Strona 2 z 2

Re: Pneumatyczne zawieszenie nie chce się opuszczać

: 18 lip 2010, 15:53
autor: didgeman
ok nie wiem czy koś tu jeszcze zajrzy ale ja mam inny problem po dobie stania czasem nawet mniej i odpaleniu autka lampka OFF miga uparcie przez jakieś 20 minut czasem mniej po tym czasie "chyba " zawieszenie osiąga właściwe położenie i lampka się wyłącza potem działa już normalnie. CZy powinien tak długo dopompowywać albo raczej czy powinno tak szybko schodzić powietrze. ????? NA co z wrócić uwagę czy może być jakaś nieszczelność układu czy raczej też jakiś czujnik ??

Re: Pneumatyczne zawieszenie nie chce się opuszczać

: 05 sie 2010, 20:25
autor: achim
Witam, powodem jakichkolwiek usterek będzie raczej czujnik położenia. Tak jak wcześniej kolega napisał, czujnik ten może padać co kilka lat. U mnie również zawieszenie zaczęło głupieć i okazało się, że czujnik jest skorodowany.
Teraz jeżdże na jednym, zawieszenia nie da się regulować manualnie, kontrolka OFF miga sobie, ale w zależności od obciążenia samochodu zawieszenie reguluje się do ustalonego poziomu N.
Rozebrałem taki czujnik i jest to nic innego jak "zwykły" potencjometr 3-biegunowy 4,3 kohm. Zamiast wywalać całe zawieszenie i zmieniać na sprężyny, proponuję zrobić regulację manualną potencjometrem w bagażniku :)
W zależności co kto potrzebuje i jakiego komfortu oczekuje, można wstawić nowe czujniki za parę tyś., albo zrobić manuala za parę złotych.
Pozdr
Joachim

Jak zrobię takiego manuala w bagażniku to dam znać czy działa :lol:

Re: Pneumatyczne zawieszenie nie chce się opuszczać

: 16 sie 2010, 08:25
autor: trynqz
no i jak - udało się? u mnie też czasami zawieszenie max twardnieje i nie opuszcza się po wyłączeniu silnika ... a ponieważ nie zbyt często reguluję wysokość to rozwiązanie manualne by mi wystarczyło.

Re: Pneumatyczne zawieszenie nie chce się opuszczać

: 17 lip 2014, 12:55
autor: rob269
Podzielę się swoim doświadczeniem z czujnikami wysokości zawieszenia, faktycznie wymiana ich w serwisie to spory wydatek, i to zmusiło mnie do szukania tańszego rozwiązania i znalazłem, a mianowicie wystarczy wykręcić taki czujnik, odkręcić pokrywę czujnika (4 małe śrubki, odkręca się bez problemu). Po otworzeniu pokrywy w środku będą 3 małe sprężynki i to one są powodem całego nieszczęścia :shock: to one korodują od wilgoci wewnątrz czujnika, u mnie tak dziwnie skorodowały, że wystarczyło je lekko pociągnąć i przerywały się mniej więcej w połowie, poza tym miały skorodowane końcówki przez co styki nie przewodziły prądu, i czujnik nie przekazywał informacji na jakiej wysokości jej zawieszenie. Demontaż, wymiana sprężynek i montaż czujników lewego i prawego w łącznej cenie 140 zł (znajomy mechanik).
Mnie utrzymanie tego samochodu nie kosztuję dużo, właściwie nic się nie psuje, silnik 4 litry benzyna, rozrząd na łańcuch, nie trzeba wymieniać. Auto ma już 10 lat, przebieg 235 tys. na gazie (fabryczna tzn. montowana w serwisie na gwarancji Toyoty instalacja Prinsa) rocznie nie wydaję więcej niż kilkaset złotych na jakieś drobne naprawy czy usterki.

Re: Pneumatyczne zawieszenie nie chce się opuszczać

: 17 lip 2014, 18:18
autor: ogrood
Masz jakieś fotki tych czujników, w którym miejscu sie dokładnie znajdujà?

Re: Pneumatyczne zawieszenie nie chce się opuszczać

: 17 lip 2014, 18:37
autor: kylon
Z tyłu po obu stronach nad mostem.
Miałeś farta ze sprężynkami bo niestety często dużo więcej tam się dzieje.

Re: Pneumatyczne zawieszenie nie chce się opuszczać

: 18 lip 2014, 12:38
autor: MaxLux
Dokladnie !

I kupno uzywek tez sie nie oplaca - pomoze na rok dwa i niestety trzeba kupic orginal

Re: Pneumatyczne zawieszenie nie chce się opuszczać

: 07 kwie 2021, 10:35
autor: SHREK81
Witam, mam podobny problem kontrolka "OF" miga ale tylko podczas jazdy, zawieszenie podnosi się ale nie opuszcza i czasami jak postoi to opadnie nisko czy to może być problem czujników ? wydają się dość skorodowane przynajmniej ta blacha.

Re: Pneumatyczne zawieszenie nie chce się opuszczać

: 07 kwie 2021, 11:17
autor: DawidCobra
Witam - oprócz zawieszenia był poruszony temat drgań. Gdy kupiłem swojego landka 120 też miałem w/w objaw. Poduszki i ich wymiana u mnie załatwiły sprawę. Ale powodów może być więcej. Powodzenia

Wysłane z mojego SM-G985F przy użyciu Tapatalka


Re: Pneumatyczne zawieszenie nie chce się opuszczać

: 07 kwie 2021, 19:45
autor: stachu_l
Zawieszenie ma swoje nie do końca rozpoznane algorytmy - w tym wątku viewtopic.php?f=14&t=16825&start=75 kolega administrator zebrał większość tematów z tym związanych ale widać tego nie dołączył.
Moja ocena czujnika - ten potencjometr jest dość pancerny choć to tworzywo. Jak padną uszczelnienia i dostanie się woda to faktycznie te sprężynki (styki ruchome) mogą skorodować ale u mnie tak nie było. Na osi potencjometru jest dźwignia i jest połączona takim łącznikiem z dwoma przegubami kulowymi i śrubą rzymską do regulacji długości. Te przeguby jak stracą uszczelnienie (taka gumka) to korodują i się blokują. Wtedy dźwignia czujnika nie wykonuje prawidłowych ruchów i czasem to nawet blacha (szczególnie skorodowana) na której jest zamontowany czujnik potrafi pęknąć i się wykrzywić a wręcz pracować przy zmianie wysokości bez poprawnego zakresu pracy dźwigni na czujniku - ruch popychacza wygina blachę zamaist przestawiać dźwignię czujnika.
Samo ECU (komputer w tym wypadku zawieszenia) rozpoznaje różne problemy i jeżeli na przykład jest ciągle duża różnica wysokości z lewej i prawej strony to powoli opuszcza zawieszenie ostatecznie jedziesz na odbojach gumowych - tył twardy jak w wozie drabiniastym.
Jeżeli oba czujniki przekazują ciągle wysokość poniżej N ale podobna do siebie to układ będzie pompował zawieszenie aż minie "time out" - ma tam jakiś czas pracy kompresora i potem go wyłączy uważając, ze albo kompresor padł albo jest gdzieś nieszczelność i nie dał rady podnieść zawieszenia. Coś po głowie mi chodzi, że po ok 20 min jazdy podejmie kolejną próbę pompowania, ewentualnie wyłącz zapłon i włącz ponownie.
Czy kompresor ciągle działa mimo, że zawieszenie jest wysoko?
Jak długi czas jest potrzebny do opuszczenia zawieszenia? Generalnie jak samo opada to jest jakaś nieszczelność ale jak to są minuty to trzeba szukać a jak to kilka dni to raczej nie problem.
Zawieszenie, jak wyżej pisano, potrafi się opuścić jak rozładujesz samochód - układ TEMS ma zasilanie po stacyjce ale także bezpośrednie i ta część pilnuje abyś wyciągając np paletę cegły z bagażnika nie miał samochodu podniesionego na maxa.
Najlepiej było by podpiąć komputer i zobaczyć co ECU TEMS sądzi o stanie zawieszenia.
Na komputerze widać wartości odczytane z czujników, można też ręcznie otworzyć zawory - przynajmniej na pojedyncze sekundy.
Oczywiście widać także błędy.
Co do samego potencjometru to ktoś znalazł, że taki sam występuje w Hondzie (chyba któreś roczniki Accord) do regulacji położenia reflektorów. Jak dźwignie i ta blach podstawy są OK to można poszukać takiego taniej. Z drugiej strony jak to ten łącznik jest problemem to widziałem oferty (chyba EB) na dźwignię z łącznikiem bez potencjometru i tej blachy mocującej - też taniej niż cały czujnik.

Re: Pneumatyczne zawieszenie nie chce się opuszczać

: 16 kwie 2021, 21:21
autor: MaxLux
Na AliEx są potencjometry, i też całe gotowe zestawy do wymiany

https://pl.aliexpress.com/item/1005001998430797.html?
https://pl.aliexpress.com/item/4000552855369.html?

Tańsze niż używki

Re: Pneumatyczne zawieszenie nie chce się opuszczać

: 06 cze 2021, 13:01
autor: SHREK81
Ja kupiłem zamienniki na allegro od gościa z Litwy za 800 zł. po zamontowaniu lipa jak cholera podnosił sie mega wysoko a podczas jazdy siadał całkowicie i jazda jak wozem drabiniastym były tylko dwie wysokości bez opcji "N", może faktycznie trzeba je było skalibrować ale facet zapewniał że przy opcji montażu obu wystarczy ustawić te cięgiełka tak jak w starych, suma sumaru chłopaki wyczyścili mi stare czujniki i wszystko działa cacy kontrolka nie miga, mam wrażenie że trzeba czasami przesmarować te cięgiełka bo jak skorodują to zaczynają wariować a sam czujnik rzeczywiście konstrukcja dość pancerna.

Re: Pneumatyczne zawieszenie nie chce się opuszczać

: 06 cze 2021, 13:12
autor: kylon
Do czujników dostaje się woda przez oring na ośce. Jak bardzo skoroduje to nie ma jak wyczyścić. Podstawą poprawnego działania są ruchome przeguby na drążkach regulacyjnych.