Hilux wspaniały ale słabawy.

Moderator: luk4s7

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: MaxLux »

Mialem identyczny dylemat - > sprzedalem hila i kupilem KZJ70, ale ciagle sie za hilami ogladam...

Z Ustronia byl Zun ktory swego czasu wiele pisal na rajdach, on mial WV Taro ze sztywnym mostem z przodu i zapodal tam silnik z Toyoty Dyna, koles twierdzil ze pasowal Bolt-on bez zadnych przerobek a jazda z tym silnikiem znacznie sie poprawila

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: Rokfor32 »

Nie ma dobrych (w sensie mocnych i oszczednych) diesli wolnossących. W toyocie uchowały się jeszcze silniki 5L (3,0L, 4 cyl), stosowany do dziś w modelach LC na rynki afrykańskie, no i 1HZ (4,2L, 6 cyl). Wszystko pozostałe, co da się połączyć ze skrzyniami takimi jak w hilu to juz turbo.

Z wolnossaków perełką jest 13B (3,5L, 4 cyl), z bezpośrednim wtryskiem i rzędową pompą - ale ten silnik wymaga innego typu skrzynki, takiej jak z J7 HD. I jest praktycznie nieosiągalny (był montowany w półciężarówce Dyna)

Kolego - nie kombinuj, bo włożysz dużo kasy a efekt będzie nadal mizerny - do hila sześciocylindrowej 1HZ nie wsadzisz, 5l to mizerny przyrost osiągów, a 13B - prędzej szóstkę w totka ustrzelisz.

Zapodaj sobie turbinę do tego co masz - ale nie standardową, jak była montowana w 2L-T, ale o zmiennej geometrii z silnika 2KD-FTE (wymaga to dorobienia niestandardowego kolektora wydechowego, ale warto). Porządnie podpięta da Ci efekt więcej niż zadowalający, te turbiny doładowują silnik już od bardzo niskich obrotów, i praktycznie nie odczuwa się efektu turbodziury

phuf1
Posty: 139
Rejestracja: 04 gru 2011, 20:18
Auto: Hilux, land cruiser HJ 61
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: phuf1 »

Znowu jakiś błąd z mojej strony i piszę od nowa do "Rokfor32" Dzięki za rady ,wydają się być bardzo rozsądne.Poszukiwania 13 B rozpocznę, ale jak wspomniałeś to pewnie potrwa (ciekawe w jakim kraju "DYNA" z takim motorkiem występowała najczęściej? Ale wracając do turbiny z silnika o którym napisałeś - w jakich autkach i rocznikach występował? czy "Dobrze wpięta turbina" i "przeróbka kolektora" , miałeś na myśli przeróbkę łącznika kolektor - wydech z miejscem na montaż turbiny? i czy wiesz z którego miejsca wpiąć zasilanie olejem turbiny oraz czy zasilanie powietrza z istniejącego filtra ( nie jest za mały?) może trzeba zawiesić dodatkowy? ciekawe czy są gdzieś jakieś zdjęcia takiej przeróbki???? może jest gdzieś jakiś warsztat który ma doświadczenie w takich robotach i po dostarczeniu części by to wykonał? lecz wolałbym zrobić to u siebie , byłbym spokojny o jakość. Może będzie to rozwiązanie tymczasowe- może docelowe , zależy od efektu. Jeszcze raz dzięki za już i proszę o więcej- Nowy Sącz to fajne miasto , mam tam znajomych ( więc może kiedyś??)
Pozdrawiam Krzysztof.

Kameleon

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: Kameleon »

Rokfor, powiedz jak chcesz połączyć 13B ze skrzynia G52 :?:
Jeśli miał bym sobie zrobić fajnego hila w dieslu to tylko z 1KZ-T--- 300Nm i 130 koni ( a można dużo więcej) bez elektroniki czyli jak w 1HZ :wink:
Można sobie zostawić swoją skrzynię i połączyć ją z silnikem takim zestawem: http://www.ebay.com/itm/Toyota-diesel-1 ... 0521889074" onclick="window.open(this.href);return false; :mrgreen:

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: MaxLux »

phuf1 pisze:Znowu jakiś błąd z mojej strony i piszę od nowa do "Rokfor32" Dzięki za rady ,wydają się być bardzo rozsądne.Poszukiwania 13 B rozpocznę....
Jak znajdziesz gdzies w UK (na zachod od Londynu) to daj znac bo moj brat bedzei jechal dostawczakiem to moze ci taki silniczek zabrac

Kameleon

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: Kameleon »

MaxLux pisze:Mialem identyczny dylemat - > sprzedalem hila i kupilem KZJ70, ale ciagle sie za hilami ogladam...

Z Ustronia byl Zun ktory swego czasu wiele pisal na rajdach, on mial WV Taro ze sztywnym mostem z przodu i zapodal tam silnik z Toyoty Dyna, koles twierdzil ze pasowal Bolt-on bez zadnych przerobek a jazda z tym silnikiem znacznie sie poprawila
Zun wstawił 3 litrowy silnik 5L z Dyny zamiast 2L czyli p&p 8)

endurance
Klubowicz
Posty: 1442
Rejestracja: 26 gru 2007, 17:59
Auto: Hilux - owocow?z
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: endurance »

Panowie,

może silnik 3,0 z nowego hila czasem jest tego trochę na allegro z rozbitych "vatciaków" mamy moc, plus mechanizm różnicowy w środku żeby można jeździć po czarnym z zapiętym przodem lub z reduktorem na ciasnych szutrach, ale to inny temat i to jest bolączka hila - moim zdaniem.
Tylko ja jestem zdania, lepiej gdzieś jechać wolniej a dalej za te "modyfikacyjne diengi "?

środkowo-różnicowy
wojciech endurance
http://www.polkasteam.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: Rokfor32 »

Kameleon pisze:Rokfor, powiedz jak chcesz połączyć 13B ze skrzynia G52 :?: [...]
Bolt on jedynie ze skrzynkami serii H. Ale takie rozwiązanie wymaga przeróbki zbiornika paliwa, i najlepiej wymiany tylnej osi na asymetryczną.

Ale nie musi być bolt on. Można zastosować oryginalny dzwon z H55 na przykład (albo z dyny) i dorobić adapter na płaszczyźnie dzwon - skrzynia.

@phuf1 - to o czym pisałem to zrobienie całego kolektora od zera. Oryginalne kolektory z 2L-T ustawiają turbinę "do góry nogami" i stosowane tam turbiny (typu CT 20) mają możliwość dowolnego obrócenia rdzenia względem korpusu turbiny - i mogą tak pracować. Turbina z 1KD-FTE (wcześniej źle podałem - 2KD-FTE ma zwykłą turbinę) musi być wpięta jak w oryginale - czyli odwrotnie jak w 2L-T (chodzi o system sterowania zmienną geometrią, nie da się go ustawiać dowolnie względem korpusu), i dlatego nie da się wykorzystać oryginalnego kolektora. Trza go zrobić od podstaw, bo adaptacja z 1KD-FTE też się nie uda.

A prawidłowe zrobienie sterowania - te turbiny są sterowane elektronicznie w oryginale. Ale można je wysterować też mechanicznie - w jaki sposób, opisałem w dziale J6 w temacie uturbiania silnika 2H. W sumie - jak zerkniesz na zdjęcia tam zamieszczone - można by też taki patent (podłączenia turbiny) zapodać do kolektora z 2L-T. O ile byłoby miejsce ... :roll:

Silnik 1KD-FTE to młodsze J9, J12, J15 i młode Hle.

phuf1
Posty: 139
Rejestracja: 04 gru 2011, 20:18
Auto: Hilux, land cruiser HJ 61
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: phuf1 »

Wielkie dzięki!!! Pisałem przed chwilą bardzo obszerne objaśnienie tego co i gdzie się dowiedziałem i wysłałem chyba w powietrze - szlag!!!!!!!!!! Wezmę się za to rano bo dzisiaj mógłbym już ze złości wywalić laptopa za okno ( raz już tak sie stało- i dalej franca działa, ale za drugim razem? przecież to zwykłe lenovo a nie Hilux!!! )
Pozdrawiam Krzysztof z Ustronia.

Rafi
Posty: 897
Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Auto: VZJ90, KDJ120
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: Rafi »

endurance pisze:Panowie,

może silnik 3,0 z nowego hila czasem jest tego trochę na allegro z rozbitych "vatciaków" mamy moc, plus mechanizm różnicowy w środku żeby można jeździć po czarnym z zapiętym przodem lub z reduktorem na ciasnych szutrach, ale to inny temat i to jest bolączka hila - moim zdaniem.
Po pierwsze kolega chce prosto- diesel na CR prosty nie jest, zapakowanie go razem z wiązką do starego Hill'a też nie ;)

Kameleon

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: Kameleon »

Rokfor32 pisze: Silnik 1KD-FTE to młodsze J9, J12, J15 i młode Hile
1KD-FTV i 2KD-FTV w kwestii formalnej :mrgreen:

Awatar użytkownika
MariuszS
Klubowicz
Posty: 1494
Rejestracja: 27 lip 2007, 10:56
Auto: LJ-79 na do?ywocie
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: MariuszS »

phuf1 pisze:Wielkie dzięki!!! Pisałem przed chwilą bardzo obszerne objaśnienie tego co i gdzie się dowiedziałem i wysłałem chyba w powietrze - szlag!!!!!!!!!! Wezmę się za to rano bo dzisiaj mógłbym już ze złości wywalić laptopa za okno
Bo "obszerne wyjaśnienia", to się pisze w Wordzie, i potem wkleja do okienka "Odpowiedz" ;-))
Online, to sobie można "krótkie kasztany" pisać :mrgreen:

Aaaby nie zostać tylko przy kasztanie, to podsunę źródełko silników 5L (wprawdzie, jak Rokfor napisał, zysk mocy niewielki, ale niezajebliwośc jest duża ;-))
5L - Dyna 150 LY220 LY230 Hiace Hilux 96 H.p @ 4000 Rpm

o, jest też i 13B:
Toyota 13B Diesel Engine - Dyna Delta BU65 BU85 V78 V79

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: Rokfor32 »

Kameleon pisze:
Rokfor32 pisze: Silnik 1KD-FTE to młodsze J9, J12, J15 i młode Hile
1KD-FTV i 2KD-FTV w kwestii formalnej :mrgreen:
Sie czepiasz ... :mrgreen: z rozpędu z pamięci pisałem - są przecie z "elektronicznie sterowanym wtryskiem" ... :mrgreen:

phuf1
Posty: 139
Rejestracja: 04 gru 2011, 20:18
Auto: Hilux, land cruiser HJ 61
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: phuf1 »

Do MariuszS Ten 13 B /dzięki za info. ale jak to kupić? może masz jakieś doświadczenie- bo myślę że silnik ok. ale jak z transportem , czy jak w "ebayu" czy jakoś inaczej ? palić się nie pali, więc jakiś punkt zaczepienia jest.
Pozdrowienia

Awatar użytkownika
MariuszS
Klubowicz
Posty: 1494
Rejestracja: 27 lip 2007, 10:56
Auto: LJ-79 na do?ywocie
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: MariuszS »

phuf1 pisze:Do MariuszS Ten 13 B /dzięki za info. ale jak to kupić? może masz jakieś doświadczenie- bo myślę że silnik ok. ale jak z transportem , czy jak w "ebayu" czy jakoś inaczej ? palić się nie pali, więc jakiś punkt zaczepienia jest.
Pozdrowienia
Jest na tej liście parę osób, które importują towary samochodowe od kangurów, myślę, że najprościej byłoby się z nimi dogadać.

ODPOWIEDZ