Hilux lata czasami z przyczepą 2300 kg (5-10% przebiegu z taką wlaśnie przyczepą)
Poprzedni własciciel karmił go syntetykiem Mobil 5W50.
przebieg 190 tys
co lać??
co ile wymieniać??
jaki filtr??
Olej do 2LT
Moderator: luk4s7
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2514
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Olej do 2LT
w moim podobno się winno wymieniać w silniku co 7,5 tys, ale ja wymieniam co około 10 tys, mosty/skrzynia reduktor co 40 tys lub wg topienia w wodzie
Re: Olej do 2LT
zmiany robie jak Peugeot. masz identio hilla jak moj "00 2LT
mnie uczono ze do "starych" silnikow , tym bardziej z przebiegiem leje sie TYLKO mineral!
mam 15W40. filtry mam toyotowe, ale bez faszyzmu bierz co znajdziesz..nippart, filtron,
mnie uczono ze do "starych" silnikow , tym bardziej z przebiegiem leje sie TYLKO mineral!
mam 15W40. filtry mam toyotowe, ale bez faszyzmu bierz co znajdziesz..nippart, filtron,
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 28 cze 2009, 07:27
- Auto: Hilux'00
Re: Olej do 2LT
ano własnie zdziwił mnie ten syntetyk
leje zatem mineralny
leje zatem mineralny
Re: Olej do 2LT
Jak miałeś syntetyk, to przechodź na mineral stopniowo. Daj najpierw półsyntetyk 10W40. Dopiero przy następnej wymianie daj olej mineralny.
Re: Olej do 2LT
filtry
oleju za kazdym razem, wiadomo
paliwa i powietrza w zaleznosci -miasto co druga wymiane -jak wyjazd syf,pyl to nigdy nie oszczedzam.
oleju za kazdym razem, wiadomo
paliwa i powietrza w zaleznosci -miasto co druga wymiane -jak wyjazd syf,pyl to nigdy nie oszczedzam.
Re: Olej do 2LT
Mineralna baza olejowa jest najgorsza z możliwych co nie znaczy że nieodpowiednia do tego niewysilonego silnika, pod warunkiem częstszych wymian. Nie rozumiem jednak dlaczego TYLKO minerał? Jak kogoś stać, ma kaprys, lepiej sie z tym czuje to niech leje syntetyk skoro do tej pory silnik na takim pracował. Jeśli chodzi o lepkość to klasa 5w50 jest o niebo lepsza od 15w40 zapewniając dużo lepsze własności reologiczne i większą odporność filmu olejowego na ścinanie czy zrywanie w warunkach dużych obciążeń/temperatur.
W książce z 1995 roku zalecane lepkości do diesla 2.4 to 5w30, 10w30, 15w40, 20w50 w klasie CD lub lepszej. 5w50 pewnie jeszcze wtedy nie było.
Do wolnossącego 2.4 używam 15w40 CF A3/B3, zmieniam co 8-10 tys.km w zależności jak auto jeździło ten przebieg, filtr powietrza i paliwa co drugą wymianę oleju silnikowego (ostatnio jakoś rzadziej...)
W książce z 1995 roku zalecane lepkości do diesla 2.4 to 5w30, 10w30, 15w40, 20w50 w klasie CD lub lepszej. 5w50 pewnie jeszcze wtedy nie było.
Do wolnossącego 2.4 używam 15w40 CF A3/B3, zmieniam co 8-10 tys.km w zależności jak auto jeździło ten przebieg, filtr powietrza i paliwa co drugą wymianę oleju silnikowego (ostatnio jakoś rzadziej...)