Hilux V 1991r 3VZ-E - interfejs diagnostyczny
Moderator: luk4s7
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 9084
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Hilux V 1991r 3VZ-E - interfejs diagnostyczny
Na przykład typem złączy? Manual lub automat?
- Jake
- Moderator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Hilux V 1991r 3VZ-E - interfejs diagnostyczny
Ja mialem manuala, HiluxCar tez pisal na pierwszej stronie ze "nie dziala sprzeglo" wiec tez manual.
Re: Hilux V 1991r 3VZ-E - interfejs diagnostyczny
Dzień Dobry.
Kolega Rokfor32 ma rację co do odpalania na ciepło. Cieknący wtryskiwacz, zimnego startu w moim przypadku, cieknie jak cholera. Stąd też pewnie gryzące w oczy spaliny po kilku chwilach od uruchomienia.
Szukam więc takowego wryskiwacza i chętnie odkupię gdyby ktoś z Was posiadał. 23260-65011 Producent DENSO
BTW czy takowe wtryskiwacze się regeneruje?
Co do błędu 14 nic nie wiem na razie. Wymieniłem jeden z podejrzanych kondensatorów na płycie, jedyny tam 15uF który wydawał się wylany od strony nóżek, ale nic to nie zmieniło.
Kolega Rokfor32 ma rację co do odpalania na ciepło. Cieknący wtryskiwacz, zimnego startu w moim przypadku, cieknie jak cholera. Stąd też pewnie gryzące w oczy spaliny po kilku chwilach od uruchomienia.
Szukam więc takowego wryskiwacza i chętnie odkupię gdyby ktoś z Was posiadał. 23260-65011 Producent DENSO
BTW czy takowe wtryskiwacze się regeneruje?
Co do błędu 14 nic nie wiem na razie. Wymieniłem jeden z podejrzanych kondensatorów na płycie, jedyny tam 15uF który wydawał się wylany od strony nóżek, ale nic to nie zmieniło.
- Jake
- Moderator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Hilux V 1991r 3VZ-E - interfejs diagnostyczny
A nowe niedostepne? ASO? Belniak?HiluxCar pisze: 30 lip 2024, 22:14 Dzień Dobry.
Kolega Rokfor32 ma rację co do odpalania na ciepło. Cieknący wtryskiwacz, zimnego startu w moim przypadku, cieknie jak cholera. Stąd też pewnie gryzące w oczy spaliny po kilku chwilach od uruchomienia.
Szukam więc takowego wryskiwacza i chętnie odkupię gdyby ktoś z Was posiadał. 23260-65011 Producent DENSO
BTW czy takowe wtryskiwacze się regeneruje?
Co do błędu 14 nic nie wiem na razie. Wymieniłem jeden z podejrzanych kondensatorów na płycie, jedyny tam 15uF który wydawał się wylany od strony nóżek, ale nic to nie zmieniło.
Na dzien dobry mozesz sprobowac mycia w ultradzwiekowej myjce.
Re: Hilux V 1991r 3VZ-E - interfejs diagnostyczny
Niestety już nie jest produkowany i nie jest dostępny. Licytuje używkę na eBay.
Z myjką spróbuję ale to jest przeciek pomiędzy korpusem cewki, a tym (nie wiem jak to nazwać), korpusem rozpylacza, którym paliwo idzie do dysz na końcu. Raczej jakieś uszczelnienie tam padło chyba.
Z myjką spróbuję ale to jest przeciek pomiędzy korpusem cewki, a tym (nie wiem jak to nazwać), korpusem rozpylacza, którym paliwo idzie do dysz na końcu. Raczej jakieś uszczelnienie tam padło chyba.
- Jake
- Moderator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Hilux V 1991r 3VZ-E - interfejs diagnostyczny
Popytaj po lokalnych handlarzach czesciami do 4R.
Patryk z Osuchowa,
Tomek z Minska,
Czarek z Garwolina
Ktorys na pewno ma.
Patryk z Osuchowa,
Tomek z Minska,
Czarek z Garwolina
Ktorys na pewno ma.
Re: Hilux V 1991r 3VZ-E - interfejs diagnostyczny
Dziękuje Bardzo, skorzystam.
- Jake
- Moderator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Hilux V 1991r 3VZ-E - interfejs diagnostyczny
Jak chcesz telefony do nich to napisz do mnie na WhatsApp (numer w profilu), to Ci podam, bo nie chce na forum robic reklamy (nie placa mi za to XD )
Re: Hilux V 1991r 3VZ-E - interfejs diagnostyczny
Dzięki Jake, znalazłem ich na OLX i udało się faktycznie kupić wtrsykiwacz. Drugi płynie z USA, będzie na zapas.
PO krótkich testach w garażu, muszę powiedzieć że silnik pracuje równo, ale co mnie zaskoczyło, to że zniknął błąd 14.
Teraz nie ma żadnego błędu.
Nie wiem tylko dlaczego
PO krótkich testach w garażu, muszę powiedzieć że silnik pracuje równo, ale co mnie zaskoczyło, to że zniknął błąd 14.
Teraz nie ma żadnego błędu.
Nie wiem tylko dlaczego

Re: Hilux V 1991r 3VZ-E - interfejs diagnostyczny
Dzień Dobry.
Kolejny problem się objawił. Falowanie obrotów, tak co jak się okazało powodował uszkodzony przepływomierz powietrza. Kupiłem używkę, sprawdziłem zgodnie z manualem, wydaje się dobra. Po założeniu okazuje się że silnik na jałowym, zimny czy ciepły, ma około 500 obrotów, prawie gaśnie, szarpie.
Nie reaguje ani trochę na kręcenie śrubą na przepustnicy.
Komputer nie błyska żadnych błędów.
Gdzie szukać?
Kolejny problem się objawił. Falowanie obrotów, tak co jak się okazało powodował uszkodzony przepływomierz powietrza. Kupiłem używkę, sprawdziłem zgodnie z manualem, wydaje się dobra. Po założeniu okazuje się że silnik na jałowym, zimny czy ciepły, ma około 500 obrotów, prawie gaśnie, szarpie.
Nie reaguje ani trochę na kręcenie śrubą na przepustnicy.
Komputer nie błyska żadnych błędów.
Gdzie szukać?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 9084
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Hilux V 1991r 3VZ-E - interfejs diagnostyczny
A klapka w przepływomierzu nie jest zgięta? Zdarzało się, jak te silniki pracowały na starych instalacjach LPG.
Na próbę możesz odpalić na stałe pompę paliwa (zwora w złączu diagnostycznym) - to pozwoli wyeliminować wadliwy styk pompy w przepływomierzu.
Na próbę możesz odpalić na stałe pompę paliwa (zwora w złączu diagnostycznym) - to pozwoli wyeliminować wadliwy styk pompy w przepływomierzu.
Re: Hilux V 1991r 3VZ-E - interfejs diagnostyczny
Klapka ok, przepływomierz wygląda dobrze, rezystancje się zgadzają. Pompa paliwa "na stałe", niestety niczego nie zmienia. 500 obrotów, a nawet mniej. W miedzy czasie zdjąłem jeszcze przepustnicę, sprawdziłem czujnik pozycji przepustnicy, wszystko ok. Rezystancje ok, zgodne z manualem. Przy okazji jeszcze sprawdziłem termostat w przepustnicy, gorącą wodą i tez ok, zamyka się, choć to ponoć dopiero na ciepłym ma znaczenie.
- Jake
- Moderator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Hilux V 1991r 3VZ-E - interfejs diagnostyczny
Przeplywomierz mozna regulowac - odklejasz te zaslepke od gory i masz dostep do stykow potencjometra. Mozesz tez tymczasowo zaburzyc pomiar i po prostu otworzyc ja bardziej paluchem.
Na srube musi reagowac... Kazde lewe powietrze powinno podbic obroty. Chyba ze jej jest za malo paliwa ale to by znaczylo ze juz pracuje super ubogo...
Na srube musi reagowac... Kazde lewe powietrze powinno podbic obroty. Chyba ze jej jest za malo paliwa ale to by znaczylo ze juz pracuje super ubogo...
Re: Hilux V 1991r 3VZ-E - interfejs diagnostyczny
Zdjąłem te zaślepkę. Sam potencjometr jak i szczotka w dużo lepszym stanie niż w przepływomierzu, który był "oryginalnie".
Podczas "pracy silnika' widać że potencjometr pracuje, klapka się wychyla, szczotka śmiga po rezystorze.
Regulowanie klapki paluchem nie bardzo zmienia cokolwiek. Przy całkowitym odchyleniu, otwarciu, silnik zgasł.
Nie mniej podczas tego testu tak nierówno i nisko pracuje, że może trudno cokolwiek zaobserwować.
Pompę paliwa mam nową, i filtr również, ale ciśnienia nie mam jak sprawdzić. Otwierając przepustnice silnik wkręca się na obroty, więc myślę, że z paliwem ok.
Połączenia wężyków podciśnienia sprawdziłem raz jeszcze. Zdaje się być ok.
Czy któryś z tych różnych elektro zaworków ulokowanych po prawej stronie silnika mógłby mieć wpływ? Coś jest przymknięte zamiast otwarte?
Podczas "pracy silnika' widać że potencjometr pracuje, klapka się wychyla, szczotka śmiga po rezystorze.
Regulowanie klapki paluchem nie bardzo zmienia cokolwiek. Przy całkowitym odchyleniu, otwarciu, silnik zgasł.
Nie mniej podczas tego testu tak nierówno i nisko pracuje, że może trudno cokolwiek zaobserwować.
Pompę paliwa mam nową, i filtr również, ale ciśnienia nie mam jak sprawdzić. Otwierając przepustnice silnik wkręca się na obroty, więc myślę, że z paliwem ok.
Połączenia wężyków podciśnienia sprawdziłem raz jeszcze. Zdaje się być ok.
Czy któryś z tych różnych elektro zaworków ulokowanych po prawej stronie silnika mógłby mieć wpływ? Coś jest przymknięte zamiast otwarte?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 9084
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Hilux V 1991r 3VZ-E - interfejs diagnostyczny
Ma być zamknięte.
Wszystkie te dodatkowe przydasie w przypadku działania/aktywacji mają podnosić obroty, przez dostarczenie dodatkowej dawki powietrza (czyli jak działają, to się otwierają).
Jaka jest wartość napięcia odczytywana przez sondę lambda przy tych zaniżonych obrotach?
Jak jest ustawiony zderzak przepustnicy? jak jest ustawiony TPS w pozycji zamkniętej przepustnicy? jak jest ustawiony wkręt bypasu wolnych obrotów?jak jest ustawiony bimetal IAC? Na pewno pracują wszystkie cylindry na wolnych?
...
Ten silnik to bardzo prosta jednostka (od strony sterowania). Więc spora część nastaw jest czysto mechaniczna. Trzeba po prostu metodycznie posprawdzać wszystkie punkty.
Wszystkie te dodatkowe przydasie w przypadku działania/aktywacji mają podnosić obroty, przez dostarczenie dodatkowej dawki powietrza (czyli jak działają, to się otwierają).
Jaka jest wartość napięcia odczytywana przez sondę lambda przy tych zaniżonych obrotach?
Jak jest ustawiony zderzak przepustnicy? jak jest ustawiony TPS w pozycji zamkniętej przepustnicy? jak jest ustawiony wkręt bypasu wolnych obrotów?jak jest ustawiony bimetal IAC? Na pewno pracują wszystkie cylindry na wolnych?
...
Ten silnik to bardzo prosta jednostka (od strony sterowania). Więc spora część nastaw jest czysto mechaniczna. Trzeba po prostu metodycznie posprawdzać wszystkie punkty.