Hilux wspaniały ale słabawy.
Moderator: luk4s7
Re: Hilux wspaniały ale słabawy.
Mialem identyczny dylemat - > sprzedalem hila i kupilem KZJ70, ale ciagle sie za hilami ogladam...
Z Ustronia byl Zun ktory swego czasu wiele pisal na rajdach, on mial WV Taro ze sztywnym mostem z przodu i zapodal tam silnik z Toyoty Dyna, koles twierdzil ze pasowal Bolt-on bez zadnych przerobek a jazda z tym silnikiem znacznie sie poprawila
Z Ustronia byl Zun ktory swego czasu wiele pisal na rajdach, on mial WV Taro ze sztywnym mostem z przodu i zapodal tam silnik z Toyoty Dyna, koles twierdzil ze pasowal Bolt-on bez zadnych przerobek a jazda z tym silnikiem znacznie sie poprawila
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Hilux wspaniały ale słabawy.
Nie ma dobrych (w sensie mocnych i oszczednych) diesli wolnossących. W toyocie uchowały się jeszcze silniki 5L (3,0L, 4 cyl), stosowany do dziś w modelach LC na rynki afrykańskie, no i 1HZ (4,2L, 6 cyl). Wszystko pozostałe, co da się połączyć ze skrzyniami takimi jak w hilu to juz turbo.
Z wolnossaków perełką jest 13B (3,5L, 4 cyl), z bezpośrednim wtryskiem i rzędową pompą - ale ten silnik wymaga innego typu skrzynki, takiej jak z J7 HD. I jest praktycznie nieosiągalny (był montowany w półciężarówce Dyna)
Kolego - nie kombinuj, bo włożysz dużo kasy a efekt będzie nadal mizerny - do hila sześciocylindrowej 1HZ nie wsadzisz, 5l to mizerny przyrost osiągów, a 13B - prędzej szóstkę w totka ustrzelisz.
Zapodaj sobie turbinę do tego co masz - ale nie standardową, jak była montowana w 2L-T, ale o zmiennej geometrii z silnika 2KD-FTE (wymaga to dorobienia niestandardowego kolektora wydechowego, ale warto). Porządnie podpięta da Ci efekt więcej niż zadowalający, te turbiny doładowują silnik już od bardzo niskich obrotów, i praktycznie nie odczuwa się efektu turbodziury
Z wolnossaków perełką jest 13B (3,5L, 4 cyl), z bezpośrednim wtryskiem i rzędową pompą - ale ten silnik wymaga innego typu skrzynki, takiej jak z J7 HD. I jest praktycznie nieosiągalny (był montowany w półciężarówce Dyna)
Kolego - nie kombinuj, bo włożysz dużo kasy a efekt będzie nadal mizerny - do hila sześciocylindrowej 1HZ nie wsadzisz, 5l to mizerny przyrost osiągów, a 13B - prędzej szóstkę w totka ustrzelisz.
Zapodaj sobie turbinę do tego co masz - ale nie standardową, jak była montowana w 2L-T, ale o zmiennej geometrii z silnika 2KD-FTE (wymaga to dorobienia niestandardowego kolektora wydechowego, ale warto). Porządnie podpięta da Ci efekt więcej niż zadowalający, te turbiny doładowują silnik już od bardzo niskich obrotów, i praktycznie nie odczuwa się efektu turbodziury
Re: Hilux wspaniały ale słabawy.
Znowu jakiś błąd z mojej strony i piszę od nowa do "Rokfor32" Dzięki za rady ,wydają się być bardzo rozsądne.Poszukiwania 13 B rozpocznę, ale jak wspomniałeś to pewnie potrwa (ciekawe w jakim kraju "DYNA" z takim motorkiem występowała najczęściej? Ale wracając do turbiny z silnika o którym napisałeś - w jakich autkach i rocznikach występował? czy "Dobrze wpięta turbina" i "przeróbka kolektora" , miałeś na myśli przeróbkę łącznika kolektor - wydech z miejscem na montaż turbiny? i czy wiesz z którego miejsca wpiąć zasilanie olejem turbiny oraz czy zasilanie powietrza z istniejącego filtra ( nie jest za mały?) może trzeba zawiesić dodatkowy? ciekawe czy są gdzieś jakieś zdjęcia takiej przeróbki???? może jest gdzieś jakiś warsztat który ma doświadczenie w takich robotach i po dostarczeniu części by to wykonał? lecz wolałbym zrobić to u siebie , byłbym spokojny o jakość. Może będzie to rozwiązanie tymczasowe- może docelowe , zależy od efektu. Jeszcze raz dzięki za już i proszę o więcej- Nowy Sącz to fajne miasto , mam tam znajomych ( więc może kiedyś??)
Pozdrawiam Krzysztof.
Pozdrawiam Krzysztof.
Re: Hilux wspaniały ale słabawy.
Rokfor, powiedz jak chcesz połączyć 13B ze skrzynia G52
Jeśli miał bym sobie zrobić fajnego hila w dieslu to tylko z 1KZ-T--- 300Nm i 130 koni ( a można dużo więcej) bez elektroniki czyli jak w 1HZ
Można sobie zostawić swoją skrzynię i połączyć ją z silnikem takim zestawem: http://www.ebay.com/itm/Toyota-diesel-1 ... 0521889074" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeśli miał bym sobie zrobić fajnego hila w dieslu to tylko z 1KZ-T--- 300Nm i 130 koni ( a można dużo więcej) bez elektroniki czyli jak w 1HZ
Można sobie zostawić swoją skrzynię i połączyć ją z silnikem takim zestawem: http://www.ebay.com/itm/Toyota-diesel-1 ... 0521889074" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Hilux wspaniały ale słabawy.
Jak znajdziesz gdzies w UK (na zachod od Londynu) to daj znac bo moj brat bedzei jechal dostawczakiem to moze ci taki silniczek zabracphuf1 pisze:Znowu jakiś błąd z mojej strony i piszę od nowa do "Rokfor32" Dzięki za rady ,wydają się być bardzo rozsądne.Poszukiwania 13 B rozpocznę....
Re: Hilux wspaniały ale słabawy.
Zun wstawił 3 litrowy silnik 5L z Dyny zamiast 2L czyli p&pMaxLux pisze:Mialem identyczny dylemat - > sprzedalem hila i kupilem KZJ70, ale ciagle sie za hilami ogladam...
Z Ustronia byl Zun ktory swego czasu wiele pisal na rajdach, on mial WV Taro ze sztywnym mostem z przodu i zapodal tam silnik z Toyoty Dyna, koles twierdzil ze pasowal Bolt-on bez zadnych przerobek a jazda z tym silnikiem znacznie sie poprawila
Re: Hilux wspaniały ale słabawy.
Panowie,
może silnik 3,0 z nowego hila czasem jest tego trochę na allegro z rozbitych "vatciaków" mamy moc, plus mechanizm różnicowy w środku żeby można jeździć po czarnym z zapiętym przodem lub z reduktorem na ciasnych szutrach, ale to inny temat i to jest bolączka hila - moim zdaniem.
Tylko ja jestem zdania, lepiej gdzieś jechać wolniej a dalej za te "modyfikacyjne diengi "?
środkowo-różnicowy
wojciech endurance
http://www.polkasteam.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
może silnik 3,0 z nowego hila czasem jest tego trochę na allegro z rozbitych "vatciaków" mamy moc, plus mechanizm różnicowy w środku żeby można jeździć po czarnym z zapiętym przodem lub z reduktorem na ciasnych szutrach, ale to inny temat i to jest bolączka hila - moim zdaniem.
Tylko ja jestem zdania, lepiej gdzieś jechać wolniej a dalej za te "modyfikacyjne diengi "?
środkowo-różnicowy
wojciech endurance
http://www.polkasteam.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Hilux wspaniały ale słabawy.
Bolt on jedynie ze skrzynkami serii H. Ale takie rozwiązanie wymaga przeróbki zbiornika paliwa, i najlepiej wymiany tylnej osi na asymetryczną.Kameleon pisze:Rokfor, powiedz jak chcesz połączyć 13B ze skrzynia G52 [...]
Ale nie musi być bolt on. Można zastosować oryginalny dzwon z H55 na przykład (albo z dyny) i dorobić adapter na płaszczyźnie dzwon - skrzynia.
@phuf1 - to o czym pisałem to zrobienie całego kolektora od zera. Oryginalne kolektory z 2L-T ustawiają turbinę "do góry nogami" i stosowane tam turbiny (typu CT 20) mają możliwość dowolnego obrócenia rdzenia względem korpusu turbiny - i mogą tak pracować. Turbina z 1KD-FTE (wcześniej źle podałem - 2KD-FTE ma zwykłą turbinę) musi być wpięta jak w oryginale - czyli odwrotnie jak w 2L-T (chodzi o system sterowania zmienną geometrią, nie da się go ustawiać dowolnie względem korpusu), i dlatego nie da się wykorzystać oryginalnego kolektora. Trza go zrobić od podstaw, bo adaptacja z 1KD-FTE też się nie uda.
A prawidłowe zrobienie sterowania - te turbiny są sterowane elektronicznie w oryginale. Ale można je wysterować też mechanicznie - w jaki sposób, opisałem w dziale J6 w temacie uturbiania silnika 2H. W sumie - jak zerkniesz na zdjęcia tam zamieszczone - można by też taki patent (podłączenia turbiny) zapodać do kolektora z 2L-T. O ile byłoby miejsce ...
Silnik 1KD-FTE to młodsze J9, J12, J15 i młode Hle.
Re: Hilux wspaniały ale słabawy.
Wielkie dzięki!!! Pisałem przed chwilą bardzo obszerne objaśnienie tego co i gdzie się dowiedziałem i wysłałem chyba w powietrze - szlag!!!!!!!!!! Wezmę się za to rano bo dzisiaj mógłbym już ze złości wywalić laptopa za okno ( raz już tak sie stało- i dalej franca działa, ale za drugim razem? przecież to zwykłe lenovo a nie Hilux!!! )
Pozdrawiam Krzysztof z Ustronia.
Pozdrawiam Krzysztof z Ustronia.
Re: Hilux wspaniały ale słabawy.
Po pierwsze kolega chce prosto- diesel na CR prosty nie jest, zapakowanie go razem z wiązką do starego Hill'a też nieendurance pisze:Panowie,
może silnik 3,0 z nowego hila czasem jest tego trochę na allegro z rozbitych "vatciaków" mamy moc, plus mechanizm różnicowy w środku żeby można jeździć po czarnym z zapiętym przodem lub z reduktorem na ciasnych szutrach, ale to inny temat i to jest bolączka hila - moim zdaniem.
Re: Hilux wspaniały ale słabawy.
1KD-FTV i 2KD-FTV w kwestii formalnejRokfor32 pisze: Silnik 1KD-FTE to młodsze J9, J12, J15 i młode Hile
Re: Hilux wspaniały ale słabawy.
Bo "obszerne wyjaśnienia", to się pisze w Wordzie, i potem wkleja do okienka "Odpowiedz" )phuf1 pisze:Wielkie dzięki!!! Pisałem przed chwilą bardzo obszerne objaśnienie tego co i gdzie się dowiedziałem i wysłałem chyba w powietrze - szlag!!!!!!!!!! Wezmę się za to rano bo dzisiaj mógłbym już ze złości wywalić laptopa za okno
Online, to sobie można "krótkie kasztany" pisać
Aaaby nie zostać tylko przy kasztanie, to podsunę źródełko silników 5L (wprawdzie, jak Rokfor napisał, zysk mocy niewielki, ale niezajebliwośc jest duża )
5L - Dyna 150 LY220 LY230 Hiace Hilux 96 H.p @ 4000 Rpm
o, jest też i 13B:
Toyota 13B Diesel Engine - Dyna Delta BU65 BU85 V78 V79
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Hilux wspaniały ale słabawy.
Sie czepiasz ... z rozpędu z pamięci pisałem - są przecie z "elektronicznie sterowanym wtryskiem" ...Kameleon pisze:1KD-FTV i 2KD-FTV w kwestii formalnejRokfor32 pisze: Silnik 1KD-FTE to młodsze J9, J12, J15 i młode Hile
Re: Hilux wspaniały ale słabawy.
Do MariuszS Ten 13 B /dzięki za info. ale jak to kupić? może masz jakieś doświadczenie- bo myślę że silnik ok. ale jak z transportem , czy jak w "ebayu" czy jakoś inaczej ? palić się nie pali, więc jakiś punkt zaczepienia jest.
Pozdrowienia
Pozdrowienia
Re: Hilux wspaniały ale słabawy.
Jest na tej liście parę osób, które importują towary samochodowe od kangurów, myślę, że najprościej byłoby się z nimi dogadać.phuf1 pisze:Do MariuszS Ten 13 B /dzięki za info. ale jak to kupić? może masz jakieś doświadczenie- bo myślę że silnik ok. ale jak z transportem , czy jak w "ebayu" czy jakoś inaczej ? palić się nie pali, więc jakiś punkt zaczepienia jest.
Pozdrowienia