Wpinanie 4 - dziwne zachowanie

Moderator: luk4s7

kendy
Posty: 24
Rejestracja: 23 lis 2011, 21:30
Auto: Hilux
Kontakt:

Wpinanie 4 - dziwne zachowanie

Post autor: kendy »

Witam

Od jakiegos czasu mam dziwne zachowanie przy wpinaniu 4x4. Jade sobie spokojnie 40-50 km/h, zapinam 4x4 i o ile do tej pory zalaczenie nastepowalo po kilku sekundach o tyle teraz trwa to nawet i minute!!!
Rozpiecie 4 w tym czasie jest niemozliwe, bo lewarek mimo, ze da sie przestawic na 2 to nic sie nie dziej. Dodam ze lewarek przy zmianie z 4 na 2 w tym czasie robi to nazdwyczaj 'bezoporowo' - jakby bylo odpiety od czegokolwiek.

Podobnie jest przy zmianie z 4 na 2 (gdy w koncu zapali sie kontrolka i podepnie przod). Rozalaczanie tez trwa 'chwile' i nie pomaga tu 'odpuszczanie gazu', wrzucanie na luz. A jak juz rozepnie to czuc lekkie szarpniecie :(

Kiedys tego nie bylo i wszystko odbywalo sie sprawnie. 4x4 nie wlaczane nigdy na czarnym - wszystko w terenie albo na sliskim.

Moze ktos podpowie gdzie szukac problemu?

Pzdr
k.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18058
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Wpinanie 4 - dziwne zachowanie

Post autor: kylon »

Raz to temperatura otoczenia. Niża temperatura na zewnątrz to i gęstrzy olej, inne pasowania, twardsze gumy itp. Po drugie mogą występować jakieś luzy w układzie albo problem z elektryką.

kendy
Posty: 24
Rejestracja: 23 lis 2011, 21:30
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: Wpinanie 4 - dziwne zachowanie

Post autor: kendy »

Ok, dzieki

Temperatura chyba odpada bo stan taki mam powiedzmy od pazdziernika wiec chyba to nie to.
Jesli chodzi o 'prund' to co moze byc przyczyna? Gdzie szukac.

Aha, nie wiem czy to wazne, ale 'chwile' przed calym tym cyrkiem dalo sie slyszec przy krecaniu w prawo lekki stuk jakby z tylu (jeden - "puk" i koniec). I to tylko przy 'pierwszym' skrecie w prawo jesli byly np. 2 'w prawo' bez skretu w lewo miedzy nimi. Potem jak bylo odbicie w lewo (wzglednie dluzsza jazda prosto) to znowu przy prawym bylo 'puk'.

Po ktorejs dluzszej trasie to stukanie zniknelo, a pojawil sie problem z zapinaniem.

Moze to przypadek, ale wole napisac, bo moze komus cos zaswita.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18058
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Wpinanie 4 - dziwne zachowanie

Post autor: kylon »

Samochód na podnośnik i najpierw badanie organoleptyczne :wink:

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2523
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Wpinanie 4 - dziwne zachowanie

Post autor: kpeugeot »

sprawdź stopień zużycia opon - czy tak samo na osiach oraz ciśnienie w kołach

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8490
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wpinanie 4 - dziwne zachowanie

Post autor: Rokfor32 »

Nie to.

Hil który rocznik - przed - czy po '05?

Jeżeli przed - to opcja dopinania przodu w czasie jazdy jest tylko w wersji z ADD. Czyli z podciśnieniowo dopinaną lewą półośka przednia. Typowa usterka tego systemu - to przerdzewiały zbiorniczek podciśnienia (prawe prezednie nadkole, z przodu, pod plastikiem nadkola) - a wiec i praktycznie brak tego podcisnienia - więc i nie ma co przesterować przesuwki układu ADD ... :mrgreen:

kendy
Posty: 24
Rejestracja: 23 lis 2011, 21:30
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: Wpinanie 4 - dziwne zachowanie

Post autor: kendy »

Przepraszam, nie doprecyzowalem. 2008 2,5 4d4

Czy tu tez moze byc problem ze zbiorniczkiem?

Awatar użytkownika
mopar
Klubowicz
Posty: 974
Rejestracja: 31 gru 2007, 02:24
Auto: HDJ 100
Kontakt:

Re: Wpinanie 4 - dziwne zachowanie

Post autor: mopar »

nie

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8490
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wpinanie 4 - dziwne zachowanie

Post autor: Rokfor32 »

W tym roczniku też jest ADD - ale dopinane elektrycznie. Czyli trzeba zacząć od kontroli tego układu - bo reduktor jest czysto mechanicznie sterowany, więc jak wajcha jest na pozycji "zapiety przód" - to oznacza że wał przedni został dopięty. Co potwierdzane jest odpowiednim czujnikiem na reduktorze - sygnał tego czujnika wysterowuje działanie silniczka układu ADD.

Więc do kontroli silniczek, wraz z czujnikiem przy moście przednim (ten czujnik zapala lampke na desce), plus czujnik w reduktorze. I kable, wtyczki, etc.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18058
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Wpinanie 4 - dziwne zachowanie

Post autor: kylon »

Napisałem to kilka postów wyżej :mrgreen: - tylko w skrócie

ODPOWIEDZ