Dane techniczne

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 6693
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. R??nych. Wi?kszo?? Toyoty.
Kontakt:

Re: Dane techniczne

Post autor: Rokfor32 »

Ogólnie pisałem - bardziej chodziło mi o to - że w takim przypadku nie ma znaczenia ani przełożenie, ani stan bebechów. Byle rura była prosta, i bez większej korozji.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 16195
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Dane techniczne

Post autor: kylon »

Dokładnie tak.

Troxil
Posty: 125
Rejestracja: 08 lut 2014, 13:00
Auto: GRJ 120
Jeep Cherokee
Kontakt:

Re: Dane techniczne

Post autor: Troxil »

A pro po przeróbki z miechów na spręzyny robiłem to równo z "DUCHU' są jego opisy na forum, nie zdecydowałem się na wymianę mostu/pochwy bo 120 miała poniżej 100tkm, więc zostały wspawane do oryginalnego mostu siedzenia na sprężyny i tak jeżdżę do dziś, nie grzebałem jak do tej pory ani w zawieszeniu, ani w moście, teraz 175tkm, głównie na wyprawach. Zawieszenie Dobinsons plus 2".

Stefek
Posty: 44
Rejestracja: 01 kwie 2014, 17:42
Auto: J120

Re: Dane techniczne

Post autor: Stefek »

saalar pisze:Szczerze to nie wiem co zrobić. Brnąć w temat czy nie??
Moim zdaniem najprościej zlecić usługę np. warsztatowi, ktory wykonywal takie modyfikacje innym forumowiczom. Sami dobiora gniazda sprezyn. Pozostaje zostawic i odebrac samochod. 2 lata temu wyceniono mi taka usluga na 1200 wraz z nowymi sprezynami/ amortyzatorami

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: Dane techniczne

Post autor: proto »

Troxil pisze:A pro po przeróbki z miechów na spręzyny robiłem to równo z "DUCHU' są jego opisy na forum, nie zdecydowałem się na wymianę mostu/pochwy bo 120 miała poniżej 100tkm, więc zostały wspawane do oryginalnego mostu siedzenia na sprężyny i tak jeżdżę do dziś, nie grzebałem jak do tej pory ani w zawieszeniu, ani w moście..
Jak Dario coś zrobi to działa, nie ma lipy :wink: . Ciesze się że przeróbki dokonane jeszcze w starej "dziupli" w Zabrzu dobrze się mają aż do dziś 8)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 16195
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Dane techniczne

Post autor: kylon »

Stefek pisze: 2 lata temu wyceniono mi taka usluga na 1200 wraz z nowymi sprezynami/ amortyzatorami
he he to chyba mieli to robić pierwszy raz :mrgreen: Zobacz sobie ile kosztują same odboje, które trzeba kupić. A mocowań sprężyn samych luźno rzuconych w szufladę też chyba za wiele nie ma. No chyba, że ktoś to dorabia z kawałka blachy. Też można. W Land Roverach sprężynę przykręcali płaskownikiem aby nie wypadała :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 29 lut 2016, 20:55 przez kylon, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mopar
Klubowicz
Posty: 974
Rejestracja: 31 gru 2007, 02:24
Auto: HDJ 100
Kontakt:

Re: Dane techniczne

Post autor: mopar »

kylon pisze:
Stefek pisze: 2 lata temu wyceniono mi taka usluga na 1200 wraz z nowymi sprezynami/ amortyzatorami
he he to chyba mieli to robić pierwszy raz :mrgreen: Zobacz sobie ile kosztują same odboje, które trzeba kupić.
może to cena za stronę ?

Stefek
Posty: 44
Rejestracja: 01 kwie 2014, 17:42
Auto: J120

Re: Dane techniczne

Post autor: Stefek »

albo bez zdejmowania walu. Tego nie wiem.
Zakladajac, ze robimy to porzadnie, w obu wersjach trzeba zdemontowac wal.
Przy spawaniu gniazd odpada koszt walu.
Pozostaje kwestia pozyskania gniazd sprezyn. Czy one koniecznie musza byc od land cruisera? To prosty element.

Stefek
Posty: 44
Rejestracja: 01 kwie 2014, 17:42
Auto: J120

Re: Dane techniczne

Post autor: Stefek »

Oczywiscie chodzilo o most nie wal

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 6693
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. R??nych. Wi?kszo?? Toyoty.
Kontakt:

Re: Dane techniczne

Post autor: Rokfor32 »

Nie muszą. to faktycznie prosty element, i nawet kształt nie musi byc dokładnie taki sam - ważne żeby funkcjonalnie robiło jak trzeba - czyli stabilizowało sprężynę, i dawało powierzchnie dla odboju.

Żywiec
Posty: 48
Rejestracja: 30 gru 2016, 16:59
Auto: Nie mam toyoty :(

Re: Dane techniczne

Post autor: Żywiec »

Przyłączę się i ja do wątku.

Jak dane techniczne to...
Jak to jest z wersjami reduktorów blokad sposobu złączania ?

W jeepach było wszystko ładnie opisane na jeepnieci.pl tutaj troszk brakuje tego.

Spotkałem się w ogłoszeniach z oznaczeniami H HL N LL i też H N L i przyciskiem blokady elektrycznym.
Jak to z blokadami tylnego mostu jest?
Wersja husky miała pełną blokadę tyłu, a w normalniejszych jak rozpoznać LSD podczas oględzin? I czy jest sens specjalnie szukać LSD czy ESP jest w stanie zastąpić... Czy ktoś może byłby w stanie to spiąć i jakoś określić do którego roku co występowało i jakie wersje?

ODPOWIEDZ