jaki inne mosty do hila 2 sztywne

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2515
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

jaki inne mosty do hila 2 sztywne

Post autor: kpeugeot »

hejka

od czego można adaptować mosty do hila?

główka jest z lewej strony i aby jechać do przodu kręci się w lewo - przeciwnie do wskazówek zegara

kiedyś maniek zakłądał mosty patrola gr ale było jakieś przekładanie główki mostu czy coś tam

można tanio kupic np od nissana 160 - ale czy będą pasować ?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8429
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: jaki inne mosty do hila 2 sztywne

Post autor: Rokfor32 »

Tak se teoretycznie gdybasz, czy masz jakiś konkretny powód żeby nie chcieć oryginalnych?

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2515
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: jaki inne mosty do hila 2 sztywne

Post autor: kpeugeot »

narazie kupiłem dyfer więc teraz gdybam

ale nie wiele mi już brakuje

niestety ale hil nie lubi felg szerokich z ujemnym ET (8,5 et -30)
na ukrainie piasty nie wytrzymywały

a jak zobaczyłem cenę kompletnych mostów od nissana 160 za 600 zł za szt to faktycznie można myśleć o zmianie

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8429
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: jaki inne mosty do hila 2 sztywne

Post autor: Rokfor32 »

Ja jeżdżę na 10" z ET -45, z kapciami 33 lub 35". Nie mam pojęcia co ma niby w piastach nie wytrzymywać ... :wink: Owszem, czop się wyciera po dłuższym używaniu, bo łożyska są na nim pasowane luźnie, i go z czasem wycierają, ale nie jest to awaria tylko zużycie, i trochę trwa zanim nastąpi.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2515
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: jaki inne mosty do hila 2 sztywne

Post autor: kpeugeot »

a u mnie się zużyła piasta - łozysko wewnętrzne to duże jego pierścień zewnętrzny ma luz około 1 mm, poluzowały się szczęki hamulcowe w wyniku czego śruby je mocujące poszły w świat i dwa razy zerwało przewód hamulcowy, oczywiście otwory musiałem rozwiercić na większe

no i poluzowały się nakrętki mocujące piastę ta blaszka zabezpieczająca nie wytrzymała

ale od kiedy jeżdżę w polsce już wszystko gra

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8429
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: jaki inne mosty do hila 2 sztywne

Post autor: Rokfor32 »

To nie jest wina słabej piasty, ale wynik zatarcia łożyska. I nie ma to wiele z ET felgi, bo padło Ci to mniej obciążone ... :wink:

Zacieranie się łożysk na czopie piasty ma dwie główne przyczyny - uszkodzenie uszczelniacza, ale przede wszystkim niewłaściwy montaż (za mały luz łożyskowy i zbyt słabe zakontrowanie nakrętek). Ja już dawno temu dorobiłem sobie odpowiedni klucz. Przecinakiem awaryjnie można od biedy odkręcić, ale przy dokręcaniu ta metoda się nie sprawdza.

ODPOWIEDZ