Hilux - fajne fotki

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Hilux - fajne fotki

Post autor: Templar »

Wow- wygląda na kawał świetnej roboty. Gdzie to takie zabawki budują?

endurance
Klubowicz
Posty: 1442
Rejestracja: 26 gru 2007, 17:59
Auto: Hilux - owocow?z
Kontakt:

Re: Hilux - fajne fotki

Post autor: endurance »

tylko co z połączeniem paki z kabiną? nie wierzę, że do tego projektu ktoś zrobił inne mocowanie paki żeby zniwelować wygięcia ramy podczas jazdy po dziurach. Pozostaje chodzić więcej po Beskidach i sam zobaczę jak to się sprawdzi po kilku miesiącach :)

pytający
wojciech endurance
http://www.polkasteam.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

consigliero
Klubowicz
Posty: 1889
Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
Auto: 4Runner
Kontakt:

Re: Hilux - fajne fotki

Post autor: consigliero »

Hilux grupy beskidzkiej . Patrząc na niego mam mieszane uczucia , do czego to ma być?

gladki96
Posty: 20
Rejestracja: 03 mar 2011, 16:21
Auto: Rav4 III '06r. D-4d 136 HP
Kontakt:

Re: Hilux - fajne fotki

Post autor: gladki96 »

Te wszystkie rury mają homologację ? :roll: Nie wierzę, chyba, że to może jakiś pojazd specjalny, czy coś i go te przepisy nie dosięgają :?

Ziro
Posty: 36
Rejestracja: 25 mar 2010, 20:13
Auto: Hilux 3.0 D-4D 2009
Kontakt:

Re: Hilux - fajne fotki

Post autor: Ziro »

http://www.team-concept.pl/produkt,ambu ... x,104.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Remiołek
Posty: 2200
Rejestracja: 16 paź 2009, 00:25
Auto: VW T4 Syncro- Osio?ek, ale jak w domu si? czuj?
Kontakt:

Re: Hilux - fajne fotki

Post autor: Remiołek »

Gdybym napisał, że mam mieszane uczucia na temat tego goprowskiego Hila to bym skłamał. Głosuję na nie. Zamiast jakiś wynalazków dużo bardziej dobrego zrobiłoby poczciwe Volvo BV202 lub 206 (atuty: wszechmobilność, ładowność, mozliwość wykonania zabudowy umożliwiającej przewóz 2 i więcej poszkodowanych i pewnie jeszcze parę innych zalet). Taki hiluś co to ma tylko przywieść ratowników roi mi się jako głupi pomysł i bez sensu wydana kasa.

Awatar użytkownika
Emek
Posty: 472
Rejestracja: 10 paź 2012, 17:59
Auto: HZJ76,Yamaha SR500
Kontakt:

Re: Hilux - fajne fotki

Post autor: Emek »

Remik,
Przecież przetarg musiał być więc ktoś musiał specyfikację napisać odpowiednią :lol: i ktoś musiał ten przetarg wygrać. A po co to komu :?: i czy będzie jeździć gdzieś indziej niż po bułki lub trajning to już inna rzecz.

Awatar użytkownika
nieludzki
Klubowicz
Posty: 560
Rejestracja: 05 gru 2009, 02:11
Auto: HDJ 80 4,2 TD '93; Hilux 2,4 TD '98
Kontakt:

Re: Hilux - fajne fotki

Post autor: nieludzki »

Remiołek pisze:Gdybym napisał, że mam mieszane uczucia na temat tego goprowskiego Hila to bym skłamał. Głosuję na nie. Zamiast jakiś wynalazków dużo bardziej dobrego zrobiłoby poczciwe Volvo BV202 lub 206 (atuty: wszechmobilność, ładowność, mozliwość wykonania zabudowy umożliwiającej przewóz 2 i więcej poszkodowanych i pewnie jeszcze parę innych zalet). Taki hiluś co to ma tylko przywieść ratowników roi mi się jako głupi pomysł i bez sensu wydana kasa.

Remik, a jak często Ci nasi Goprowcy na te akcje wyruszają...? co innego Topr ale to już inna bajka... z tym Hilem będzie tak jak kilka lat temu uczono Młodych Goprowców dosiadywania quada: lepiej nie dotykać, jeździć powoli , kamienie z drogi uprzątnąć a najlepiej zostawić w centrali i pójść na nogach bo to tylko sprzęt dla bardziej zasłużonych Ratowników (czytaj Emerytów...) :mrgreen:

Remiołek
Posty: 2200
Rejestracja: 16 paź 2009, 00:25
Auto: VW T4 Syncro- Osio?ek, ale jak w domu si? czuj?
Kontakt:

Re: Hilux - fajne fotki

Post autor: Remiołek »

Bartku, pozostawiając na boku dyskusję o potrzebie uzawodowienia naszych służb ratunkowych oraz wprowadzenie odpłatności za akcje (oczywiście w razie braku ubezpieczenia) zastanawiam się czemu tak bezkrytycznie podchodzi się do kwestii wyposażenia. Najpierw Mercedesy, teraz to. A potem co? Dacia? Pomijając nasze jedyne góry typu alpejskiego (i Szczeliniec Wielki :wink: ) i oczywiście upraszczając w pewnej mierze, ten Hil jak i Merc będą stały bezużytecznie prawie pół roku. Przewaga gąsienicowych Volvo jest duża. Mogą jeździć na akcje cały rok, są bardziej mobilne, mają większą możliwość adaptacji pod konkretny cel...). I podstawowa kwestia. W przypadku Hila (Merca, LR110 i innych aut, w które jest wyposażony GOPR/TOPR) aktualne jest pytanie: czy dojedzie? W przypadku Volvo "czy" zamieniamy na "kiedy". A to jest duża różnica.

Awatar użytkownika
nieludzki
Klubowicz
Posty: 560
Rejestracja: 05 gru 2009, 02:11
Auto: HDJ 80 4,2 TD '93; Hilux 2,4 TD '98
Kontakt:

Re: Hilux - fajne fotki

Post autor: nieludzki »

odpowiedź jest prosta: ten cały sprzęt jest wszystkich czyli niczyj... jeśliby Służby Ratownicze były prywatne i płacono im za skuteczność-czytaj np. dojadą czy nie (a nie uratują czy nie -bo to już inna bajka) to 100 x więcej zastanawiałby się Prywaciarz na "plusami dodatnimi i plusami ujemnymi" wydania kasy na sprzęt jeżdżący... a tak to niestety była kasa, trzeba było wydać bo przepadnie, zaproponowano ładny czerwony samochodzik i już...sam bym się polansował po Krynicy, Szczawnicy czy innym Zakopcu takim ładnym czerwonym autkiem...
a jakie branie wśród narciarek z W-wy i innych Stolic po dolną stacja wyciągu... rozmarzyłem się troszku... :mrgreen:

ze skitourowymi pozdrowieniami
góral niskopienny szlachetny

Awatar użytkownika
Emek
Posty: 472
Rejestracja: 10 paź 2012, 17:59
Auto: HZJ76,Yamaha SR500
Kontakt:

Re: Hilux - fajne fotki

Post autor: Emek »

Merce GLK GOPR dostał chyba w prezencie od Merca. No ale serwis już chyba nie jest darmowy. Co do pojazdów GOPR to z ciekawości sprawdzałem ostatnio jakimi kryteriami kieruje się GOPR w przetargach na dostawy sprzętu. Oto one:
Nadwozie:
zamknięte 5 drzwiowe,
2. umożliwiające umieszczenie wewnątrz kabiny za
przedziałem kierowca-pasażer noszy do transportu
poszkodowanego o długości 200 cm
3. zabezpieczenie antykorozyjne: podłoga, progi i
ścianki boczne w części bagażowej (do wysokości
okien) pokryte powłoką ochronną z poliuretanu lub
materiału o podobnej odporności mechanicznej i
chemicznej.
4. Kolor nadwozia:
czerwony RAL 3000.
5. Konstrukcja:
na ramie nośnej,
zawieszenie: sprężyny śrubowe przód i tył
6. Dopuszczalna masa całkowita:
do 3500 kg.
7. Silnik:
pojemność powyżej 2000 cm³,
zapłon samoczynny,
moc minimum 90 kW.
8. Napęd:
stały napęd na cztery koła,
podwójny zakres przełożeń,
blokada centralnego mechanizmu różnicowego,
manualna skrzynia biegów.
9. Bezpieczeństwo:
ABS/ETC z możliwością wyłączenia.
10. Właściwości trakcyjne:
kąt natarcia min. 40 stopni,
kąt zjazdu min. 30 stopni,
głębokość brodzenia min. 500 mm,
prześwit min. 300 mm,
ładowność min. 900 kg.
11. Układ kierowniczy:
ze wspomaganiem.
12. Miejsca siedzące:
5 z możliwością zwiększenia do 8.
13. Wyposażenie:
- Wyciągarka min. 5 400 kG lina stalowa 30 m z
mocowaniem i instalacją elementów
(w komplecie sterowanie pilotem),
14. - Zestaw pomocniczy wyciągarki (rolki kierunkowe, Specyfikacja istotnych warunków zamówienia 1 / 2010
Górskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe- Zarząd Główny Zakopane 16
opaska, szekle, hak),
15. - Krata czołowa stalowa z osłonami reflektorów +
osłony rurowe błotników przednich,
16. - Ażurowe osłony kloszy lamp przednich i tylnych,
17. - Progi boczne (typu "płoza"),
18. - Belka sygnalizacyjna z zestawem rozgłoszeniowym
i syreną + ażurowa osłona
zabezpieczająca,
- Tylna lampa stroboskopowa,
- Lampy stroboskopowe (2 szt.) za kratą czołową,
19. - Linki odciągowe (od kraty czołowej do bagażnika
dachowego),
20. - Bagażnik dachowy z aluminiowym pojemnikiem
transportowym o wysokości 20 cm (na całej długości
dachu),
21. - Hak kulowy
22. - Drabinka do komunikacji z bagażnikiem dachowym,
23. - Ławki składane w przedziale transportowym do
awaryjnego transportu 4 osób,
24. - Dostosowanie tylnej części pojazdu do transportu
noszy,
25. - Nagrzewnica niezależna zasilana paliwem ze
zbiornika pojazdu,
26. - Dodatkowe oświetlenie wnętrza w części tylnej (nad
noszami),
27. - Dodatkowe oświetlenie powierzchni znajdującej się
za pojazdem,
28. - Osłony spodu silnika,
29. - Osłony drążków kierowniczych,
30. - Osłony główek mostków,
31. - Nakładki górne przednich błotników,
32. - Zawiesie koła zapasowego wsparte na ramie
pojazdu,
33. - Podnośnik high-lift z mocowaniem,
34. - Oznakowanie (folia),
35. - Pomocnicze poduszki pneumatyczne sprężyn
tylnych z instalacją sterującą,
36. - Drążek stabilizatora tylnego zawieszenia,
37. - Radioodtwarzacz z głośnikami i anteną,
38. - Przystosowanie instalacji elementami do montażu
radiotelefonu.
39. - Wzmocnione sprężyny + 2 cale
40. - Amortyzatory o zwiększonym skoku
41. - Wzmocnione tuleje Polibiusza, średniej twardości
42. - Opony terenowe o wymiarze 235/85 R16 o
agresywnym bieżniku
43. - Zabezpieczenie antykorozyjne podwozia

W większości przypadków dostają 1 (jedną) ofertę na auto.

Awatar użytkownika
Kwieczor
Klubowicz
Posty: 1561
Rejestracja: 05 gru 2009, 23:57
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
Kontakt:

Re: Hilux - fajne fotki

Post autor: Kwieczor »

a mamy na rynku jakiegoś pickupa ze sprężynami z tyłu albo seryjną terenówkę, w której za kierowcą jest miejsca na nosze i bambosze?
:?

Awatar użytkownika
milczacy
Posty: 2216
Rejestracja: 22 lut 2009, 15:01
Auto: Hilux 2008 wycieczkow?z
Kontakt:

Re: Hilux - fajne fotki

Post autor: milczacy »

Kwieczor pisze:a mamy na rynku jakiegoś pickupa ze sprężynami z tyłu albo seryjną terenówkę, w której za kierowcą jest miejsca na nosze i bambosze?
:?
Defender ?

Awatar użytkownika
Emek
Posty: 472
Rejestracja: 10 paź 2012, 17:59
Auto: HZJ76,Yamaha SR500
Kontakt:

Re: Hilux - fajne fotki

Post autor: Emek »

sam_spec_1.jpg

Awatar użytkownika
milczacy
Posty: 2216
Rejestracja: 22 lut 2009, 15:01
Auto: Hilux 2008 wycieczkow?z
Kontakt:

Re: Hilux - fajne fotki

Post autor: milczacy »

piękny :mrgreen:

ODPOWIEDZ