Pasek rozrządu
Moderator: luk4s7
Re: Pasek rozrządu
Przeczytaj jeszcze raz to, co napisałem i spróbuj zrozumieć.
Wałek rozrządu NIE JEST napędzany tym paskiem !!! Ten pasek napędza pompę, biorąc napęd z wałka. Wałek jest połączony z wałem za pomocą kół zębatych i łańcuszka. Może jak spojrzysz pod maskę, jak leci ten pasek ( skąd - dokąd ) to Cię oświeci.
Wałek rozrządu NIE JEST napędzany tym paskiem !!! Ten pasek napędza pompę, biorąc napęd z wałka. Wałek jest połączony z wałem za pomocą kół zębatych i łańcuszka. Może jak spojrzysz pod maskę, jak leci ten pasek ( skąd - dokąd ) to Cię oświeci.
Re: Pasek rozrządu
jak nie jest ? ?? ,masz tu pismo obrazkowe! silnik 3.0 D4D
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2004_T ... _1302.html
ogarnij obrazek ,jak ci padnie pasek ktory napedza walek rozrzadu (masz na obrazku) i zacznie dzialac asynchronicznie z walem to masz lipe
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2004_T ... _1302.html
ogarnij obrazek ,jak ci padnie pasek ktory napedza walek rozrzadu (masz na obrazku) i zacznie dzialac asynchronicznie z walem to masz lipe
Re: Pasek rozrządu
no chyba ze gadamy o dwoch roznych silnikach
Re: Pasek rozrządu
luknij sobie jeszcze na to
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2004_T ... _1301.html
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2004_T ... _1301.html
Re: Pasek rozrządu
W takim razie popatrz na rysunek i odpowiedz - czy widzisz, aby głowica była połączona tym paskiem z wałem korbowym ? Ten pasek łączy wałek rozrządu z pompą wtryskową A NIE Z WAŁEM !!! Nie chcesz czy nie możesz tego zrozumieć ?
Re: Pasek rozrządu
Ja tam w EPC nigdzie łańcuszka nie mogę zlokalizować. Aaawaldi wrzuć link z rysunkiem gdzie jest ten łańcuszek.
Pozdrawiam,
Tuco
Pozdrawiam,
Tuco
Re: Pasek rozrządu
a widzisz ze pompa jest napedzana z walu zebatką ?ktora dalej napedza paskiem walek rozrzadu? a to znaczy ze pompa z walem jest na sztywno ,czyli jak pieprznie Ci pasek to wowczas stanie walek a tloki w nie pieprzną i zaden ŁAŃCUSZEK Ci nie pomoze zwlaszcza ze go nie ma??
wiec pasek rozrz. jest napedzany z pompy ktora jest polaczona z walem zebatką a nie odwrotnie ,ze walek rozrz. napedza pompe !! a gdyby byl jakis lancuszek to walek bylby napedzany z dwoch stron ,kumasz tu jakis sens?? skosnookich?
wiec pasek rozrz. jest napedzany z pompy ktora jest polaczona z walem zebatką a nie odwrotnie ,ze walek rozrz. napedza pompe !! a gdyby byl jakis lancuszek to walek bylby napedzany z dwoch stron ,kumasz tu jakis sens?? skosnookich?
Re: Pasek rozrządu
dobra.. to teraz z ciekawosci walnij fotke tego łancuszka ktory jest u Ciebie
Re: Pasek rozrządu
witam,pracuje w aso toyota i jak czytam wypowiedzi pana , aaawaldi z sopotu to płakac mi sie chce że tacy sie tu wypowiadają?, to przecierz są same głupoty wyssane z palca skąd bierze pan te informacje?, pisze pan że pasek napędza tylko pompę i jest mało wazny że szkoda go wymieniać? przecierz to pasek rozrządu jesli pęknie ma pan silnik smietnik głowica i tłoki szmelc, wał napędza przez koła zębate pompę olejową ,napedza wałki -balansjery przeciw drganiowe oraz napedza pompe wspomagania oraz pompe paliwową jest to bez obsługowe zamkniete w kapieli olejowej, teraz aby połączyc góre silnika z dołem od pompy paliwa wyprowadzony jest pasek na wałki rozrządu to wszystko musi byc zgrane ustawione na znaki i spięte taka to konstrukcja panowie .powodzenia.w razie pytań w miare możliwosci służę fachową pomocą
Re: Pasek rozrządu
Witam serdecznie Pana Mazurka. Owszem Pański wywód jest jak najbardziej słuszny i ma Pan w zupełności rację co do zasady działania paska rozrządu. Nie mniej jednak nie tak powinien wyglądać pierwszy post na naszym forum . Panują tu troszkę inne zasady. Najpierw się witamy w odpowiednim dziale troszkę się przedstawiając. Potem piszemy na różne tematy. Pańska wiedza zapewne się wszystkim przyda ale nie obrażamy innych .
Re: Pasek rozrządu
Dzien dobry w LC-120 D4D rozrząd zmienia sie co 150tys i jak bedziesz mial rozrząd do wymiany poinformuje cie o tym kontrolka wiec jesli jestes pewien ze twoj LC ma taki a nie inny przebieg to nic nie rób i czekaj az ci stuknie 150tys km na liczniku.Acha a jak juz bedziesz zmieniał to musisz miec cały komplet czyli pasek-rolka i napinacz zwany nabojem.Dodatkowo przy 150tys zmieniamy w naszych Landkach oleje w skrzyni,mostach i skrzynce rozdzielczej. To by bylo na tyle, mi serwis powiedzial za wszystko 4000 zl olałem ich kupiłem wszystkie potrzebne czesci w serwisie bo zawsze kupuje orginalne a warsztat mam swój zaprzyjazniony i zmiesciłem sie w kwocie 2000tys zł robocizna plus orginalne czesciMirek58 pisze:Choć za kółkiem siedzę ponad 40 lat to mam : dylemata :.Moim LC D4D z 2004 ( automat ) dochodzę do aż 105tyś. km .Użytkuje go sporadycznie {ciąganie łódki,wypady na ryby ,to cały<teren >}.Na asfalcie parę razy przekroczyłem 130 km/h. Kilometrów nie ma a lata lecą i należało by wymienić pasek,ale czy cały rozrząd?. Jak ja dożyje ,LC nie padnie i zdrowie pozwoli to jeszcze nim (pohulam) . . Ale co z ROZRZĄDEM
PS :zrzędze ale stare pryki tak mają .
Re: Pasek rozrządu
powiadasz 2000 , ja ostatnio za same oleje (silnik, mosty, reduktor,skrzynia) zapłaciłem w hurtowni 1000zł, nie mówię o filtrach, robociźnie itp, a gdzie jeszcze rozrząd?
Re: Pasek rozrządu
KOMPLETNY ROZRZAD W TOYOCIE ZAPLACIŁEM OK 1000ZŁ OLEJE WSZYSTKIE Z GORNEJ POŁKI WYSZŁY MNIE JAKIES 600ZETA I ROBOCIZNA 400ZETA to wszystko zaznaczam ze oleju w silniku nie zmienialem tylko rozrzad plus olej w skrzyni mostach i skrzynce rodzielczej stad kwota 2000tys złmisiekG pisze:powiadasz 2000 , ja ostatnio za same oleje (silnik, mosty, reduktor,skrzynia) zapłaciłem w hurtowni 1000zł, nie mówię o filtrach, robociźnie itp, a gdzie jeszcze rozrząd?
Re: Pasek rozrządu
Witam
Sorki za wykopki ale nurtuje mnie jedna sprawa, a nie chce zakładać nowego tematu.
Rozrząd w swojej 120'ce robicie w ASO czy u niezależnych mechaników ??
Może warto by sondę zrobić na ten temat ?
Sorki za wykopki ale nurtuje mnie jedna sprawa, a nie chce zakładać nowego tematu.
Rozrząd w swojej 120'ce robicie w ASO czy u niezależnych mechaników ??
Może warto by sondę zrobić na ten temat ?
Re: Pasek rozrządu
rozrzad w j12 czy j9 d4d jest bardzo prosty do zrobienia przez kazdego kto ma checi i jakies pojecie o tym ,masz znaki prosty napinacz w zasadzie nic nie da sie zrypac ,to nie renault czy inny wynalazek gdzie masz milion blokad a pozniej korygujesz kat wtrysku czy inne cuda
jak sie dobrac do rozrzadu to juz chyba nie musze pisac
jak sie dobrac do rozrzadu to juz chyba nie musze pisac