Hilux 2,5 d4d 2007 Tarcze problem
Moderator: luk4s7
Hilux 2,5 d4d 2007 Tarcze problem
Witam serdecznie
Jest to mój pierwszy post na tym forum, więc proszę o wyrozumiałość.
Mam następujący problem z moim hiluxem , a mianowicie bijące tarcze hamulcowe.
problem zaczął się po wymianie oryginalnych tarcz, założyłem coś co się nazywa "blue print" 5 tyś km i bicie w kierownicy. uznałem że to za tanie tarcze i pobiegłem do sklepu kupiłem delpfi kolejne 5 tyś i znów bicie. co proponujecie czy ktoś z was miał podobny problem???
dodam iż tarczę wymieniałem sam(piasty dokładnie wyczyszczone, użyty klucz dynamometryczny z książkowym momentem).
w hiluxie jest układ trw, zastanawiam się nad trw lub oryginałami toyota.
aha samochód ma 160 tkm przebiegu - mam go od nowości
pozdrawiam Jacek
Jest to mój pierwszy post na tym forum, więc proszę o wyrozumiałość.
Mam następujący problem z moim hiluxem , a mianowicie bijące tarcze hamulcowe.
problem zaczął się po wymianie oryginalnych tarcz, założyłem coś co się nazywa "blue print" 5 tyś km i bicie w kierownicy. uznałem że to za tanie tarcze i pobiegłem do sklepu kupiłem delpfi kolejne 5 tyś i znów bicie. co proponujecie czy ktoś z was miał podobny problem???
dodam iż tarczę wymieniałem sam(piasty dokładnie wyczyszczone, użyty klucz dynamometryczny z książkowym momentem).
w hiluxie jest układ trw, zastanawiam się nad trw lub oryginałami toyota.
aha samochód ma 160 tkm przebiegu - mam go od nowości
pozdrawiam Jacek
Re: Hilux 2,5 d4d 2007 Tarcze problem
Kto stwierdził że to tarcze hamulcowe,przyczyny są różne w takim przypadku;
sprawdzamy luzy drążków kierowniczych,łożysk potem zabieramy się do kół -zamieniamy tył na przód i próba
bo nawet dobre wyważenie opon nie skutkuje w wykryciu usterki.Znam przypadek gdzie ASO nie potrafiło ustalić przyczyny ,wyważali koła itp.kolega wymienił opony i po sprawie.
sprawdzamy luzy drążków kierowniczych,łożysk potem zabieramy się do kół -zamieniamy tył na przód i próba
bo nawet dobre wyważenie opon nie skutkuje w wykryciu usterki.Znam przypadek gdzie ASO nie potrafiło ustalić przyczyny ,wyważali koła itp.kolega wymienił opony i po sprawie.
Re: Hilux 2,5 d4d 2007 Tarcze problem
koła wyważone, luzu w zawieszeniu brak, podczas jazdy nie ma żadnego drgania , tylko przy hamowaniu ze 120 do 80 szarpie kierownica, przy delikatnym hamowaniu z 40 km/h czuć jakby lekkie huśtanie. poza tym jak były nowe było ok.
Re: Hilux 2,5 d4d 2007 Tarcze problem
Szarpanie na kole kierownicy związane jest najczęściej jednak z krzywymi, niewywazonymi kołami.... Krzywosc tarcz objawia sie z kolei najczęściej pulsowaniem wyczuwalnym w pedale hamulca
Nie zawsze fakt wyrażenia koła, oznacza ze opona i felga są ok, załóż sobie przód na tył, pożyczki od kogoś kółka i sprawdź co i jak....
A tarcze, te zdjęte, pierwsze - daj tokarzowi do sprawdzenia i wynik będziesz miał czarno na białym.
Nie zawsze fakt wyrażenia koła, oznacza ze opona i felga są ok, załóż sobie przód na tył, pożyczki od kogoś kółka i sprawdź co i jak....
A tarcze, te zdjęte, pierwsze - daj tokarzowi do sprawdzenia i wynik będziesz miał czarno na białym.
Re: Hilux 2,5 d4d 2007 Tarcze problem
pulsowanie na pedale też da się wyczuć, koła są ok, przekładane tył na przód. tarcze pierwsze zdjęte bicie było nie pamiętam jakie, zareklamowałem je, reklamacja uznana
stachu a ty na czym jeździsz?
stachu a ty na czym jeździsz?
Re: Hilux 2,5 d4d 2007 Tarcze problem
hmm, zależy kiedy
Re: Hilux 2,5 d4d 2007 Tarcze problem
A jak ktoś wymieniał tarcze to wyczyścił powierzchnię styku czy od tak po porostu założył na syf
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: Hilux 2,5 d4d 2007 Tarcze problem
Staszek, a gdzie Ty pobierałeś nauki z zakresu krzywości tarcz i objawów ?STACHU pisze:Szarpanie na kole kierownicy związane jest najczęściej jednak z krzywymi, niewywazonymi kołami.... Krzywosc tarcz objawia sie z kolei najczęściej pulsowaniem wyczuwalnym w pedale hamulca
.
zmień nauczyciela
jako posiadacz (swego czasu) jeepa Grand Cherokee WG zrobiłem przymusowy doktorat i habilitację z układu hamulcowego (te modele miały wadliwy układ hamulcowy i dopiero wymiana zacisków na zupełnie tuningowe eliminowała problem)
w skrócie:
szarpanie na kole kierownicy PODCZAS hamowania (a nie podczas jazdy) to objaw zwichrowania przednich tarcz hamulcowych... natomiast takie "trzęsienie" budą przy hamowaniu, bez wyraźnego szarpania kiera - to są TYLNE krzywe tarcze
natomiast pulsowanie pedału to raczej owalizacja bębna - ale tu raczej bęnów chyba nie ma ?
Re: Hilux 2,5 d4d 2007 Tarcze problem
seburaj pisze:Staszek, a gdzie Ty pobierałeś nauki z zakresu krzywości tarcz i objawów ?STACHU pisze:Szarpanie na kole kierownicy związane jest najczęściej jednak z krzywymi, niewywazonymi kołami.... Krzywosc tarcz objawia sie z kolei najczęściej pulsowaniem wyczuwalnym w pedale hamulca
.
zmień nauczyciela
jako posiadacz (swego czasu) jeepa Grand Cherokee WG zrobiłem przymusowy doktorat i habilitację z układu hamulcowego (te modele miały wadliwy układ hamulcowy i dopiero wymiana zacisków na zupełnie tuningowe eliminowała problem)
w skrócie:
szarpanie na kole kierownicy PODCZAS hamowania (a nie podczas jazdy) to objaw zwichrowania przednich tarcz hamulcowych... natomiast takie "trzęsienie" budą przy hamowaniu, bez wyraźnego szarpania kiera - to są TYLNE krzywe tarcze
natomiast pulsowanie pedału to raczej owalizacja bębna - ale tu raczej bęnów chyba nie ma ?
- tak podczas hamowania, bo normalne chyba że podczas jazdy to koła raczej
- nie drgania na pedale - nie wiem czy pulsowanie jest idealnym określeniem informują, że coś z hamulcami nie teges jest.... mogą nawet świadczyć o tym, iż jarzmo zacisku luxne jest - co jako exposiadacz peepa - wiedzieć powinieneś.
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: Hilux 2,5 d4d 2007 Tarcze problem
istotne jest, o których tarczach (przod/tyl) informują objawy - tak jak pisałem: przód to trzepanie kierownicą, tył - to takie drgania budy
eech - jakie "luźne jarzmo zacisku", co Ty wiesz o zabijaniu...
eech - jakie "luźne jarzmo zacisku", co Ty wiesz o zabijaniu...
Re: Hilux 2,5 d4d 2007 Tarcze problem
Zanim się pozabijacie proszę uznać za pewniaka to, że Hilux ma z tyłu bębny
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: Hilux 2,5 d4d 2007 Tarcze problem
nooooo, to w tym wypadku pulsowanie "geja" to mogą być raczej bebny
Re: Hilux 2,5 d4d 2007 Tarcze problem
panowie a więc tak
powierzchnia styku na piaście przy każdej wymianie wyczyszczona, koła dokręcane dynamometrem
zawieszenie nie ma luzu, koła wyważone(chociaż przy moich objawach nie ma to znaczenia)
tak jak pisałem na orgi przejechałem 150tkm i było ok bez bicia.
tarcze marki blue print pogięte po 5 tkm bez wyraźnych przyczyn(reklamacja u producenta uznana)
deplfi krzywe po 7 tkm
teraz przyszedł czas na trw jeżeli one nie wytrzymają normalnej emeryckiej jazdy to kupie toyota albo dba
powierzchnia styku na piaście przy każdej wymianie wyczyszczona, koła dokręcane dynamometrem
zawieszenie nie ma luzu, koła wyważone(chociaż przy moich objawach nie ma to znaczenia)
tak jak pisałem na orgi przejechałem 150tkm i było ok bez bicia.
tarcze marki blue print pogięte po 5 tkm bez wyraźnych przyczyn(reklamacja u producenta uznana)
deplfi krzywe po 7 tkm
teraz przyszedł czas na trw jeżeli one nie wytrzymają normalnej emeryckiej jazdy to kupie toyota albo dba
Re: Hilux 2,5 d4d 2007 Tarcze problem
kylon pisze:Zanim się pozabijacie proszę uznać za pewniaka to, że Hilux ma z tyłu bębny
Ty się tu nie ładuj - bo rykoszetem dostaniesz
- właśnie dlatego że mam bębny - rzecz tak przedstawiłem, no
Seba - czy my o tym samym nie piszemy
Re: Hilux 2,5 d4d 2007 Tarcze problem
kecaj1500 pisze: to kupie toyota albo dba
trzeba było tak od razu, a nie tu bitwę prowokujesz i dyskusję o wyższości świąt bożego narodzenia nad wielkiej nocy