Hilux wspaniały ale słabawy.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Kwieczor
Klubowicz
Posty: 1561
Rejestracja: 05 gru 2009, 23:57
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: Kwieczor »

no samemu bym się nie odważył grzebać
za 1100 papiera znajdziesz "tunera", który ci założy intercooler i podepnie jakiegoś boxa (bo z tego co wiem - oryginalnego kompa denso nikt jeszcze nie zawirusował)

powinno się udać jakieś 120KM wycisnąć bez wymiany turbo i trochę lepszy przebieg momentu

dexterek
Posty: 10
Rejestracja: 01 lut 2012, 13:57
Auto: HiLux SR5
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: dexterek »

skoro wynika ze moj silnik to 2KD-FTV i mam 101 km a w nowszych hilach ten sam motor daje ponad 140 koni, co wiec musze zrobic by tez miec tyle? czym sie roznia te silniki? czy tylko coolerem, turbinka (jesli) i zmianami w kompie?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: Rokfor32 »

Przełożyć turbinę wraz z kolektorem, komputrem sterującym, być może kilka czujników i oby nie wtryskiwacze ... :wink:

Samo założenie IC - poprawa niewielka, i odczuwalna jedynie od obrotów przy których otwiera się zawór upustowy turbiny.

Wymiana turbiny - efekt będzie, i to bez ingerencji w soft kompa - przepływomierz wyczuje większą ilość powietrza i dopasuje dawkę. IC podobnie jak wyżej - wpływ jedynie w zakresie wysokich obrotów.

Powiększanie ciśnienia doładowania - W tym silniku powinno zadziałać, bo ECU nie steruje turbiną, więc powinien się dopasować. Ale może też być, że po prostu wywali błąd za wysokiego ciśnienia doładowania, i przejdzie w tryb awaryjny. Ja bym nie ruszał.

Generalnie, przy silnikach z CR zmiany w osprzęcie muszą byc skorelowane z odpowiednimi zmianami w oprogramowaniu sterującym - inaczej będzie kupa włożonej kasy i marny efekt.

dexterek
Posty: 10
Rejestracja: 01 lut 2012, 13:57
Auto: HiLux SR5
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: dexterek »

powoli dochodzimy do konsensusu: wymiana turbinki, zalozenie coolera i zmiany w sofcie. a jesli chodzi o pochodzenie wymienionego osprzetu? to ma byc turbinka i cooler z nowszego hila? a oprogramowanie? ASO to moze zsynchronizowac? czy lepiej niech sie tym zajmie ktos inny?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: kylon »

Myślę, że sprawdzony warsztat zajmujący się tym na co dzień a nie ASO. Jest kilka renomowanych firm tuningowych.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: Rokfor32 »

Najprościej zapodać osprzęt z młodszego modelu - wszystko wtedy pasi bolt on. Ale zabawa z softem - jak Kylon pisze - serwisy się tym nie zajmują. Jedynie furmy tunningowe, i trza szukać takich specjalizujących się w japończykach.

dexterek
Posty: 10
Rejestracja: 01 lut 2012, 13:57
Auto: HiLux SR5
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: dexterek »

fajnie ze sie wszystko wyjasnilo:) wielkie dzieki Koledzy za pomoc! a moze ktos jeszcze zna jakichs sprawdzonych magikow z poznania lub okolic?

dexterek
Posty: 10
Rejestracja: 01 lut 2012, 13:57
Auto: HiLux SR5
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: dexterek »

i jeszcze jedno: w nowszych hilach cooler jest pod maska nad silnikiem. czy u mnie tez on musi byc w tym miejscu? jesli tak, to musze w masce zrobic wlot powietrza. jesli nie to czy jest on na tyle maly zeby sie zmiescic przed badz obok chlodnicy?

Awatar użytkownika
Kwieczor
Klubowicz
Posty: 1561
Rejestracja: 05 gru 2009, 23:57
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: Kwieczor »

dexterek pisze:i jeszcze jedno: w nowszych hilach cooler jest pod maska nad silnikiem. czy u mnie tez on musi byc w tym miejscu? jesli tak, to musze w masce zrobic wlot powietrza. jesli nie to czy jest on na tyle maly zeby sie zmiescic przed badz obok chlodnicy?
jak masz klimę - może być ciasno, ale może wejdzie oryginał przed chłodnice klimy - jest naprawdę niewielki (jak mi jutro przypomnisz, to ci go mogę pomierzyć i obfotografować - tel. 602 457 219) - tylko z wężami będzie kombinowania
do tego najlepiej kupić maskę ze szrotu już z otworem i osłoną wlotu.

a jak nie - dobrać coś z oferty tunerów, co wejdzie przed maskę - niekoniecznie ori,

co do zakładów - niestety nie pomogę, bo ja raczej w tym kierunku nie dłubię

Awatar użytkownika
STACHU
Posty: 429
Rejestracja: 14 maja 2009, 18:41
Auto: HILL D4D, '08
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: STACHU »

Rokfor32 pisze: zawór upustowy turbiny.

.
Wszystko się zgadzam tylko z tym zaworem upustowym w D4D Rokfoorku toś się Pan zdziebko zagalopował :wink: :mrgreen: :D

Awatar użytkownika
marcinvvv
Posty: 460
Rejestracja: 22 sie 2010, 03:57
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: marcinvvv »

STACHU pisze:
Rokfor32 pisze: zawór upustowy turbiny.

.
Wszystko się zgadzam tylko z tym zaworem upustowym w D4D Rokfoorku toś się Pan zdziebko zagalopował :wink: :mrgreen: :D
ogolnie z zaworem upustowym w dieslu :mrgreen:


ja proponuje intercooler zalozyc custom. uderz do chlodnicpola . wymiar bedziesz mial jaki chcesz i nie trzeba bedzie moze dziury w masce robic :) a jesli chodzi o turbo to maly sens jest zakladanie tej z nowszego modelu. ogolnie jest duzy problem z tuningiem akurat tego modelu bo komputer kompletnie nie obsluguje cisnienia doladowania ( nie jest mozliwa zmiana nawet po wgraniu boxa ). kolega ma ten sam model 2.5 100km, kiedys szukalismy jakiegos tunera ktory by sie tym zajal i z tego co pamietam znalazl sie jeden i koszt +15000.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: Rokfor32 »

STACHU pisze:
Rokfor32 pisze: zawór upustowy turbiny.

.
Wszystko się zgadzam tylko z tym zaworem upustowym w D4D Rokfoorku toś się Pan zdziebko zagalopował :wink: :mrgreen: :D
Nie zagalopował. Pierwsze wersje 2KD-FTV stosowane w hilach do '05 miały zwykłe turbiny z zaworem upustowym sterowanym klasycznie, ciśnieniem doładowania. podobnie jak te same siniki w Hiace z tych samych roczników.

Nawet po zmianie nadwozia ciągle były jeszcze te zwykłe turbiny, ale auto dostało przepustnicę regulującą przelot wydechu (sterowaną z ECU silnika), co dźwignęło moc do tych ok. 120 HP. W tych najmłodszych już chyba siedzi turbo ze zmienną geometrią, ale nie jestem na 100% pewien.

Natomiast przy 1KD-FTV od początku były turbiny ze zmienną geometrią, czyli od końcówki modelu J9.

dexterek
Posty: 10
Rejestracja: 01 lut 2012, 13:57
Auto: HiLux SR5
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: dexterek »

witam po ponad dwoch miesiacach! wciaz szukam jakichs madrych sposobow zeby podniesc moc w swoim 102konnym hilu. chcialbym sie dowiedziec od szanownych Forumowiczow co to jest, czy to dziala i czym grozi? : http://allegro.pl/chip-tuning-hiace-hil ... 38406.html

pozdrawiam

dexterek
Posty: 10
Rejestracja: 01 lut 2012, 13:57
Auto: HiLux SR5
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: dexterek »

i jeszcze jedno: czy moge bez wiekszych problemow zamontowac silnik z nowszego hila? albo 3.0 1kd np. z land cruisera??

Awatar użytkownika
Kwieczor
Klubowicz
Posty: 1561
Rejestracja: 05 gru 2009, 23:57
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: Kwieczor »

dexterek pisze:i jeszcze jedno: czy moge bez wiekszych problemow zamontowac silnik z nowszego hila? albo 3.0 1kd np. z land cruisera??
nowszy 2KD albo 1KD wchodzi z tego co się orientowałem bolt-on...
... tyle, że kompletny - czyli z osprzętem i kompem - bo te nie są zamienne...

ODPOWIEDZ