sprawa dosc dlugo sie mielila, bo mial byc nowy max roczny. Potrzebowalem 4x4 jako drugi samochod z przeznaczeniem 70% autostrada/miasto i 30% wycieczki offroad. Ze wzgledu na to, ze dorastalem pod wplywem Camel Trophy naturalnym bylo, ze na tapecie w pierwszej kolejnosci pojawil sie:
1. LR3
2. defender
z racji sentymentu do marki, ktora zawsze jezdzilem
3. volvo xc 90
jak rozejrzalem sie wokol mnie czym jezdza lokalesi wzrok padl na:
4. Nissan patrol super safari
5. LC 105 no i...
6. LC120 nie byla brana pod uwage wcale....
ad 1) LR3 na pustynie potrzebny samochod sprawny i pewny, niestety LR3 pomimo rewelacyjnego designu i marketingu do niezawodnych zaliczyc nie mozna, a awaria elektroniki 120 km od cywilizacji roznie skonczyc sie moze. Dodatkowo przyciezkawy lekko na pustynie. Z bolem serca odpadl....
ad2) zona autorytarnie defendera odrzucila twierdzac kategorycznie, ze ona zukiem do pracy i na spotkania jezdzic nie bedzie
Niezawodnosc tez raczej watpliwa. Kolejny zawod i dzida w samo serce...
ad3) volvinka jakos jakosc juz nie ta sama po przejeciu przez forda i raczej na pustyni rzadki widok - skreslony z listy. Typowy SUV zbyt delikatny na te warunki.
ad4) Nissan super safari zrazil jakoscia wykonczenia wnetrza. Po testowej jezdzie rocznym drobne rzeczy nie dzialaly jak nalezy no i serwis na ME pozostawial wiele do zyczenia. Dodatkowo silnik przy tutejszych letnich temp w okolicach 50C moze zwybuchowac sie czasem. Pancerne mosty tego nie zrekompensuja...
Z czesciami problemu raczej nie ma, bo praktycznie kazdy bedu silnik zapasowy wie gdzie znalezc. Przeglad w serwisie zajmuje im zwykle 3 dni...
Tylko ja malo czasowy jestem, by szukac i naprawiac...
ad5) 105 sztywny most z przodu i masa wlasna, ale prawie juz byla decyzyzja zapadla. Tyle, ze na jazde probna trzeba bylo czekac do nastepnego weekendu, ale by biezacego weekendu nie tracic dealer zaproponowal w zamian do przetestowania 120 VX Top Range. Niechetnie (bo z przodu nizalezka) wzialem, no i zona sie zakochala w komforcie. Przeszukiwalem regionalne fora ME, oraz AU by znalezc sensowne argumenty by jej nie brac. Niestety jedyne jakie znalazlem to takie, ze nigdy nie stanie sie ona ikona ani samochodem kultowym, 17'' felgi i ograniczone katy natarcia i zejscia, ale to akurat dla najlepszej z zon argumenty byly za...
reszta dla mnie OK: reduktor, staly 4x4, solidna rama, wystarczajacy przeswit, glebokosc brodzenia do 70cm, moc 260bHP moment wystarczajacy, AC wystarczajace, praktycznie tyko podstawowa elektryka, tylko ta tylnia klapa co sie otwiera nie na ta strone co potrzeba, kolo podwieszone no i sceptycznie do automatycznej skrzyni biegow podchodzilem; niepotrzebnie jak sie pozniej okazalo (mozliwosc startu z 2 przy automacie fajna rzecz)...
Po dwoch dniach jazdy po miescie, parkowania na zatloczonych parkingach, szybkich dojazdowek autostrada, malym tescie na pustyni Falaj Al Molla, Big Red, oraz wpadzie do wadi decyzja zapadla.
Auto mialo spelniac podstawowe zal.: byc komfortowe w miescie, dzielne w terenie i sie nie psuc... I tak 22 lutego 2007 sie zaczela przygoda z toytoyem
http://foorman.webd.pl/forum4x4/viewtopic.php?t=213
wycieczkowa traska:
http://foorman.webd.pl/forum4x4/viewtop ... ight=#6288
na szutrach:
http://foorman.webd.pl/forum4x4/viewtopic.php?t=219
zabawa w piaskownicy:
http://foorman.webd.pl/forum4x4/viewtopic.php?t=252
Po roku uzytkowania zgodnie z przeznaczeniem 70/30 jestem zadowolony. W miescie i lekkim terenie robi lux. Do tej pory nie skorzytalem z recovery. Z racji surowych tutejszych warunkow po zakupie podpisalem kontrakt z dealerem na serwisowanie co 5k km. Rano dzwonie o 18.00 podstawiam odbieram max za dwie godziny, akurat kawe i prase zdaze przeczytac
Nie wiem nawet gdzie sie plyn do spryskiwaczy dolewa...
Kilka rzeczy bym zmienil, ale na razie gwarancja nie pozwala...
P.S.
jak sie skonczy to moze sie zdarzyc, ze Kylona i kolegow bede pytaniami nekal...