Różnica miedzy silnikami disela w starych hilach?

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
metaldaw
Posty: 34
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:31
Auto: HiluxSurf 3,0TD
Kontakt:

Różnica miedzy silnikami disela w starych hilach?

Post autor: metaldaw »

Witam.

Jaka jest różnica miedzy silnikami dieslowymi w hiluxach z lat 92-96 wystepuja tam trzy silniki: 2,4TD, 2,5D i 2,5TD. Jak sobie te silniki radzą z tym autem? jak wygląda ich ekonomia? no i jak wygląda ich niezawodność?

czobi
Klubowicz
Posty: 4096
Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Auto: classic hill
Kontakt:

Re: Różnica miedzy silnikami disela w starych hilach?

Post autor: czobi »

2.4TD silnik nie wysilony 90KM, zdecydowanie murzynsko bezobslugowy i niezawodny, prosty konstrukcja. raelne spalanie trasa 90km/h-8l, mieszany/przecietnie 10l- "dynamiczna" :lol: jazda ok12l -przy kolach 32" winch itp. nie jest raczym rumakiem jak 3.0TD raczej osiolkiem do ciezkiej pracy ale mozna sie przyzwyczaic i majac wprawe dotrzymywac kroku innym na drodze.
wyprzedzanie zdecydowanie trzeba zaplanowac wczesniej :lol: co mozna przezyc , odwdziecza sie zywotnoscia i duza toleranaca na syfne paliwo. bardzo fajny silnik.
wsadzano tez 2.4beznyzna i bez turbiny 2.4D.

2.5 silniki to chiba jakies howniane VM?? mam wrazenie ... ato padaka max, z daleka.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8424
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Różnica miedzy silnikami disela w starych hilach?

Post autor: Rokfor32 »

No, silniczków było sporo więcej, ale te, co @czobi wymienił są najczęściej spotykane w europie.
A oprócz nich były jeszcze:
- 1KZ-T (3,0 TD)
- 2Y (1,8 benzyna gaźnik)
- 4Y (2,2 benzyna gaźnik)
- 3VZ-E (3,0 V6 benzyna wtrysk)
Oraz jeszcze w wersji USA:
- 3L (2,8 diesel)
-3Y (2,0 benzyna gaźnik)

Dane dla roczników '90 - '96

Przed '90 rokiem był jeszcze silnik 1,6 benzynowy, natomiast po '96 pojawił się 2RZ-FE (2,4 benzyna z wtryskiem, w technice czterozaworowej). Po '01 dołączył jeszcze 2KD-FTV (2,5 TD common rail), a taki sam, tylko 3 litry - po '06 roku.

czobi
Klubowicz
Posty: 4096
Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Auto: classic hill
Kontakt:

Re: Różnica miedzy silnikami disela w starych hilach?

Post autor: czobi »

seria L- 2.8D absolutnie kroluje w hilach w afryce czyli atomowe :wink: , podobno wolne toto , chociaz nigdy nia mialem okzaji sie przejechac.. musze kiedys namowic jakiegos szuszzfola :lol:
benzynki ktos kiedys zeznawal ze pala w normie odziwo 10l?, wiec moze warto
wziac pod uwage, reasumujac ropnioki
2.4D wolniutka taczka
2.4TD cos posrodku, ok
3.0TD poezja, tylko glowice...

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8424
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Różnica miedzy silnikami disela w starych hilach?

Post autor: Rokfor32 »

Jeden znajomy zapodał sobie do swojego hila silniczek 3L, i dołożył turbinkę. No i ponoć wyszedł ideał ... :wink:

Co do benzynki - mój 4R (czyli też w zasadzie hil) był na silniku 22R-E, i na kółeczkach 33" palił ok. 14, w zasadzie niezależnie od warunków. Na standardowych kółkach było 2 litry mniej.

Awatar użytkownika
MariuszS
Klubowicz
Posty: 1494
Rejestracja: 27 lip 2007, 10:56
Auto: LJ-79 na do?ywocie
Kontakt:

Re: Różnica miedzy silnikami disela w starych hilach?

Post autor: MariuszS »

Rokfor32 pisze:[...] na kółeczkach 33" palił ok. 14, w zasadzie niezależnie od warunków. Na standardowych kółkach było 2 litry mniej.
Tak zupełnie przy okazji: często, w różnych wątkach, padają tu takie właśnie porównania spalania.
Ciekawy jestem, czy wszyscy uwzględniają fakt, że na większych kołach przejechany dystans jest w rzeczywistości większy niż wskazuje licznik km a ilość litrów wlewanych do baku jest taka sama?
Oczywiście, zdaję sobie sprawę, że oprócz tego zjawiska występują też inne - większa masa rotowana koła, inne opory toczenia itp.

czobi
Klubowicz
Posty: 4096
Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Auto: classic hill
Kontakt:

Re: Różnica miedzy silnikami disela w starych hilach?

Post autor: czobi »

nie uwzgledniaja jak widac. upps 14l bezynky to juz sporo..teraz sie zgadzaa! a sie wlasnie dziwilem ze jakos malo , moze zeznajacy mial problemy z matematyka albo stracje benzynowa :roll: .sam pamietam jak telepot samuraj mi pobieral 12l ostro cisniety z wiatrem

btww technicznie jezdem neptykiem ale 3L mocny prosty silnik z tjurbo brzmi bardzo :wink: fajnie..

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8424
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Różnica miedzy silnikami disela w starych hilach?

Post autor: Rokfor32 »

Ja akurat używam kalibratorów licznika, więc te zużycia są rzeczywiste.

A powiększenie zużycia paliwa w stosunku do małych kółek to kwestia nie tyle średnicy, co szerokości (koło 8 cm więcej na bierzniku) i ciśnienia (2,5 bara na małych, 1,2 na dużych). Stąd powiększone opory toczenia, więc i większy apetyt na paliwo.

ODPOWIEDZ