Wymiana rozrządu i oleju w 3.0 D4D

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
MłodyWilk
Posty: 192
Rejestracja: 07 maja 2012, 09:01
Auto: Lanc Cruiser J12 3.0 D4D 163KM
Kontakt:

Wymiana rozrządu i oleju w 3.0 D4D

Post autor: MłodyWilk »

Panowie wakacje się skończyły i czas się brać do roboty :!:
Czeka mnie trochę robótki tzw pozakupowej czyli wymian rozrządu i płynów eksploatacyjnych w toyce co mam nadzieję zaowocuje bezawaryjną jazdą.
I tutaj mam do Was kilka pytań.

1. Wymiana rozrządu. Kosmicznej technologi to tam nie ma i to się chwali :) Pasek i napinacz hydrauliczny, więc koszty śmieszne... Jeszcze tam nie zaglądałem i pewnie sprawa jest banalna, ale wolę zapytać. Jak luzuje się napinacz hydrauliczny przy ściąganiu paska i jak później się go po wymianie na nowy napina :?: Wystarczy na sucho przekręcić wałem powiedzmy z 2 pełne obroty i napinacz sam się wstępnie napnie olejem :?: Czy jest inny myk :?:

2. Czy przy wymianie oleju w silniku warto ściągnąć miskę i zajrzeć do smoka :?: 2003r, 180kkm przebiegu(krajowy, sprawdzone w serwisie). Akcji serwisowej z tym tematem nie miał... i na razie objawów brak.
Tam jest uszczelka czy sylikon? pewnie nie prosto się do nie dobrać?

3. Wymiana oleju w skrzyni automatycznej. Czy olej do skrzyni ma mieć jakieś specjalne oznaczenia? np ATF? Czy wystarczy, że piszę olej do skrzyń automatycznych. Wchodziłem na strony producentów i dobór oleju i np:

castrol zaleca - Transmax Dual
motul zaleca - Multi ATF.

Mogą być czy tylko oryginał?

Z góry śliczne dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
Piotr

Awatar użytkownika
021CLT
Posty: 205
Rejestracja: 15 cze 2012, 21:34
Auto: Toyota LC120
Kontakt:

Re: Wymiana rozrządu i ooleju w 3.0 D4D

Post autor: 021CLT »

Czesc,
Tez jestem na etapie wymiany rozrzadu. Zajechalem do serwisu:
1.psek rozrzadu 205zl
2. rolka 235zl
3.napinacz 361
4. pasek osprzetu (klima, alternator...) 165zl

razem: 966 + robota =1300zl
Dziwne jest jedno. Rozne serwisy ( w roznych miejscach w Polsce) maja rozne ceny wykonania tej uslugi np. Serwis Toyota Lubin 1200zl, Toyota Rumia 1800zl !!! Czas wymiany tez rozny:)) od 3 godzin do pozostawienia samochodu na drugi dzień...DOBRE. Chyba uwazaja ze jak ktos przyjezdza LC120 to nie ma pojecia o tym co sie dzieje pod maska.
W kazdym razie proponuje kupic oryginaly w serwisie i pojechac do wlasnego sprawdzonego mechanika co robi rozrzady kilka razy dziennie. Bedzie na pewno uczciwiej (jesli znacie fachowca:)) bo serwisy to nic innego jak pasozyty.

Mozna tez zakupic dobrej jakosci czesci innych firm (np MITSUBOSHI, GATES,DAYCO) i zmiescic sie w 600zl z robota. Ale nie ma zamiennika hydraulicznego napinacza i trzeba kupic oryginal.
Zestaw nowych oryginalnych czesci TOYOTA do wymiany kompletnego rozrzadu na Allegro to cena 500zl Wiec plowa tego co w serwisie.

Pozdrawiam
Ad@m.

WojtekJ120
Posty: 70
Rejestracja: 31 sty 2012, 17:33
Auto: J120
Kontakt:

Re: Wymiana rozrządu i ooleju w 3.0 D4D

Post autor: WojtekJ120 »

Dokladnie co do rozrzadu to zakup sobie to np w inter carsie wyjdzie w miare tanio a dostaniesz ori czesci - wymiana jest bardzo prosta zajmuje do 30 min. Stary napinacz wykrecasz, nowy ma taka zawleczke ktora go blokuje w pozycji poczatkowej jak wszystko juz zlozysz to wyciagasz zawleczke i napinacz sie napina :)
Mi aso toyota powiedziala 2500 z wymiana :O w rzeszowie...

Awatar użytkownika
MłodyWilk
Posty: 192
Rejestracja: 07 maja 2012, 09:01
Auto: Lanc Cruiser J12 3.0 D4D 163KM
Kontakt:

Re: Wymiana rozrządu i ooleju w 3.0 D4D

Post autor: MłodyWilk »

Panowie, no bez jaj :)
To już bardziej skomplikowany rozrząd jest w punto 1,2 8V - bo ostatnio u żony wymieniałem :)

No więc tak, kompletny rozrząd kupiłem normalnie w sklepie ale wszystko z górnej półki jak to zawsze robię. I nie widzę sensu przepłacać... Jeszcze nigdy rozrząd nie zawiódł mnie i dojechał do końca swojego serwisowego przebiegu w bdb stanie.
Także komplet kosztował mnie 390zł a wymiana własnymi rękami trwała 50 minut :)
O pasku klinowym nie wspomnę - 60zł, 10 min roboty :) Dodatkowo wymieniłem sobie łożyska w rolkach prowadzących...

Jakby ktoś potrzebował pomocy, chętnie pomogę :)

Awatar użytkownika
MłodyWilk
Posty: 192
Rejestracja: 07 maja 2012, 09:01
Auto: Lanc Cruiser J12 3.0 D4D 163KM
Kontakt:

Re: Wymiana rozrządu i ooleju w 3.0 D4D

Post autor: MłodyWilk »

Ps. Napinacz faktycznie japoński, tej samej firmy którą zdemontowałem ale sobie teraz nie przypomnę firmy.
Dostałem go w zwykłym sklepie motoryzacyjnym.

Mam przed sobą rachunek:
Pasek GATES - 115zł
Napinacz - 160zl
Rolka INA - 115zł.

Co do wymiany paska klinowego to tak jak pisałem - polecam od razu wymienić łożyska w rolkach prowadzących - po 2szt na jedną rolkę po koło chyba 9zł szt z SKF-u.
Niestety łożysko w rolce napinacza nie wymienne. Zamiennik nie dostępny, tylko w ASO.
W ASO sama rolka jest nie dostępna i trzeba kupić cały napinacz za jedyne 1500zł :shock: :!:

Jak na razie łożysko w rolce napinacza na szczęście jest w dobrym stanie, ale i tak mam pomysł jak się do niego dobrać i wymienić jakby co :)

Rafi
Posty: 897
Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Auto: VZJ90, KDJ120
Kontakt:

Re: Wymiana rozrządu i ooleju w 3.0 D4D

Post autor: Rafi »

Hmmm, muszę poszperać, ale raczej bank jest zamiennik :wink:

Awatar użytkownika
021CLT
Posty: 205
Rejestracja: 15 cze 2012, 21:34
Auto: Toyota LC120
Kontakt:

Re: Wymiana rozrządu i ooleju w 3.0 D4D

Post autor: 021CLT »

MłodyWilk pisze:Panowie, no bez jaj :)
Jakby ktoś potrzebował pomocy, chętnie pomogę :)
Czesc,
Napisz prosze, jakiego typu lozyska kupiles (rozmiar) i czy mieli towar od reki czy czekales na zamowienie.
Czy miales prase do wycisniecia tych lozysk, czy poszlo bez klopotu i bez uszkodzen rolki?
Czy stare lozysko mocno szumialy i potrzebowaly wymiany, czy wymieniles je profilaktycznie bo i koszt niewielki?
Co z pompa wody?
Czy cala operacje wymiany robiles u siebie w garazu?

Ad@m.

Awatar użytkownika
MłodyWilk
Posty: 192
Rejestracja: 07 maja 2012, 09:01
Auto: Lanc Cruiser J12 3.0 D4D 163KM
Kontakt:

Re: Wymiana rozrządu i ooleju w 3.0 D4D

Post autor: MłodyWilk »

Łożyska w sklepie z łożyskami dostałem od ręki. Rozmiaru nie pamiętam...
Jedno już delikatnie piszczało to zrobiłem z tym porządek. Bez żadnej prasy - trzeba po prostu zabrać się do tego umiejętnie i jakoś pójdzie :)
Pompa wody póki nie cieknie, nie ma luzów, łożyska nie hałasują to nie ruszam. Jak nie jest na rozrządzie to wymieniam jak się już powoli upomina o przejście na emeryturę :)

To taka ,,wielka operacja", że nawet z kanału nie musiałem korzystać, także zwykły garaż wystarczy...

Ps. Coś Ci posłałem na PW...

Awatar użytkownika
MłodyWilk
Posty: 192
Rejestracja: 07 maja 2012, 09:01
Auto: Lanc Cruiser J12 3.0 D4D 163KM
Kontakt:

Re: Wymiana rozrządu i ooleju w 3.0 D4D

Post autor: MłodyWilk »

Rafi to poszperaj proszę, bo gość w sklepie dość długo szukał i nie mógł znaleźć. A naprawdę sprzedawca konkret i zawsze wszystko mi idealnie dobiera. Być może nie miał w swoich bazach a gdzieś się tam zamiennik sprytnie ukrywa - byłoby miło :)

Awatar użytkownika
021CLT
Posty: 205
Rejestracja: 15 cze 2012, 21:34
Auto: Toyota LC120
Kontakt:

Re: Wymiana rozrządu i ooleju w 3.0 D4D

Post autor: 021CLT »

MłodyWilk pisze:Panowie, no bez jaj :)
Także komplet kosztował mnie 390zł a wymiana własnymi rękami trwała 50 minut :)
O pasku klinowym nie wspomnę - 60zł, 10 min roboty :) Dodatkowo wymieniłem sobie łożyska w rolkach prowadzących...

Jakby ktoś potrzebował pomocy, chętnie pomogę :)

Bardzo prosze o szczere i prawdziwe dane PANOWIE.... To co piszecie na forum czesto odbiega od informacji wymienianych na priv. Jak sie zada kilka pytan to wychodzi fikcja w realu...


Ad@m.

Aleksx
Posty: 39
Rejestracja: 13 sie 2011, 22:08
Auto: J12
Kontakt:

Re: Wymiana rozrządu i ooleju w 3.0 D4D

Post autor: Aleksx »

Witam
Ja pasek i rolką nabyłem za 299 + napinacz za 169 wiec całość za 468, może nie najtaniej jak inni, ale na pewno taniej niż w ASO.

Robocizna moja i to w najbliższym czasie. Bazuje na http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f ... it=wymiana" onclick="window.open(this.href);return false;
Dlatego pytanie na co szczególnie mam zwrócić uwagę, żeby tej prostej rzeczy nie sp...

Awatar użytkownika
MłodyWilk
Posty: 192
Rejestracja: 07 maja 2012, 09:01
Auto: Lanc Cruiser J12 3.0 D4D 163KM
Kontakt:

Re: Wymiana rozrządu i ooleju w 3.0 D4D

Post autor: MłodyWilk »

Aleksx pisze:Witam
Robocizna moja i to w najbliższym czasie. Bazuje na http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f ... it=wymiana" onclick="window.open(this.href);return false;
Dlatego pytanie na co szczególnie mam zwrócić uwagę, żeby tej prostej rzeczy nie sp...
Jeżeli wymieniałeś kiedyś osobiście już jakiś rozrząd, to sobie poradzisz, bo ten na pewno jest mniej skomplikowany - prostszych już nie ma :). Ale jak nigdy nie miałeś z tym styczności to szkoda się uczyć na takim silniku.

Po krótce - ustawiasz koła na znakach, kręcąc kluczem za wał główny silnika. Do ustawienia dolnego znaku dobrze posłużyć się lusterkiem...
Później demontujesz napinacz, pasek i rolkę i zakładasz w kolejności: napinacz, rolka, pasek.
Na pasku są zaznaczone kreski(punkty) które przy zakładaniu muszą pokrywać się ze znakami na kołach.
Jeśli wszystko CI się zgadza, ściągasz zawleczkę z napinacza i kręcisz za wał kontrolnie tak z 2-4 obroty i jeszcze raz ustawiasz koła na znakach i sprawdzasz czy wszystko gra. Jeśli gra to palisz maszynę i delektujesz się pracą silniczka na nowym rozrządzie :)
To by było na tyle...

Awatar użytkownika
KLOSZ
Posty: 214
Rejestracja: 19 sty 2010, 09:57
Auto: J120 + 1KD-FTV + 6MTM
Kontakt:

Re: Wymiana rozrządu i oleju w 3.0 D4D

Post autor: KLOSZ »

Zeby rozwiac wszystkie watpliwosci podrzucam opis wymiany rozrzadu :)

KLIK

Awatar użytkownika
KLOSZ
Posty: 214
Rejestracja: 19 sty 2010, 09:57
Auto: J120 + 1KD-FTV + 6MTM
Kontakt:

Re: Wymiana rozrządu i oleju w 3.0 D4D

Post autor: KLOSZ »

Przyszla i kolej na mnie. Czesci przywedrowaly od Kylona, wczoraj wieczorem zakupiłwszy do nich jeszcze krateczke piwka i siup do roboty.

Z duzym spokojem i kilkoma bluzgami w miedzyczasie, cala operacja zajela mi 2 godzinki, ale to pewnie dlatego, ze to moj pierwszy rozrzad (nie liczac wymiany w jakims maluchu, sto lat temu).

Dostep jest dosc ciasny, stad te bluzgi, ale da rade zrobic. Sprawe znacznie ulatwia zdjecie przedniej oslony pod silnikiem, odkrecenie plastiku z napisem D4D z silnika z gory i odkrecenie takiego blaszanego uchwytu, ktory trzyma dwa gumowe węże.

Wszystko skrecone jak manual przykazal z uzyciem klucza dynamometrycznego nawet i hula :)

Mam jeszcze tylko pytanie, czy potrafi ktos podpowiedziec w jaki sposob kasuje sie przebieg odliczany do wymiany rozrzadu? Wiem, ze po jakims tam czasie i przebiegu wyswietla sie T-belt co sugeruje wymiane i teraz, skoro przelozylem nowy, to chcialbym w jakis sposob skasowac to odliczanie, tak zeby auto "wiedzialo", ze ma zmieniony rozrząd. Pomoze ktos?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18027
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Wymiana rozrządu i oleju w 3.0 D4D

Post autor: kylon »

Jest na forum opisana ta procedura. Musisz użyć wyszukiwarki. Robisz to przyciskiem ODO.

ODPOWIEDZ