Hilux wspaniały ale słabawy.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: Rokfor32 »

Ja mam 4R z 3VZ-E, a brat ma hila x-cab z takim samym silnikiem. Oba auta nie maja żadnego problemu z prędkościami rzędu 130 - 140 km/h. Ale przy kółkach 33" nie ma opcji, żeby po górkach stale jechać na piątce i nie musieć redukować ... :wink: Te silniki nie będą jechać sobie wolnym leszczem przy 2500 rpm, bo max moment maja przy ok. 4000 rpm. Jak dobierzesz tak przełożenia i wielkość kół, żeby dla piątki i 100 km/h wyszło jakieś 3500 rpm - wtedy nie trzeba będzie redukować nigdzie. Ale nie będzie to specjalnie ekonomiczna jazda ... :wink:

W porównaniu do diesla różnica jest przy wyprzedzaniu - ja mogę na dwójce ciągnąć do ok. 110, a na trójce już ponad 150 km/h. Również w drugą stronę - silnik potrafi zejść pod obciążeniem poniżej 200 rpm i nie zdechnąć.

A 3RZ-FE szukaj od hiace'a a nie od Tacomy. Łatwiej zmieścić, bo ten z Tacomy ma miskę olejową wysklepioną w przedniej części, i w starszych hilach czy J7 włazi to w kolizje z przednim dyfrem.

Silnik od lexa - mnie wyniósł jakieś 3 - 3,5 tysia, już kompletny ale też było trochę zbierania gratów. I nie z LS a z SC400 - podobna jak z Tacomą kwestia misy olejowej. Jedno ale - z silnikiem 1UZ-FE jest kłopot z dzwonem sprzęgła. Ja zanabyłem gotowca (aftermarketowego), ale nie jest to tania sprawa (wraz z kołem zamachowym koszt ok. 700$). Alternatywą jest spawanie z dwóch dzwonów, bo nie ma żadnego modelu z tym silnikiem i manualną skrzynią, więc i nie ma opcji na fabryczny dzwon (używkę).

mike69
Posty: 13
Rejestracja: 05 paź 2011, 11:25
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: mike69 »

Silniki benzynowe mnie nie interesuja.
A silnik od disco 3 bedzie pasowal:
http://allegro.pl/silnik-discovery-3-ii ... 99751.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: Rokfor32 »

A mnie nie interesują diesle ... :mrgreen:

Disco trzyseta to jak dobrze się orientuję 2,5 TD common rail. Szału nie ma.

Toyota robiła fajne jednostki wysokoprężne, niestety z jakiegoś powodu nie zrobiono wersji czterocylindrowych - mam na myśli silnik 1HD-FTE. A ten jest wielki i ciężki, nie nadaje się do hilów czy mniejszych LC.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: kpeugeot »

mike69 pisze:Silniki benzynowe mnie nie interesuja.
A silnik od disco 3 bedzie pasowal:
http://allegro.pl/silnik-discovery-3-ii ... 99751.html" onclick="window.open(this.href);return false;
raczej szukaj orginału bo w tych nowych elektronika wszystkim steruje a nie wiem jak chcesz spiąć silnik z disco z elektroniką toyoty?

Rafi
Posty: 897
Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Auto: VZJ90, KDJ120
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: Rafi »

mike69 pisze:Silniki benzynowe mnie nie interesuja.
A silnik od disco 3 bedzie pasowal:
http://allegro.pl/silnik-discovery-3-ii ... 99751.html" onclick="window.open(this.href);return false;
LOL, ten silnik do Toyoty? :mrgreen: To najgorszy śmieciowy silnik. I koszt jego połączenia z Toyotą będzie absurdalny. A potem będą absurdalne koszty napraw tego śmiecia. Kup 3.0 i nie kombinuj pod górkę.

szelma
Posty: 127
Rejestracja: 23 gru 2011, 18:54
Auto: RAV4 2,0 , Hilux 2,5 d4d
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: szelma »

Rokfor32 pisze:A mnie nie interesują diesle ... :mrgreen:

Disco trzyseta to jak dobrze się orientuję 2,5 TD common rail. Szału nie ma.

Toyota robiła fajne jednostki wysokoprężne, niestety z jakiegoś powodu nie zrobiono wersji czterocylindrowych - mam na myśli silnik 1HD-FTE. A ten jest wielki i ciężki, nie nadaje się do hilów czy mniejszych LC.

Disco 300 to nie common rail. Td5 jest na pompowtryskach mam takiego w defie. Jest ok. ale do przeszczepu nie polecam, bo nawet jak ci magicy od komputerów jakoś go wysterują, to będziesz do nich przywiązany jak chłop pańszczyźniany do ziemi. Silnik od disco 3 to jeszcze bardziej napakowana elektroniką jednostka i lepiej go nie tykać. Zresztą, co by dobrego o silnikach Land Rovera nie powiedzieć, to warto pamiętać, że szybko zaczynają gubić olej. Mój td5 oleju nie bierze, ale plamy zawsze zostawia. Silnikiem ekumenicznym, łączącym w nieszczęściu użytkowników toyoty, jeepa i land rovera jest włoski VM, ale u nas ma kiepska reputację.

Johnny
Posty: 48
Rejestracja: 18 paź 2010, 11:36
Auto: RJ73
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: Johnny »

Rokfor32 pisze:A mnie nie interesują diesle ... :mrgreen:

Disco trzyseta to jak dobrze się orientuję 2,5 TD common rail. Szału nie ma.

Toyota robiła fajne jednostki wysokoprężne, niestety z jakiegoś powodu nie zrobiono wersji czterocylindrowych - mam na myśli silnik 1HD-FTE. A ten jest wielki i ciężki, nie nadaje się do hilów czy mniejszych LC.
trzysetka to 2,5 ale nie common tyko rzedowa pompa td5 ma common rail z mapa na 170 ps w 2,5 tonowym defie przygotowanym na wyprawy koła 33" jest rewelacja na rumunskich serpentynach pod górę na 5 biegu przy 60km/h wciska w fotel seria 140 ps troche słaba i ma turbo dziurę też 2,5

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: Rokfor32 »

Ja się na LR nie znam. Znaczy znam na tyle, żeby rozpoznawać na odległość i omijać łukiem szerokim ... :mrgreen:

W Isla jeździło trochę przerobionych defów 110, ale z defa to tam zostawała często sama buda, a napęd szedł od amerykańskich pickupów albo toyot. Wtedy można to było postawić na 44" ... :mrgreen:

tak BTW - się mi włączył kombinator przy piwie wczoraj, i tak się zastanawiałem, czy nie dało by rady czasem zrobić takiego miksa - użyć 1KD-FTV, ale wywalić pompę rail i zapodać zwykłą rotacyjną z rozdzielaczem (z 1KZ-T), a wtryskiwaczy użyć tych z J8 czy J100 (z 1HD-FTE). Mają podobny system mocowania w głowicy, niestety nie mam teraz możliwości bezpośredniego porównania organoleptycznego ... :(

Po co? żeby wyeliminować common rail, ale otrzymać silnik czterocylindrowy, czterozaworowy z bezpośrednim wtryskiem i turbiną o zmiennej geometrii (sterowanie turbo też by trzeba zrobić mechaniczne, ale to już wiem że się da i działa fajnie). Gdyby się dało (chodzi głównie o wtryski, pompę da się na bank przełożyć, w ostateczności razem z płytą) byłby całkiem fajny silniczek.

Johnny
Posty: 48
Rejestracja: 18 paź 2010, 11:36
Auto: RJ73
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: Johnny »

Jak to mawiają jak ktoś się zna na wszystkim to nie zna się na niczym.

Ciebie i tak chyba wszyscy na tym forum podziwiają za wiedzę o Toykach :mrgreen:

dexterek
Posty: 10
Rejestracja: 01 lut 2012, 13:57
Auto: HiLux SR5
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: dexterek »

witam! a ja mam male pytanka do szanownych Forumowiczow odnosnie poprawienia osiagow w mym hiluxie z 2004 roku z silnikiem d4d 102km: czy zalozenie intercoolera pomoze na tyle by bylo to wyczuwalne? moze lepiej zmienic turbinke na inna? a moze ktos ma inny pomysl?
i jeszcze jedno: jaka jest roznica w silnikach 2,5 d4d z lat przed 2005 a po 2005?
pozdrawiam:)

Awatar użytkownika
Kwieczor
Klubowicz
Posty: 1561
Rejestracja: 05 gru 2009, 23:57
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: Kwieczor »

dexterek pisze:witam! a ja mam male pytanka do szanownych Forumowiczow odnosnie poprawienia osiagow w mym hiluxie z 2004 roku z silnikiem d4d 102km: czy zalozenie intercoolera pomoze na tyle by bylo to wyczuwalne? moze lepiej zmienic turbinke na inna? a moze ktos ma inny pomysl?
i jeszcze jedno: jaka jest roznica w silnikach 2,5 d4d z lat przed 2005 a po 2005?
pozdrawiam:)
a jakie masz oznaczenie silnika?
po 2005 roku weszły 2KDFTV, pierwsze miały chyba po 102KM, potem 120, teraz 144

dexterek
Posty: 10
Rejestracja: 01 lut 2012, 13:57
Auto: HiLux SR5
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: dexterek »

szczerze mowiac nie wiem... nigdy sie tym nie interesowalem za bardzo. ale to chyba 2KD-FTV

dexterek
Posty: 10
Rejestracja: 01 lut 2012, 13:57
Auto: HiLux SR5
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: dexterek »

ze strony http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_KD_engine" onclick="window.open(this.href);return false; wnioskuje ze moj silnik to 2KD-FTV. niby byl w produkcji juz od 2001roku

Awatar użytkownika
Kwieczor
Klubowicz
Posty: 1561
Rejestracja: 05 gru 2009, 23:57
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: Kwieczor »

za Wiki:
2KD-FTV

Appearing in 2001, the 2KD-FTV is the 2nd generation of the KD series of engine with a smaller 2.5 L (2494 cc) displacement.
The displacement of this engine is based on the previous 2L engine. Bore remains the same 92 mm but stroke is increased to 93.8 mm. It has 16 valves and is a DOHC engine with a turbocharger and intercooler.
It produces 101 horsepower (75 kW) at 3400 rpm and 191.7 lb·ft (260 N·m) of torque at 1600-3600 rpm without an intercooler and 118 hp (88 kW) at 3400 rpm and 239.85 ft·lbf (325 N·m) of torque at 1600-3600 rpm for the intercooled version. Toyota Thailand, however, has updated the turbocharger to variable nozzle turbo (VNT) with intercooler. This increased the horsepower to 142 hp (106 kW) at 3400 rpm and torque to 343 Nm at 1600-2800rpm.[1]
Compression ratio is 18.5:1. Redline of this engine is 4400 RPM. This engine also uses D-4D Common Rail (Common rail direct fuel injection ) technology. The only major changes from the 1KD-FTV to the 2KD-FTV was the bore and the stroke.
This engine is used in the Toyota Hilux, Toyota Fortuner, Toyota Innova and Toyota Hiace. In some Central and South American countries, Toyota also offered this engine on the 2003-2006 4Runner in limited quantities. It has planned to be used in the sixth generation Toyota Kijang which will launched in 2012.


w Europie z tego co pamiętam - na początku intercooler był chyba w innym miejscu - nie było wlotu na masce, potem (2005 rok) poszły mody na 120 KM i intercooler na masce, kolejne mody w 2009 - na 144KM (zmiana softu, turbiny i jakiśtam detali)

technicznie ten silnik to młodszy brat 3litrowego 1KD, jakbyś chciał zapodać taki - wchodzi bolt-on (zdaniem mojego mechanika), ale niestety musiałbyś kupić kompletny motor, bo ani osprzęt, ani turbo, ani turbina nie podejdą (a mi się właśnie marzyła tania przekładka w koszcie oryginalnego boxa TTE - ale po 6 tys to niestety gołe silniki chodzą, za komplet trzeba wyłożyć 12-15)

dexterek
Posty: 10
Rejestracja: 01 lut 2012, 13:57
Auto: HiLux SR5
Kontakt:

Re: Hilux wspaniały ale słabawy.

Post autor: dexterek »

nie chce zmieniac silnika, chce z tego co mam uzyskac wiecej mocy. gdzies w sieci spotkalem caly kit montazowy z intercoolerem za 1100 USD, wtedy sie cooler montuje przed chlodnica. a co z zamontowaniem innej turbosprezarki np ze zmienna geometria (tez o tym jest na stronie viki)? a moze pogrzebanie w elektronice?

ODPOWIEDZ