Wpinanie 4 - dziwne zachowanie
Moderator: luk4s7
Wpinanie 4 - dziwne zachowanie
Witam
Od jakiegos czasu mam dziwne zachowanie przy wpinaniu 4x4. Jade sobie spokojnie 40-50 km/h, zapinam 4x4 i o ile do tej pory zalaczenie nastepowalo po kilku sekundach o tyle teraz trwa to nawet i minute!!!
Rozpiecie 4 w tym czasie jest niemozliwe, bo lewarek mimo, ze da sie przestawic na 2 to nic sie nie dziej. Dodam ze lewarek przy zmianie z 4 na 2 w tym czasie robi to nazdwyczaj 'bezoporowo' - jakby bylo odpiety od czegokolwiek.
Podobnie jest przy zmianie z 4 na 2 (gdy w koncu zapali sie kontrolka i podepnie przod). Rozalaczanie tez trwa 'chwile' i nie pomaga tu 'odpuszczanie gazu', wrzucanie na luz. A jak juz rozepnie to czuc lekkie szarpniecie
Kiedys tego nie bylo i wszystko odbywalo sie sprawnie. 4x4 nie wlaczane nigdy na czarnym - wszystko w terenie albo na sliskim.
Moze ktos podpowie gdzie szukac problemu?
Pzdr
k.
Od jakiegos czasu mam dziwne zachowanie przy wpinaniu 4x4. Jade sobie spokojnie 40-50 km/h, zapinam 4x4 i o ile do tej pory zalaczenie nastepowalo po kilku sekundach o tyle teraz trwa to nawet i minute!!!
Rozpiecie 4 w tym czasie jest niemozliwe, bo lewarek mimo, ze da sie przestawic na 2 to nic sie nie dziej. Dodam ze lewarek przy zmianie z 4 na 2 w tym czasie robi to nazdwyczaj 'bezoporowo' - jakby bylo odpiety od czegokolwiek.
Podobnie jest przy zmianie z 4 na 2 (gdy w koncu zapali sie kontrolka i podepnie przod). Rozalaczanie tez trwa 'chwile' i nie pomaga tu 'odpuszczanie gazu', wrzucanie na luz. A jak juz rozepnie to czuc lekkie szarpniecie
Kiedys tego nie bylo i wszystko odbywalo sie sprawnie. 4x4 nie wlaczane nigdy na czarnym - wszystko w terenie albo na sliskim.
Moze ktos podpowie gdzie szukac problemu?
Pzdr
k.
Re: Wpinanie 4 - dziwne zachowanie
Raz to temperatura otoczenia. Niża temperatura na zewnątrz to i gęstrzy olej, inne pasowania, twardsze gumy itp. Po drugie mogą występować jakieś luzy w układzie albo problem z elektryką.
Re: Wpinanie 4 - dziwne zachowanie
Ok, dzieki
Temperatura chyba odpada bo stan taki mam powiedzmy od pazdziernika wiec chyba to nie to.
Jesli chodzi o 'prund' to co moze byc przyczyna? Gdzie szukac.
Aha, nie wiem czy to wazne, ale 'chwile' przed calym tym cyrkiem dalo sie slyszec przy krecaniu w prawo lekki stuk jakby z tylu (jeden - "puk" i koniec). I to tylko przy 'pierwszym' skrecie w prawo jesli byly np. 2 'w prawo' bez skretu w lewo miedzy nimi. Potem jak bylo odbicie w lewo (wzglednie dluzsza jazda prosto) to znowu przy prawym bylo 'puk'.
Po ktorejs dluzszej trasie to stukanie zniknelo, a pojawil sie problem z zapinaniem.
Moze to przypadek, ale wole napisac, bo moze komus cos zaswita.
Temperatura chyba odpada bo stan taki mam powiedzmy od pazdziernika wiec chyba to nie to.
Jesli chodzi o 'prund' to co moze byc przyczyna? Gdzie szukac.
Aha, nie wiem czy to wazne, ale 'chwile' przed calym tym cyrkiem dalo sie slyszec przy krecaniu w prawo lekki stuk jakby z tylu (jeden - "puk" i koniec). I to tylko przy 'pierwszym' skrecie w prawo jesli byly np. 2 'w prawo' bez skretu w lewo miedzy nimi. Potem jak bylo odbicie w lewo (wzglednie dluzsza jazda prosto) to znowu przy prawym bylo 'puk'.
Po ktorejs dluzszej trasie to stukanie zniknelo, a pojawil sie problem z zapinaniem.
Moze to przypadek, ale wole napisac, bo moze komus cos zaswita.
Re: Wpinanie 4 - dziwne zachowanie
Samochód na podnośnik i najpierw badanie organoleptyczne
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2523
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Wpinanie 4 - dziwne zachowanie
sprawdź stopień zużycia opon - czy tak samo na osiach oraz ciśnienie w kołach
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8490
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Wpinanie 4 - dziwne zachowanie
Nie to.
Hil który rocznik - przed - czy po '05?
Jeżeli przed - to opcja dopinania przodu w czasie jazdy jest tylko w wersji z ADD. Czyli z podciśnieniowo dopinaną lewą półośka przednia. Typowa usterka tego systemu - to przerdzewiały zbiorniczek podciśnienia (prawe prezednie nadkole, z przodu, pod plastikiem nadkola) - a wiec i praktycznie brak tego podcisnienia - więc i nie ma co przesterować przesuwki układu ADD ...
Hil który rocznik - przed - czy po '05?
Jeżeli przed - to opcja dopinania przodu w czasie jazdy jest tylko w wersji z ADD. Czyli z podciśnieniowo dopinaną lewą półośka przednia. Typowa usterka tego systemu - to przerdzewiały zbiorniczek podciśnienia (prawe prezednie nadkole, z przodu, pod plastikiem nadkola) - a wiec i praktycznie brak tego podcisnienia - więc i nie ma co przesterować przesuwki układu ADD ...
Re: Wpinanie 4 - dziwne zachowanie
Przepraszam, nie doprecyzowalem. 2008 2,5 4d4
Czy tu tez moze byc problem ze zbiorniczkiem?
Czy tu tez moze byc problem ze zbiorniczkiem?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8490
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Wpinanie 4 - dziwne zachowanie
W tym roczniku też jest ADD - ale dopinane elektrycznie. Czyli trzeba zacząć od kontroli tego układu - bo reduktor jest czysto mechanicznie sterowany, więc jak wajcha jest na pozycji "zapiety przód" - to oznacza że wał przedni został dopięty. Co potwierdzane jest odpowiednim czujnikiem na reduktorze - sygnał tego czujnika wysterowuje działanie silniczka układu ADD.
Więc do kontroli silniczek, wraz z czujnikiem przy moście przednim (ten czujnik zapala lampke na desce), plus czujnik w reduktorze. I kable, wtyczki, etc.
Więc do kontroli silniczek, wraz z czujnikiem przy moście przednim (ten czujnik zapala lampke na desce), plus czujnik w reduktorze. I kable, wtyczki, etc.
Re: Wpinanie 4 - dziwne zachowanie
Napisałem to kilka postów wyżej - tylko w skrócie