hejka
od czego można adaptować mosty do hila?
główka jest z lewej strony i aby jechać do przodu kręci się w lewo - przeciwnie do wskazówek zegara
kiedyś maniek zakłądał mosty patrola gr ale było jakieś przekładanie główki mostu czy coś tam
można tanio kupic np od nissana 160 - ale czy będą pasować ?
jaki inne mosty do hila 2 sztywne
Moderator: luk4s7
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8429
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: jaki inne mosty do hila 2 sztywne
Tak se teoretycznie gdybasz, czy masz jakiś konkretny powód żeby nie chcieć oryginalnych?
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2515
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: jaki inne mosty do hila 2 sztywne
narazie kupiłem dyfer więc teraz gdybam
ale nie wiele mi już brakuje
niestety ale hil nie lubi felg szerokich z ujemnym ET (8,5 et -30)
na ukrainie piasty nie wytrzymywały
a jak zobaczyłem cenę kompletnych mostów od nissana 160 za 600 zł za szt to faktycznie można myśleć o zmianie
ale nie wiele mi już brakuje
niestety ale hil nie lubi felg szerokich z ujemnym ET (8,5 et -30)
na ukrainie piasty nie wytrzymywały
a jak zobaczyłem cenę kompletnych mostów od nissana 160 za 600 zł za szt to faktycznie można myśleć o zmianie
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8429
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: jaki inne mosty do hila 2 sztywne
Ja jeżdżę na 10" z ET -45, z kapciami 33 lub 35". Nie mam pojęcia co ma niby w piastach nie wytrzymywać ... Owszem, czop się wyciera po dłuższym używaniu, bo łożyska są na nim pasowane luźnie, i go z czasem wycierają, ale nie jest to awaria tylko zużycie, i trochę trwa zanim nastąpi.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2515
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: jaki inne mosty do hila 2 sztywne
a u mnie się zużyła piasta - łozysko wewnętrzne to duże jego pierścień zewnętrzny ma luz około 1 mm, poluzowały się szczęki hamulcowe w wyniku czego śruby je mocujące poszły w świat i dwa razy zerwało przewód hamulcowy, oczywiście otwory musiałem rozwiercić na większe
no i poluzowały się nakrętki mocujące piastę ta blaszka zabezpieczająca nie wytrzymała
ale od kiedy jeżdżę w polsce już wszystko gra
no i poluzowały się nakrętki mocujące piastę ta blaszka zabezpieczająca nie wytrzymała
ale od kiedy jeżdżę w polsce już wszystko gra
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8429
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: jaki inne mosty do hila 2 sztywne
To nie jest wina słabej piasty, ale wynik zatarcia łożyska. I nie ma to wiele z ET felgi, bo padło Ci to mniej obciążone ...
Zacieranie się łożysk na czopie piasty ma dwie główne przyczyny - uszkodzenie uszczelniacza, ale przede wszystkim niewłaściwy montaż (za mały luz łożyskowy i zbyt słabe zakontrowanie nakrętek). Ja już dawno temu dorobiłem sobie odpowiedni klucz. Przecinakiem awaryjnie można od biedy odkręcić, ale przy dokręcaniu ta metoda się nie sprawdza.
Zacieranie się łożysk na czopie piasty ma dwie główne przyczyny - uszkodzenie uszczelniacza, ale przede wszystkim niewłaściwy montaż (za mały luz łożyskowy i zbyt słabe zakontrowanie nakrętek). Ja już dawno temu dorobiłem sobie odpowiedni klucz. Przecinakiem awaryjnie można od biedy odkręcić, ale przy dokręcaniu ta metoda się nie sprawdza.