Dane techniczne
Moderator: luk4s7
Dane techniczne
Tu będziemy wpisywać znane nam dane techniczne. Wymiary, płyny, ilości długości, masy itp. Jeśli ktoś coś ma to dawajcie proszę. Jesli podajecie informacje piszcie model samochodu oraz rocznik. Ten temat wyjątkowo będę się starał porządkować dla czytelności. Czyli jeśli coś pociacham nie obrażajcie się
Land Cruiser J12 - Silnik 3,0 D-4D Diesel
Kod silnika 1KD-FTV
Typ rzędowy 4 cylindry
Rodzaj paliwa 48 Diesel
Rodzaj wtrysku common rail (1350 bar)
Rozrząd DOHC 16 zaworów, pasek
Pojemność 2982 cm3
Średnica x skok tłoka w mm 96,0 x 103,0
Stopień sprężania 17,9:1
Moc maksymalna (kW/obr./min) 127(173 KM)/3400
Maksymalny moment obrotowy (Nm/obr./min) 410/1600-2800
Land Cruiser J12 - Silnik 4,0 V6 VVT-i Benzyna
Kod silnika 1GR-FE
Typ V6
Rodzaj paliwa 95 benzyna
Rodzaj wtrysku sekwencyjny, wielopunktowy
Rozrząd DOHC 24 zawory, VVT-i, łańcuch
Pojemność 3956 cm3
Średnica x skok tłoka w mm 94,0 x 95,0
Stopień sprężania 10:1
Moc maksymalna (kW/obr./min) 183(249 KM)/5200
Maksymalny moment obrotowy (Nm/obr./min) 380/3800
Kod silnika 1KD-FTV
Typ rzędowy 4 cylindry
Rodzaj paliwa 48 Diesel
Rodzaj wtrysku common rail (1350 bar)
Rozrząd DOHC 16 zaworów, pasek
Pojemność 2982 cm3
Średnica x skok tłoka w mm 96,0 x 103,0
Stopień sprężania 17,9:1
Moc maksymalna (kW/obr./min) 127(173 KM)/3400
Maksymalny moment obrotowy (Nm/obr./min) 410/1600-2800
Land Cruiser J12 - Silnik 4,0 V6 VVT-i Benzyna
Kod silnika 1GR-FE
Typ V6
Rodzaj paliwa 95 benzyna
Rodzaj wtrysku sekwencyjny, wielopunktowy
Rozrząd DOHC 24 zawory, VVT-i, łańcuch
Pojemność 3956 cm3
Średnica x skok tłoka w mm 94,0 x 95,0
Stopień sprężania 10:1
Moc maksymalna (kW/obr./min) 183(249 KM)/5200
Maksymalny moment obrotowy (Nm/obr./min) 380/3800
się wcinam, ale pls Kylon wstaw też dane sprzed 2006r. bo wtedy było 167KM i ciut mniej Nm, szczegółów nie pamiętam ale warto odnotować, że są różnice rocznikowe (potem mój komentarz wywal)kylon pisze:Land Cruiser J12 - Silnik 3,0 D-4D Diesel
Kod silnika 1KD-FTV
Typ rzędowy 4 cylindry
Rodzaj paliwa 48 Diesel
Rodzaj wtrysku common rail (1350 bar)
Rozrząd DOHC 16 zaworów, pasek
Pojemność 2982 cm3
Średnica x skok tłoka w mm 96,0 x 103,0
Stopień sprężania 17,9:1
Moc maksymalna (kW/obr./min) 127(173 KM)/3400
Maksymalny moment obrotowy (Nm/obr./min) 410/1600-2800
No właśnie, w sumie występują 3 wersje (rynki europejskie). Kupując używanego LC 120 warto zwrócić uwagę, że w latach 2002-2003 występowała trochę słabsza wersja silnika diesla o mocy 163km/3400 obr a w wersji z 4 stopniową automatyczna skrzynią biegów samochód dosyć sporo palił. WG danych technicznych średnio/poza miastem/miasto: 12,6/9,3/15,8. Od 2004 pojawiła sie wersja 166km i 5 stopniowy automat którego spalanie w mieście spadło wg danych technicznych aż o ponad 4 litry! W przypadku manualnych skrzyni różnice nie były już duże. Myślę że warto na to zwrócić uwagę, zwłaszcza że na rynku wtórnym dominują automaty.Black pisze: się wcinam, ale pls Kylon wstaw też dane sprzed 2006r. bo wtedy było 167KM i ciut mniej Nm, szczegółów nie pamiętam ale warto odnotować, że są różnice rocznikowe (potem mój komentarz wywal)
Wersja D4D 173 km opisana przez Kylona występuje od 2007 roku.
- tato Jacka
- Posty: 66
- Rejestracja: 09 kwie 2009, 12:17
- Auto: GRJ150L - GCC spec.
- Kontakt:
Re: Dane techniczne
Sorry Panowie, mam mało techniczne pytanie, ale ważne (musze utrzeć nosa pewnemu zarozumialcowi ) - gdzie produkowane są J12 przeznaczane na europejski rynek? Yoshiwara i Tahara?
Re: Dane techniczne
Panowie, czy ktoś wie jakie przełożenie w mostach ma J12 D4D 2003r?
Re: Dane techniczne
A koledzy z pracy to Ci nie powiedzą . Wpisz dowolny numer nadwozia i będziesz wiedział .
Re: Dane techniczne
Witam,
czy ktos z szanownego grona dysponuje moze jakims folderem czy innym opisem, z ktorego wynikaloby jakie bylo dokladnie wyposazenie LC 120 z I polowy 2005 roku (wersja jeszcze ze slabszym silnikiem) w wer. SOL, skrzynia manual na polski rynek?
Jakis skan folderu czy zestawienia opcji z tamtego czasu mile widziany. Probuje ustalic co ma a czego nie ma dokladnie egzemplarz, ktory zamierzam zanabyc
Z gory dzieki.
czy ktos z szanownego grona dysponuje moze jakims folderem czy innym opisem, z ktorego wynikaloby jakie bylo dokladnie wyposazenie LC 120 z I polowy 2005 roku (wersja jeszcze ze slabszym silnikiem) w wer. SOL, skrzynia manual na polski rynek?
Jakis skan folderu czy zestawienia opcji z tamtego czasu mile widziany. Probuje ustalic co ma a czego nie ma dokladnie egzemplarz, ktory zamierzam zanabyc
Z gory dzieki.
- Transporter
- Posty: 141
- Rejestracja: 09 sty 2011, 19:20
- Auto: KDJ 120
- Kontakt:
Re: Dane techniczne
Mogłbym prosić o jakies instrukcje lub dane na temat 120?
- Transporter
- Posty: 141
- Rejestracja: 09 sty 2011, 19:20
- Auto: KDJ 120
- Kontakt:
Re: Dane techniczne
Mam pytanie bardzo mnie nurtujące:
Mianowicie od czego zależy czy 120stka ma na klapie koło zapasowe i kwadratowa rejestrację, czy brak koła i rejestracja podłużna. Oczywiście podoba mi sie bardziej z kołem, bez niego jest trochę łysa.
Ktoś z szanownych klubowiczów może mi to wyjaśnić?
Mianowicie od czego zależy czy 120stka ma na klapie koło zapasowe i kwadratowa rejestrację, czy brak koła i rejestracja podłużna. Oczywiście podoba mi sie bardziej z kołem, bez niego jest trochę łysa.
Ktoś z szanownych klubowiczów może mi to wyjaśnić?
Re: Dane techniczne
ta bez koła to najwyższa wersja wyposażenia. o ile mnie pamiec nie myli prestige.
ale czym ona oprócz koła pod spodem różniła się od sol+navi nie mam pojęcia.
ale czym ona oprócz koła pod spodem różniła się od sol+navi nie mam pojęcia.
Re: Dane techniczne
Wydaje mi się, że od rynku, na który była sprzedawanagreg25 pisze:Mam pytanie bardzo mnie nurtujące:
Mianowicie od czego zależy czy 120stka ma na klapie koło zapasowe i kwadratowa rejestrację, czy brak koła i rejestracja podłużna. Oczywiście podoba mi sie bardziej z kołem, bez niego jest trochę łysa.
Ktoś z szanownych klubowiczów może mi to wyjaśnić?
w niektórych krajach przy kole na klapie trzeba inaczej umieszczać tylne światła
Re: Dane techniczne
Tak jak powyżej napisano, wszystko zależy od tego gdzie 120 była zakupiona. W Polsce w ostatnich latach produkcji od 2007 do końca, bez koła była tylko topowa wersja wyposażenia X(w Niemczech funkcjonowała pod nazwą Prestige tak jak wspomniał macmal2. W środku od Sol+Navi różniła się innym kolorem drewna na desce rozdzielczej(niebieskawe), koło kierownicy było z wstawkami wymienionego drewna i w zagłówkach montowane były ekrany LCD. Nie wiem czy skóra na siedzeniach nie była inaczej przeszyta tak jak w wersji Arden ale tego nie jestem pewny, tego co napisałem wcześniej tak. Przez bardzo krótką chwilę w 2009 w Polsce była oferowana wersja LUNA Comfort X także bez koła. Z tego co kojarzę w pierwszym okresie od premiery 120 w Polsce była możliwość wybory czy auto chcemy z kołem na klapie czy bez, do kiedy to trwalo nie wiem.
W Niemczech mogłeś tak jak w Polsce na początku sprzedaży swobodnie wybrać czy chcesz wersję z kołem czy bez niezależnie od tego jaką wersję wyposażenia wybierzesz. Możliwość taka istaniala przez cały okres sprzedaży 120 e Niemczech. Nie wiem jak na innych rynkach to wyglądało.
W Niemczech mogłeś tak jak w Polsce na początku sprzedaży swobodnie wybrać czy chcesz wersję z kołem czy bez niezależnie od tego jaką wersję wyposażenia wybierzesz. Możliwość taka istaniala przez cały okres sprzedaży 120 e Niemczech. Nie wiem jak na innych rynkach to wyglądało.
Dane techniczne
Nie znalazłem tutaj żadnej dyskusji na ten temat.
Czy macie jakieś doświadczenia z olejami 75W-90 vs 75W-140 pełno syntetycznymi????
Dla 2003 modelu Toyota rekomenduje API GL-5 czyli pierwszy, ale na wielu forach zachwalają 75W-140 i nowsze wersje już maja go w specyfikacji. Cenowo są porównywalne. Chce wymienić olej w manualnej skrzyni i w mostach.
Czy macie jakieś doświadczenia z olejami 75W-90 vs 75W-140 pełno syntetycznymi????
Dla 2003 modelu Toyota rekomenduje API GL-5 czyli pierwszy, ale na wielu forach zachwalają 75W-140 i nowsze wersje już maja go w specyfikacji. Cenowo są porównywalne. Chce wymienić olej w manualnej skrzyni i w mostach.
75W-90 vs 75W-140
Ze strony jednego z producentów
For everyday driving API GL-5 performance and SAE 75W-90 viscosity is recommended. Heavy towing or hauling may require the use of API GL-5, 75W-140 viscosity since pressure between the ring and pinion gears are elevated.
http://www.amsoil.com/articlespr/2007/a ... asics.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
For everyday driving API GL-5 performance and SAE 75W-90 viscosity is recommended. Heavy towing or hauling may require the use of API GL-5, 75W-140 viscosity since pressure between the ring and pinion gears are elevated.
http://www.amsoil.com/articlespr/2007/a ... asics.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;