Kilka pytań odnosnie automatu

Moderator: luk4s7

Piotrek
Posty: 55
Rejestracja: 30 lip 2009, 16:40
Auto: LC 120

Kilka pytań odnosnie automatu

Post autor: Piotrek »

Witam
Mam kilka pytań odnośnie automatycznej skrzyni i techniki jazdy.
Pytanie 1
Mam trochę wolnego i zaczytuje się w instrukcji obsługi i podręczniku Toyota LC technika jazdy. Jest tam napisane, że biegi L, 2,3 służą do hamowania silnikiem. Pamiętam, że ktoś kiedyś powiedział „im mniej mieszasz automatem tym lepiej”. Byłem ostatnio w górach i zauważyłem, że hamulce przy tak ciężkim aucie naprawdę mają co robić, jakie jest Wasze zdanie na temat hamowania automatem (oczywiście mowa o jeździe asfaltowej, bez reduktora) np. wrzucam sobie 2 i zjeżdżam w dół przez pare kilometrów, później D i za kilkaset metrów znów 2.
Pytanie 2
Kiedy należy użyć reduktora podczas podjazdu? Jeździłem z kolegą wczoraj Patfinderem na sztucznym torze off Road, żwir, auto wjeżdżało na każdą górkę na normalnym D bez uślizgów kół, miejscami wyczuwalnie na „pół sprzęgle” – myślę, że to jest już wskazanie do użycia reduktora – pozwoli odciążyć skrzynię.
Pytanie 3
W jaki sposób w off Road, jeśli w ogóle, wykorzystuje się przycisk 2nd start? Wiem po co on jest do jazdy szosowej (zima itd.) ale jak korzystacie z niego w off roadzie?
Pytanie 4
Jakiego przełożenia używacie jeżdżąc w dość trudnym terenie, który wymaga od nas niekiedy pełźnięcia i precyzji w manewrowaniu, a czasami ostrego podjazdu i przebicia się przez błotną kałużę? Wtedy najlepiej blokada centralna i reduktor i D, czy blokujecie skrzynie np. na 2, czy 3?

Bardzo dziękuję za odpowiedź.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Kilka pytań odnosnie automatu

Post autor: seburaj »

Piotrek pisze: Pamiętam, że ktoś kiedyś powiedział „im mniej mieszasz automatem tym lepiej”.
powyższe stwierdzenie jest tylko częściowo prawdziwe i odnosi sie głównie do wyrzucania na N podczas postojów na światłach lub w korku (nie robic)
Piotrek pisze: jakie jest Wasze zdanie na temat hamowania automatem (oczywiście mowa o jeździe asfaltowej, bez reduktora) np. wrzucam sobie 2 i zjeżdżam w dół przez pare kilometrów, później D i za kilkaset metrów znów 2.
oczywista praktyka i NALEŻY tak robic, zwłaszcza w terenie górzystym podczas zjazdów (oby odciążyć hamulce)... co wiecej, mozesz swobodnie operowac dzwignią w trakcie jazdy(D-3-2-1 i odwrotnie), dostosowując ogranieczenie skrzyni do aktualnych warunków
Piotrek pisze:W jaki sposób w off Road, jeśli w ogóle, wykorzystuje się przycisk 2nd start? Wiem po co on jest do jazdy szosowej (zima itd.) ale jak korzystacie z niego w off roadzie?
startowanie z drugiego biegu jest przydatne (ja przynajmniej uzywam) podczas jazdy w lekkim terenie (ale z redukcją) -
unikasz wtedy uzywania pierwszego, bardzo krótkiego biegu - a jak np. dodatkowo ustawisz sobie jeszcze lewarek na 3 to masz do dyspozycji tylko drugi i trzeci bieg (odpowiednio, jak ustawisz lewarek na 2 to masz w tej sytuacji prace tylko na jednym, tj. drugim biegu)... czasami takie sztuczki sie przydają, pozwala to na pracę automatu naśladująca manual (praca tylko na jednym biegu aż do zamknięcia obrotomierza :wink: )

ODPOWIEDZ