OK może i dystans, najciekawsze, że działa, też byłem do tego sceptycznie nastawiony, ale kupiłem, wkręciłem i działa już kolejny miesiąc nie zapalają się kontrolki Check Engine + VSC OFF, po ponad pół roku poszukiwań udało mi się uporać z problemem nie kupując i nie wymieniając katalizatorów, jestem kilka tysięcy do przoduMaxLux pisze:Ale toto z opisu to raczej jakis dystans tylko jest a nie emulator ...
VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
Moderator: luk4s7
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
Czy te kontrolki to już będzie moja dożywotnia ZMORA ????!!!!
Setka ma od 2 lat mega niskie przebiegi (zrobiłem zbyt wyprawowe auto i stało się 2-gim autem w rodzinie), w zasadzie ja prowadzę tylko w wakacje (jeździ żona częściej po mieście).
Podczas tyg. urlopu zrobione ponad 3 tyś. km i ten zestaw kontrolek średnio co 200 km się zapalał, bez żadnego szarpnięcia czy przeładowania, może pod lekką górkę czy wiatr, ale niekoniecznie ta prawidłowość. MOże czasem 1-szy był check, a potem 2 dodatkowe kontrolki. Nagły spadek mocy - pedał gazu w zasadzie nie reaguje. Posłusznie zatrzymuję się na poboczu, wyłączam i włączam, jest OK. Ruszam i nawet licznik mogę załadowany po dach "zamknąć" 180 km/h aż się sam zdziwiłem, czyli moc jest. Zapitalam, potem odpuszczam i tak dłuuuuuuga droga, jadę sobie spokojnie i znów kontrolki. To jest po prostu ZMORA!
Ratunku Pomocy !!!
dla przypomnienia to LC HDJ100 2006 przebieg 240 tyś (moje 150 od 6 lat).
Setka ma od 2 lat mega niskie przebiegi (zrobiłem zbyt wyprawowe auto i stało się 2-gim autem w rodzinie), w zasadzie ja prowadzę tylko w wakacje (jeździ żona częściej po mieście).
Podczas tyg. urlopu zrobione ponad 3 tyś. km i ten zestaw kontrolek średnio co 200 km się zapalał, bez żadnego szarpnięcia czy przeładowania, może pod lekką górkę czy wiatr, ale niekoniecznie ta prawidłowość. MOże czasem 1-szy był check, a potem 2 dodatkowe kontrolki. Nagły spadek mocy - pedał gazu w zasadzie nie reaguje. Posłusznie zatrzymuję się na poboczu, wyłączam i włączam, jest OK. Ruszam i nawet licznik mogę załadowany po dach "zamknąć" 180 km/h aż się sam zdziwiłem, czyli moc jest. Zapitalam, potem odpuszczam i tak dłuuuuuuga droga, jadę sobie spokojnie i znów kontrolki. To jest po prostu ZMORA!
Ratunku Pomocy !!!
dla przypomnienia to LC HDJ100 2006 przebieg 240 tyś (moje 150 od 6 lat).
-
- Klubowicz
- Posty: 1889
- Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
- Auto: 4Runner
- Kontakt:
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
Masz może wpięte coś do złącza diagnostycznego ? Jeżeli odpowiedź brzmi tak , to wypnij i wtedy być może skończą się kłopoty
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
nic nie mam wpięte do złącza. Dziś dawny serwisowy mechanik poinformował mnie, że kojarzy, że kiedyś w tym modelu była jakaś akcja serwisowa, że wymieniano doloty do turbiny, bo się jakieś zawirowanie robiło i właśnie były takie objawy jak u mnie. Ktoś coś słyszał?
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
Ty masz raczej objawy padniętego czujnika (kabelek, wtyk itp), skoro po resecie samo się naprawia to nie masz mechanicznego problemu.
Podepnij komp diagnostyczny aby choć z grubsza określić w czym może być problem a potem wszystkie czujniki tego modułu trzeba sprawdzić.
Ja bym tak zrobił, ale sie nie znam.
paweł
Podepnij komp diagnostyczny aby choć z grubsza określić w czym może być problem a potem wszystkie czujniki tego modułu trzeba sprawdzić.
Ja bym tak zrobił, ale sie nie znam.
paweł
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
Ja miałem coś podobnego w LC120. Problemem był akumulator i regulator w alternatorze. Było złe ładowanie i przy spadku mocy zaczynały włączać się kontrolki.lucjan pisze:Czy te kontrolki to już będzie moja dożywotnia ZMORA ????!!!!
Setka ma od 2 lat mega niskie przebiegi (zrobiłem zbyt wyprawowe auto i stało się 2-gim autem w rodzinie), w zasadzie ja prowadzę tylko w wakacje (jeździ żona częściej po mieście).
Podczas tyg. urlopu zrobione ponad 3 tyś. km i ten zestaw kontrolek średnio co 200 km się zapalał, bez żadnego szarpnięcia czy przeładowania, może pod lekką górkę czy wiatr, ale niekoniecznie ta prawidłowość. MOże czasem 1-szy był check, a potem 2 dodatkowe kontrolki. Nagły spadek mocy - pedał gazu w zasadzie nie reaguje. Posłusznie zatrzymuję się na poboczu, wyłączam i włączam, jest OK. Ruszam i nawet licznik mogę załadowany po dach "zamknąć" 180 km/h aż się sam zdziwiłem, czyli moc jest. Zapitalam, potem odpuszczam i tak dłuuuuuuga droga, jadę sobie spokojnie i znów kontrolki. To jest po prostu ZMORA!
Ratunku Pomocy !!!
dla przypomnienia to LC HDJ100 2006 przebieg 240 tyś (moje 150 od 6 lat).
Jak mi wytłumaczył specjalista - zaczyna się od wyłączania systemów związanych z komfortem jazdy a później odłączane są systemy bezpieczeństwa.
Akumulator był zmieniony przez poprzedniego właściciela w serwisie traktorów (tak to nazywam, bo na autach tam się nie znali) i goście w serwisie nie sprawdzili czy alternator działa dobrze. Ponieważ alternator działał źle, to od czasu do czasu zapalały się różne światełka. Później trzeba było wymienić cewkę, regulator i na końcu zamontować nowy akumulator... Morał taki - coś Ci w toyocie świeci, nie działa? Jedź do mechanika który robi z tymi autami i się na nich zna - bo jak się nie zna, to może tak spie... że będziesz miał duże koszty. Wiem, bo przerabiałem
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
Potwierdzam, zmień ASO, nie wiem jak jest w dieslu, ale miałem podobny przypadek w zeszłym roku, ale bez spadku mocy. Aso chce wymieniać katalizatory, diagnoza na kompie 250zł ale ja mam gaz, więc potwierdzam u gazowników, a oni wymieniają sondę lambda za 300zł i jeżdżę do dziś. Nie była to pierwsza i jedyna "trafna diagnoza" ASO, mam wątpliwości, gdzie postawić 120 na duży przegląd 180tkm w przyszłym roku... Generalnie chodzi o to żeby auto spełniało normy spalin, sprawdź jeszcze jak zdejmiesz klemę z akumulatora 15min, to powinno być spokojnie przez ok 80km, potem znowu kontrolki się zaświecą.
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
Masz sondę lambdę i permanentnie włączone kontrolki VSC TRC + VSC OFF + Check Engine? Czy masz jakąś sondę przy której nie palą się?Troxil pisze:ja mam gaz, więc potwierdzam u gazowników, a oni wymieniają sondę lambda za 300zł i jeżdżę do dziś.
Bo ja jak miałem sondę na gazie, to miałem włączone te kontrolki i nic się nie dało z tym zrobić. Dopiero emulator załatwił sprawę.
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
Nic się nie pali na pokładzie żadnych (VSC TRC + VSC OFF + Check Engine) i to bez emulatora, a jeżdżę praktycznie w większości gaz i trochę benzyna coby zaoszczędzić i zwiększyć zasięg. Teraz wróciłem z Bałkanów ok 5tkm, bezproblemowo.Sondy są w benzynowej 120 4 szt (chyba?) i to cholerstwo jest wrażliwe na benzynę, nie na gaz, na gaz to chyba zawory? Przypadek opisywany był po Albanii, Aso zabierało się do wymiany katalizatorów za 5tys zł, miałem po prostu szczęście z tą wizytą u gazowników. Wychodzi na to, że mam teraz większe zaufanie do firmy która zamontowała gaz niż do Aso... Inaczej rzecz ujmując, nie ma żadnej różnicy pomiędzy pracą na gazie i pracą na benzynie.
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
sprawdzcie jaki macie komp od sterowania gazem, ja mam Zenith i tam można wpisac które kody błędów na silniku mają sie same kasować.
Fajnie to działa bo jak sondy dają błędy to komp gazowy kasuje je sam i silnik pracuje na 100%.
paweł
Fajnie to działa bo jak sondy dają błędy to komp gazowy kasuje je sam i silnik pracuje na 100%.
paweł
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
Dzięki za rozwiązanie zagadki. Ja mam starą instalacją Prins z 2004 i ona nie jest taka mądra - dlatego potrzebuję tego emulatora, który kasuje błędy. Dobrze wiedzieć, że nowe instalacje działają już lepiej.plum76 pisze:sprawdzcie jaki macie komp od sterowania gazem, ja mam Zenith i tam można wpisac które kody błędów na silniku mają sie same kasować.
Fajnie to działa bo jak sondy dają błędy to komp gazowy kasuje je sam i silnik pracuje na 100%.
paweł
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
Hej. Czy już coś wiadomo w temacie VSC TRC + VSC OFF + Check Engine ?
Toyota HDJ 100 4.2 diesel 2006 rok, 210 tyś. przebiegu, automat 5 biegowy, koła AT, 5 osób i bagaż.
Na trasie przy około 120-130 km/h zapalają się kontrolki, auto słabnie - jakby dawka paliwa była zmniejszona żeby szybciej nie jechać, biegi redukują się dobrze i obroty rosną ale jechać można max 120.
Próbowałem zmieniać ciśnienie w oponach od 2.0 przód i 2.2 tył do 2.5/2/6 ale zawsze jest tak samo - do 120 km/h błąd nie wyskakuje. Jak jeżdżę w koło komina po wsi to nawet nie wiedziałem, że coś może się dziać ale trafiła się autostrada i zaczęły się problemy. Czy koła AT mogą mieć na to wpływ? Jakie powinno być ciśnienie przy AT? Co robić aby nie jeździć do końca życia 120 ? pozdr adam
Toyota HDJ 100 4.2 diesel 2006 rok, 210 tyś. przebiegu, automat 5 biegowy, koła AT, 5 osób i bagaż.
Na trasie przy około 120-130 km/h zapalają się kontrolki, auto słabnie - jakby dawka paliwa była zmniejszona żeby szybciej nie jechać, biegi redukują się dobrze i obroty rosną ale jechać można max 120.
Próbowałem zmieniać ciśnienie w oponach od 2.0 przód i 2.2 tył do 2.5/2/6 ale zawsze jest tak samo - do 120 km/h błąd nie wyskakuje. Jak jeżdżę w koło komina po wsi to nawet nie wiedziałem, że coś może się dziać ale trafiła się autostrada i zaczęły się problemy. Czy koła AT mogą mieć na to wpływ? Jakie powinno być ciśnienie przy AT? Co robić aby nie jeździć do końca życia 120 ? pozdr adam
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
ale tak to nie ma szans aby to sprawdzić. Te kontrolki zapalają sie jak coś jest nie tak. A żeby sprawdzic co jest nie tak to trzeba podłączyć się pod komputer diagnostyczny i odczytać numerek błędu.
Twój opis daje pole do popisu aby napisać 20 postów możliwych powodów zaczynając do paliwa poprzez powietrze a skończywszy na turbinie.
Twój opis daje pole do popisu aby napisać 20 postów możliwych powodów zaczynając do paliwa poprzez powietrze a skończywszy na turbinie.
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
Ok czyli na początek komputer. pozdr adam
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
Zrobiło się zimniej i kontrolki się nie zapalają