Hilux 2,5 d4d 2007 Tarcze problem

Moderator: luk4s7

kecaj1500
Posty: 12
Rejestracja: 09 cze 2013, 21:07
Auto: hilux kun25 2,5 d4d '07
Kontakt:

Hilux 2,5 d4d 2007 Tarcze problem

Post autor: kecaj1500 »

Witam serdecznie

Jest to mój pierwszy post na tym forum, więc proszę o wyrozumiałość.

Mam następujący problem z moim hiluxem , a mianowicie bijące tarcze hamulcowe.
problem zaczął się po wymianie oryginalnych tarcz, założyłem coś co się nazywa "blue print" 5 tyś km i bicie w kierownicy. uznałem że to za tanie tarcze i pobiegłem do sklepu kupiłem delpfi kolejne 5 tyś i znów bicie. co proponujecie czy ktoś z was miał podobny problem???

dodam iż tarczę wymieniałem sam(piasty dokładnie wyczyszczone, użyty klucz dynamometryczny z książkowym momentem).

w hiluxie jest układ trw, zastanawiam się nad trw lub oryginałami toyota.
aha samochód ma 160 tkm przebiegu - mam go od nowości


pozdrawiam Jacek

Awatar użytkownika
zygi
Posty: 28
Rejestracja: 24 maja 2011, 11:47
Auto: hzj 80
Kontakt:

Re: Hilux 2,5 d4d 2007 Tarcze problem

Post autor: zygi »

Kto stwierdził że to tarcze hamulcowe,przyczyny są różne w takim przypadku;
sprawdzamy luzy drążków kierowniczych,łożysk potem zabieramy się do kół -zamieniamy tył na przód i próba
bo nawet dobre wyważenie opon nie skutkuje w wykryciu usterki.Znam przypadek gdzie ASO nie potrafiło ustalić przyczyny ,wyważali koła itp.kolega wymienił opony i po sprawie.

kecaj1500
Posty: 12
Rejestracja: 09 cze 2013, 21:07
Auto: hilux kun25 2,5 d4d '07
Kontakt:

Re: Hilux 2,5 d4d 2007 Tarcze problem

Post autor: kecaj1500 »

koła wyważone, luzu w zawieszeniu brak, podczas jazdy nie ma żadnego drgania , tylko przy hamowaniu ze 120 do 80 szarpie kierownica, przy delikatnym hamowaniu z 40 km/h czuć jakby lekkie huśtanie. poza tym jak były nowe było ok.

Awatar użytkownika
STACHU
Posty: 429
Rejestracja: 14 maja 2009, 18:41
Auto: HILL D4D, '08
Kontakt:

Re: Hilux 2,5 d4d 2007 Tarcze problem

Post autor: STACHU »

Szarpanie na kole kierownicy związane jest najczęściej jednak z krzywymi, niewywazonymi kołami.... Krzywosc tarcz objawia sie z kolei najczęściej pulsowaniem wyczuwalnym w pedale hamulca :roll:

Nie zawsze fakt wyrażenia koła, oznacza ze opona i felga są ok, załóż sobie przód na tył, pożyczki od kogoś kółka i sprawdź co i jak....

A tarcze, te zdjęte, pierwsze - daj tokarzowi do sprawdzenia i wynik będziesz miał czarno na białym.

kecaj1500
Posty: 12
Rejestracja: 09 cze 2013, 21:07
Auto: hilux kun25 2,5 d4d '07
Kontakt:

Re: Hilux 2,5 d4d 2007 Tarcze problem

Post autor: kecaj1500 »

pulsowanie na pedale też da się wyczuć, koła są ok, przekładane tył na przód. tarcze pierwsze zdjęte bicie było nie pamiętam jakie, zareklamowałem je, reklamacja uznana
stachu a ty na czym jeździsz?

Awatar użytkownika
STACHU
Posty: 429
Rejestracja: 14 maja 2009, 18:41
Auto: HILL D4D, '08
Kontakt:

Re: Hilux 2,5 d4d 2007 Tarcze problem

Post autor: STACHU »

hmm, zależy kiedy :mrgreen:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18058
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Hilux 2,5 d4d 2007 Tarcze problem

Post autor: kylon »

A jak ktoś wymieniał tarcze to wyczyścił powierzchnię styku czy od tak po porostu założył na syf :?:

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Hilux 2,5 d4d 2007 Tarcze problem

Post autor: seburaj »

STACHU pisze:Szarpanie na kole kierownicy związane jest najczęściej jednak z krzywymi, niewywazonymi kołami.... Krzywosc tarcz objawia sie z kolei najczęściej pulsowaniem wyczuwalnym w pedale hamulca :roll:

.
Staszek, a gdzie Ty pobierałeś nauki z zakresu krzywości tarcz i objawów ? :shock:
zmień nauczyciela :wink:

jako posiadacz (swego czasu) jeepa Grand Cherokee WG zrobiłem przymusowy doktorat i habilitację z układu hamulcowego (te modele miały wadliwy układ hamulcowy i dopiero wymiana zacisków na zupełnie tuningowe eliminowała problem) :roll:

w skrócie:

szarpanie na kole kierownicy PODCZAS hamowania (a nie podczas jazdy) to objaw zwichrowania przednich tarcz hamulcowych... natomiast takie "trzęsienie" budą przy hamowaniu, bez wyraźnego szarpania kiera - to są TYLNE krzywe tarcze

natomiast pulsowanie pedału to raczej owalizacja bębna - ale tu raczej bęnów chyba nie ma ?

Awatar użytkownika
STACHU
Posty: 429
Rejestracja: 14 maja 2009, 18:41
Auto: HILL D4D, '08
Kontakt:

Re: Hilux 2,5 d4d 2007 Tarcze problem

Post autor: STACHU »

seburaj pisze:
STACHU pisze:Szarpanie na kole kierownicy związane jest najczęściej jednak z krzywymi, niewywazonymi kołami.... Krzywosc tarcz objawia sie z kolei najczęściej pulsowaniem wyczuwalnym w pedale hamulca :roll:

.
Staszek, a gdzie Ty pobierałeś nauki z zakresu krzywości tarcz i objawów ? :shock:
zmień nauczyciela :wink:

jako posiadacz (swego czasu) jeepa Grand Cherokee WG zrobiłem przymusowy doktorat i habilitację z układu hamulcowego (te modele miały wadliwy układ hamulcowy i dopiero wymiana zacisków na zupełnie tuningowe eliminowała problem) :roll:

w skrócie:

szarpanie na kole kierownicy PODCZAS hamowania (a nie podczas jazdy) to objaw zwichrowania przednich tarcz hamulcowych... natomiast takie "trzęsienie" budą przy hamowaniu, bez wyraźnego szarpania kiera - to są TYLNE krzywe tarcze

natomiast pulsowanie pedału to raczej owalizacja bębna - ale tu raczej bęnów chyba nie ma ?

- tak podczas hamowania, bo normalne chyba że podczas jazdy to koła raczej
- nie drgania na pedale - nie wiem czy pulsowanie jest idealnym określeniem informują, że coś z hamulcami nie teges jest.... mogą nawet świadczyć o tym, iż jarzmo zacisku luxne jest - co jako exposiadacz peepa - wiedzieć powinieneś. :mrgreen:

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Hilux 2,5 d4d 2007 Tarcze problem

Post autor: seburaj »

istotne jest, o których tarczach (przod/tyl) informują objawy - tak jak pisałem: przód to trzepanie kierownicą, tył - to takie drgania budy :)

eech - jakie "luźne jarzmo zacisku", co Ty wiesz o zabijaniu... :mrgreen:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18058
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Hilux 2,5 d4d 2007 Tarcze problem

Post autor: kylon »

Zanim się pozabijacie proszę uznać za pewniaka to, że Hilux ma z tyłu bębny :mrgreen:

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Hilux 2,5 d4d 2007 Tarcze problem

Post autor: seburaj »

nooooo, to w tym wypadku pulsowanie "geja" to mogą być raczej bebny ;)

kecaj1500
Posty: 12
Rejestracja: 09 cze 2013, 21:07
Auto: hilux kun25 2,5 d4d '07
Kontakt:

Re: Hilux 2,5 d4d 2007 Tarcze problem

Post autor: kecaj1500 »

panowie a więc tak

powierzchnia styku na piaście przy każdej wymianie wyczyszczona, koła dokręcane dynamometrem
zawieszenie nie ma luzu, koła wyważone(chociaż przy moich objawach nie ma to znaczenia)

tak jak pisałem na orgi przejechałem 150tkm i było ok bez bicia.
tarcze marki blue print pogięte po 5 tkm bez wyraźnych przyczyn(reklamacja u producenta uznana)
deplfi krzywe po 7 tkm

teraz przyszedł czas na trw jeżeli one nie wytrzymają normalnej emeryckiej jazdy to kupie toyota albo dba

Awatar użytkownika
STACHU
Posty: 429
Rejestracja: 14 maja 2009, 18:41
Auto: HILL D4D, '08
Kontakt:

Re: Hilux 2,5 d4d 2007 Tarcze problem

Post autor: STACHU »

kylon pisze:Zanim się pozabijacie proszę uznać za pewniaka to, że Hilux ma z tyłu bębny :mrgreen:

Ty się tu nie ładuj - bo rykoszetem dostaniesz :mrgreen: :D

- właśnie dlatego że mam bębny - rzecz tak przedstawiłem, no :mrgreen:

Seba - czy my o tym samym nie piszemy :roll: :P

Awatar użytkownika
STACHU
Posty: 429
Rejestracja: 14 maja 2009, 18:41
Auto: HILL D4D, '08
Kontakt:

Re: Hilux 2,5 d4d 2007 Tarcze problem

Post autor: STACHU »

kecaj1500 pisze: to kupie toyota albo dba

trzeba było tak od razu, a nie tu bitwę prowokujesz i dyskusję o wyższości świąt bożego narodzenia nad wielkiej nocy :mrgreen: :lol: :lol: :lol: :wink:

ODPOWIEDZ