Toyota Hilux Camper (Winnebago / Galaxy / Chinook etc.)
Moderator: luk4s7
Re: Zabudowa kamper Hilux Winnebago Warrior
Ale przecież on jest homologowany przez Toyotę i ma DMC 2722 więc nie jakoś monstrualnie dużo.
Dla zaciekawionych dodam , ze RAM na podwoziu Unimoga
Dla zaciekawionych dodam , ze RAM na podwoziu Unimoga
- Jake
- Moderator
- Posty: 2887
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Zabudowa kamper Hilux Winnebago Warrior
Jak homologowany przez Toyote? Przeciez to jest konstrukcja Winnebago na bazie Toyoty, firmowa modyfikacja odsprzedana dalej. Ale Toyota tego nie zrobila.
Swoja droga... czy przy takiej konstrukcji blizniaki z tylu naprawde sa potrzebne? Nie widze jakichs ogromnych zalet w stosunku do 4 zwyklych kol z oponami dajmy na to 285 czy 315. To jednak nie musi miec nosnosci 6 Ton.
Swoja droga... czy przy takiej konstrukcji blizniaki z tylu naprawde sa potrzebne? Nie widze jakichs ogromnych zalet w stosunku do 4 zwyklych kol z oponami dajmy na to 285 czy 315. To jednak nie musi miec nosnosci 6 Ton.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8806
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Zabudowa kamper Hilux Winnebago Warrior
Taka jest konstrukcja tego typu mostu, że wymaga bliźniaków.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8806
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Zabudowa kamper Hilux Winnebago Warrior
Jeżeli jest to adaptacja mostu z Dyny, a obstawiam że tak - to oprócz bliźniaków ten most jest jednocześnie typu FF, oraz z przekładnią 10,5".
Może i jest to przesada, bo to jest set dla ciężarówki 7T DMC - ale w takim zastosowaniu powinien być mega niezajebliwy. W sumie - to uważam że niegłupia koncepcja, jak dla takiego zastosowania. Przewymiarowana - ale jednak wcale nie przesadzona.
Może i jest to przesada, bo to jest set dla ciężarówki 7T DMC - ale w takim zastosowaniu powinien być mega niezajebliwy. W sumie - to uważam że niegłupia koncepcja, jak dla takiego zastosowania. Przewymiarowana - ale jednak wcale nie przesadzona.
- Jake
- Moderator
- Posty: 2887
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Zabudowa kamper Hilux Winnebago Warrior
To jest oczywiste. Mi chodzi o celowosc uzycia tego mostu. Zamiast zwyklego Hiluxowego. 8" przekladnia z Hila wcale nie jest taka slaba. Skoro daje rade przy katowaniu terenowym w 4R, J9, J7 i innych autach, skoro daje rade przy wozeniu 3T materialow budowlanych w pickupie dlaczego mialaby sie poddac pod zabudowa campera?
Re: Zabudowa kamper Hilux Winnebago Warrior
Nie wynika to z tabliczki znamionowej? Nie powiedziałem ,że wyprodukowana przez Toyotę.Jake pisze: ↑28 lip 2024, 15:48Jak homologowany przez Toyote? Przeciez to jest konstrukcja Winnebago na bazie Toyoty, firmowa modyfikacja odsprzedana dalej. Ale Toyota tego nie zrobila.
Swoja droga... czy przy takiej konstrukcji blizniaki z tylu naprawde sa potrzebne? Nie widze jakichs ogromnych zalet w stosunku do 4 zwyklych kol z oponami dajmy na to 285 czy 315. To jednak nie musi miec nosnosci 6 Ton.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8806
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Zabudowa kamper Hilux Winnebago Warrior
Najwyraźniej mało jeszcze widziałeś mostów SF 8" rozwalonych ...Jake pisze: ↑28 lip 2024, 17:28To jest oczywiste. Mi chodzi o celowosc uzycia tego mostu. Zamiast zwyklego Hiluxowego. 8" przekladnia z Hila wcale nie jest taka slaba. Skoro daje rade przy katowaniu terenowym w 4R, J9, J7 i innych autach, skoro daje rade przy wozeniu 3T materialow budowlanych w pickupie dlaczego mialaby sie poddac pod zabudowa campera?
Tutaj akurat kluczem jest STAŁA masa obciążająca most. Oraz, jak przypuszczam, przewidywane przebiegi tego typu autem (w sensie dystanse pokonywane bez zatrzymywania auta - co bardzo silnie rozgrzewa cały most).
Tak obrazowo - to masz to samo obciążenie do przeniesienia albo na dwóch łożyskach kulkowych - albo na czterech stożkowych. W pewnym uproszczeniu: to przenosi około 10x większe obciążenia.
Bo pewnie masz świadomość, że nie mówimy tylko o obciążeniach statycznych. W tym przypadku taka dysproporcja wytrzymałości oznacza, że udar zdolny już niszczyć łożysko kulkowe - dla podwójnego stożka nie jest nawet małym wyzwaniem.
ps. Widziałeś już urwane koło (odciętą zmęczeniowo półośkę) w systemie SF 8" toyoty? ja widziałem (osobiście) już trzy razy.
- Jake
- Moderator
- Posty: 2887
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Zabudowa kamper Hilux Winnebago Warrior
Widzialem rozwalony 8", widzialem, nawet i we wlasnym aucie. I to kompletna mielonke. Pekniety caly kosz, wyrwane 3 zeby z talerza i 2 satelity rozszczepione na dwoje. Ale to efekt zuzycia i 400tys bez serwisu. Swiezy most raczej by ot tak nie strzelil. Stale obciazenie na szosie to i tak mniejsze obciazenie niz jazda terenowa - najczesciej dyfry padaja gdy kolo traci przyczepnosc, rozpedza sie a potem nagle ja odzyskuje i gwaltownie hamuje.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8806
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Zabudowa kamper Hilux Winnebago Warrior
Nie mówię o przekładniach, ino o obciętych zmęczeniowo półosiach. To jest niestety znana wada tego rozwiązania.
W moście SF, dodatkową atrakcją związaną z pęknięciem półosi jest to, że max po kilkunastu km odpadnie też koło ...
Nie bez powodu ciężkie zastosowania mają mosty FF.
W moście SF, dodatkową atrakcją związaną z pęknięciem półosi jest to, że max po kilkunastu km odpadnie też koło ...
Nie bez powodu ciężkie zastosowania mają mosty FF.
- Jake
- Moderator
- Posty: 2887
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Zabudowa kamper Hilux Winnebago Warrior
Ach! To faktycznie przyznaje - nie widzialem.
Przewaga FF nad SF jest zas oczywista. Dlatego o takowej konwersji seryjnego mostu tez fantazjowalem. I to jest do zrobienia. Ale poki co to dla mnie temat "na kiedys". Natomiast nadal wydaje mi sie ze np. most z J80 na FF i pojedynczych kolach bylby wystarczajacy i prostszy. Zachowaloby sie tez rozstaw 6x139.7 na obu osiach.
A wracajac do kamperow na Hilu - dzis szukajac czego innego znalazlem to co wspominalem wczesniej. Byly japonskie, quasi-fabryczne kampery. Nazywalo sie toto Toyota Hilux Galaxy. Problem taki ze podobno wyprodukowana tylko niecala 100 sztuk i wszystkie RHD XD
Ale IMHO Galaxy jest o wiele ladniejsze niz Winnebego.
Polecam sobie zobaczyc: https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=YgdxH7kTMUQ
Tu kilka fotek (pierwsza jest na zwyklym moscie), pozostale na blizniakach.
Przewaga FF nad SF jest zas oczywista. Dlatego o takowej konwersji seryjnego mostu tez fantazjowalem. I to jest do zrobienia. Ale poki co to dla mnie temat "na kiedys". Natomiast nadal wydaje mi sie ze np. most z J80 na FF i pojedynczych kolach bylby wystarczajacy i prostszy. Zachowaloby sie tez rozstaw 6x139.7 na obu osiach.
A wracajac do kamperow na Hilu - dzis szukajac czego innego znalazlem to co wspominalem wczesniej. Byly japonskie, quasi-fabryczne kampery. Nazywalo sie toto Toyota Hilux Galaxy. Problem taki ze podobno wyprodukowana tylko niecala 100 sztuk i wszystkie RHD XD
Ale IMHO Galaxy jest o wiele ladniejsze niz Winnebego.
Polecam sobie zobaczyc: https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=YgdxH7kTMUQ
Tu kilka fotek (pierwsza jest na zwyklym moscie), pozostale na blizniakach.
- Załączniki
-
- toyota-galaxy-camper-for-sale-05.png (352,14 KiB) Przejrzano 915 razy
-
- Untitled11.jpg (29,1 KiB) Przejrzano 926 razy
-
- AD3F3711-BB6C-40A8-B231-55BF6E7F2A60-89969-scaled.jpg (41,5 KiB) Przejrzano 927 razy
-
- 1994-toyota-hilux-4x4-camper2.jpg (45,83 KiB) Przejrzano 927 razy
- Jake
- Moderator
- Posty: 2887
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Toyota Hilux Camper (Winnebago / Galaxy)
Tu nieco inna fantazja:
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/t ... GKvLJ.html
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/t ... GKvLJ.html
- Jake
- Moderator
- Posty: 2887
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Toyota Hilux Camper (Winnebago / Galaxy / Chinook etc.)
Jest cala strona poswiecona kamperom na Toyotach:
https://www.toyotarvforsale.com/
Bylo wiele firm oferujacych takie zabudowy do Hiluxa/Pickupa, ale wiekszosc ma styl typowo amerykansko-winnebegowy. Jedyne zwarte i kompaktowe zabudowy ktore mi sie podobaja to Galaxy i Chinook.
https://www.toyotarvforsale.com/
Bylo wiele firm oferujacych takie zabudowy do Hiluxa/Pickupa, ale wiekszosc ma styl typowo amerykansko-winnebegowy. Jedyne zwarte i kompaktowe zabudowy ktore mi sie podobaja to Galaxy i Chinook.