[2gen] 4 ramienna kierownica

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 1117
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Kontakt:

[2gen] 4 ramienna kierownica

Post autor: Jake »

Osobliwe pytanie - nie zbyt podoba mi sie trojramienna orygianlna kierownica w 4-runnerze. Zastanawiam sie czy wieloklin jest taki sam w innych modelach toyoty? Kusi mnie zalozenie czteroramiennej kierownicy np. z Avensis.
Tego typu:
https://allegro.pl/oferta/kierownica-to ... 8824162521
https://allegro.pl/oferta/toyota-avensi ... 8927100604
Czy ktos jest w stanie potwierdzic lub zaprzeczyc lub wskazac gdzie szukac informacji? Czy jedyna opcja to kupic w ciemno i przymierzyc, a jak sie nie spasuje to zwrocic?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 7728
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: [2gen] 4 ramienna kierownica

Post autor: Rokfor32 »

Wielowypust jest w starszych modelach (tak do '00) kompatybilny - ale sama kierownica już niekoniecznie - każdy model ma trochę inaczej zbudowany zabierak do automatu wyłączającego kierunkowskaz, zwykle też jest inna średnica osadzenia w plastikach kolumny.

Niestety, ale raczej tylko test organoleptyczny zostaje :wink:

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 1117
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Kontakt:

Re: [2gen] 4 ramienna kierownica

Post autor: Jake »

Dzieki za podpowiedzi ;) Jak przetestuje - dam znac.

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 1117
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Kontakt:

Re: [2gen] 4 ramienna kierownica

Post autor: Jake »

Ajaj, cos takiego dzis znalazłem.
Steering Wheels.jpg
Steering Wheels.jpg (41,03 KiB) Przejrzano 1414 razy
No te czarne czteroramienne - majstersztyk, cos pieknego. Widze, ze nawet nie sa tak trudno dostepne, z tym ze sa bajońsko drogie i wymagaja dodatkowej naby bo to kierownice uniwersalne...

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 1117
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Kontakt:

Re: [2gen] 4 ramienna kierownica

Post autor: Jake »

Uprzejmie donosze, ze kierownica z Camry '91 pasuje jak ulał.
camry.jpg
camry.jpg (51,41 KiB) Przejrzano 1304 razy
Wieloklin identyczny, glebokosc montazu a wiec i odstep miedzy oslona kolumny a kierownica taki sam.
Jedyny klopot to klakson, musze to jakos rozkminic...

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 1117
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Kontakt:

Re: [2gen] 4 ramienna kierownica

Post autor: Jake »

A z Toyoty Cariny jeszcze lepiej. I nie trzeba przerabiac slizgu klaksona tak jak w Camry. Pasuje plug & play. Dzis zalozylem.
Załączniki
IMG_20220910_1453327.jpg
IMG_20220910_1453327.jpg (43,29 KiB) Przejrzano 219 razy

Awatar użytkownika
PblO
Posty: 547
Rejestracja: 07 maja 2018, 14:29
Auto: LX450 '97, RJ70 '85, FZJ80 '97
Kontakt:

Re: [2gen] 4 ramienna kierownica

Post autor: PblO »

Łezka w oku... miałem taką w Carinie E.
Dużo lepiej pasuje do 4R, niż ta wielka buła z Camry.

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 1117
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Kontakt:

Re: [2gen] 4 ramienna kierownica

Post autor: Jake »

Ja wlasnie znalazlem Carine na zlomie i takie: ooo, jaka fajna kierownia! Chce!
Ta z Camry byla niezla, miekka, skorzana, wygodna, ale faktycznie bula przez to, ze srodek musial miec miejsce na poduszke.
Ale ta nowa z Cariny bardziej mi sie podoba. Jest idealna

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 1117
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Kontakt:

Re: [2gen] 4 ramienna kierownica

Post autor: Jake »

Btw. do 80-tka ta kiera tez pasuje :)
Załączniki
Carina Steering Wheel on Landcruiser.jpg
Carina Steering Wheel on Landcruiser.jpg (53,76 KiB) Przejrzano 168 razy

ODPOWIEDZ