sprzęgieł dużych. Małe sprzęgła to osobna (rodzina) wiatraków - oczywiście też w jej ramach w pełni zamiennych.
Ale - teraz ważne: to wyżej to jedna "płaszczyzna" - sprzęgła występują też w kilku wersjach "wysokości/głębokości" (czyli długości wałka napędowego) - a wiatraki - w kilku wersjach głębokości mocowania. Dodatkowo - są wiatraki do rotacji w prawo i lewo - oraz występował (znam jeden) typ z połączonymi łopatkami (po zewnątrz) - tak, że nie potrzebował tunelu, żeby ssać jak porządny odkurzacz (tak wyglądają wiatraki z 3VZ-FE).
Kolejna sprawa - nastawy spięcia wiskozy nie są uniwersalne. Tolerancja jest po prawdzie duża - ale jednak, trza to brać pod uwagę.
Konkludując- jest możliwość miksowania, i to spora, pomiędzy modelami - ale trza wiedzieć dokładnie co z czego - albo mieć "na półce" do porównania organoleptycznie.