[3VZE] wolne obroty

Moderator: luk4s7

Adamko
Posty: 10
Rejestracja: 15 lis 2019, 08:32

[3VZE] wolne obroty

Post autor: Adamko »

Pytanie - czy zawór od ssania(iac) musi pozostać zawsze lekko otwarty? Swój skręciłem na tyle, że obroty na ssaniu mam na poziomie 1200-1300 i po przejechaniu ok 500metrów spadają stopniowo do 400. Wraz z rozgrzewaniem silnika, te obroty rosną i osiągają ~800 przy temperaturze pracy - co odpowiada za ich podnoszenie?
Gdy auto przestygnie tak z dwie godziny, to przy odpaleniu mam obroty ok 500.

Z góry dzięki za pomoc

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: [3VZE] wolne obroty

Post autor: Rokfor32 »

W tym silniku jest kilka metod sterowania wolnymi obrotami - i podstawowa (dla rozgrzanego silnika) to kontrola kąta wyprzedzenia zapłonu.

IAC - w jaki sposób go regulowałeś (da się - ale wymaga zdjęcia przepustnicy)? czy też mowa o wkręcie na górze korpusu przepustnicy - ten służy po prostu do regulacji wolnych obrotów przez dawkowanie powietrza. Istotne jest tez ustawienie TPS - czwarty pin MUSI potwierdzać zamknięcie przepustnicy, inaczej wolne obroty nie będą się regulowały poprawnie. Może też być strzelony przepływomierz - przy mechanicznych się to zdarza. Jego da sie wyregulować - ale trza wiedzieć jak się do tego zabrać. Odczyt z sondy lambda? sprawdzałeś czy jest poprawny? z padniętą sondą obroty tez potrafią głupieć, bo silnik będzie robił korekty dawek wtrysku do z czapy wyjętego sygnału.

Adamko
Posty: 10
Rejestracja: 15 lis 2019, 08:32

Re: [3VZE] wolne obroty

Post autor: Adamko »

IAC - zdjalem przepustnice i ta pokrywe na 4 srubki, nastepnie wkrecilem pierscien tak aby zaworek byl zamkniety przy temperaturze ok 25stopni
Czy on powinien zostac lekko uchylony?

TPS - wartosci mieszcza sie granicach podanych przez serwisowke

Przeplywomierz sprawdzilem miernikiem i wedle serwisowki jest ok. Nic nie grzebalem ze skladem mieszanki.

Lambdy przyznam, ze nie sprawdzalem, ale podejrzewam, ze jest ok - auto na lpg ma ten sam problem(jak odpala rozgrzany na lpg, ma niskie obroty), a sygnal z sondy chyba nie jest wykorzystywany bezposrednio przy 4tej generacji lpg.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: [3VZE] wolne obroty

Post autor: Rokfor32 »

A w serwisówce nie ma danych na temat IAC?

Bez sprawdzenia jakie są pozostałe parametry (gdy obroty sa zniżone) ciężko coś mądrego powiedzieć.

Adamko
Posty: 10
Rejestracja: 15 lis 2019, 08:32

Re: [3VZE] wolne obroty

Post autor: Adamko »

Szczerze w tej do ktorej mialem dostęp to nic nie znalazłem. Posiłkowałem sie filmem z youtuba.
Powiedz z doświadczenia - ten zawór iac ma zostać lekko uchylony?

A w te upały przy dojeżdżaniu do pierwszych świateł auto gaśnie gdy wcisne sprzęgło.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: [3VZE] wolne obroty

Post autor: Rokfor32 »

Nie wiem czy ma być uchylony - nigdy na to nie zwracałem uwagi. Zwykle go korygowałem jak wolne obroty na zimno były za wysokie - ale po prostu zmieniałem ustawienie w odpowiednim kierunku, żeby uzyskać prawidłowe obroty. Pozycja tej przepustnicy była bez znaczenia.

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2019
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: [3VZE] wolne obroty

Post autor: Jake »

Ja z kolei mam za wysokie wolne obroty u siebie. Lewe powietrze wyeliminowane, lambda dobra, przeplywka wydaje sie OK, srubka regulacyjna skrecona na maksa. Wychodzi, ze musze sprawdzic IAC.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: [3VZE] wolne obroty

Post autor: Rokfor32 »

Niekoniecznie.

Żeby wolne obroty były stabilne i nie pływały - trzeba żeby przepustnica była niewyruchana. Po latach jednal zazwyczaj oś przepustnicy lata jak grzechotka - raz, że ciągnie lewe powietrze również po osi, a dwa - domknięcie przepustnicy wychodzi losowo: raz lepiej raz słabiej.

ODPOWIEDZ