6x6
Moderator: luk4s7
6x6
Szukam kierunków rozwoju mojej hiluxowo-terenowej choroby. Znalazłem hila 6x6:
To rozwiązanie ekstremalne i nie dla mnie, ale nie daje mi spokoju jak oni rozwiązali kwestię mechanizmu różnicowego dwóch osi. Myślicie że cały tył jest "na sztywno"?
To rozwiązanie ekstremalne i nie dla mnie, ale nie daje mi spokoju jak oni rozwiązali kwestię mechanizmu różnicowego dwóch osi. Myślicie że cały tył jest "na sztywno"?
Ostatnio zmieniony 11 sty 2013, 00:10 przez Remiołek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Dodałem tagi YT.
Powód: Dodałem tagi YT.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: 6x6
obie osie sa spięte na krótko = odstęp między osiami jest na tyle mały że mechanizmy wytrzymają naprężenia przy skręcie
ciekawe auto - faktycznie hil aż się prosi o podwójną tylną oś
fajnym rozwiązaniem było by zapodanie całego dołu od volvo 6x6
ciekawe auto - faktycznie hil aż się prosi o podwójną tylną oś
fajnym rozwiązaniem było by zapodanie całego dołu od volvo 6x6
Re: 6x6
nawet przez jakiś czas ogłaszał się w Polsce facet, który oferował takie przeróbki.
Miał demówkę nissana NP-300 w konwersji 6x6, robił to w oparciu o jakiś gotowy australijski kit i bez mechanizmu między 2 i 3 osią, za to z opcjonalną blokadą na obu tylnych mostach
Miał demówkę nissana NP-300 w konwersji 6x6, robił to w oparciu o jakiś gotowy australijski kit i bez mechanizmu między 2 i 3 osią, za to z opcjonalną blokadą na obu tylnych mostach
Re: 6x6
znalazłem:
http://www.militaryrok.pl/index.php/4x4 ... -6x6-.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.militaryrok.pl/index.php/4x4 ... -6x6-.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostatnio zmieniony 11 sty 2013, 10:26 przez Remiołek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Dodałem tagi YT.
Powód: Dodałem tagi YT.
Re: 6x6
http://www.arctictrucks.com/pages/4701" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 6x6
Odstęp faktycznie mały, ale całe rozwiązanie nie daje mi spokoju. Na filmie raz widzę rodzaj resoru odwróconego, z kolei na innej fotce migneła mi spręzyna(mowa o arctic trucku. Link Kylona nic nie wnosi niestety rozwiązania tej zagadki).
Odnośnie filmiku który zamieścił Kwieczor to mam wrażenie że ostatnia oś jest skrętna. Widać to w momencie jak nissan mocno zakręca. Jak zobaczyłem to rozwiązanie to myślałem że na ciasnych podjazdach, stromych górkach i wszędzie tam gdzie liczy się zwinność takie auto zawiedzie na całej linii. Ale nissan "robi w terenie"
Odnośnie filmiku który zamieścił Kwieczor to mam wrażenie że ostatnia oś jest skrętna. Widać to w momencie jak nissan mocno zakręca. Jak zobaczyłem to rozwiązanie to myślałem że na ciasnych podjazdach, stromych górkach i wszędzie tam gdzie liczy się zwinność takie auto zawiedzie na całej linii. Ale nissan "robi w terenie"
Re: 6x6
Temat 6x6 to mój konik. Albo solidne 2WD, albo 6x6. Wszystko co pomiędzy się nie liczy.
ArcticTrucks Hilux 6x6 by Oberaigner - broszura PDF
http://www.oberaigner.com/fileadmin/pdf ... lux6x6.pdf
Strona producenta: http://www.oberaigner.com/
LC:
ArcticTrucks Hilux 6x6 by Oberaigner - broszura PDF
http://www.oberaigner.com/fileadmin/pdf ... lux6x6.pdf
Strona producenta: http://www.oberaigner.com/
LC:
Re: 6x6
Pyrka:
LC którego fotki przesłałeś to extra liga. Przede wszystkim ma każdą oś umieszczoną na osobnych piórach. To na pewno zapewnia sensowny wykrzyż(w hilu miałem idiotyczne wrażenie że dwie osie działają na tych samych resorach). Do tego sprytnie rozwiązano napęd obydwóch osi. Wygląda tylko biedaczysko jak osiołek z chorobą popromienną.
LC którego fotki przesłałeś to extra liga. Przede wszystkim ma każdą oś umieszczoną na osobnych piórach. To na pewno zapewnia sensowny wykrzyż(w hilu miałem idiotyczne wrażenie że dwie osie działają na tych samych resorach). Do tego sprytnie rozwiązano napęd obydwóch osi. Wygląda tylko biedaczysko jak osiołek z chorobą popromienną.
Re: 6x6
ten nissan ma faktycznie ostatnią oś skrętną, a konkretnie samoskrętną - coś jak w citroenach ZX kiedyś było, jest to rozwiązanie z dużych 6x6 i 8x8 - nie ma siłowników, tylko kula z jakąś sprężyną i blokadą; jak jest opór - koło się skręca by opór zmniejszyć.Iwo pisze:Odstęp faktycznie mały, ale całe rozwiązanie nie daje mi spokoju. Na filmie raz widzę rodzaj resoru odwróconego, z kolei na innej fotce migneła mi spręzyna(mowa o arctic trucku. Link Kylona nic nie wnosi niestety rozwiązania tej zagadki).
Odnośnie filmiku który zamieścił Kwieczor to mam wrażenie że ostatnia oś jest skrętna. Widać to w momencie jak nissan mocno zakręca. Jak zobaczyłem to rozwiązanie to myślałem że na ciasnych podjazdach, stromych górkach i wszędzie tam gdzie liczy się zwinność takie auto zawiedzie na całej linii. Ale nissan "robi w terenie"
Gdzieś czytałem opis tego nissana, było też info, że można ten skręt zablokować siłownikiem, podobnie jak się zapina blokady mostów
Re: 6x6
ta Toyota 6x6 to fabryka robila?
Re: 6x6
Widziałem też kiedyś skrętną tylną oś w hondzie prelude. Tyle że tamto rozwiązanie było zgoła inne bo wykorzystywało dodatkowy silnik elektryczny. W momencie skręcenia kół w jednym kierunku tylna oś skręcała w przeciwną stronę. Tyle że w przednio napędówce to żaden problem zrobić taki trick. Jeżeli nissan ma natomiast ostatnią oś ze sztywnym mostem, to szacunek dla konstruktora(jeżeli bredzę to mnie otrzeźwijcie)
Re: 6x6
Multidrive Technology, AustraliaZaparka pisze:ta Toyota 6x6 to fabryka robila?
Firma: http://www.multidrive.com.au/
Broszura LC 6x6: http://www.multidrive.com.au/documents/ ... re_000.pdf