Podłączenie świateł do jazdy w dzień
Moderator: luk4s7
Podłączenie świateł do jazdy w dzień
"Ryję" w dokumentacji od Hila celem znalezienia tego jednego kabelka, do którego pod łącze reflektorki LED do jazdy dziennej i ... mam już dość
Zbyt obfita jest ta dokumentacja. Może ktoś ma to już opanowane?
Chodzi mi o taki obwód, który będzie podawał prąd dopiero po przekręceniu klucza w stacyjce w pozycję Zapłon. Nie chcę aby światła włączały się już w pozycji ACC.
Zbyt obfita jest ta dokumentacja. Może ktoś ma to już opanowane?
Chodzi mi o taki obwód, który będzie podawał prąd dopiero po przekręceniu klucza w stacyjce w pozycję Zapłon. Nie chcę aby światła włączały się już w pozycji ACC.
Re: Podłączenie świateł do jazdy w dzień
Wydaje mi się, że obwód wycieraczek będzie w sam raz. Na niebiesko-białym przewodzie w złączu pod kierownicą napięcie pojawia się tylko w pozycji ON na stacyjce (obwód 2M-9)
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Podłączenie świateł do jazdy w dzień
To się robi trochę inaczej. Są zresztą gotowe zestawy na allegro.
Podpina się taki zestawik zgodnie z załączonym schemacikiem, a działa on w taki sposób, że uruchamia światła (zazwyczaj wpina się normalne mijania, ale można też dowolne dodatkowe) w momencie pojawienia się ładowania. Jest to o tyle wygodne, że nie zawsze ma się życzenie, żeby światła świeciły jak stacyjka na ON, a silnik nie pracuje.
Jam mam tak zrobione w J7, ale tam jest zupełnie inny system i ładowania, i sterowania światłami niz w hilu (mam znaczy zrobione po swojemu, nie żadne magiczne kostki z allegro). I światła załączają się w w momencie odpalenia silnika. Oczywista z funkcją wyłączenia tej opcji, gdyby na przykład było życzenie żeby jechać bez świateł ...
W hilu można to zmajstrować stosując przekaźnik na obwodzie kontrolki ładowania. Tyle, że musi być to przekaźnik "odwrotny", znaczy mówiąc fachowiej ze stykami NC. Jedną stronę cewki podpinasz do plusa (np. ze stacyjki w poz. ON), drugi koniec cewki do lampki ładowania (na złączu idącym do alternatora). A na styki normalne zasilanie lampek.
Ważne jest, żeby cewka przekaźnika miała wysoką impedancję i bardzo mały prąd, coby nie zakłócało to pracy regulatora napięcia i lampki ładowania na desce.
Podpina się taki zestawik zgodnie z załączonym schemacikiem, a działa on w taki sposób, że uruchamia światła (zazwyczaj wpina się normalne mijania, ale można też dowolne dodatkowe) w momencie pojawienia się ładowania. Jest to o tyle wygodne, że nie zawsze ma się życzenie, żeby światła świeciły jak stacyjka na ON, a silnik nie pracuje.
Jam mam tak zrobione w J7, ale tam jest zupełnie inny system i ładowania, i sterowania światłami niz w hilu (mam znaczy zrobione po swojemu, nie żadne magiczne kostki z allegro). I światła załączają się w w momencie odpalenia silnika. Oczywista z funkcją wyłączenia tej opcji, gdyby na przykład było życzenie żeby jechać bez świateł ...
W hilu można to zmajstrować stosując przekaźnik na obwodzie kontrolki ładowania. Tyle, że musi być to przekaźnik "odwrotny", znaczy mówiąc fachowiej ze stykami NC. Jedną stronę cewki podpinasz do plusa (np. ze stacyjki w poz. ON), drugi koniec cewki do lampki ładowania (na złączu idącym do alternatora). A na styki normalne zasilanie lampek.
Ważne jest, żeby cewka przekaźnika miała wysoką impedancję i bardzo mały prąd, coby nie zakłócało to pracy regulatora napięcia i lampki ładowania na desce.
Re: Podłączenie świateł do jazdy w dzień
Ja sobie wymyśliłem inną 'koncepcję'.
Ponieważ mam do jazdy dziennej reflektory LED, pomyślałem, że chcę aby włączały się w pozycji ON na stacyjce. pozwoli mi to już nie myśleć o pamiętaniu o tym na co dzień. Moje reflektory mają dodatkowy obwód wyłączający świecenie gdy uruchomię normalne światła drogowe (w zależności gdzie ten obwód podłączę).
Poza tym, w moim zestawie schematu nie było
Ponieważ mam do jazdy dziennej reflektory LED, pomyślałem, że chcę aby włączały się w pozycji ON na stacyjce. pozwoli mi to już nie myśleć o pamiętaniu o tym na co dzień. Moje reflektory mają dodatkowy obwód wyłączający świecenie gdy uruchomię normalne światła drogowe (w zależności gdzie ten obwód podłączę).
Poza tym, w moim zestawie schematu nie było
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Podłączenie świateł do jazdy w dzień
Z tym schematem to pisałem o automatycznych układach do włączania świateł. Tych świateł, co samochód ma na wyposażeniu seryjnym ....
Co do kabelków - w skrzyneczce bezpiecznikowej masz bezpieczniki od urządzeń, które działają w pozycji ON na stacyjce. To chyba najlepsze miejsce na podkradnięcie prąda ...
Co do kabelków - w skrzyneczce bezpiecznikowej masz bezpieczniki od urządzeń, które działają w pozycji ON na stacyjce. To chyba najlepsze miejsce na podkradnięcie prąda ...
Re: Podłączenie świateł do jazdy w dzień
Stamtąd właśnie podbiorę sobie prąd. Ale jednak ze złączy z kabiny - pod kolumną kierownicy. W komorze silnika wiązki ładnie zawinięte i zabezpieczone są, więc nie będę tego stanu naruszał.
Dzięki rokfor32
Dzięki rokfor32
Re: Podłączenie świateł do jazdy w dzień
Ze względu na to iż nowe przepisy pozwalają na to by DRL działały bez świateł pozycyjnych wstarczy że przewód sterujący wyłączeniem lampki LED podłączysz do w/w i po problemie
Re: Podłączenie świateł do jazdy w dzień
Światła zamontowane i podłączone ale ... pojawił się malutki problemik.
Lampeczki posiadają dodatkowy przewód służący do ich wyłączenia w przypadku gdy włączam np. światła mijania (ode mnie zależy w który obwód się wepnę). Sęk w tym że to sterowanie odbywa się plusem (podanie +12V wyłącza LEDy) natomiast załączanie reflektorów w Hilu, co mnie zdziwiło (może niesłusznie, może inne/wszystkie auta tak mają ?) odbywa się minusem
Będę więc i tak musiał zastosować przekaźnik ze stykiem NC żeby to obejść.
A taka prosta instalacja miała być
Lampeczki posiadają dodatkowy przewód służący do ich wyłączenia w przypadku gdy włączam np. światła mijania (ode mnie zależy w który obwód się wepnę). Sęk w tym że to sterowanie odbywa się plusem (podanie +12V wyłącza LEDy) natomiast załączanie reflektorów w Hilu, co mnie zdziwiło (może niesłusznie, może inne/wszystkie auta tak mają ?) odbywa się minusem
Będę więc i tak musiał zastosować przekaźnik ze stykiem NC żeby to obejść.
A taka prosta instalacja miała być
Re: Podłączenie świateł do jazdy w dzień
Instalacja jest bajecznie prosta dla kogoś kto robi to po ludzku nie starając się być lepszym niż fabryka.
Podłączasz zasilanie LED do ACC, sterowanie wyłączaniem do pozycji i działa.
Równie dobrze mogłeś zastosować jeszcze dodatkowe 20m przewodu, 4 bezpieczniki a może nawet 6 bo w końcy do podłączenia było 6 przewodów - tylko po co to wszystko ??
Podłączasz zasilanie LED do ACC, sterowanie wyłączaniem do pozycji i działa.
Równie dobrze mogłeś zastosować jeszcze dodatkowe 20m przewodu, 4 bezpieczniki a może nawet 6 bo w końcy do podłączenia było 6 przewodów - tylko po co to wszystko ??
Re: Podłączenie świateł do jazdy w dzień
Ależ ja to wszystko podłączyłem najłatwiej jak można
Tylko po drodze miałem jedno 'widzimisię' (LEDy włączają się w pozycji ON) i jedno 'utrudnienie' (wyłączanie LEDów przy włączeniu świateł)
Ogólnie wiedziałem jak ma być podłączone, pytałem o szczegóły - jak to zrobić w Hilu.
Ale już wszystko ogarnięte i działa tak jak chciałem.
Tylko po drodze miałem jedno 'widzimisię' (LEDy włączają się w pozycji ON) i jedno 'utrudnienie' (wyłączanie LEDów przy włączeniu świateł)
Ogólnie wiedziałem jak ma być podłączone, pytałem o szczegóły - jak to zrobić w Hilu.
Ale już wszystko ogarnięte i działa tak jak chciałem.
Re: Podłączenie świateł do jazdy w dzień
skoro działa i nie trzeba mieć przy tym gaśnicy pod ręką to jest git tak trzymać