J12 - okiem użytkownika
Moderator: luk4s7
Re: J12 - okiem użytkownika
W oryginale ?
Re: J12 - okiem użytkownika
TrzebaKameleon pisze:Możnaselim pisze:Można kupić wersje długą bez miechów ?
Oczywiście nie trzeba, ale awaryjność tego przyjemnego w użytkowaniu ustrojstwa sprawia, że mi nie chciałoby się na to nawet patrzeć. Jak ktoś chce naprawdę jeździć w teren to w ogóle o tym zapomnieć, jak ktoś chce używać J12 jako wygodnego SUV-a i nie przeraża go, że może raz na parę lat trzeba będzie posmarować trochę to warto, bo przyjemnie to działa.
Re: J12 - okiem użytkownika
Oczywiście.selim pisze:W oryginale ?
Sporo egzemplarzy sprowadzanych z zagranicy nie ma miechów z tyłu.
Na przykład taka prosta wersja: http://moto.allegro.pl/toyota-land-crui ... 53658.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: J12 - okiem użytkownika
Przecież normalnie dostępna była wersja wyposażona dla ludzi, zderzaki pod kolor, alufelgi, automatyczna klima, elektryka, welur lub skóra i sprężyny z tyłu. Swoim rodzicom taką właśnie znalazłem i są w niej zakochani.
Re: J12 - okiem użytkownika
jest tylko male ...ale
wersja 7 miejscowa
tu chyba nie ma wyboru - miechy ?
wersja 7 miejscowa
tu chyba nie ma wyboru - miechy ?
Re: J12 - okiem użytkownika
A to nie wiem, im szukałem tylko 5-cio miejscowych, bo maksymalnie jeżdżą w 3 osoby...
Re: J12 - okiem użytkownika
z tego co pamiętam (w 2008 roku) 5 miejscowa byla wersja Luna - i ona byla na sprężynach; specyfikacje droższe były tylko 7 miejscowe i tylko i z miechami- dlatego mam Lune
Re: J12 - okiem użytkownika
Podejrzewam, że jest możliwość znalezienia 7 osobowej na sprężynkach.
Ja osobiście mam taką 150 7os. na sprężynkach (wiedząc o problemach pneumatyki z 120tki)ale z zamówieniem jej był spory problem, ponieważ w Polsce nie chcieli mi pomieszać wyposażenia, wiec szukałem wyjścia za granicą. Znalazłem wyjście w Austrii, gdzie panowie złożyli zamówienie do produkcji w fabryce na model specjalny. I udało się.
Ja osobiście mam taką 150 7os. na sprężynkach (wiedząc o problemach pneumatyki z 120tki)ale z zamówieniem jej był spory problem, ponieważ w Polsce nie chcieli mi pomieszać wyposażenia, wiec szukałem wyjścia za granicą. Znalazłem wyjście w Austrii, gdzie panowie złożyli zamówienie do produkcji w fabryce na model specjalny. I udało się.
Re: J12 - okiem użytkownika
Od tygodnia mam LC 120 - D4D Krótką 2003
czy ma ktoś elektroniczna moze wersje instrukcji obsługi i serwisowa (co kiedy trzeba sprawdzać wymieniać) albo zna link?
Moja ma 156K - to mój pierwszy LC
Dziękuję
czy ma ktoś elektroniczna moze wersje instrukcji obsługi i serwisowa (co kiedy trzeba sprawdzać wymieniać) albo zna link?
Moja ma 156K - to mój pierwszy LC
Dziękuję
Re: J12 - okiem użytkownika
Tutaj coś powinno być.
http://www.kdjoteros.com/Tecnica.php" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kdjoteros.com/Tecnica.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Blokada dyferencjału - pytanie
Witam,
Mam od 2 miesięcy LC 120 - D4D Krótką - 2003 z manualna skrzynia. Byl sprowadzony z Francji. Na ostatnim dokładnym przeglądzie odkryliśmy ze ktoś majstrował z wiązką blokady i nie da się jej włączyć przełącznikiem pod deską,
Czy ktoś ma doświadczenie w tym względzie i mógłby coś mi poradzić lub podpowiedzieć jak to działa / jak zreperować. Lubie jak wszystko pracuje tak jak powinno.
W trybie 2WD spisuje się rewelacyjnie. Nie jeździłem jeszcze zbyt dużo w trybie 4WD lub off road 4WD - tylko testowałem i nic niepokojącego nie zauważyłem.
Pozdrawiam,
Mam od 2 miesięcy LC 120 - D4D Krótką - 2003 z manualna skrzynia. Byl sprowadzony z Francji. Na ostatnim dokładnym przeglądzie odkryliśmy ze ktoś majstrował z wiązką blokady i nie da się jej włączyć przełącznikiem pod deską,
Czy ktoś ma doświadczenie w tym względzie i mógłby coś mi poradzić lub podpowiedzieć jak to działa / jak zreperować. Lubie jak wszystko pracuje tak jak powinno.
W trybie 2WD spisuje się rewelacyjnie. Nie jeździłem jeszcze zbyt dużo w trybie 4WD lub off road 4WD - tylko testowałem i nic niepokojącego nie zauważyłem.
Pozdrawiam,
Re: J12 - okiem użytkownika
Nie ma tam żadnego 2WD, masz stałe 4x4, możesz tylko zblokować centralny mechanizm różnicowy i oczywiście włączyć reduktor, w opcji była blokada tylnego mostu. Stałego 4x4 nie było tylko roboczych wersjach z wolnossącym dieslem, nie sprzedawano ich w EU.
Re: J12 - okiem użytkownika
Dzięki za uwagi - To ciekawe bo ja mam 3 tryby napędu i tak jest tez w instrukcji użytkowania - jest to wersja LC 120
Mogę wybrać tryb z napędem na tylko na tylna os 2WD - Spalenie jest rewelacyjne ok 10 l/100 przy bardzo szybkiej jeździe ok 160 km/h na autostradzie), 4WD i super 4WD - mała dźwignia obok drążka biegów.
Dodatkowo ma blokadę tylnego mostu /dyferencjału (- nie wiem dokładnie) po prawej stronie kierownicy na dole deski- (włącznik) która nie działa i własnie to próbuje rozwiązać. Jest to pewnie jakiś elektrycznie sterowany solenoid. ON/Off
Mogę wybrać tryb z napędem na tylko na tylna os 2WD - Spalenie jest rewelacyjne ok 10 l/100 przy bardzo szybkiej jeździe ok 160 km/h na autostradzie), 4WD i super 4WD - mała dźwignia obok drążka biegów.
Dodatkowo ma blokadę tylnego mostu /dyferencjału (- nie wiem dokładnie) po prawej stronie kierownicy na dole deski- (włącznik) która nie działa i własnie to próbuje rozwiązać. Jest to pewnie jakiś elektrycznie sterowany solenoid. ON/Off
Re: J12 - okiem użytkownika
To bardzo ciekawe co piszesz, pokaż jak wygląda wybierak trybów napędu. Kiedyś już o tym gadaliśmy na forum, przejrzałem wszystkie serwisówki i wychodziło, że dołaczany napęd był tylko z wolnossącym dieslem, nawet arabskie 3,4 V6 i 2,7 R4 miały stały. Każdy się myli, ale kiedyś już ktoś miał mi coś takiego pokazać i pokazał to czego się spodziewałem czyli zwykłe J12 ze stałym 4x4. Już poprzednik czyli J9 nie był oferowany poza Azją i Ameryką Południową bez stałego 4x4, też zresztą łączono to tylko z silnikiem 5L-E w wersji bez centralnego mechanizmu różnicowego. Ale jak już pisałem- chętnie zobaczę coś nowego, a TLC przez mnogość wersji jest trochę autem zagadką
10,5 średnio pali mi czy moim staruszkom ich J12 z długim nadwoziem, też w manualu. A auto jeździ głównie w mieście, z manualem J12 po prostu palą mało
10,5 średnio pali mi czy moim staruszkom ich J12 z długim nadwoziem, też w manualu. A auto jeździ głównie w mieście, z manualem J12 po prostu palą mało
Re: J12 - okiem użytkownika
Dziękuję - rzeczywiście jest sporo informacji,
Kupiłem cały zestaw książek z etui na Allegro
- na Twoim linku jest dużo informacji serwisowych, diagramów, etc. Super!
Poszperam o info o blokadzie tylnego mostu / dyferencjału - ktoś to wcześniej rozłączył
Kupiłem cały zestaw książek z etui na Allegro
- na Twoim linku jest dużo informacji serwisowych, diagramów, etc. Super!
Poszperam o info o blokadzie tylnego mostu / dyferencjału - ktoś to wcześniej rozłączył