Revo obroty silnika z 750 na 1200

Moderator: luk4s7

rpm
Posty: 7
Rejestracja: 04 wrz 2020, 06:34
Auto: Hillux Revo 2016

Revo obroty silnika z 750 na 1200

Post autor: rpm »

dzien dobry
szukam informacji czy ktos spotkal sie z takim problemem:
na biegu jalowym z 750 rpm robi sie 1200 rpm po kilku minutach spada do 750 rpm jest Ok , po kilku przygazowaniach pedalem przyspieszenia znowu wchodzi na 1200 rpm i sytuacja sie powtarza
dzieje sie tak na rozgrzanym silniku

jezeli jest to proces regeneracji DPF to:
- jak czesto powinna odbywac sie taka regeneracja ? czy co 5 km ? jak w moim przypadku, jak wspomnialem po zejsciu z 1200 na 750 rpm po kilku kopnieciach w pedal znowu weszło 1200
- czy w czasie tego procesu na wyswietlaczu pojawia sie jakis komunikat?


silnik 2GD FTV
40000km przebiegu
żadnych błędów checkòw itp
PWR HEAT nie dotykany

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Revo obroty silnika z 750 na 1200

Post autor: kylon »

Nie ma żadnego komunikatu o wypalaniu DPF. Czasem jak auto stoi i zgasisz podczas tego procesu potrafi zaśmierdzieć i przydymić. Nie zwracam uwagi co jaki czas ale chyba co kilka dni.
Objaw normalny podniesienia obrotów.

rpm
Posty: 7
Rejestracja: 04 wrz 2020, 06:34
Auto: Hillux Revo 2016

Re: Revo obroty silnika z 750 na 1200

Post autor: rpm »

dzieki za odpowiedz,
z informacji od technika z toyoty podobno w toyotach nie tylko hilux tak jest jak zwieksza sie zapotrzebowanie na prąd,
w manualu gdzies wyczytalem ze regeneracja odbywa sie co +/- 300 km , co kilka dni bez przejechanych 300 km to nie za czesto ?

fireman.uns
Posty: 13
Rejestracja: 17 sty 2020, 05:23
Auto: Hilux Revo/ 4Runner UZN215
Kontakt:

Re: Revo obroty silnika z 750 na 1200

Post autor: fireman.uns »

Sporo zależy od stylu jazdy. Przy delikatnym traktowaniu pedału gazu będzie się musiał częściej wypalać. Wszystkie diesle z DPF tak mają...
Przy mojej ciężkiej nodze, zauważyłem podwyższone obroty trzy razy przez ostatnie 15kkm.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Revo obroty silnika z 750 na 1200

Post autor: luk4s7 »

Kylon zauważył u siebie wypalanie ale częściej jeździ po mieście. Ja przez 30k km zauważyłem ten proces 3x. Na samym początku bywało że wyraźnie śmierdziało na zewnątrz jakimś plastikiem jakby czy coś. Raz w mieście po dojeździe do świateł trzymał dziwnie wysokie obroty i pewnie to było efektem rozpoczętego wypalania. Trzeci raz również po zjedzie z autostrady kiedy pare km pokonałem równą prędkością około 80km/h. Wtedy pewnie przystąpił do wypalania.

Poza tym nie zauważyłem więcej. Na pewno działo się to wiele razy ale przy mojej eksploatacji (głównie poza miastem i raczej trasy powyżej 30km, a często 100-300km bez gaszenia silnika) jest to zupełnie niezauważalne.
Plusem jest również przycisk do wypalania. Należy go użyć jak wyświetli się ma desce odpowiedni komunikat. Dzieje się to wtedy kiedy kilka razy z rzędu nie udało się wypalanie automatyczne.

Co ciekawe rozmawiałem z właścicielem 150’tki z rocznika 2010 - silnik KDJ z DPFem ale bez AdBlue i bez przycisku. Zrobił tym autem od nowości prawie 400k km i wspominał że na początku miał problemu z DPFem. Wyświetlały się komunikaty, dymiło się za nim jak z czołgu itd. Jeździł parę razy do serwisu na „kąputerowe wypalanie” itd. Od paru lat ustało. Albo się zrobił przelot i już nic się tam nie dziele albo działa dobrze. Zasadniczo nie wnika skoro jeździ jak trzeba.
Gość jednak śmiga sporo krótkich tras. Ma pensjonat w górach i się głównie kręci po okolicy czasem ciągając jakąś przyczepę. To by tłumaczyło trochę problemy z automatycznym wypalaniem. Ciekawe tylko czemu ustały.

rpm
Posty: 7
Rejestracja: 04 wrz 2020, 06:34
Auto: Hillux Revo 2016

Re: Revo obroty silnika z 750 na 1200

Post autor: rpm »

... witam wracajac do tematu wypalania DPF , auto stalo w garażu 4 tygodnie, odpięty acu, po podłączeniu, odpaleniu, znowu wypalanie 1200 rpm co kilka dni , raz nawet 2 x dziennie, dolalem Liquid Moly dodatek do ochrony DPF,
kupilem skaner OBD BT AUTEL i włączyłem wypalanie DPF z poziomu ECU (nie ma w moim Revo przycisku do wypalania DPF) auto weszlo na 2000 rpm później 1200 rpm po tej operacji chyba auto lepiej sie zbiera, zobaczę jak dlugo bedzie lepiej
mam pytanie
po skanowaniu OBD nie znalazlem % zasyfienia DPF , tylko DPF differential pressure czy ktos sie orientuje jaki jest zakres prawidlowej wartosci tego parametru przy zdrowym DPF

pytanie nr 2 czy ktos dlubal przy 2.4 2GD-FTV 150 KM zwiekszenie mocy, usuwanie klap wirowych itd w Warszawie , ktory warsztat ma doswiadczenie z tym silnikiem , kogo polecacie


Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Revo obroty silnika z 750 na 1200

Post autor: luk4s7 »

Jeśli się nie mylę to jest do tego box Safari. Profesjonalna sprawa, dobierana po numerze VIN itd. Nie jest to oszukiwanie sterownika jak to bywa w wielu przypadkach co się może kończyć różnie.
U Kylona takie coś można zanabyć. Pare sztuk już jeździ w naszym kraju ale chyba głównie w VDJach.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Revo obroty silnika z 750 na 1200

Post autor: kylon »

Dwa w Hilach w tym w moim.

rpm
Posty: 7
Rejestracja: 04 wrz 2020, 06:34
Auto: Hillux Revo 2016

Re: Revo obroty silnika z 750 na 1200

Post autor: rpm »

ło mamuniu 20 k , bardziej chodziło mi o jakiś program za 1,4 k
gdzie w Warszawie , Legionowie , okolicach ?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Revo obroty silnika z 750 na 1200

Post autor: kylon »

Czyli zwykłe dodanie dawki. Chyba nie ma różnicy czy w Warszawie czy z Aliexpresa. Pojedź do pierwszej lepszej tuningowni.

rpm
Posty: 7
Rejestracja: 04 wrz 2020, 06:34
Auto: Hillux Revo 2016

Re: Revo obroty silnika z 750 na 1200

Post autor: rpm »

https://spidersweb.pl/autoblog/reczne-w ... australia/

Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Revo obroty silnika z 750 na 1200

Post autor: luk4s7 »

Taaaa.... w Prado a dokładniej w GDJ150 jest taki przycisk od początku tego silnika. Używa się go jak się automatyczne wypalanie nie powiedzie parokrotnie. Pojawia się komunikat na desce i trzeba stanąć i wcisnąć guzik. Szczegóły opisane są w instrukcji.
Autor artykułu pewnie nie ma o tym pojęcia i się nie doszkolił na okoliczność.

rpm
Posty: 7
Rejestracja: 04 wrz 2020, 06:34
Auto: Hillux Revo 2016

Re: Revo obroty silnika z 750 na 1200

Post autor: rpm »

witam mam pytanie, ostatnio w wyszukiwarce części przy wyborze samochodu trafilem na Hiluxa 2,4 170 KM 125 kW GUN 135 (od 10.2018 -)
te 170 KM jest z tego samego 2,4 silnika co w wersjach 150 KM ?
ktos wie jakie są jakies roznice w budowie tych silnikow , czy te 20 KM wiecej jest tylko z innej mapy a reszta jest bez zmian ?

ODPOWIEDZ