6x6

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 68
Rejestracja: 12 sty 2011, 01:41
Auto: Hilux DLX KC 2,5 "09
Kontakt:

6x6

Post autor: Iwo »

Szukam kierunków rozwoju mojej hiluxowo-terenowej choroby. Znalazłem hila 6x6:

To rozwiązanie ekstremalne i nie dla mnie, ale nie daje mi spokoju jak oni rozwiązali kwestię mechanizmu różnicowego dwóch osi. Myślicie że cały tył jest "na sztywno"?
Ostatnio zmieniony 11 sty 2013, 00:10 przez Remiołek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Dodałem tagi YT.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2522
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: 6x6

Post autor: kpeugeot »

obie osie sa spięte na krótko = odstęp między osiami jest na tyle mały że mechanizmy wytrzymają naprężenia przy skręcie

ciekawe auto - faktycznie hil aż się prosi o podwójną tylną oś

fajnym rozwiązaniem było by zapodanie całego dołu od volvo 6x6

Awatar użytkownika
Kwieczor
Klubowicz
Posty: 1561
Rejestracja: 05 gru 2009, 23:57
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
Kontakt:

Re: 6x6

Post autor: Kwieczor »

nawet przez jakiś czas ogłaszał się w Polsce facet, który oferował takie przeróbki.
Miał demówkę nissana NP-300 w konwersji 6x6, robił to w oparciu o jakiś gotowy australijski kit i bez mechanizmu między 2 i 3 osią, za to z opcjonalną blokadą na obu tylnych mostach :)

Awatar użytkownika
Kwieczor
Klubowicz
Posty: 1561
Rejestracja: 05 gru 2009, 23:57
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
Kontakt:

Re: 6x6

Post autor: Kwieczor »

znalazłem:
http://www.militaryrok.pl/index.php/4x4 ... -6x6-.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ostatnio zmieniony 11 sty 2013, 10:26 przez Remiołek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Dodałem tagi YT.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18049
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: 6x6

Post autor: kylon »

http://www.arctictrucks.com/pages/4701" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Emek
Posty: 472
Rejestracja: 10 paź 2012, 17:59
Auto: HZJ76,Yamaha SR500
Kontakt:

Re: 6x6

Post autor: Emek »

Ostatnio zmieniony 11 sty 2013, 10:27 przez Remiołek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Dodałem tagi YT.

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 68
Rejestracja: 12 sty 2011, 01:41
Auto: Hilux DLX KC 2,5 "09
Kontakt:

Re: 6x6

Post autor: Iwo »

Odstęp faktycznie mały, ale całe rozwiązanie nie daje mi spokoju. Na filmie raz widzę rodzaj resoru odwróconego, z kolei na innej fotce migneła mi spręzyna(mowa o arctic trucku. Link Kylona nic nie wnosi niestety rozwiązania tej zagadki).
Odnośnie filmiku który zamieścił Kwieczor to mam wrażenie że ostatnia oś jest skrętna. Widać to w momencie jak nissan mocno zakręca. Jak zobaczyłem to rozwiązanie to myślałem że na ciasnych podjazdach, stromych górkach i wszędzie tam gdzie liczy się zwinność takie auto zawiedzie na całej linii. Ale nissan "robi w terenie"

Awatar użytkownika
Pyrka
Posty: 3742
Rejestracja: 15 mar 2009, 12:59
Kontakt:

Re: 6x6

Post autor: Pyrka »

Temat 6x6 to mój konik. Albo solidne 2WD, albo 6x6. Wszystko co pomiędzy się nie liczy.

ArcticTrucks Hilux 6x6 by Oberaigner - broszura PDF
http://www.oberaigner.com/fileadmin/pdf ... lux6x6.pdf

Strona producenta: http://www.oberaigner.com/

LC:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 68
Rejestracja: 12 sty 2011, 01:41
Auto: Hilux DLX KC 2,5 "09
Kontakt:

Re: 6x6

Post autor: Iwo »

Pyrka:
LC którego fotki przesłałeś to extra liga. Przede wszystkim ma każdą oś umieszczoną na osobnych piórach. To na pewno zapewnia sensowny wykrzyż(w hilu miałem idiotyczne wrażenie że dwie osie działają na tych samych resorach). Do tego sprytnie rozwiązano napęd obydwóch osi. Wygląda tylko biedaczysko jak osiołek z chorobą popromienną.

Awatar użytkownika
Kwieczor
Klubowicz
Posty: 1561
Rejestracja: 05 gru 2009, 23:57
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
Kontakt:

Re: 6x6

Post autor: Kwieczor »

Iwo pisze:Odstęp faktycznie mały, ale całe rozwiązanie nie daje mi spokoju. Na filmie raz widzę rodzaj resoru odwróconego, z kolei na innej fotce migneła mi spręzyna(mowa o arctic trucku. Link Kylona nic nie wnosi niestety rozwiązania tej zagadki).
Odnośnie filmiku który zamieścił Kwieczor to mam wrażenie że ostatnia oś jest skrętna. Widać to w momencie jak nissan mocno zakręca. Jak zobaczyłem to rozwiązanie to myślałem że na ciasnych podjazdach, stromych górkach i wszędzie tam gdzie liczy się zwinność takie auto zawiedzie na całej linii. Ale nissan "robi w terenie"
ten nissan ma faktycznie ostatnią oś skrętną, a konkretnie samoskrętną - coś jak w citroenach ZX kiedyś było, jest to rozwiązanie z dużych 6x6 i 8x8 - nie ma siłowników, tylko kula z jakąś sprężyną i blokadą; jak jest opór - koło się skręca by opór zmniejszyć.

Gdzieś czytałem opis tego nissana, było też info, że można ten skręt zablokować siłownikiem, podobnie jak się zapina blokady mostów

Zaparka
Posty: 270
Rejestracja: 04 cze 2012, 19:17
Auto: Toyota Sienna
Kontakt:

Re: 6x6

Post autor: Zaparka »

ta Toyota 6x6 to fabryka robila?

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 68
Rejestracja: 12 sty 2011, 01:41
Auto: Hilux DLX KC 2,5 "09
Kontakt:

Re: 6x6

Post autor: Iwo »

Widziałem też kiedyś skrętną tylną oś w hondzie prelude. Tyle że tamto rozwiązanie było zgoła inne bo wykorzystywało dodatkowy silnik elektryczny. W momencie skręcenia kół w jednym kierunku tylna oś skręcała w przeciwną stronę. Tyle że w przednio napędówce to żaden problem zrobić taki trick. Jeżeli nissan ma natomiast ostatnią oś ze sztywnym mostem, to szacunek dla konstruktora(jeżeli bredzę to mnie otrzeźwijcie)

Awatar użytkownika
Pyrka
Posty: 3742
Rejestracja: 15 mar 2009, 12:59
Kontakt:

Re: 6x6

Post autor: Pyrka »

Zaparka pisze:ta Toyota 6x6 to fabryka robila?
Multidrive Technology, Australia
Firma: http://www.multidrive.com.au/
Broszura LC 6x6: http://www.multidrive.com.au/documents/ ... re_000.pdf




ODPOWIEDZ