WIELKI problem z sprzęgłem jednokierunkowym alternatora
Moderator: luk4s7
WIELKI problem z sprzęgłem jednokierunkowym alternatora
Panowie proszę o pomoc jakiś rok temu zregenerowałem sobie alternator ale nie wymieniałem rolki alternatora gdyż była ok i nadal jest ale no właśnie zacząłem szperać by się w takową zaopatrzyć na wszelki wypadek i tutaj trafiłem na problem gdyż po wpisaniu win w toyodiy i po telefonie do Toyoty oraz po obejżeniu wielu innych stron okazuje się że do mojego hila takie koło w oryginale nie występuje tzn toyota nie przewiduje takiej części a wymienić można cały alternator . Jestem w szoku bo nie wiem jak to jest możliwe. Nr vin to JTFDS696200043848 a toyodiy i toyota pokazują takie informacje
27415 PULLEY, ALTERNATOR W/CLUTCH
Not applicable
panowie pomóżcie czy to możliwe że do tego rozrusznika nie można dokupić koła pasowego?
mnie się wydawało że koło o tym nr 27415-30020 będzie ok skoro pasuje do hiluxów od 2001 rok w górę tym bardziej że w hiluxach po 2005 roku jest taki sam wirnik o tym samym nr 27330-67100 co w mojej a koło pasowe do tych po 2005 roku jest takie samo 27415-30020 jak podałem wyżej więc czemu niby nie pasuje do mojego? skoro wirnik jest taki sam więc powinno pasować Proszę o pomoc na moim kole napisane jest 6807LU TNT.
27415 PULLEY, ALTERNATOR W/CLUTCH
Not applicable
panowie pomóżcie czy to możliwe że do tego rozrusznika nie można dokupić koła pasowego?
mnie się wydawało że koło o tym nr 27415-30020 będzie ok skoro pasuje do hiluxów od 2001 rok w górę tym bardziej że w hiluxach po 2005 roku jest taki sam wirnik o tym samym nr 27330-67100 co w mojej a koło pasowe do tych po 2005 roku jest takie samo 27415-30020 jak podałem wyżej więc czemu niby nie pasuje do mojego? skoro wirnik jest taki sam więc powinno pasować Proszę o pomoc na moim kole napisane jest 6807LU TNT.
Re: WIELKI problem z sprzęgłem jednokierunkowym alternatora
Panowie może ktoś jednak wie jak ten temat ugryźć ?
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 02 lis 2013, 13:55
- Auto: HI-taczka-LUX 2.5 (2008)
- Kontakt:
Re: WIELKI problem z sprzęgłem jednokierunkowym alternatora
Ja wszelkie problemy z altkami i rozruchami wyjaśniam tu:
http://www.bendiks.rzeszow.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bendiks.rzeszow.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: WIELKI problem z sprzęgłem jednokierunkowym alternatora
dzięki za wiadomość ale nie będę do Rzeszowa jechał a myślę że przez telefon żadnej informacji mi nie udzielą tylko do puki nie zobaczą rozrusznika to nie będą wiedzieć jakie koło tam pasuje i czy w ogóle jakieś pasuje, może ktoś z was miał już taki przypadek albo skoryguje moje myślenie odnośnie tego wirnika z nowszego modelu i z mojej skora są takie same to czy koła nie powinny być takie same?
Re: WIELKI problem z sprzęgłem jednokierunkowym alternatora
Widzę że nikt nie miał podobnego przypadku
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8470
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: WIELKI problem z sprzęgłem jednokierunkowym alternatora
Bo to się raczej rzadko psuje. Cały używany alternator z takowym sprzęgłem kupisz za ... jakaś stówkę. tyle, że niekoniecznie od toyoty. Co jest bez znaczenia - alternatory denso są montowane również z europejskich markach.
Już nie mówiąc o tym, że całe kółko jest współzamienne z klasycznym, litym, bez żadnych sprzęgiełek kierunkowych.
Już nie mówiąc o tym, że całe kółko jest współzamienne z klasycznym, litym, bez żadnych sprzęgiełek kierunkowych.
Re: WIELKI problem z sprzęgłem jednokierunkowym alternatora
no więc pytanie czy w takim razie uszkodzone kółko nie działa tak samo jak takie kółko bez sprzęgiełka? co się może zepsuć jeżdząc z uszkodzonym tym sprzęgiełkiem?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8470
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: WIELKI problem z sprzęgłem jednokierunkowym alternatora
Zależy jak uszkodzone. Bo może być zatarte na amen - wtedy jest faktycznie jak sztywne, ale może się też ślizgać w obu kierunkach. Może też po prostu latać po ośce, i niszczyć pasek. To całe sprzęgiełko to takie coś podobnego do łożyska - ino zamiast kulek są krzywki.
Nie mam pojęcia, po co stosowane są te sprzęgiełka. Występują w zasadzie wyłącznie przy bardzo mocnych alternatorach, i chyba tylko z dieslami. Nie wiem - może są jakieś negatywne konsekwencje jak dajmy na to silnik schodzi z obrotów i i taki alternator wytworzy silny moment hamujący? A może po prostu automatyczny napinacz (jak w toyotowym d4d) sie zluzuje wtedy, i pasek może zlecieć?
Pojęcia nie mam. Niemniej - skoro takie rozwiązanie jest, to bym ot tak, bez znalezienia po co to - nie wywalał
Nie mam pojęcia, po co stosowane są te sprzęgiełka. Występują w zasadzie wyłącznie przy bardzo mocnych alternatorach, i chyba tylko z dieslami. Nie wiem - może są jakieś negatywne konsekwencje jak dajmy na to silnik schodzi z obrotów i i taki alternator wytworzy silny moment hamujący? A może po prostu automatyczny napinacz (jak w toyotowym d4d) sie zluzuje wtedy, i pasek może zlecieć?
Pojęcia nie mam. Niemniej - skoro takie rozwiązanie jest, to bym ot tak, bez znalezienia po co to - nie wywalał
Re: WIELKI problem z sprzęgłem jednokierunkowym alternatora
No zmieniać na jakieś sztywne nie chcę ale chce zmienić na oryginał moje akurat kręci się gładko w obu kierunkach luzów nie ma i nie jest zatarte na amen więc chce wymienić ale nie wiem na jakie bo nie mam nr oryginału i w tym tkwi problem. Pomóżcie może kylon zabierze głos i coś podpowie?:)
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8470
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: WIELKI problem z sprzęgłem jednokierunkowym alternatora
27415-0L010 - to numer do hila z 2kd-ftv, z rocznika '06
epc bez problemu generuje ten numer, zresztą jak patrzę to normalnie wyskakuje to kółko jako część zamienna, i dla hilów i dla LC.
epc bez problemu generuje ten numer, zresztą jak patrzę to normalnie wyskakuje to kółko jako część zamienna, i dla hilów i dla LC.
Re: WIELKI problem z sprzęgłem jednokierunkowym alternatora
no właśnie z 2006 a mój jest z 2005 wersja mk5 a nie mk6 sprawdź po moim vinie jeśli możesz. dziś sprawdziłem raz jeszcze kółko pracuje w obie strony ale nie działa sprzęgło tzn wirnik obraca się tak samo jak koło w momencie zatrzymania koła wirnik od razu staje a powinien się kręcić bo sprzęgiełko na kole powinno działać.
Re: WIELKI problem z sprzęgłem jednokierunkowym alternatora
podsyłam link na którym widać że moje koło nie ma nr
http://japan-parts.eu/toyota/eu/2005/hi ... ator#27415" onclick="window.open(this.href);return false;
http://japan-parts.eu/toyota/eu/2005/hi ... ator#27415" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8470
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: WIELKI problem z sprzęgłem jednokierunkowym alternatora
Nie dasz rady tego ocenić gołym okiem - moment hamujący wzbudzonego alternatora jest naprawdę duży - i alternator stopuje znacznie szybciej, niż sam silnik.lukasz30k pisze:[...] wirnik obraca się tak samo jak koło w momencie zatrzymania koła wirnik od razu staje a powinien się kręcić bo sprzęgiełko na kole powinno działać.
Możliwe, że masz zapodany po prostu alternator z młodszej wersji - szczeźnięcie tego elementu się zdarza, a hil mk5 to u nas raczej rzadkość
Re: WIELKI problem z sprzęgłem jednokierunkowym alternatora
Ja mialem uszkodzone sprzegielko w swoim poprzednim aucie (Hyundai Terracan) i trzeba bylo je wymienic poniewaz przepuszczalo calkowicie i alternator nie ladowal (a przy okazji nie bylo hamulcow bo pompa tam jest na tym samym walku). Pospawalem w trasie na sztywno i w domu wymienilem.
A co tobie przeszkadza ze chcesz je wymienic?
Ladowanie jest?
PS. W hilu pomimo przebiegu 200000 km nic takiego sie nie zdarzylo, chociaz alternator owszem juz nawalil
A co tobie przeszkadza ze chcesz je wymienic?
Ladowanie jest?
PS. W hilu pomimo przebiegu 200000 km nic takiego sie nie zdarzylo, chociaz alternator owszem juz nawalil
Re: WIELKI problem z sprzęgłem jednokierunkowym alternatora
O tym że jest uszkodzone bym nawet nie wiedział ale powiedział mi mój mechanik przy okazji wymiany paska że koło ma niesprawne sprzęgło więc poczytałem i piszą że grozi to uszkodzeniem napinacza , pompy klimatyzacji oraz samego alternatora więc 360zł bo tyle kosztuje oryginał z nowszej wersji wolę poświęcić i nie martwić się że mi coś nawali ale moje pytanie jest takie czy koło z nowszej wersji będzie do mojego hila pasować bo u mnie teoretycznie nie ma nr tego koła i nie da się niby wg toyoty dokupić go osobno.