Czytałem, szukałem, ale w końcu nic sensownego nie znalazłem. Proszę o potwierdzenie moich wyliczeń ewentualnie zruganie i naprostowanie na właściwą drogę.
Potrzebuje nowe laczki AT. Aktualnie auto nie ma liftu. Niebawem dostanie +2 cale.
Wybór padł na 255/70R17 zw względu na dostępność/ cenę/ wielkość.
Wychodzi mi po kilku przelicznikach że rozmiar ma 5% więcej obwodu niż fabryka.
I teraz moje pytanie:
-wejdzie przy 2" liftu na fabrycznych felgach?
-wejdzie bez liftu, do jazdy wyłącznie po czarnym, do czasu aż kasa się magicznie nie rozmnoży?
-a może zupełnie od czapy kombinuje i wybrać inny rozmiar? Koniecznie na R17, najlepiej dostępny u Yokohama Geolandar lub Cooper Discoverer A/T.
Kolejne pytanie o rozmiar opon...
Moderator: luk4s7
Re: Kolejne pytanie o rozmiar opon...
nie przeliczałem dokładnie, ale u mnie przed liftem na spoko wchodziły bez ocierania:
31/10,5/R15 (MT, fabryczne felgi)
225/75/R17 (to akurat była tak dziwna, wąska zimówka na feldze o mocno dodatnim ET - opona skrajnie blisko wahacza, ale jakoś nie tarła)
dużo zależy od kształtu samej opony i bieżnika - niby rozmiary będą te same, ale jedna będzie cacy, a inna będzie tarła niestety.
31/10,5/R15 (MT, fabryczne felgi)
225/75/R17 (to akurat była tak dziwna, wąska zimówka na feldze o mocno dodatnim ET - opona skrajnie blisko wahacza, ale jakoś nie tarła)
dużo zależy od kształtu samej opony i bieżnika - niby rozmiary będą te same, ale jedna będzie cacy, a inna będzie tarła niestety.
Re: Kolejne pytanie o rozmiar opon...
W takim razie mam nadzieje że bardzo nie wtopie przy zakupie...
Re: Kolejne pytanie o rozmiar opon...
255/70R17 wchodzi bez liftu (tylko chlapacze z przodu trzeba zdemontować)
Re: Kolejne pytanie o rozmiar opon...
Wielkie dzięki! Czyli nie muszę na szybko robić bieda- liftu na dystansach żeby opony wcisnąć.