Prośba o opinie 4.0 czy 4.7 v8

Moderator: luk4s7

lordmarianos
Posty: 8
Rejestracja: 17 lip 2011, 07:39
Auto: Jeep Cherokee
Kontakt:

Prośba o opinie 4.0 czy 4.7 v8

Post autor: lordmarianos »

Witam i zwracam się z prośbą o opinie - porównanie tych silników. Obecnie na allegrusie są dwa modele w podobnej cenie (2005 i 2006rok) ten 4.7 v8 w wersji sport z Białegostoku oglądałem ( czy to możliwe że nie na regulacji kierownicy góra dół ?).
Jaka jest różnica w napędach 4.7 ma 2 pozycje 4Hi 4L a ta 4litrówka za 2006 w wersji SR5 ma 2H 4H i 4L i sprzedający nie wiedział do czego jest taki przycisk po lewej stronie kierownicy (dwa koła przednie dwa tylne i krzyżyk między nimi) ?
Może coś wiecie o realnym spalaniu tych obu silników z opini sprzedających wychodzi to samo około 16litrów w mieście.
4.7 ma 60 tys mil i nic nie było wymieniane a 4.0 ma 98 tys mil i też nic nie było wymieniane bo niby nie było takiej potrzeby przy takim przebiegu można liczyć że zacznie się coś już sypać ?
I jescze jedno technicznie jakościowo jak się to ma do modelu 3generacji 2001-2002r bo nie ukrywam że najbardziej mi się podobaja ale wyrwanie takiego egzemplarz w ładnym stanie graniczy z cudem.
Auto ma jeżdzić dolasu ciągać przyczepe ale nie orać w ciężkim terenie .

consigliero
Klubowicz
Posty: 1889
Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
Auto: 4Runner
Kontakt:

Re: Prośba o opinie 4.0 czy 4.7 v8

Post autor: consigliero »

4.7 ma stały napęd a 4.0 ma na tył z dołączanym przodem . Ja bym brał 4.7 ale nawet w wypadku 4.0 nie można specjalnie mówić o ekonomii .
PozdrawiaM

lordmarianos
Posty: 8
Rejestracja: 17 lip 2011, 07:39
Auto: Jeep Cherokee
Kontakt:

Re: Prośba o opinie 4.0 czy 4.7 v8

Post autor: lordmarianos »

Mam rozumieć że 4.7 na napęd jak np w subaru forester podział mocy 43 na 57. A ta 4litrówka jak w jeepach , ale np jeepy z mojefo doświadczenia na samym tyle palą ze 3literki mniej. W tej 4.7 przy bardzo małej prędkości było słychać bicie chyba na kole bo dotykając pedał hamulca też lekko było to wyczówalne i świeciła się na żółto kontrolka (.!.) podobnie wyglądała a pod nią napis chyba mail gość twierdzil że to ciśnienie w oponach jest gdzieś nie taki ?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8491
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Prośba o opinie 4.0 czy 4.7 v8

Post autor: Rokfor32 »

Ja bym brał 4.0. Ten silnik jest lepiej dopracowany niż 4,7, rozwija podobną moc, a brak stałego napędu 4x4 nie jest aż tak uciążliwy, i faktycznie oszczędza nieco benzyny (no i w razie czego można zapodać reduktor tpu full time, są one kompatybilne, acz trudno dostępne w Europie).

Co do trzeciej generacji - kwestie wyglądu pozostawiam bez komentarza, natomiast technicznie nie jest ona dopracowana, podobnie jak jej odpowiednik na Europę czyli LC90. Oba wozy mają sporo wad nazywanych "chorobami wieku dziecięcego", które zostały usunięte w następnych modelach (czyli w czwartej generacji 4Runnerów i odpowiednio w LC120).

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8491
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Prośba o opinie 4.0 czy 4.7 v8

Post autor: Rokfor32 »

Edit - z dostępnością reduktora się zapędziłem - jest kompatybilny z J12, więc dostępność jest duża ... :wink:

lordmarianos
Posty: 8
Rejestracja: 17 lip 2011, 07:39
Auto: Jeep Cherokee
Kontakt:

Re: Prośba o opinie 4.0 czy 4.7 v8

Post autor: lordmarianos »

Dzieki za informacje z tego co rozumiem w 4.0 nie ma możliwiści jazdy po czarnym z włączonym 4x4.
A odnośnie przebiegu 100tys mil czy można się już spodziewać remontow (z czego 80tys zrobione w polsce)
Biedny nią nie jeżdził bo by gazownie zakładał :D a orientujesz się może czy można do niej dokupić w polsce hak i przednie orurowanie z osłonami na lampy czarne nie jakieś ozdobne chromy ?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8491
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Prośba o opinie 4.0 czy 4.7 v8

Post autor: Rokfor32 »

Wątpię. Te auta w Europie to tylko prywatny import z USA, więc jest ich może parenaście sztuk. Za mały rynek dla szpeju.

finger
Posty: 916
Rejestracja: 03 maja 2011, 00:02
Auto: HZJ73
Kontakt:

Re: Prośba o opinie 4.0 czy 4.7 v8

Post autor: finger »

jestes pewny, ze checsz auto z USA? Jezeli wiekszosc czesci jest wymiennych z LC to spoko, ale jesli nie to powaznie to przemysl. Jezdzilem 2 lata amerykanckim wynalazkiem i ciagle problemy z czesciami zamiennymi, do tego stopnia ze oficjalnie dalo sie kupic jedynie klocki, tarcze i pare innych pierdol. Wiekszosc czesci w ASO mitsu, ceny z kosmosu i oczekiwanie do 2 miesiecy na wiekszosc.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8491
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Prośba o opinie 4.0 czy 4.7 v8

Post autor: Rokfor32 »

Toyota to nie mitsu - na jakąkolwiek część czekasz max 2 tygodnie, i nie ma znaczenia na jaki rynek masz auto, bo tyle zajmuje dostawa z magazynu centralnego w Japonii. Poza tym faktycznie podwoziowo i silnikowo 4Runner 4 generacji to J12 - różnic jest kilka, ale większość detali pasuje.

btw - wszystkie nowe J7 też mają części od ręki - a żadna nie jest na rynek europejski już od ponad 10 lat ... :wink:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8491
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Prośba o opinie 4.0 czy 4.7 v8

Post autor: Rokfor32 »

A, i jeszcze jedno - 4R jest po prostu ładniejszy od J12 ... :mrgreen:

consigliero
Klubowicz
Posty: 1889
Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
Auto: 4Runner
Kontakt:

Re: Prośba o opinie 4.0 czy 4.7 v8

Post autor: consigliero »

Temat się rozwinął więc dodam coś od siebie jako kierowca 4R cwartej generacji . O gustach się nie dyskuuje ale dla mnie jest ładniejszy niż 120 , która jak dla mnie jest napompowana w górę. Kwestia dostępnośąci części nie jest problemem ,szczególnie gdy w grę wchodzą części zamienne z 120 , a te są wszystkie tożsame do wysokości drzwi ,czytaj całe podwozie . Napisałem wcześniej o 4.7 bo nie jestem "rozum" i chętnie miałbym więcj pod maską ,a problem 4x4 na czarnym nie istnieje , przynajmniej dla mnie po lekturze amerykańskiego forum . Ja i tak w większości wypadków jadę na tylnym . Jako laik techniczny nie pakowałbym się w auto starszej generacji choćby ze względu na nieuniknione naprawy takiego. Co do czarnego i 4x4 to w kabinie jest guzik blokujący mechanizm międzyosiowy , który jednocześnie wypina VSC co jest przydatne gdy chcemy mieć zawsze dostępną pełną moc bez elektroniczej niani , a jednocześnie cały czas działa system A-track który symuluje sztywne mosty, o tym że auto radzi sobie całkiem sprawnie przekonałem się już kilka razy i nawet mam na to świadków , którzy przychodzili popatrzeć na nieuniknioną według nich porażkę. Do wad zaliczyłbym mikry zasięg auta, która jest mniejszy niż w moim motocyklu , ale należę do tych którzy akceptują czyste rozwiązania , niekoniecznie druciarstwo i z tego powodu raczej kanister jako opcja dodatkowego zasięgu .
PozdrawiaM

lordmarianos
Posty: 8
Rejestracja: 17 lip 2011, 07:39
Auto: Jeep Cherokee
Kontakt:

Re: Prośba o opinie 4.0 czy 4.7 v8

Post autor: lordmarianos »

Możesz mi bardziej jasno rozpisać jak działa ten napęd w 4.0 bo ja w w irokezie nie mam żadnej elektroniki a działa to tak tylni napęd z lsd (6miesięcy temu wymieniany i już znowu siada podomno nie daje to sobie rady z oponami mud terrain) 4x4 full time jazda po czarnyn otwarty układ bez ograniczeń prędkości 4x4 part time zapięta blokada między osiowa podział mocy około 50/50% zalecane podłoże z uślizgie niby do 100km na godzine i ostatia opcja taka sama + zredukcja przełożenia około 1do3 prędkośc max 60-70 km lepiej na maksa nie skręcać bo coś strzela albo przeskakuje itd. Wszystko zapinane mechanicznie na zasięgu mi nie zależy czasami musze gdzieś pojechać 100-200km i wtedy jeep jest super niekomfortowy jak większość aut co z tyłu ma resory. Pisałeś że wybrałeś 4gen bo nowsza itd, nie wiem jak zapytać ... 100tys mil przebiegu to dobry stan całości jak na to patrzeć ?

consigliero
Klubowicz
Posty: 1889
Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
Auto: 4Runner
Kontakt:

Re: Prośba o opinie 4.0 czy 4.7 v8

Post autor: consigliero »

NIe wiem czy będę w stanie jasno opisać , ale z tego co zrozumiałem , to nie ma problemu z jazdą 4x4 na czarnym , tak jest w instrukcji . Można zapinać napęd do prędkości chyba 80 km /h (albo 100 , mam to na ściądze nad głową). Włączenie reduktora wymaga zatrzymania i ustawienia dźwigni zmiany biegów na luz i dopiero wtedy zapinamy 4L . Na dzień dzisiejszy większą część czasu jeździmy na 2 H . Co do przebiegu to najlepiej kupić takie auto od kogoś kto je używał a nie kupił na handel. Z opisów które podałeś obydwa niestety są z tej drugiej opcji a to oznacza najtańszy zakup i partanine przy naprawie. Auto które ja znalazłem było od osoby która miała 3 auta w rodzinie i najstarsze szło na sprzedaż dzięki temu nam się trafiło. Miało wtedy przebieg według mojego rozeznania realny i było serwisowane w Toyota Radość. W USA pewnie miało jakąś szemraną przeszłość , może było ukradzione (wybita szybka), może była jakaś zbrodnia w nim popełniona (rude plamy pod siedzeniem pasażera) ,ale żona poprzedniego właściciela używała go od 2005 do momentu gdy je kupiliśmy. Przebieg w tego typu autach jest pewniejszy niż w LC 120 w dieslu, wiem to po sprawdzeniu około 10 auta sprowadzonych do Polski , 9 miało kręcony licznik, bo auto nie może mieć więcej niż 200 tys km na liczniku. Zdażyło mi się też oglądać auto LC 120 z przebiegiem 270 tys z 2003 i było widać że auto było mocno używane. Patrząc na stan swojego samochodu mogę powiedzieć że niestety nie jest tak dopieszczone jak u poprzedniego właściciela , ale jest w pełni sprawne i gotowe w każdej chwili na wycieczkę.
Reasumując
2H tylko tył z VSC i ABS
4H zapięty przód bez ograniczeń prędkości VSC i ABS
4H +diff lock VSC off , ABS i system A-track
4L
4L +diff lock
PozdrawiaM

lordmarianos
Posty: 8
Rejestracja: 17 lip 2011, 07:39
Auto: Jeep Cherokee
Kontakt:

Re: Prośba o opinie 4.0 czy 4.7 v8

Post autor: lordmarianos »

Jest trochę tych opcji nie bardzo moge się doczytać co to za system VSC. diff lock to jest blokada układu różnicowego na tylnej osi o ile się nie mylę a A-track działa podobnie jak ASR w Mercedesach czy ESP kontrola 4 kół niezależnie ?
http://moto.allegro.pl/toyota-4-runner- ... 19570.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ten egzemplarz właściciel ma prawie od nowości sprowadzona w 2006 do polski i to co ma przejechane to po naszych drogach troche po autostradach zagramanicznych oczywiście może realny przebieg ?
http://otomoto.pl/toyota-4-runner-sport-C19802661.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ta z koleji jest dość długo w ogłoszeniach przedni zderzak miała rozbity na zdjęciach w USA drobny szczegól to miała progi a w polsce nie ma podomno ukradli przy transporcie he heee nie fart.Musiała gdzieś długo stać wszędzie w zakamarkach pełno ciemno zielonego osadu ma bicie na tarczach hamulcowych w górnej części tylniej klapy jest kilka otworów jak by spojler był a go nie ma gole dziury nie zaślepione. Silnik cichutki i rakieta jak na takie auto to nawet torpeda, nie wiem jak ta 4.0 bo gość mowił że ta mniejsza jest dużo słabsza ale czy terenówka musi być tak mocna ?

A tak wogóle to dzięki za poświęcony mi czas.
Pozdrawiam
Mariusz

consigliero
Klubowicz
Posty: 1889
Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
Auto: 4Runner
Kontakt:

Re: Prośba o opinie 4.0 czy 4.7 v8

Post autor: consigliero »

Już raz to opisywałem a wiedzę na ten temat czerpałem głównie z http://www.t4r.org" onclick="window.open(this.href);return false; i w moim tylnym moście nie ma nic tak więc domniemuję że diff lock jest blokadą międzyosiową i tylko taką a resztę robi A-track , jak potrzeba , VSC jest niczym innym jak ESC u innych producentów, który czasem jest upierdliwy i z tego powodu warunkach off road (mój syn twierdzi że w naszym przypadku powinno się to nazywać "off asphalt") warto go "zniknąć" 8) aby nie być zaskoczonym w środku błotnistej przeprawy zmniejszeniem obrotów silnika do poziomu akceptowanego przez ECU .
http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?l ... 6&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?l ... =35&t=3641" onclick="window.open(this.href);return false;
PozdrawiaM

ODPOWIEDZ