Hilux wspaniały ale słabawy.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: Rokfor32 »

Przekładnie główne (w mostach). Duża część ciężkich LC ma 3,70, , hil z dieslem 4,88.

Ale generalnie - benzynom nie przeszkadzają wolniejsze przekładnie. Ja przy benzynowych RJ7 mam 4,88 i 5,29. Dla kółek 33 i 35" są w sam raz, auta nie mają problemu jechać autostradowo po 130 km/h.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: kpeugeot »

hil ma przełożenia mostów 4,56

a lj 70 4,88

więc chyba skrzynia w lj musi byc dużo szybsza że daje radę spokojnie jechać około 100km/h - na piątce mam wtedy 2500 obrotów

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: Rokfor32 »

Lj ma tyle w oryginale - i też nie wszystkie, niektóre miały 4,56.

A co do skrzyń - hil ma W59 (młodsze, do '04), lub W56 (starsze, do '97). Czasem na niektóre rynki były skrzynki G lub R. Wszystkie one mają przełożenia czwartego biegu 1:1. A piątka:

W56 i W59 - 0.850
G52 - 0,851
R150F, R151F - 0,838

Podobnie minimalne różnice są dla trzeciego biegu. Znaczne różnice (między skrzynkami dla benzyn i diesli) są jedynie dla pierwszego i drugiego biegu. No i skrzynek sportowych - W58 i R154. Ale te w naturze nie występowały w terenówkach (można je zaadoptować). Ale i one dla czwórki mają 1:1.

Może trafiłeś na egzemplarz LC ze zmienionymi przekładniami - albo ładniej pracującym silnikiem (i kłamiącym obrotomierzem ... :wink: ).

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: kpeugeot »

silnik dokładnie ten sam, bo go przełożyłem właśnie z taro do lj70

a jak sprawdzić model skrzyni?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: Rokfor32 »

Jeżeli nie było nic kombinowane to kod na tabliczce znamionowej. Ostatnia część kodu c/tr/ a/tm (na dole tabliczki). C-kolor auta, tr -trimm (nie wiem jak dosłownie przetłumaczyć - oznacza tapicerkę i wykończenie wnętrza), a - axle - wielkość i przełożenie przekładni głównej, tm - transmission - skrzynia.

w LJ były dwa typy skrzyń - początkowo G52 (pierwsze lata produkcji modelu, jakoś do '87), potem R151F. W Taro pojęcia nie mam - ale to kopia 4R pierwszej generacji, tam były W56 (jedynie dla silnika 22R-ET była R150F. Ten model nie występował poza USA).

Jeżeli chcesz pełne dane skrzyń:
W56
3,954
2,141
1,384
1,000
0,850

G52
3,928
2,333
1,451
1,000
0,851

R151F
4,313
2,330
1,436
1,000
0,838

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: kpeugeot »

a czy silnik 3,0 v6 od camry będzie pasował do skrzyni hila/lj?

siniki do wyrwania za sensowne pieniądze i raczej bardzo nie złachane

mike69
Posty: 13
Rejestracja: 05 paź 2011, 11:25
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: mike69 »

Mam Hiluxa z 2008 roku 2,5 diesel. Tydzien temu zalalem silnik i teraz musze wymienic na inny.
2.5 napewno nie wloze znowu bo mulowaty strasznie. Myslalem o 3.0 od mocniejszej wersji.
Slabo sie na mechanice orientuje, wiec moze poradzicie czy oprucz tej 3 mozna cos innego fajnego wrzucic.

Awatar użytkownika
marcinvvv
Posty: 460
Rejestracja: 22 sie 2010, 03:57
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: marcinvvv »

mike69 pisze:Mam Hiluxa z 2008 roku 2,5 diesel. Tydzien temu zalalem silnik i teraz musze wymienic na inny.
2.5 napewno nie wloze znowu bo mulowaty strasznie. Myslalem o 3.0 od mocniejszej wersji.
Slabo sie na mechanice orientuje, wiec moze poradzicie czy oprucz tej 3 mozna cos innego fajnego wrzucic.
4.0 v6 :mrgreen:

Awatar użytkownika
Kwieczor
Klubowicz
Posty: 1561
Rejestracja: 05 gru 2009, 23:57
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: Kwieczor »

marcinvvv pisze:
mike69 pisze:Mam Hiluxa z 2008 roku 2,5 diesel. Tydzien temu zalalem silnik i teraz musze wymienic na inny.
2.5 napewno nie wloze znowu bo mulowaty strasznie. Myslalem o 3.0 od mocniejszej wersji.
Slabo sie na mechanice orientuje, wiec moze poradzicie czy oprucz tej 3 mozna cos innego fajnego wrzucic.
4.0 v6 :mrgreen:
2,7 też chyba robią
nie wiem tylko czy od benzyn dzwon podejdzie, czy trzeba adapter

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: Rokfor32 »

Każda rodzina silników ma inną flanszę tylną - i w konsekwencji inny dzwon sprzęgła (ten dzwon to właśnie adapter silnik - skrzynia).

Większość silników stosowanych w terenowych toyotach była spinana ze skrzynkami typu R, więc do skrzynki od hila '08 można podpiąć w zasadzie wszystko. Ale bolt on, do obecnego dzwonu, tylko silniki 1KZ-T, 1KD-FTV i 2KD-FTV. Każdy inny silnik będzie wymagał wymiany też dzwonu sprzęgła.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: Rokfor32 »

Co do silnika Camry - da się go zakręcić, bo blok jest taki sam jak w zwykłym 3VZ-E (były dwie wersje, żeliwna i alu, ale mocowania skrzyni sa identyczne). Tyle że ten silnik jest przystosowany do pracy w pochyleniu na jedną stronę (w Camry jeden rząd cylindrów sterczy prawie pionowo, drugi prawie leży). W ustawieniu jak dla terenówek kolektor dolotowy sterczy ponad maskę, a dodatkowo aparat zapłonowy przełazi przez gródź i koliduje z nagrzewnicą ... :wink:

Tak poważniej - da się ten silnik zastosować, ale jest dużo rzeźby (nowe kolektory, zarówno ssące jak i wydechowe, trza szukać wersję z zapłonem bezrozdzielaczowym, przerobić układ odsysania oleju (smok i miska z 3VZ-E). A reweli i tak nie ma - silnik jest wysokoobrotowy, i pełną moc oddaje bardzo wysoko, momentu ma mninimalnie więcej niż dwuzaworowy.

Czyli baza może i tania, ale nakład roboty żeby ten silnik wykorzystać zbliży całą imprezę do ceny 5VZ-FE.

Jak chcesz w miarę tanio i fajny silnik to 3RZ-FE plus niskie turbo. Bez odprężania zniesie ok. 7 psi doładowania, co daje ok. 200 - 220 HP. A i bez doładowania jeździ się nim całkiem przyjemnie (mój stary 4R na tym silniku trzymał sobie na niemieckich autostradach po 160 km/h jako prędkość przelotową ... :wink: )

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: kpeugeot »

goły silnik za 3tys to nie jest tanio http://allegro.pl/silniik-uzywany-2-7-t ... 12899.html" onclick="window.open(this.href);return false;

znalazłem takie coś ale chyba za tyle nie pójdzie
http://allegro.pl/lexus-ls-400-i2034377782.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: kpeugeot »

a te 3VZ-E radzą sobie z hilem? 150 hp to nie dużo a auto duże i ciężkie więc jaki jest wtedy sens wymiany jeśli niczym nie rózni się od diesla?

Awatar użytkownika
MariuszS
Klubowicz
Posty: 1493
Rejestracja: 27 lip 2007, 10:56
Auto: LJ-79 na do?ywocie
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: MariuszS »

kpeugeot pisze:a te 3VZ-E radzą sobie z hilem? 150 hp to nie dużo a auto duże i ciężkie
:lol: Nie znam się na "taczkach" ale tam nie ma co ważyć :mrgreen:
Szacuję, że to może być 1600-1800kg max.
Mój "Osiołek roboczy" waży ok. 2200kg, a motorek miał 17 lat temu nominalnie 89 koników. :mrgreen:
Znaczna część tych koników już rozpierzchła się po niebieskich połoninach, a mimo to daje sobie radę.
Ale ja wiem, Porszaka na drodze się wam zachciewa... ;-)))

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: kpeugeot »

nie po prostu jadąc na 5 n=biegu nie chcę czuć kiedy zaczyna się podjazd i nie chcę redukować biegu

a hil waży nominalnie koło 2 T teraz myślę że ze 2,2 a jak się wyjeżdża to z 2,5 T albo i więcej

2,4 LTII sobie radzi ale ciężko utrzymać prędkośc 100km/h bez ciągłego wciskania gazu w podłogę

ODPOWIEDZ