Wyprawowe zawieszenie w J12
Moderator: luk4s7
Wyprawowe zawieszenie w J12
Autko co raz bardziej popularne wśród podrózników czy turystów 4x4. W nim również można zamontować wzmocnione zawieszenie. Niestety nie w każdym modelu. Samochód z pneumatycznym zawieszeniem nie ma takiej możliwości. Z tyłu zamiast sprężyn są miechy. Jeśli komuś się chce oczywiście może dokonać takiej przeróbki lecz na własne ryzyko. Amortyzatory również są zupełnie inne. Po wymontowaniu oryginalnych z regulowaną twadością za pomocą pokrętła w kabinie niestety nie mamy już powrotu do tej opcji. Wszystkie produkowane zamienniki do jazdy 4x4 są amortyzatorami o stałej ustalonej charakterystyce (twardszej niż oryginał). Wyjątek stanowią amortyzatory Koni lecz aby zmienić ich charakterystykę trzeba i tak je wymontować z samochodu. Zcisnąć i przekręcić. Mamy do dyspozycji 4 poziomy twardości. Nie spominam tu o amortyzatorach z wyższej półki, w których można regulować twardość np. za pomocą ciśnienia w dodatkowym zbiorniczku.
Raid to super amorek. Dużo fajniejszy do ciężkiego auta wyprawowego i ewentualnych jazd pospiesznych.
To jego krótki opis:
Firma KONI wprowadziła nową gamę amortyzatorów Heavy Track do samochodów 4x4 i SUV. Oficjalna prezentacja nowej serii miała miejsce 3 kwietnia 2004 podczas imprezy promocyjnej w Marakeszu (Maroko).
Nowa seria obejmuje amortyzatory do ponad 150 samochodów 4x4 i SUV. Amortyzatory serii KONI Heavy Track zostały specjalnie zaprojektowane do zastosowań w samochodach 4x4 i SUV dla użytkowania we wszystkich warunkach drogowych. Przeszły one intensywne testy na bezdrożach Australii i Sahary.
Amortyzatory serii Heavy Track cechują się wyjątkowymi właściwościami:
* Poprawiają trzymanie się nawierzchni i kierowalność we wszystkich warunkach drogowych.
* Zapewniają wyższy stopień bezpieczeństwa.
* Zapewniają stabilność jazdy.
* Siła tłumienia na odbiciu jest regulowana
* Są bardziej wytrzymałe
Heavy Track “Raid”
W programie KONI 4x4 i SUV, szczytową pozycję zajmuje gama Koni Heavy Track “Raid”.
Gama ta składa się ze specjalnych amortyzatorów "heavy duty" do zastosowań w najbardziej ekstremalnych warunkach.
Są to amortyzatory o dużej średnicy (Ø 70 mm) zawierające więcej oleju, grubsze tłoczyska , duże (Ø 42 mm) tłoki, wzmocnione elementy mocujące oraz uszczelnienia o lepszej odporności na temperaturę. Dodatkowo zastosowano unikalny system zaworów hydraulicznych Koni na odbiciu ze specjalną sprężyną. System ten w znaczący sposób powoduje wzrost siły tłumienia na odbiciu na podczas ostatnich 40 lub 20 mm skoku odbicia dla zabezpieczenia przed uderzeniem "metal o metal".
Ten unikalny program obejmuje kilka popularnych pojazdów jak Land Rover Defender, Mercedes G, Toyota Landcruiser, Mitsubishi Pajero, Nissan Patrol i stopniowo będzie rozszerzany na inne samochody.
Opis techniczny:
· Chromowane, utwardzane tłoczysko o średnicy 18 mm.
· Średnica zewnętrzna 70 mm.
· Tłok o średnicy 42 mm..
· Specjalne uszczelnienia Viston odporne na wysokie temperatury.
· Opaska tłoka i prowadnica tłoczyska pokryte teflonem.
· Wzmocnione mocowania z elementami gumowymi HBU (Heat Built Up).
· Hydrauliczny ogranicznik rozciagania
· Możliwość zwiększenia prześwitu samochodu o 50 mm.
To jego krótki opis:
Firma KONI wprowadziła nową gamę amortyzatorów Heavy Track do samochodów 4x4 i SUV. Oficjalna prezentacja nowej serii miała miejsce 3 kwietnia 2004 podczas imprezy promocyjnej w Marakeszu (Maroko).
Nowa seria obejmuje amortyzatory do ponad 150 samochodów 4x4 i SUV. Amortyzatory serii KONI Heavy Track zostały specjalnie zaprojektowane do zastosowań w samochodach 4x4 i SUV dla użytkowania we wszystkich warunkach drogowych. Przeszły one intensywne testy na bezdrożach Australii i Sahary.
Amortyzatory serii Heavy Track cechują się wyjątkowymi właściwościami:
* Poprawiają trzymanie się nawierzchni i kierowalność we wszystkich warunkach drogowych.
* Zapewniają wyższy stopień bezpieczeństwa.
* Zapewniają stabilność jazdy.
* Siła tłumienia na odbiciu jest regulowana
* Są bardziej wytrzymałe
Heavy Track “Raid”
W programie KONI 4x4 i SUV, szczytową pozycję zajmuje gama Koni Heavy Track “Raid”.
Gama ta składa się ze specjalnych amortyzatorów "heavy duty" do zastosowań w najbardziej ekstremalnych warunkach.
Są to amortyzatory o dużej średnicy (Ø 70 mm) zawierające więcej oleju, grubsze tłoczyska , duże (Ø 42 mm) tłoki, wzmocnione elementy mocujące oraz uszczelnienia o lepszej odporności na temperaturę. Dodatkowo zastosowano unikalny system zaworów hydraulicznych Koni na odbiciu ze specjalną sprężyną. System ten w znaczący sposób powoduje wzrost siły tłumienia na odbiciu na podczas ostatnich 40 lub 20 mm skoku odbicia dla zabezpieczenia przed uderzeniem "metal o metal".
Ten unikalny program obejmuje kilka popularnych pojazdów jak Land Rover Defender, Mercedes G, Toyota Landcruiser, Mitsubishi Pajero, Nissan Patrol i stopniowo będzie rozszerzany na inne samochody.
Opis techniczny:
· Chromowane, utwardzane tłoczysko o średnicy 18 mm.
· Średnica zewnętrzna 70 mm.
· Tłok o średnicy 42 mm..
· Specjalne uszczelnienia Viston odporne na wysokie temperatury.
· Opaska tłoka i prowadnica tłoczyska pokryte teflonem.
· Wzmocnione mocowania z elementami gumowymi HBU (Heat Built Up).
· Hydrauliczny ogranicznik rozciagania
· Możliwość zwiększenia prześwitu samochodu o 50 mm.
Jak widac z powyzszych postow to zebranie tego wszyskiego do kupy nie jest takie proste .
Ja mialem zakladac amory koni ale gosc z ktorym bedzie mi to robil niestety odradzal polaczenie koni+sprezyny ome. Ja zakladam komplet OME tylko po tych postach zastanawiam sie nad doborem sprezyn
Zamowilem komplet sredniej twardosci, bo z przodu dojdzie wyciagarka, oslony skrzyni i reduktora, moze jeszcze ARB (ale nie mam pewnosci czy przewalcze). Z tylu dojdzie oslona baku a poza tym bede wozil pare narzedzi i czasami psa. Wiec pytanie czy na tyl nie lepiej zmienic twordosc sprezyn na miekkie Jak myslicie zda to egzamin czy lepiej nie kombinowac?
Ja mialem zakladac amory koni ale gosc z ktorym bedzie mi to robil niestety odradzal polaczenie koni+sprezyny ome. Ja zakladam komplet OME tylko po tych postach zastanawiam sie nad doborem sprezyn
Zamowilem komplet sredniej twardosci, bo z przodu dojdzie wyciagarka, oslony skrzyni i reduktora, moze jeszcze ARB (ale nie mam pewnosci czy przewalcze). Z tylu dojdzie oslona baku a poza tym bede wozil pare narzedzi i czasami psa. Wiec pytanie czy na tyl nie lepiej zmienic twordosc sprezyn na miekkie Jak myslicie zda to egzamin czy lepiej nie kombinowac?
A na jakiej podstawie on tak stwierdził OME jest super ale spora część Niemców zakłada właśnie taką kombinację - sprężyny OME plus Koni Raid. Rozwiązanie to jest uznawane za mega wypaśne. Może mieć rację w przypadku zwykłych Heavy Trucków. Nie są one przystosowane do podniesionych sprężyn.Ziemniak pisze:Ja mialem zakladac amory koni ale gosc z ktorym bedzie mi to robil niestety odradzal polaczenie koni+sprezyny ome.
Taśmy do Poznania to do was?
Wg mnie gosc ktory nam przerabia nigdy tego nie robil wiec nie chcial ryzykowac, ze sie cos schrzani. Ja tez tak bardzo sie nie upieralem zawsze mozna sobie pozniej wymienic amory .
Taśmy, szekle i inne szpargaly zamawialiśmy do Toyoty z Swiebodzic ale temat sprzedalem dalej wiec moze to chlopaki ode mnie. No i nie zapominaj o oponach do mojego LC, ktore robia dobre wrazenie na miejscowych wlascicielach J12
Swoja droga to rozgladamy sie za tarczami hamulcowymi do Hilow, bo standardowe po zmotaniu hilow nie radza sobie za dobrze. Wywiadywalem sie juz u Ciebie w firmie, cene znam, wiec pewnie niedlugo bedziecie mieli male zleconko
Taśmy, szekle i inne szpargaly zamawialiśmy do Toyoty z Swiebodzic ale temat sprzedalem dalej wiec moze to chlopaki ode mnie. No i nie zapominaj o oponach do mojego LC, ktore robia dobre wrazenie na miejscowych wlascicielach J12
Swoja droga to rozgladamy sie za tarczami hamulcowymi do Hilow, bo standardowe po zmotaniu hilow nie radza sobie za dobrze. Wywiadywalem sie juz u Ciebie w firmie, cene znam, wiec pewnie niedlugo bedziecie mieli male zleconko
Re: Wyprawowe zawieszenie w J12
A co panowie powiecie na taki lift .
Zawiecha chodzi bajecznie nieruwności wybiera jak nowa 200-setka z pneumatyką . po winklach do 120 km/g chodzi jak impreza sti (wyżej kwestia wprawy i wyczucia :lol: )
całość z za wielkiej wody na firmy PRO COMP
Zawiecha chodzi bajecznie nieruwności wybiera jak nowa 200-setka z pneumatyką . po winklach do 120 km/g chodzi jak impreza sti (wyżej kwestia wprawy i wyczucia :lol: )
całość z za wielkiej wody na firmy PRO COMP
- Załączniki
-
- 20081213084.jpg
- (102,61 KiB) Pobrany 1215 razy
-
- 20081213081.jpg
- (100,99 KiB) Pobrany 1211 razy
-
- 20081213080.jpg
- (94,82 KiB) Pobrany 1213 razy
Re: Wyprawowe zawieszenie w J12
@SZOSZON zapraszamy do przywitania i napisania kilku słów o sobie i swojej Toyocie w tym temacie : http://tlc.org.pl/viewtopic.php?f=5&t=24
Re: Wyprawowe zawieszenie w J12
Znalazlem na sieci ciekawa sztuke:
Model: 2008 Land Cruiser 120
Engine: 1KD-FTV Turbo Diesel (3.0L)
Transmisjon: 5speed Automatic.
Tires: 37x13.5R17 Dick Cepeck DC FC2
Wheels: 17x10" Arctic Truck
Suspension: 40mm Body lift
60mm Suspension lift
Gear ratio: 4:88/1
Accesories:
Movable wich (front & rear)
Reenforced hilift points around the car
2x ViAir on board air kit.
And much more.
Wiecej info wraz z rysunkami pogladowymi znajdziecie tutaj:http://www.pradopoint.com/viewtopic.php?f=38&t=5342
Model: 2008 Land Cruiser 120
Engine: 1KD-FTV Turbo Diesel (3.0L)
Transmisjon: 5speed Automatic.
Tires: 37x13.5R17 Dick Cepeck DC FC2
Wheels: 17x10" Arctic Truck
Suspension: 40mm Body lift
60mm Suspension lift
Gear ratio: 4:88/1
Accesories:
Movable wich (front & rear)
Reenforced hilift points around the car
2x ViAir on board air kit.
And much more.
Wiecej info wraz z rysunkami pogladowymi znajdziecie tutaj:http://www.pradopoint.com/viewtopic.php?f=38&t=5342
- Załączniki
-
- DSC03104.jpg
- (251,08 KiB) Pobrany 1132 razy
Re: Wyprawowe zawieszenie w J12
A teraz pytanie z innej beczki:
Po wymianie zawieszenia w mojej J12 (OME) przy szybkiej jezdzie po dziurach z przedniego zawieszenia dochodza metaliczne stuki...(cos jakby amortyzator dobijał ale dotyczy to takze jezdzenia po malych nierownosciac) pytanie czy to normalny objaw czy tez przy montazu cos spier... . Czy oryginalna podkladka pod sprezyne powinna byc wymieniona, na dedykowana pod OME?
Po wymianie zawieszenia w mojej J12 (OME) przy szybkiej jezdzie po dziurach z przedniego zawieszenia dochodza metaliczne stuki...(cos jakby amortyzator dobijał ale dotyczy to takze jezdzenia po malych nierownosciac) pytanie czy to normalny objaw czy tez przy montazu cos spier... . Czy oryginalna podkladka pod sprezyne powinna byc wymieniona, na dedykowana pod OME?
Re: Wyprawowe zawieszenie w J12
Raczej nie normalny. Szukałbym jakiejś wybitej gumy. Sprawdź czy podtrzymanie sprężyny w amortyzatorze przednim jest ok. Odwrotnie założony (da się ) wchodzi w kolizje z drążkiem stabilizatora.