J12 - okiem użytkownika

Moderator: luk4s7

Sławek
Posty: 204
Rejestracja: 12 cze 2009, 16:36
Auto: land 120 2006
Kontakt:

Re: J12 - okiem użytkownika

Post autor: Sławek »

Panowie co wy mi tu piszecie Rumunia i nie dalej . Wyprowadzam z błędu mam swoją już kilka lat bez żadnych modyfikacji, zwykły manual a był w Albanii (Teth), Norwegi (Nord Cup), Ukrainie (Krym), Grecji (dookoła) . I fakt terenówka to nie jest do taplania ale wyprawówka na 5 . Wszędzie dojedzie wygodna duży bagażnik mało pali cóż można chcieć więcej. Ostatnio myślałem o 150 ale trochę mi szkoda mojej bo dobry stan no i trochę boję się tej elektroniki w 150. Jedyne co bym dodał do tego autka to pożądne radyjko z navi żeby mi te kable nie wisiały.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 1891
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser
Kontakt:

Re: J12 - okiem użytkownika

Post autor: rolkos »

@Sławek - planuje zakup takiego chińskiego wynalazku:
http://bit.ly/1QtRVLN" onclick="window.open(this.href);return false; mają też wersję dedykowaną do 120, ale takiej co ma automatyczną klimę, wtedy wywalasz cały panel i wstawiasz ich. Ja mam klimę manual i pokrętła jak w polonezie to niestety muszę zdać się na wersję standardową 2Din.

Z tego co piszą użytkownicy jeśli działa to sprzęt jest całkiem spoko i z bajerami.

Ale to może jakoś bliżej wakacji jak ogarnę zawieszenie.

PS. chyba zbaczam z tematu.

Awatar użytkownika
rmaster
Posty: 172
Rejestracja: 23 lis 2013, 14:43
Auto: KDJ 120
Rav4 3,5 v6
Kontakt:

Re: J12 - okiem użytkownika

Post autor: rmaster »

To są nawigację do takich 120 co mają szerokie radio a osobny panel do klimatyzacji z wyświetlaczem. Moja ma sterowanie klimatyzacja z ekranu i nie było opcji tego podłączyć. Może się coś zmieniło to bardzo bym prosił o link, bo nie ma jak navi na andka.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 1891
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser
Kontakt:

Re: J12 - okiem użytkownika

Post autor: rolkos »

@Rmaster: Tu masz 2 wersje dedykowane do LC120, ale nie potrafię powiedzieć czy to będzie działać z klimą sterowaną z ekranu.
tu 9" http://bit.ly/1TT02HB" onclick="window.open(this.href);return false; (po zdjęciu wydaje się że klima sterowana pod radiem)
tu 7" http://bit.ly/24DUC6V" onclick="window.open(this.href);return false;

Fajne jest to że można podpiąć się do kompa samochodu przez ODBII na BT (koszt modułu to 20zł) warunek taki ze samochód nie starszy niż 2005 rok, wcześniej w LC był używany protokół JODB.
Można też podłączyć kamerę cofania i rejestrator jazdy. Oczywiście telefon przez BT itd.

Jest firma w Polsce co sprzedaje te radia możesz do nich zadzwonić. Tu filmik z prezentacją (to chyba starszy model radia, albo stary soft):
https://www.youtube.com/watch?v=rzX1c60F6bM" onclick="window.open(this.href);return false;

Tutaj masz aukcję firmy z Polski gdzie sprzedają radio do LC oczywiście cena odpowiednio wyższa ale masz gwarancję w Polsce i FV (tak to to samo co na aliexpress - podobnie robi firma Kruger&Matz tylko dają logo - można dodać przy zamówieniu większej ilości).

http://allegro.pl/radio-nawigacja-andro ... 51311.html" onclick="window.open(this.href);return false;

i ich strona www, może napisz/zadzwoń do nich może mają sztukę na stanie żeby sprawdzić http://navipremium.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
rmaster
Posty: 172
Rejestracja: 23 lis 2013, 14:43
Auto: KDJ 120
Rav4 3,5 v6
Kontakt:

Re: J12 - okiem użytkownika

Post autor: rmaster »

Ja już ten temat znam. Myślałem że coś nowego zrobili. Klimy nie da się z tego sterować. Szkoda.

gwito
Posty: 29
Rejestracja: 24 paź 2016, 13:09

Re: J12 - okiem użytkownika

Post autor: gwito »

Czołem użytkownicy J12. Jestem na etapie poszukiwania ładnej J9 lub J12.
Po oglądanieciu paru sztuk J9 doszedłem do wniosku że ładny egzemplarz kosztuje prawie tyle co następny model z początków produkcji. J12 mimo młodszego wieku charakteryzują się dość dużymi przebiegami.... Czy waszym zdaniem warto pchać się w egzemplarze z przebiegiem 300 kkm i więcej. Wiem już prawie wszystko na temat lejacych wtrysków i diagnostyki.
Czy możecie przybliżyć jeszcze inne dolegliwości Waszych aut z perspektywy wieloletniego użytkownika?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 1891
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser
Kontakt:

Re: J12 - okiem użytkownika

Post autor: rolkos »

120 przebieg 340 tyś.km kupiłem jak miał coś koło 310. Wymieniłem sprzęgło, klocki, tarcze z przodu, sworznie wahaczy przód. Piastę z przodu, silniczek blokady mostu, wiskoza.

Amortyzatory i sprężyny, nie żeby oryginalne padły ale w górach za bardzo się bujał.

Po głębszym błocie i wyciaganiu musiałem regenerować alternator i wymienić polibusze w wahaczach z tyłu.

Do zrobienia mam korozję w nadkoli, cześć pod plastikowym fartuchem, zabiera się tam błoto i blacha gnije.

W sumie jeśli bym nie jeździł w teren to dużo napraw by nie było.

Wymieniłem płyny itd.

Samochód polecam, ale jest problem z rzetelnymi mechanikami.

gwito
Posty: 29
Rejestracja: 24 paź 2016, 13:09

Re: J12 - okiem użytkownika

Post autor: gwito »

Jeśli tak to wygląda w każdym egzemplarzu to nastraja mnie to optymistycznie. Wymiany części typu amory, hamulce sprzęgło czy zawieszenie to normalna sprawa w każdym aucie. Tym lepiej świadczy to o Toyocie że w tak ciężkim aucie amory i zawieszenie fabryczne wytrzymują 300 kkm.
Liczę się z tym że na dzień dobry trzeba zrobić porządny serwis i wymienić zużyte elementy. Myślałem też o zrobieniu konserwacji ramy i podwozia. I tu jestem najbardziej wyczulony. Chciałbym kupić auto w którym rama jest zdrowa i bez dodatkowej poza fabryczna konserwacji. Wtedy robię konserwację na tip top i śmigam autem przez następne 10 lat....

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 1891
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser
Kontakt:

Re: J12 - okiem użytkownika

Post autor: rolkos »

U mnie rama zdrowa, jedyne co to tylna belka w zderzaku. Zderzak zamiata syf i tam trochę korozji było, ale nie ma żadnych dziur itd. Zauważyłem też kropki korozji np. na krawędzi progów, ale nic poważnego. A i ranty dźwięk jak się dobrze przyjrzeć. Tyle że po jednym wypadzie w krzaki mam lewy bok do malowania i drzwi do wymiany. Kompletne drzwi z hiszpańskiego radiowozu koszt 400 zł, dzięki temu zero korozji.

gwito
Posty: 29
Rejestracja: 24 paź 2016, 13:09

Re: J12 - okiem użytkownika

Post autor: gwito »

Rama to podstawa. Walka z ruda na ramie jest kosztowna i z góry przegrana. Też chciałbym tego uniknąć za wszelką w mojej nowej Toyocie...

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 1739
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: J12 - okiem użytkownika

Post autor: sebastian44 »

Poszukaj może egzemplarza na południu, hiszpania, włochy. Jak przetrzesz sciężkę to może zgłoszę sie o poradę kiedy bede na etapie kupna dla siebie ;)

Caliph
Posty: 21
Rejestracja: 28 lut 2017, 19:49

Re: J12 - okiem użytkownika

Post autor: Caliph »

Cześć
Rozkminiania LC120 ciąg dalszy :) Teraz pytanie odnośnie odporności 3.0 D4D na jakość paliwa. Czytam tu i tam, że LC120 jest wrażliwa na jakość ropy, a to użytkując autko w dziwnych krajach sprawa dość ważna. Jak to widzicie jako użytkownicy? jest czego się obawiać np. w przypadku wyjazdów do Gruzji, Maroka czy gdzieś dalej na wschód?
Jako użytkownik Discovery 2 też to przerabiałem, lata temu panowała opinia że pompowtryskiwacze td5 są czułe na kiepskie paliwo. Po latach okazało się że pompowtryski znoszą każdej jakości ropę i jak sam silnik są odporne na ciężkie użytkowanie na ciulowym paliwie.

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 935
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: J12 - okiem użytkownika

Post autor: Cruiser »

A może benzynka? Z tym nie ma zasadniczo nigdzie problemu. Wyczytałem, że ilość biododatków w gnojówce powoduje nawet zalęganie się bakterii w baku. Tworzy się jakieś bagno i zatyka filtry.

Caliph
Posty: 21
Rejestracja: 28 lut 2017, 19:49

Re: J12 - okiem użytkownika

Post autor: Caliph »

Jeśli chodzi o benzynke to zasadniczo wszystkie są dobre i brałbym Disco 3 :) Problemy jednak zasadniczo są dwa : mała podaż na rynku wtórnym (Disco głównie szroty z USA) i wysokie koszty utrzymania i mały zasięg.
Pozostanę więc przy dieslach :) i pytania dalej jak wyżej.

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 935
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: J12 - okiem użytkownika

Post autor: Cruiser »

W Niemczech widzę ostatnio odwrót od Diesli. Dużo ludzi ściąga używki 120 z Grecji. Tam podobno było ich więcej niż u nas na północy. I nie są podobno pozżerane przez rudą.

ODPOWIEDZ