Układ wspomagania

Moderator: luk4s7

4-runner3.0Td
Posty: 28
Rejestracja: 14 lis 2018, 18:47

Układ wspomagania

Post autor: 4-runner3.0Td »

Witam serdecznie. Mam problem w moim 4-runnerze 3.0 TD a mianowicie tworzy się duże ciśnienie w wężykach które pokazałem na zdjęciach. Pompa od wspomagania była wyciągana i może dzieje się tak dlatego, ze źle odpowietrzam ten układ, tak na dobra sprawę to go nawet nie mogę odpowietrzyć bo po wlaniu oleju do zbiorniczka wywala mi olej w tych miejscach które są pokazane na zdjęciach . Byłbym wdzięczny gdyby ktoś mi napisał jak mogę temu zaradzić oraz procedurę odpowietrzania tego układu, pompa w tym silniku jest napędzana z bezpośrednio z rozrządu a nie paskiem jakby co.
Załączniki
IMG_20210110_012105_compress11.jpg
IMG_20210110_012105_compress11.jpg (36.46 KiB) Przejrzano 172 razy
IMG_20210110_011539_compress74.jpg
IMG_20210110_011539_compress74.jpg (30.22 KiB) Przejrzano 172 razy

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 7216
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Układ wspomagania

Post autor: Rokfor32 »

To na zdjęciach to układ PODCIŚCIENIA. Podłączony do pompy PODCIŚCNIENIA (z przodu bloku silnika). Pompa wspomagania (z olejem) jest po drugiej stronie, pod pompa wtryskową.

pinc6x6
Posty: 63
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: Układ wspomagania

Post autor: pinc6x6 »

Rokfor32 pisze:
10 sty 2021, 07:53
To na zdjęciach to układ PODCIŚCIENIA. Podłączony do pompy PODCIŚCNIENIA (z przodu bloku silnika). Pompa wspomagania (z olejem) jest po drugiej stronie, pod pompa wtryskową.
to skąd tam może być olej?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 7216
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Układ wspomagania

Post autor: Rokfor32 »

Szklana kula mi ostatnio padła, a czarny kot zastrajkował ... :mrgreen:

4-runner3.0Td
Posty: 28
Rejestracja: 14 lis 2018, 18:47

Re: Układ wspomagania

Post autor: 4-runner3.0Td »

Proszę o podpowiedz gdzie mogłem zle cos podłaczyc
Załączniki
I wchodzi tak jak zaznaczyłem do tego rozdzielacza od podciśnienia czy jak to nazwać. Mniemam ze pewnie jest cos  zle podłączone dlatego sie dzieją takie jaja tylko nie wiem w którym miejscu zrobiłem błąd.
I wchodzi tak jak zaznaczyłem do tego rozdzielacza od podciśnienia czy jak to nazwać. Mniemam ze pewnie jest cos zle podłączone dlatego sie dzieją takie jaja tylko nie wiem w którym miejscu zrobiłem błąd.
IMG_20210110_141412_compress42.jpg (48.52 KiB) Przejrzano 134 razy
Następnie idzie nad chłodnica własnie do tego miejsca gdzie wywala ten wężyk
Następnie idzie nad chłodnica własnie do tego miejsca gdzie wywala ten wężyk
IMG_20210110_141342_compress82.jpg (41.45 KiB) Przejrzano 134 razy
Ten waz wchodzi tutaj do przekładni kierowniczej
Ten waz wchodzi tutaj do przekładni kierowniczej
IMG_20210110_141316_compress42.jpg (36.71 KiB) Przejrzano 134 razy

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 7216
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Układ wspomagania

Post autor: Rokfor32 »

Ty tak serio? :shock:

Załadowałeś wąż podciśnieniowy do przelewu od wspomagania kierownicy - i pytasz skąd olej? :mrgreen:

Weź no oddaj to auto do naprawy komuś kto ma chociaż blade pojęcie. Na teraz masz do wymiany siłownik wspomagający hamulca (puszkę serwo), plus siłownik aktuatora układu ADD - bo membrany w nich nie są olejoodporne, i za chwile i tak je szlag trafi. Plus dokładne płukanie całego układu z resztek oleju - wężyki plus zbiornik podciśnienia.

Dłubiąc dalej sam rokujesz na efektowne zwiększenie strat ... :mrgreen:

4-runner3.0Td
Posty: 28
Rejestracja: 14 lis 2018, 18:47

Re: Układ wspomagania

Post autor: 4-runner3.0Td »

Zamieniłem wąż od zbiorniczka oleju wspomagania z tym od pompy vacum, moj bład. Dłubania juz koniec, tak głupio wyszło bo auto podniesione i wężyk od zbiorniczka bardziej pasował do układu podciśnienia jeżeli chodzi o długość. No nic człowiek sie na błedach uczy
Temat do zamknięcia bo juz wszystko ogarniete.

Rolin
Posty: 243
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 D4D AT
Kontakt:

Re: Układ wspomagania

Post autor: Rolin »

Rokfor32 pisze:
10 sty 2021, 15:59
Ty tak serio? :shock:

Załadowałeś wąż podciśnieniowy do przelewu od wspomagania kierownicy - i pytasz skąd olej? :mrgreen:

Weź no oddaj to auto do naprawy komuś kto ma chociaż blade pojęcie. Na teraz masz do wymiany siłownik wspomagający hamulca (puszkę serwo), plus siłownik aktuatora układu ADD - bo membrany w nich nie są olejoodporne, i za chwile i tak je szlag trafi. Plus dokładne płukanie całego układu z resztek oleju - wężyki plus zbiornik podciśnienia.

Dłubiąc dalej sam rokujesz na efektowne zwiększenie strat ... :mrgreen:
przynajmniej teraz wszystko jest porządnie naolejone, o zatarciu nie ma mowy :twisted:

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 587
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Kontakt:

Re: Układ wspomagania

Post autor: Jake »

O ja Cie *****! To mnie dzis rozbawiło, nie ukrywam xD Nie zebym sie chciał wysmiewac z cudzego nieszczescia, ale to juz przekracza pewne kategorie XD
Na dzień dobry przewody waku, membrana serwa i memebrana ADD do wymiany. Nie ma sensu tego plukac i kombinowac, strata czasu, wezyki waku sa super tanie, co pare(nascie) lat i tak nalezy je wymienic na nowe. Membrany moze przetrwaja, a moze nie, lepiej wymienic od razu, bo tez tego dobrze nie oczyscisz, a nawet jesli to jest ryzyko ze je trafi szlag w najmniej oczekiwanym momencie. Lepiej zmienic od razu.

ODPOWIEDZ