4Runner 2gen przednie zawieszenie.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
raczek
Posty: 206
Rejestracja: 06 paź 2016, 23:01
Auto: 2nd Gen 4R 2L-T '95 ,RAV4 2014 (byla),
J15-RC'15 2017
Kontakt:

4Runner 2gen przednie zawieszenie.

Post autor: raczek »

Zakupilem 4R 1995 2.4TD jako auto ktorym mam dotrzec w ciezkodostepne dla innych aut miejsca glownie polne drogi. Zakupilem juz po malej modernizacji na kolach 16 z oponami 31cali (265/65/16) Wrangler i podniesionej budzie -niestety o innych zmianach sie nie dowiedzialem. Po zakonczeniu prac w terenie chcialem wykorzystac auto do przygody w lekkim terenie . Z racji tego ze opony 14 letnie jak sie okazalo potrzebuja zmiany i zakupilem 33 cali KM2 (zmiescily sie bez problemu) ale jazda w terenie nie jest tak przyjemna jak wczesniej ;) i tu pytanie co polecacie zeby zmodyfikowac w przednim zwieszeniu zeby zylo sie lepiej ;) W tej chwili chyba standardowe na wahaczach. Dziekuje za zrozumienie i pomoc dla swiezaka .
Załączniki
18053272_1403371453019650_240486871_o.jpg
(197.79 KiB) Pobrany 79 razy

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2208
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: 4Runner 2gen przednie zawieszenie.

Post autor: kpeugeot »

Nie dotykac. Zaakceptowac lub kupic mniejsze opony

Awatar użytkownika
raczek
Posty: 206
Rejestracja: 06 paź 2016, 23:01
Auto: 2nd Gen 4R 2L-T '95 ,RAV4 2014 (byla),
J15-RC'15 2017
Kontakt:

Re: 4Runner 2gen przednie zawieszenie.

Post autor: raczek »

Raczej nie za bardzo bo nowki zalozylem ;) i tak ladnie teraz wyglada . Zle tez zapytalem bo chodzi mi bardziej o to czy to zawieszenie wytrzyma te 33 ? (285/75/16) czy jest potrzebna zmiana.

Awatar użytkownika
namlooc
Posty: 480
Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Kontakt:

Re: 4Runner 2gen przednie zawieszenie.

Post autor: namlooc »

raczek pisze: czy to zawieszenie wytrzyma te 33 ? (285/75/16)
Kupilem 4r 3.0v6 z 33" MT, ale zmieniłem na 31". Wszystkie końcówki wahaczy i drązki kierownicze stukały. Tuleje wahaczy i lozyska w kolach ok. Felgi były mocno osadzone do zewnątrz auta przez co wybijały zawieszenie. Wg. mnie wytrzyma, ale na pewno skróci żywot sworzni. Tyle wiem :)

Klim
Posty: 6
Rejestracja: 04 sie 2018, 12:56

Re: 4Runner 2gen przednie zawieszenie.

Post autor: Klim »

Przepraszam , że się wbiję w temat . Apropos Sworzni dolnych wahaczy .
Co trzeba zdemontować , żeby wymienić taki sworzeń. Z góry dziękuję za odpowiedz.
Pozdro

Awatar użytkownika
raczek
Posty: 206
Rejestracja: 06 paź 2016, 23:01
Auto: 2nd Gen 4R 2L-T '95 ,RAV4 2014 (byla),
J15-RC'15 2017
Kontakt:

Re: 4Runner 2gen przednie zawieszenie.

Post autor: raczek »

jest kilka filmow instruktazowych ;)
jeden z nich
https://www.youtube.com/watch?v=JE7PmuW-Ejk

Awatar użytkownika
maq
Posty: 80
Rejestracja: 02 lis 2014, 19:05

Re: 4Runner 2gen przednie zawieszenie.

Post autor: maq »

Proponuję myć i płukać elementy w smarze w oleju napędowym. Potem najwyżej prysnąć spray do czyszczenia hamulców.

Awatar użytkownika
maq
Posty: 80
Rejestracja: 02 lis 2014, 19:05

Re: 4Runner 2gen przednie zawieszenie.

Post autor: maq »

A gdyby komuś przyszło w terenie wymieniać osłonę przegubu, to polecam za kilkanaście złotych kupić do tego specjalny lejek. Nie trzeba rozbierać całej półosi. Uszkodzoną się rozcina i chowa do bagażnika, żeby potem wyrzucić, a nową rozciąga i zsuwa na półoś. Bajka. Robiłem tak w quadzie. Świat i ludzie. Są filmy instruktażowe na YT.

Obrazek

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 6955
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. R??nych. Wi?kszo?? Toyoty.
Kontakt:

Re: 4Runner 2gen przednie zawieszenie.

Post autor: Rokfor32 »

Nie do końca.

Paten i owszem, działa - ale wymaga spec manszet. Ori manszeta toyotowa (z aso) rozleci sie zanim dojdzie do połowy tego lejka ... :wink:

Awatar użytkownika
maq
Posty: 80
Rejestracja: 02 lis 2014, 19:05

Re: 4Runner 2gen przednie zawieszenie.

Post autor: maq »

W quadzie oryginalnie były półplastikowe. Szybko się zużywały. Wymieniłem wszystkie na gumowe i sprawa załatwiona. Takie właśnie można zakładać przez lejek.
Nie wiem jak macie w terenie, ale moi koledzy wożą na wyprawy całe półosie. Ja tylko manszety.

Awatar użytkownika
maq
Posty: 80
Rejestracja: 02 lis 2014, 19:05

4Runner 2gen przednie zawieszenie.

Post autor: maq »

Firmy sprzedające lejki, mają też odpowiednie do tego osłony przegubów. W terenie bardzo dobre rozwiązanie.

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 352
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.0V6 1991r.
Isuzu Trooper 3.1TDI 1997r.
Kontakt:

Re: 4Runner 2gen przednie zawieszenie.

Post autor: Jake »

Klasyczna oslona gumowa tez rozleci sie jak sie zacznie ja przepychac przez ten lejek.
Z ciekawostek, do rozciagliwych oslon sa nawet takie bjeranckie wynalazki:
https://www.youtube.com/watch?v=VqZ2kCbU5C8

Nigdy nie montowalem takich u siebie, zastanawiam sie jak z ich wytrzymaloscia w stosunku do oryginałów.

Awatar użytkownika
namlooc
Posty: 480
Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Kontakt:

Re: 4Runner 2gen przednie zawieszenie.

Post autor: namlooc »

Zamontowałem w toyocie carinie kiedys. Pekły po roku i 10tys km. nie polecam tego rozciagliwego wynalazku. Jakosc dalej słaba.

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 352
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.0V6 1991r.
Isuzu Trooper 3.1TDI 1997r.
Kontakt:

Re: 4Runner 2gen przednie zawieszenie.

Post autor: Jake »

Podłacze sie pod temat zeby nie zakłdać nowego. Chciałem w zeszłym tygodniu ustawić zbieżność, niestety próba ruszenia tuleji regulacyjnej na drążach kierowniczych zakonczyla sie totalnym fiaskiem, ani uprzejmie ani siłowo nie dało sie jej przekonac do obrotu niezaleznie od dlugosci uzywanego klucza. Jako, ze koncowki drazkow sa calkiem dobre i nie maja luzów stwierdzilem ze najlepiej rozciac stare łaczniki i zalozyc nowe, co tez uczyniłem. Kupiłem konkretnie te:
https://www.autodoc.pl/moog/2045351
Przed rozcięciem starych upewnilem sie ze nowe sa takie same - porównałem dlugosci i srednice gwintow - wszystko sie zgadzalo. Szlifierka katowa, przecinak i młotek i pozbyłem sie starych tulei, nastepnie szczotka druciana i bardzo dokladne wyczyszczenie rdzy, obfite smarowanie smarem miedziowym i nowy łacznik calkiem gładko założony. Druga strona to samo, szybko i bezbolesnie. Chciałęm ustawic kola relatywnie prosto zeby dojechac na stacje diagnostyczna, ale zanim sie udało to skracajac lacznik napotkalem opor, tak jakby skonczyl sie gwint, a koła nadal sa rozbieżne. Zdębiałem, takiego czegos jeszcze nie miałem... No i jestem teraz w duzej kropce bo mam auto z rozbieznym zawieszeniem, ktore sredni nadaje sie do jazdy i nie mam pomyslu jak to rozgryzc. Wiadomo, mozna szlifierka krocic gwinty końcówek ale to jest totalnie barbarzynskie rozwiazanie, które w dodatku bedzie tworzyc problem przy kazdej wymianie koncowki drazka, a wiadomo, ze to element eksploatacyjny. Teraz pytanie brzmi czy łaczniki MOOG'a sa wadliwie wykonane i brakuje gwintu w środku? czy problem lezy gdzie indziej (np. sa zalozone złe koncówki drazkow? Moze sa na rynku dwa rodzaje koncowek, jedne krotsze drugie dluzsze i poprzedni wlasciciel zalozyl nie takie jak nalezy? ) Na starym łączniku koła były relatywnie prosto, ale koncowki były wkrecone praktycznie do samego końca, zostawały po dwa zwoje gwintu na strone co tez wydaje mi sie dziwne.
Fota drazka przed wymiana tulei (jak widac, chociaz dalo sie ustawic poprawna zbieznosc to doslownie na samej krawedzi zakresu...)
Załączniki
before.jpg
before.jpg (47.76 KiB) Przejrzano 79 razy

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 352
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.0V6 1991r.
Isuzu Trooper 3.1TDI 1997r.
Kontakt:

Re: 4Runner 2gen przednie zawieszenie.

Post autor: Jake »

I sam odpowiadam sobie na zadane pytanie - z koncowkami drazkow wszystko jest w jak najlepszym poradku, to nowe łaczniki MOOG'a sa wadliwe, maja za płytko naciete gwinty przez co nie jest mozliwe ustawienie zbieznosci. Brakuje prawie po 0,5-0,7cm gwintu z kazdej strony, to jest ogromna roznica.
Naprawde nie chce barbarzynsko ciac koncowek drazkow, wiec raczej bede szukał kogos kto wykona dla mnie taki łacznik, najlepiej w wersji z preta szesciokatnego - bedzie o wiele łatwiej obracac przy regulacji. Cos takiego:
hdtierods.jpg
hdtierods.jpg (56.02 KiB) Przejrzano 43 razy
Majac materiał tokarke i dwa gwintowniki to jest do zrobienia w mysle 20-30min sztuka... Tylko trzeba znalezc kogos kto ma.

ODPOWIEDZ