Jak zabrać się za Hiluxa Revo...?
Moderator: luk4s7
Jak zabrać się za Hiluxa Revo...?
Cześć wszystkim.
Nadeszła wiekopomna chwila i pod koniec października odbieram nowego Hiluxa VIII SR5
Ma to być auto na wyprawy, które zastąpi mojego Land Rovera Discovery 2, który to od teraz będzie już tylko orał błoto na Podhalu. Hilux ma pokonywać Bałkany i może też coś ambitniejszego
Ale do rzeczy.
Na początek mam w planie kilka robótek i zmian. Jeśli chodzi o galanterie czyli snorkel, osłony spodu, progi, pake (Alu_Cab) to nie mam pytań. Jednak są dwie sprawy które mnie zastanawiają.
1. Pierwsze to słynna korozja ramy w Toyotach. Pierwotnie planowałem zrobić konserwację w Rayo4x4, ale niestety stracę gwarancję na ramę, a i sama powłoka bitumiczna nie jest doskonała i ma swoje wady. Na obecną chwilę skłaniam się ku porządnej konserwacji woskami marki Dinitrol (high i ML), oraz do powtarzania operacji co rok (pierwsza konserwacja to 6-8 tyś zł, a kolejne co rok to poniżej 2 tyś zł)
2. Kolejna sprawa to lift zawieszenia. Dużo opinii przemawia za OME i tu zastanawiam się czy robić kompletnie przód i tylko przedłużyć wieszaki resorów z tyłu i dać nowe amorki OME, czy też wymienić resory na OME? Druga opcja to zestaw zawieszenia Ironman lub EFS w podobnej konfiguracji jak OME czyli dylemat z tym fabrycznym resorem Nie muszę dodawać że 2 i 3 opcja to połowa ceny OME ale czy warto tu oszczędzać (no ja bym przyoszczędził )
Trochę się rozpisałem, ale mam prośbę o wszelkie konstruktywne opinie w odniesieniu do powyższych 2 punktów.
Nadeszła wiekopomna chwila i pod koniec października odbieram nowego Hiluxa VIII SR5
Ma to być auto na wyprawy, które zastąpi mojego Land Rovera Discovery 2, który to od teraz będzie już tylko orał błoto na Podhalu. Hilux ma pokonywać Bałkany i może też coś ambitniejszego
Ale do rzeczy.
Na początek mam w planie kilka robótek i zmian. Jeśli chodzi o galanterie czyli snorkel, osłony spodu, progi, pake (Alu_Cab) to nie mam pytań. Jednak są dwie sprawy które mnie zastanawiają.
1. Pierwsze to słynna korozja ramy w Toyotach. Pierwotnie planowałem zrobić konserwację w Rayo4x4, ale niestety stracę gwarancję na ramę, a i sama powłoka bitumiczna nie jest doskonała i ma swoje wady. Na obecną chwilę skłaniam się ku porządnej konserwacji woskami marki Dinitrol (high i ML), oraz do powtarzania operacji co rok (pierwsza konserwacja to 6-8 tyś zł, a kolejne co rok to poniżej 2 tyś zł)
2. Kolejna sprawa to lift zawieszenia. Dużo opinii przemawia za OME i tu zastanawiam się czy robić kompletnie przód i tylko przedłużyć wieszaki resorów z tyłu i dać nowe amorki OME, czy też wymienić resory na OME? Druga opcja to zestaw zawieszenia Ironman lub EFS w podobnej konfiguracji jak OME czyli dylemat z tym fabrycznym resorem Nie muszę dodawać że 2 i 3 opcja to połowa ceny OME ale czy warto tu oszczędzać (no ja bym przyoszczędził )
Trochę się rozpisałem, ale mam prośbę o wszelkie konstruktywne opinie w odniesieniu do powyższych 2 punktów.
Re: Jak zabrać się za Hiluxa Revo...?
Swojego hiluxa psikałem olejami do konserwacji, ale nie zauważyłem żeby czynił jakieś cuda. Jeśli to ma mieć sens to chyba tylko kompleksowa usługa z częściowym rozebraniem auta, jak proponuje np Kylon (chyba waxoyl). Te psikane na szybko nie dość że mam wrażenie że znikają po pierwszym błocie to jeszcze nie są aplikowane tam gdzie najbardziej gnije- w moim starym hillu w najgorszym stanie były elementy schowane nad bakiem i zapasem.
Jeśli chodzi o zawias to masz jeszcze Terrain Tamer ProShock, który wychodzi taniej od ARB a robi bardzo dobrze.
Resor do wymiany jako pierwszy element. Fabryczny to masakra, szczególnie w załadowanym wyprawowo aucie. Wsadź koniecznie paraboliczny do zwiększonego obciążenia, żeby auto się dobrze prowadziło w widełkach dodatkowej wagi a nie tylko przy jednej konkretnej wartości.
Jeśli chodzi o zawias to masz jeszcze Terrain Tamer ProShock, który wychodzi taniej od ARB a robi bardzo dobrze.
Resor do wymiany jako pierwszy element. Fabryczny to masakra, szczególnie w załadowanym wyprawowo aucie. Wsadź koniecznie paraboliczny do zwiększonego obciążenia, żeby auto się dobrze prowadziło w widełkach dodatkowej wagi a nie tylko przy jednej konkretnej wartości.
Re: Jak zabrać się za Hiluxa Revo...?
Kompleksowa konserwacja ramy powoduje utratę gwarancji Przez pierwsze 2 -3 lata będę kładł wosk, a później pewnie zrobię kompleksówkę z rozdzieleniem ramy i budy.
Dzięki za spostrzeżenia co do wymiany resorów a myślałem że fabryczne Toyoty to optimum...
Dzięki za spostrzeżenia co do wymiany resorów a myślałem że fabryczne Toyoty to optimum...
Re: Jak zabrać się za Hiluxa Revo...?
Ja u Siebie w Hiluxie VII mam Old Man Emu Nitrocharger, Jeżdzę od dłuższego czasu, bardzo dobre.
W kwestii Liftu to zadaj sobie pytanie
- czy zakładasz wyciągarkę - wówczas sprężyna z liftem + 50 kg, jeśli nie to sprężyna z liftem na nominał - nie ma powodu robić z auta twardej taczki
- czy zamierzasz na stałe wozić w aucie dodatkowe kilogramy (np zabudowa, która sporo wazy i jej nie zdejmujesz). Jeśli tak pióro z liftem + dodatkowe kilogramy, jeśli nie lepiej zostawić nawet oryginał z tyłu, nie liftowany.
U siebie miałem oryginalne resory tylko przeklepane i zrobiły ponad 400 tys km. Ale ja dużo nie wożę.
Co do wyboru konkretnej, tańszej marki to miałem przez pół roku Amadę Sport i była do bani (wybijające sie tuleje grożące złamaniem amorka).
https://www.landcruiser.pl/czytelnia/te ... zytkowania
Ome robią od kilku lat i są na prawdę dobre
W kwestii Liftu to zadaj sobie pytanie
- czy zakładasz wyciągarkę - wówczas sprężyna z liftem + 50 kg, jeśli nie to sprężyna z liftem na nominał - nie ma powodu robić z auta twardej taczki
- czy zamierzasz na stałe wozić w aucie dodatkowe kilogramy (np zabudowa, która sporo wazy i jej nie zdejmujesz). Jeśli tak pióro z liftem + dodatkowe kilogramy, jeśli nie lepiej zostawić nawet oryginał z tyłu, nie liftowany.
U siebie miałem oryginalne resory tylko przeklepane i zrobiły ponad 400 tys km. Ale ja dużo nie wożę.
Co do wyboru konkretnej, tańszej marki to miałem przez pół roku Amadę Sport i była do bani (wybijające sie tuleje grożące złamaniem amorka).
https://www.landcruiser.pl/czytelnia/te ... zytkowania
Ome robią od kilku lat i są na prawdę dobre
Re: Jak zabrać się za Hiluxa Revo...?
Co do konserwacji i utraty gwarancji - lepiej pomalować i olać gwarancję bo co może stać się z ta ramą taż żeby jej podlegała? U mnie dziura w ramie pojawiła się OD ŚRODKA bo wnetrze źle konserwowałem.
Moje auto:
https://www.youtube.com/watch?v=yotiuVKFqLo
Moje auto:
https://www.youtube.com/watch?v=yotiuVKFqLo
Re: Jak zabrać się za Hiluxa Revo...?
Jeśli dobrze kojarzę to to co aplikuje Kylon to nie malowanie tylko gruba, twarda warstwa wosku. Szczerze mówiąc nie wiem dla czego ma to zdejmować gwarancję i niby z czego. Ogólnie to wiesz... zamierzasz budować wyprawówkę, zmieniając zawieszenie, robiąc lift, co zdejmuje gwarancję z układu napedowego, wymieniać osłony podwozia, progi, robić zabudowę, co jest w stanie też według aso zdjąć gwarancję na cokolwiek innego w tym aucie, a przejmujesz się że jak popryskasz żywicą ramę to Ci przepadnie gwarancja na łuszczącą się na niej farbę
Re: Jak zabrać się za Hiluxa Revo...?
To ciekawe bo część dealerów też to robi albo auta jadą do nas prosto z salonu.
Re: Jak zabrać się za Hiluxa Revo...?
Lift zawieszenia i osłony nie mają na szczęście wpływu na gwarancję. Co do konserwacji to właśnie zamierzam nałożyć grubą warstwę wosku Dinitrol.
Generalnie mając 20 letniego Land Rovera ze zdrową pancerną ramą to jak czytam co mnie czeka w Toyocie to trochę słabo.
Generalnie mając 20 letniego Land Rovera ze zdrową pancerną ramą to jak czytam co mnie czeka w Toyocie to trochę słabo.
Re: Jak zabrać się za Hiluxa Revo...?
-
Tu masz zrobione REVO https://hiluxworld.pl/index.php/2020/11/16/1742/
Jak jeżdzi https://youtu.be/WK5qEgMaOSE
-
-
Tu masz zrobione REVO https://hiluxworld.pl/index.php/2020/11/16/1742/
Jak jeżdzi https://youtu.be/WK5qEgMaOSE
-
-
Re: Jak zabrać się za Hiluxa Revo...?
Kupiłeś kolejnego/nowego Hiluxa?
Fajnie zrobiony i pewnie wygodniejszy w trasy od starego
Ja z kolei powoli dochodzę do wniosku, że założę zawieszenie OME włącznie z resorami, a konserwację póki mam gwarancje ograniczę do porządnego naniesienia wosku. Po 3 latach zobaczę co to było warte i podejmę ewentualnie inne działania.
Fajnie zrobiony i pewnie wygodniejszy w trasy od starego
Ja z kolei powoli dochodzę do wniosku, że założę zawieszenie OME włącznie z resorami, a konserwację póki mam gwarancje ograniczę do porządnego naniesienia wosku. Po 3 latach zobaczę co to było warte i podejmę ewentualnie inne działania.
Re: Jak zabrać się za Hiluxa Revo...?
Nie kupiłem, idę na rekord
https://www.bluephoto.pl/moja-toyota-hi ... 00-000-km/
Ale jeździłem tym niebieskim Revo i ma swoje zalety
https://www.bluephoto.pl/moja-toyota-hi ... 00-000-km/
Ale jeździłem tym niebieskim Revo i ma swoje zalety
Re: Jak zabrać się za Hiluxa Revo...?
Twojego starego znam z internetów
Mam podobnie, mojego Discovery 2 cioram już szczęśliwie 14 rok i też idę na rekord. Ten wóz ma u mnie dożywocie, a Hilux ma być wygodnym, nowoczesnym dupowozem na dalsze wyjazdy.
Mam podobnie, mojego Discovery 2 cioram już szczęśliwie 14 rok i też idę na rekord. Ten wóz ma u mnie dożywocie, a Hilux ma być wygodnym, nowoczesnym dupowozem na dalsze wyjazdy.