Toyota Hilux Camper (Winnebago / Galaxy / Chinook etc.)

Moderator: luk4s7

pinc6x6
Posty: 747
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: Zabudowa kamper Hilux Winnebago Warrior

Post autor: pinc6x6 »

Ale przecież on jest homologowany przez Toyotę i ma DMC 2722 więc nie jakoś monstrualnie dużo.
Dla zaciekawionych dodam , ze RAM na podwoziu Unimoga :mrgreen:

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2887
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Zabudowa kamper Hilux Winnebago Warrior

Post autor: Jake »

Jak homologowany przez Toyote? Przeciez to jest konstrukcja Winnebago na bazie Toyoty, firmowa modyfikacja odsprzedana dalej. Ale Toyota tego nie zrobila.

Swoja droga... czy przy takiej konstrukcji blizniaki z tylu naprawde sa potrzebne? Nie widze jakichs ogromnych zalet w stosunku do 4 zwyklych kol z oponami dajmy na to 285 czy 315. To jednak nie musi miec nosnosci 6 Ton.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8806
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Zabudowa kamper Hilux Winnebago Warrior

Post autor: Rokfor32 »

Taka jest konstrukcja tego typu mostu, że wymaga bliźniaków.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8806
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Zabudowa kamper Hilux Winnebago Warrior

Post autor: Rokfor32 »

Jeżeli jest to adaptacja mostu z Dyny, a obstawiam że tak - to oprócz bliźniaków ten most jest jednocześnie typu FF, oraz z przekładnią 10,5".

Może i jest to przesada, bo to jest set dla ciężarówki 7T DMC - ale w takim zastosowaniu powinien być mega niezajebliwy. W sumie - to uważam że niegłupia koncepcja, jak dla takiego zastosowania. Przewymiarowana - ale jednak wcale nie przesadzona.

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2887
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Zabudowa kamper Hilux Winnebago Warrior

Post autor: Jake »

Rokfor32 pisze:
28 lip 2024, 16:29
Taka jest konstrukcja tego typu mostu, że wymaga bliźniaków.
To jest oczywiste. Mi chodzi o celowosc uzycia tego mostu. Zamiast zwyklego Hiluxowego. 8" przekladnia z Hila wcale nie jest taka slaba. Skoro daje rade przy katowaniu terenowym w 4R, J9, J7 i innych autach, skoro daje rade przy wozeniu 3T materialow budowlanych w pickupie dlaczego mialaby sie poddac pod zabudowa campera?

pinc6x6
Posty: 747
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: Zabudowa kamper Hilux Winnebago Warrior

Post autor: pinc6x6 »

Jake pisze:
28 lip 2024, 15:48
Jak homologowany przez Toyote? Przeciez to jest konstrukcja Winnebago na bazie Toyoty, firmowa modyfikacja odsprzedana dalej. Ale Toyota tego nie zrobila.

Swoja droga... czy przy takiej konstrukcji blizniaki z tylu naprawde sa potrzebne? Nie widze jakichs ogromnych zalet w stosunku do 4 zwyklych kol z oponami dajmy na to 285 czy 315. To jednak nie musi miec nosnosci 6 Ton.
Nie wynika to z tabliczki znamionowej? Nie powiedziałem ,że wyprodukowana przez Toyotę.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8806
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Zabudowa kamper Hilux Winnebago Warrior

Post autor: Rokfor32 »

Jake pisze:
28 lip 2024, 17:28
Rokfor32 pisze:
28 lip 2024, 16:29
Taka jest konstrukcja tego typu mostu, że wymaga bliźniaków.
To jest oczywiste. Mi chodzi o celowosc uzycia tego mostu. Zamiast zwyklego Hiluxowego. 8" przekladnia z Hila wcale nie jest taka slaba. Skoro daje rade przy katowaniu terenowym w 4R, J9, J7 i innych autach, skoro daje rade przy wozeniu 3T materialow budowlanych w pickupie dlaczego mialaby sie poddac pod zabudowa campera?
Najwyraźniej mało jeszcze widziałeś mostów SF 8" rozwalonych ... :wink:

Tutaj akurat kluczem jest STAŁA masa obciążająca most. Oraz, jak przypuszczam, przewidywane przebiegi tego typu autem (w sensie dystanse pokonywane bez zatrzymywania auta - co bardzo silnie rozgrzewa cały most).

Tak obrazowo - to masz to samo obciążenie do przeniesienia albo na dwóch łożyskach kulkowych - albo na czterech stożkowych. W pewnym uproszczeniu: to przenosi około 10x większe obciążenia.

Bo pewnie masz świadomość, że nie mówimy tylko o obciążeniach statycznych. W tym przypadku taka dysproporcja wytrzymałości oznacza, że udar zdolny już niszczyć łożysko kulkowe - dla podwójnego stożka nie jest nawet małym wyzwaniem.

ps. Widziałeś już urwane koło (odciętą zmęczeniowo półośkę) w systemie SF 8" toyoty? ja widziałem (osobiście) już trzy razy. :wink:

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2887
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Zabudowa kamper Hilux Winnebago Warrior

Post autor: Jake »

Widzialem rozwalony 8", widzialem, nawet i we wlasnym aucie. I to kompletna mielonke. Pekniety caly kosz, wyrwane 3 zeby z talerza i 2 satelity rozszczepione na dwoje. Ale to efekt zuzycia i 400tys bez serwisu. Swiezy most raczej by ot tak nie strzelil. Stale obciazenie na szosie to i tak mniejsze obciazenie niz jazda terenowa - najczesciej dyfry padaja gdy kolo traci przyczepnosc, rozpedza sie a potem nagle ja odzyskuje i gwaltownie hamuje.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8806
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Zabudowa kamper Hilux Winnebago Warrior

Post autor: Rokfor32 »

Nie mówię o przekładniach, ino o obciętych zmęczeniowo półosiach. To jest niestety znana wada tego rozwiązania.

W moście SF, dodatkową atrakcją związaną z pęknięciem półosi jest to, że max po kilkunastu km odpadnie też koło ... :wink:

Nie bez powodu ciężkie zastosowania mają mosty FF.

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2887
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Zabudowa kamper Hilux Winnebago Warrior

Post autor: Jake »

Ach! To faktycznie przyznaje - nie widzialem.
Przewaga FF nad SF jest zas oczywista. Dlatego o takowej konwersji seryjnego mostu tez fantazjowalem. I to jest do zrobienia. Ale poki co to dla mnie temat "na kiedys". Natomiast nadal wydaje mi sie ze np. most z J80 na FF i pojedynczych kolach bylby wystarczajacy i prostszy. Zachowaloby sie tez rozstaw 6x139.7 na obu osiach.

A wracajac do kamperow na Hilu - dzis szukajac czego innego znalazlem to co wspominalem wczesniej. Byly japonskie, quasi-fabryczne kampery. Nazywalo sie toto Toyota Hilux Galaxy. Problem taki ze podobno wyprodukowana tylko niecala 100 sztuk i wszystkie RHD XD
Ale IMHO Galaxy jest o wiele ladniejsze niz Winnebego.

Polecam sobie zobaczyc: https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=YgdxH7kTMUQ
Tu kilka fotek (pierwsza jest na zwyklym moscie), pozostale na blizniakach.
Załączniki
toyota-galaxy-camper-for-sale-05.png
toyota-galaxy-camper-for-sale-05.png (352,14 KiB) Przejrzano 915 razy
Untitled11.jpg
Untitled11.jpg (29,1 KiB) Przejrzano 926 razy
AD3F3711-BB6C-40A8-B231-55BF6E7F2A60-89969-scaled.jpg
AD3F3711-BB6C-40A8-B231-55BF6E7F2A60-89969-scaled.jpg (41,5 KiB) Przejrzano 927 razy
1994-toyota-hilux-4x4-camper2.jpg
1994-toyota-hilux-4x4-camper2.jpg (45,83 KiB) Przejrzano 927 razy

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2887
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Toyota Hilux Camper (Winnebago / Galaxy)

Post autor: Jake »


Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2887
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Toyota Hilux Camper (Winnebago / Galaxy / Chinook etc.)

Post autor: Jake »

Jest cala strona poswiecona kamperom na Toyotach:
https://www.toyotarvforsale.com/

Bylo wiele firm oferujacych takie zabudowy do Hiluxa/Pickupa, ale wiekszosc ma styl typowo amerykansko-winnebegowy. Jedyne zwarte i kompaktowe zabudowy ktore mi sie podobaja to Galaxy i Chinook.

ODPOWIEDZ