Hilux - fajne fotki
Moderator: luk4s7
Re: Hilux - fajne fotki
Wow- wygląda na kawał świetnej roboty. Gdzie to takie zabawki budują?
Re: Hilux - fajne fotki
tylko co z połączeniem paki z kabiną? nie wierzę, że do tego projektu ktoś zrobił inne mocowanie paki żeby zniwelować wygięcia ramy podczas jazdy po dziurach. Pozostaje chodzić więcej po Beskidach i sam zobaczę jak to się sprawdzi po kilku miesiącach
pytający
wojciech endurance
http://www.polkasteam.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
pytający
wojciech endurance
http://www.polkasteam.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Klubowicz
- Posty: 1889
- Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
- Auto: 4Runner
- Kontakt:
Re: Hilux - fajne fotki
Hilux grupy beskidzkiej . Patrząc na niego mam mieszane uczucia , do czego to ma być?
Re: Hilux - fajne fotki
Te wszystkie rury mają homologację ? Nie wierzę, chyba, że to może jakiś pojazd specjalny, czy coś i go te przepisy nie dosięgają
Re: Hilux - fajne fotki
http://www.team-concept.pl/produkt,ambu ... x,104.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posty: 2200
- Rejestracja: 16 paź 2009, 00:25
- Auto: VW T4 Syncro- Osio?ek, ale jak w domu si? czuj?
- Kontakt:
Re: Hilux - fajne fotki
Gdybym napisał, że mam mieszane uczucia na temat tego goprowskiego Hila to bym skłamał. Głosuję na nie. Zamiast jakiś wynalazków dużo bardziej dobrego zrobiłoby poczciwe Volvo BV202 lub 206 (atuty: wszechmobilność, ładowność, mozliwość wykonania zabudowy umożliwiającej przewóz 2 i więcej poszkodowanych i pewnie jeszcze parę innych zalet). Taki hiluś co to ma tylko przywieść ratowników roi mi się jako głupi pomysł i bez sensu wydana kasa.
Re: Hilux - fajne fotki
Remik,
Przecież przetarg musiał być więc ktoś musiał specyfikację napisać odpowiednią i ktoś musiał ten przetarg wygrać. A po co to komu i czy będzie jeździć gdzieś indziej niż po bułki lub trajning to już inna rzecz.
Przecież przetarg musiał być więc ktoś musiał specyfikację napisać odpowiednią i ktoś musiał ten przetarg wygrać. A po co to komu i czy będzie jeździć gdzieś indziej niż po bułki lub trajning to już inna rzecz.
- nieludzki
- Klubowicz
- Posty: 560
- Rejestracja: 05 gru 2009, 02:11
- Auto: HDJ 80 4,2 TD '93; Hilux 2,4 TD '98
- Kontakt:
Re: Hilux - fajne fotki
Remiołek pisze:Gdybym napisał, że mam mieszane uczucia na temat tego goprowskiego Hila to bym skłamał. Głosuję na nie. Zamiast jakiś wynalazków dużo bardziej dobrego zrobiłoby poczciwe Volvo BV202 lub 206 (atuty: wszechmobilność, ładowność, mozliwość wykonania zabudowy umożliwiającej przewóz 2 i więcej poszkodowanych i pewnie jeszcze parę innych zalet). Taki hiluś co to ma tylko przywieść ratowników roi mi się jako głupi pomysł i bez sensu wydana kasa.
Remik, a jak często Ci nasi Goprowcy na te akcje wyruszają...? co innego Topr ale to już inna bajka... z tym Hilem będzie tak jak kilka lat temu uczono Młodych Goprowców dosiadywania quada: lepiej nie dotykać, jeździć powoli , kamienie z drogi uprzątnąć a najlepiej zostawić w centrali i pójść na nogach bo to tylko sprzęt dla bardziej zasłużonych Ratowników (czytaj Emerytów...)
-
- Posty: 2200
- Rejestracja: 16 paź 2009, 00:25
- Auto: VW T4 Syncro- Osio?ek, ale jak w domu si? czuj?
- Kontakt:
Re: Hilux - fajne fotki
Bartku, pozostawiając na boku dyskusję o potrzebie uzawodowienia naszych służb ratunkowych oraz wprowadzenie odpłatności za akcje (oczywiście w razie braku ubezpieczenia) zastanawiam się czemu tak bezkrytycznie podchodzi się do kwestii wyposażenia. Najpierw Mercedesy, teraz to. A potem co? Dacia? Pomijając nasze jedyne góry typu alpejskiego (i Szczeliniec Wielki ) i oczywiście upraszczając w pewnej mierze, ten Hil jak i Merc będą stały bezużytecznie prawie pół roku. Przewaga gąsienicowych Volvo jest duża. Mogą jeździć na akcje cały rok, są bardziej mobilne, mają większą możliwość adaptacji pod konkretny cel...). I podstawowa kwestia. W przypadku Hila (Merca, LR110 i innych aut, w które jest wyposażony GOPR/TOPR) aktualne jest pytanie: czy dojedzie? W przypadku Volvo "czy" zamieniamy na "kiedy". A to jest duża różnica.
- nieludzki
- Klubowicz
- Posty: 560
- Rejestracja: 05 gru 2009, 02:11
- Auto: HDJ 80 4,2 TD '93; Hilux 2,4 TD '98
- Kontakt:
Re: Hilux - fajne fotki
odpowiedź jest prosta: ten cały sprzęt jest wszystkich czyli niczyj... jeśliby Służby Ratownicze były prywatne i płacono im za skuteczność-czytaj np. dojadą czy nie (a nie uratują czy nie -bo to już inna bajka) to 100 x więcej zastanawiałby się Prywaciarz na "plusami dodatnimi i plusami ujemnymi" wydania kasy na sprzęt jeżdżący... a tak to niestety była kasa, trzeba było wydać bo przepadnie, zaproponowano ładny czerwony samochodzik i już...sam bym się polansował po Krynicy, Szczawnicy czy innym Zakopcu takim ładnym czerwonym autkiem...
a jakie branie wśród narciarek z W-wy i innych Stolic po dolną stacja wyciągu... rozmarzyłem się troszku...
ze skitourowymi pozdrowieniami
góral niskopienny szlachetny
a jakie branie wśród narciarek z W-wy i innych Stolic po dolną stacja wyciągu... rozmarzyłem się troszku...
ze skitourowymi pozdrowieniami
góral niskopienny szlachetny
Re: Hilux - fajne fotki
Merce GLK GOPR dostał chyba w prezencie od Merca. No ale serwis już chyba nie jest darmowy. Co do pojazdów GOPR to z ciekawości sprawdzałem ostatnio jakimi kryteriami kieruje się GOPR w przetargach na dostawy sprzętu. Oto one:
Nadwozie:
zamknięte 5 drzwiowe,
2. umożliwiające umieszczenie wewnątrz kabiny za
przedziałem kierowca-pasażer noszy do transportu
poszkodowanego o długości 200 cm
3. zabezpieczenie antykorozyjne: podłoga, progi i
ścianki boczne w części bagażowej (do wysokości
okien) pokryte powłoką ochronną z poliuretanu lub
materiału o podobnej odporności mechanicznej i
chemicznej.
4. Kolor nadwozia:
czerwony RAL 3000.
5. Konstrukcja:
na ramie nośnej,
zawieszenie: sprężyny śrubowe przód i tył
6. Dopuszczalna masa całkowita:
do 3500 kg.
7. Silnik:
pojemność powyżej 2000 cm³,
zapłon samoczynny,
moc minimum 90 kW.
8. Napęd:
stały napęd na cztery koła,
podwójny zakres przełożeń,
blokada centralnego mechanizmu różnicowego,
manualna skrzynia biegów.
9. Bezpieczeństwo:
ABS/ETC z możliwością wyłączenia.
10. Właściwości trakcyjne:
kąt natarcia min. 40 stopni,
kąt zjazdu min. 30 stopni,
głębokość brodzenia min. 500 mm,
prześwit min. 300 mm,
ładowność min. 900 kg.
11. Układ kierowniczy:
ze wspomaganiem.
12. Miejsca siedzące:
5 z możliwością zwiększenia do 8.
13. Wyposażenie:
- Wyciągarka min. 5 400 kG lina stalowa 30 m z
mocowaniem i instalacją elementów
(w komplecie sterowanie pilotem),
14. - Zestaw pomocniczy wyciągarki (rolki kierunkowe, Specyfikacja istotnych warunków zamówienia 1 / 2010
Górskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe- Zarząd Główny Zakopane 16
opaska, szekle, hak),
15. - Krata czołowa stalowa z osłonami reflektorów +
osłony rurowe błotników przednich,
16. - Ażurowe osłony kloszy lamp przednich i tylnych,
17. - Progi boczne (typu "płoza"),
18. - Belka sygnalizacyjna z zestawem rozgłoszeniowym
i syreną + ażurowa osłona
zabezpieczająca,
- Tylna lampa stroboskopowa,
- Lampy stroboskopowe (2 szt.) za kratą czołową,
19. - Linki odciągowe (od kraty czołowej do bagażnika
dachowego),
20. - Bagażnik dachowy z aluminiowym pojemnikiem
transportowym o wysokości 20 cm (na całej długości
dachu),
21. - Hak kulowy
22. - Drabinka do komunikacji z bagażnikiem dachowym,
23. - Ławki składane w przedziale transportowym do
awaryjnego transportu 4 osób,
24. - Dostosowanie tylnej części pojazdu do transportu
noszy,
25. - Nagrzewnica niezależna zasilana paliwem ze
zbiornika pojazdu,
26. - Dodatkowe oświetlenie wnętrza w części tylnej (nad
noszami),
27. - Dodatkowe oświetlenie powierzchni znajdującej się
za pojazdem,
28. - Osłony spodu silnika,
29. - Osłony drążków kierowniczych,
30. - Osłony główek mostków,
31. - Nakładki górne przednich błotników,
32. - Zawiesie koła zapasowego wsparte na ramie
pojazdu,
33. - Podnośnik high-lift z mocowaniem,
34. - Oznakowanie (folia),
35. - Pomocnicze poduszki pneumatyczne sprężyn
tylnych z instalacją sterującą,
36. - Drążek stabilizatora tylnego zawieszenia,
37. - Radioodtwarzacz z głośnikami i anteną,
38. - Przystosowanie instalacji elementami do montażu
radiotelefonu.
39. - Wzmocnione sprężyny + 2 cale
40. - Amortyzatory o zwiększonym skoku
41. - Wzmocnione tuleje Polibiusza, średniej twardości
42. - Opony terenowe o wymiarze 235/85 R16 o
agresywnym bieżniku
43. - Zabezpieczenie antykorozyjne podwozia
W większości przypadków dostają 1 (jedną) ofertę na auto.
Nadwozie:
zamknięte 5 drzwiowe,
2. umożliwiające umieszczenie wewnątrz kabiny za
przedziałem kierowca-pasażer noszy do transportu
poszkodowanego o długości 200 cm
3. zabezpieczenie antykorozyjne: podłoga, progi i
ścianki boczne w części bagażowej (do wysokości
okien) pokryte powłoką ochronną z poliuretanu lub
materiału o podobnej odporności mechanicznej i
chemicznej.
4. Kolor nadwozia:
czerwony RAL 3000.
5. Konstrukcja:
na ramie nośnej,
zawieszenie: sprężyny śrubowe przód i tył
6. Dopuszczalna masa całkowita:
do 3500 kg.
7. Silnik:
pojemność powyżej 2000 cm³,
zapłon samoczynny,
moc minimum 90 kW.
8. Napęd:
stały napęd na cztery koła,
podwójny zakres przełożeń,
blokada centralnego mechanizmu różnicowego,
manualna skrzynia biegów.
9. Bezpieczeństwo:
ABS/ETC z możliwością wyłączenia.
10. Właściwości trakcyjne:
kąt natarcia min. 40 stopni,
kąt zjazdu min. 30 stopni,
głębokość brodzenia min. 500 mm,
prześwit min. 300 mm,
ładowność min. 900 kg.
11. Układ kierowniczy:
ze wspomaganiem.
12. Miejsca siedzące:
5 z możliwością zwiększenia do 8.
13. Wyposażenie:
- Wyciągarka min. 5 400 kG lina stalowa 30 m z
mocowaniem i instalacją elementów
(w komplecie sterowanie pilotem),
14. - Zestaw pomocniczy wyciągarki (rolki kierunkowe, Specyfikacja istotnych warunków zamówienia 1 / 2010
Górskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe- Zarząd Główny Zakopane 16
opaska, szekle, hak),
15. - Krata czołowa stalowa z osłonami reflektorów +
osłony rurowe błotników przednich,
16. - Ażurowe osłony kloszy lamp przednich i tylnych,
17. - Progi boczne (typu "płoza"),
18. - Belka sygnalizacyjna z zestawem rozgłoszeniowym
i syreną + ażurowa osłona
zabezpieczająca,
- Tylna lampa stroboskopowa,
- Lampy stroboskopowe (2 szt.) za kratą czołową,
19. - Linki odciągowe (od kraty czołowej do bagażnika
dachowego),
20. - Bagażnik dachowy z aluminiowym pojemnikiem
transportowym o wysokości 20 cm (na całej długości
dachu),
21. - Hak kulowy
22. - Drabinka do komunikacji z bagażnikiem dachowym,
23. - Ławki składane w przedziale transportowym do
awaryjnego transportu 4 osób,
24. - Dostosowanie tylnej części pojazdu do transportu
noszy,
25. - Nagrzewnica niezależna zasilana paliwem ze
zbiornika pojazdu,
26. - Dodatkowe oświetlenie wnętrza w części tylnej (nad
noszami),
27. - Dodatkowe oświetlenie powierzchni znajdującej się
za pojazdem,
28. - Osłony spodu silnika,
29. - Osłony drążków kierowniczych,
30. - Osłony główek mostków,
31. - Nakładki górne przednich błotników,
32. - Zawiesie koła zapasowego wsparte na ramie
pojazdu,
33. - Podnośnik high-lift z mocowaniem,
34. - Oznakowanie (folia),
35. - Pomocnicze poduszki pneumatyczne sprężyn
tylnych z instalacją sterującą,
36. - Drążek stabilizatora tylnego zawieszenia,
37. - Radioodtwarzacz z głośnikami i anteną,
38. - Przystosowanie instalacji elementami do montażu
radiotelefonu.
39. - Wzmocnione sprężyny + 2 cale
40. - Amortyzatory o zwiększonym skoku
41. - Wzmocnione tuleje Polibiusza, średniej twardości
42. - Opony terenowe o wymiarze 235/85 R16 o
agresywnym bieżniku
43. - Zabezpieczenie antykorozyjne podwozia
W większości przypadków dostają 1 (jedną) ofertę na auto.
Re: Hilux - fajne fotki
a mamy na rynku jakiegoś pickupa ze sprężynami z tyłu albo seryjną terenówkę, w której za kierowcą jest miejsca na nosze i bambosze?
Re: Hilux - fajne fotki
Defender ?Kwieczor pisze:a mamy na rynku jakiegoś pickupa ze sprężynami z tyłu albo seryjną terenówkę, w której za kierowcą jest miejsca na nosze i bambosze?
Re: Hilux - fajne fotki
piękny