Jak przerobić zawieszenie na zwykłe.

Moderator: luk4s7

p_ozim
Posty: 112
Rejestracja: 31 maja 2010, 05:37
Auto: J 120
Kontakt:

Jak przerobić zawieszenie na zwykłe.

Post autor: p_ozim »

Jak sprawują się TLC po przerobieniu zawieszenia na zwykłe???
Czy to są duże koszty ??? Podobno niektóre Toyoty są przystosowane do zwykłego pomimo ze mają pneumatykę.
Czy po przeróbce auto jest b.sztywne? Jak z użytkowaniem??? Wiem że ktoś z Was wywalił pneumatykę ...Proszę o podpowiedź bo mam już dosyć dłubania w moim.Teraz puścił mi miech.uważam że kupno używanego to duże ryzyko że dużo nie pochodzi. Proszę o podpowiedź ...No i co konkretnie trzeba podemontować a co pozakładać do zawieszenia.Aha i jeszcze jedno ..Czy komputer pokładowy nie bedzie fiksował jak nie widzi tego zawieszenia czy trzeba go jakoś przeprogramowywać. Pozdrowionka ..........


Kameleon

Re: Jak przerobić zawieszenie na zwykłe.

Post autor: Kameleon »

Auto po przeróbce na normalne zawieszenie sprawuje się bardzo dobrze. Sam sobie dobierasz czy ma być miękko ( sprężyny +2" standardowe obciążenie) czy bardziej sprężyście ( sprężyny +2" pod zwiększone obciążenie).
Jest ogromny wybór amortyzatorów- od popularnych Dobinsons, OME, Lovells poprzez KONI HT Raid aż do Radflo, Kinga, Foxa czy Proflexa.
Komputer nie wariuje, mruga tylko jedna pomarańczowa kontrolka OFF- jeśli komuś to przeszkadza można wylutować diodę.
Demontujesz przednie amortyzatory regulowane i sprężyny a z tyłu amortyzatory z regulacją, miechy i układ pneumatyki.
Z tyły na most potrzebne są dolne mocowania sprężyn.
Jeśli nie masz zapieczonych mimośrodów w przednim zawieszeniu to jeśli odstawisz auto rano to wieczorem wyjedziesz już zadowolony z nowego zawiasu 8)

p_ozim
Posty: 112
Rejestracja: 31 maja 2010, 05:37
Auto: J 120
Kontakt:

Re: Jak przerobić zawieszenie na zwykłe.

Post autor: p_ozim »

Wielkie dzieki za podpowiedzi ,ale jeszcze ile to kosztuje .Ja osobiście wolę miękie zawieszenie.

Kameleon

Re: Jak przerobić zawieszenie na zwykłe.

Post autor: Kameleon »

Kosztuje to tyle ile chcesz wydać na komponenty zawieszenia + wykonanie dolnych mocować sprężyn+ przekładka zawieszenia + geometria zawieszenia :mrgreen:
Podstawowy pakiet 4 sprężyn+ 4 amortyzatorów to około 3000zł.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18026
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Jak przerobić zawieszenie na zwykłe.

Post autor: kylon »

Bardzo proszę używać wyszukiwarki bo taki temat istnieje :!: Nie chodzimy na skróty bo łatwiej założyć nowy temat.
Komputer wystarczy odłączyć i nie trzeba nic lutować :wink:

Kameleon

Re: Jak przerobić zawieszenie na zwykłe.

Post autor: Kameleon »

kylon pisze:Komputer wystarczy odłączyć i nie trzeba nic lutować :wink:
W praktyce nikt tego nie robi (no chyba że ty :roll: ) i każdy jeździ zadowolony z nowego zawiasu i pomarańczowej kontrolki że kłopoty z pneumatyką są OFF :mrgreen:

Gość

Re: Jak przerobić zawieszenie na zwykłe.

Post autor: Gość »

Trzy pytania bo nie znalazłem klarownej odpowiedzi w innych wątkach,
1. W przodzie dokładamy spreżyny, amory, osłony , odboje i to wszystko, rozumiem że mocowania są w 100% i nic dokładać nie trzeba.
2. Z tyłu trzeba dolne mocowania dorobić wszyscy to piszą ale czy ktoś oferuje takowe ? da się je dokupić? trzeba spawać? czy da sie inaczej(można most wymienic to czytałem), ktoś tym by sie półprofesjonalnie zajął? Cena nie ma znacznia. Rozumiem że górne mocowania z tyłu są?
3. Co to znaczy odłączyć komputer? aly nie świeciła kontrolka OFF

Nie znalazłem odpowiedzi w jedyn miejscu dlatego przyłaczam się do watku.
Puki co mnie nie dotyczy ale wole znać temat i zbierać się ewentualnie do takiego czegoś, martwią mnie dolne tylne mocowania ktorych nie ma ponoć i tu trzeba chyba kombinować. Z gory dziekuję za info. Popieram założenie watku w tym dziale bo wydaje się być stosowne to miejsce.

Kameleon

Re: Jak przerobić zawieszenie na zwykłe.

Post autor: Kameleon »

Z przodu amortyzator i sprężyna zostają zamontowane p&p w miejsce seryjnego regulowanego amortyzatora i seryjnej sprężyny.
Z tyłu dorabia się dolne mocowanie sprężyny wyspawując odpowiedni element i łaczy się go z pochwą mostu w miejscu gdzie poprzednio przychodziło dolne mocowanie miecha. Górne mocowanie sprężyny jest p&p w miejscu górnego mocowania miecha- podkładasz tylko oryginalne gumowe odboje i gotowe.
Komputer sterujący kontrolką OFF wyłączy osoba posiadająca do tego sprzęt.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18026
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Jak przerobić zawieszenie na zwykłe.

Post autor: kylon »

Nie ma gotowych mocowań. Jak cena nie gra roli to kupujesz most od wersji ze sprężynami i masz fabryczne rozwiązanie.
Może któryś z modów ten temat dołączyć do już istniejącego :?:

Kameleon

Re: Jak przerobić zawieszenie na zwykłe.

Post autor: Kameleon »

kylon pisze:Bardzo proszę używać wyszukiwarki bo taki temat istnieje :!: Może któryś z modów ten temat dołączyć do już istniejącego :?:
Kylon, czy możesz nas naprowadzić na ten wątek który jasno i przystepnia mówi o przeróbce pneumatycznego zawieszenia?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18026
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Jak przerobić zawieszenie na zwykłe.

Post autor: kylon »

Temat był o J12 bodajrze kolegi Ducha jak mnie pamięć nie myli :wink:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18026
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Jak przerobić zawieszenie na zwykłe.

Post autor: kylon »

Temat zowie się "wywalenie pneumatyki" w dziale J12

Kameleon

Re: Jak przerobić zawieszenie na zwykłe.

Post autor: Kameleon »

kylon pisze:Temat był o J12 bodajrze kolegi Ducha jak mnie pamięć nie myli :wink:
Tak, żeczywiście jest 1 zdanie na ten temat "Będą wstawione talerzyki z odbojami pod sprężyny"
Każdy kto przeczyta temat Ducha o motamiu J120 będzie już wszystko wiedział o wymianie pneumatycznego zawieszenia na zwykłe.
Dzięki za naprowadzenie, musiałem wcześniej przeoczyć wyczerpującą temat wypowiedź Ducha :oops:

Gość

Re: Jak przerobić zawieszenie na zwykłe.

Post autor: Gość »

Tak świetny wątek Ducha, ale ale nie wszystko tam jest, ponawiam swoje naiwne pytanie skad wziąć dolne mocowania pod sprężyny - da sie to dokupić nowe? używka? i czy sie da bez spawania? oraz jak jest to duży problem z ustaleniem miejsca zamocowania. Pytam bo na przyszłość chciałbym wiedziec, może zacznę gromadzić stuff potrzebny do przekładki. Dzieki i Pozdrawiam

ODPOWIEDZ