Zderzak i płyty do j12
Moderator: luk4s7
Re: Amortyzator przod - Porada
http://www.expedycja.pl/index.php?secti ... owMaker=13
Ja tam zbieram na np. taki zestaw... Planuje dołożyć jeszcze podkladki pod przednie amorki dla lepszego wypoziomowania. A teraz pytanie czy przy wymianie kompletu zawieszenia na wyższe powinienem zainwestować w jeszcze coś, co związane jest z zawieszeniem ??
PS I jeszcze jedno! W przyszlości zastanawiam się nad zderzakiem stalowym od ARB i mam komplet oslon od asfir. W związku z tym amorki do jakiego obciążenia powinienem wybrać?? Tył zakładam że normalne, bo nie zamierzam dużo pakować do bagażnika, a przód wlaśnie nie jestem pewien...
Ja tam zbieram na np. taki zestaw... Planuje dołożyć jeszcze podkladki pod przednie amorki dla lepszego wypoziomowania. A teraz pytanie czy przy wymianie kompletu zawieszenia na wyższe powinienem zainwestować w jeszcze coś, co związane jest z zawieszeniem ??
PS I jeszcze jedno! W przyszlości zastanawiam się nad zderzakiem stalowym od ARB i mam komplet oslon od asfir. W związku z tym amorki do jakiego obciążenia powinienem wybrać?? Tył zakładam że normalne, bo nie zamierzam dużo pakować do bagażnika, a przód wlaśnie nie jestem pewien...
Zderzak i płyty do j12
ARB waży ok 70kg! bardzo obciąża przód. Osłony Asfira są lekkie. Jak chcesz zderzak metalowy to sprężyny 50-110kg. Robić nic więcej nie musisz. Natomiast z praktyki w 120 dużo lepiej jest założyć zderzak metalowy na tył bo na byle rajdzie go wyrwiesz a na przodzie zostawić to co masz tylko podciąć boki i włożyć zderzak pod osłonę silnika. Nie wiem jak to jest z asfirem, ja mam osłony SGS i świetnie to pracuje. Zderzak przedni jest zrobiony z materiału, który pozwala na wygięcie o 180 stopni i nie pęknie, jest bardzo wytrzymały, jedyne zagrożenie to wyrwanie przy cofaniu jak o coś mocno zahaczysz, na to częściowym sposobem jest przykręcenie dolnej części zderzaka do osłony silnika. Póki co mnie się nie udało go wyrwać, w razie czego nowy kosztuje 300 zł na allegro
Re: Amortyzator przod - Porada
Dobrze myślisz, że też jakoś o tym nie pomyślałem...;] W sumie ten fabryczny tylny zderzak to jest naprawdę delikatny, zwłaszcza jak nie ma haka, poza tym rozkład mas będzie lepszy niż z tym przednim!!
To teraz pytanie:
Jakie obciążenia amorków przód(tylko osłony) zakładam więc że do 50kg i tył(z tym zderzakiem np Kaymar i kołem zapasowym na 1 stronie) więc chyba obciążenie typowe, ale nie jestem pewien, w bagażniku praktycznie nic nie wożę.
PS Swoją drogą ciekawe jak z dostępnością tego zderzaka;]
To teraz pytanie:
Jakie obciążenia amorków przód(tylko osłony) zakładam więc że do 50kg i tył(z tym zderzakiem np Kaymar i kołem zapasowym na 1 stronie) więc chyba obciążenie typowe, ale nie jestem pewien, w bagażniku praktycznie nic nie wożę.
PS Swoją drogą ciekawe jak z dostępnością tego zderzaka;]
Re: Amortyzator przod - Porada
Ja bym wybrał 50-110kg przód bo będziesz miał bufor na wyciągarkę i do terenu warto wybrać 10-20% twardszy od fabrycznego+obciążenie zestaw. Kaymar'a nie kupuj bo to wyrzucone pieniądze, zrób tylny zderzak na zamówienie. Zrobiłem u http://www.semak.pl za 2600zł brutto zderzak metalowy idealnie na wzór plastiku, za 200zł osłonę łączącą zderzak z osłoną baku. Nie wiem skąd jesteś ale jak z południa to polecam Semak'a do wszystkich przeróbek.
Tu jest całe moje autko obfotografowane, jeszcze z plastikiem z tyłu
http://www.semak.pl/realizacje.php?s=re ... lizacja=32
Tu jest całe moje autko obfotografowane, jeszcze z plastikiem z tyłu
http://www.semak.pl/realizacje.php?s=re ... lizacja=32
Re: Amortyzator przod - Porada
To jest metalowy zderzak czy metal pod plastikiem Wygląda jak plastik i nawet jest rozcięty na ucho do holowania. Prowadnica też jest wcięta.
Re: Amortyzator przod - Porada
Adamie,
Twoje rozwiązanie z wkomponowanie wyciągarki w oryginalny zderzak jest gustowne,
http://www.polkasteam.pl/wojciech/WOSP_ ... 20003.html
nie widać całej maszynerii tylko przez dziurki w siateczce coś można podglądnąć i bardzo mi się podoba.
Tylko czy rozwiązałeś problemy ze sprzęgłem, bo po tym jak uderzyłeś zderzakiem w rów i cały zderzak przemieścił się to nie można było zasprzęglić napędu w wyciągarce i nawet pomoc MaxLuxa nie pomogła którą tu uwieczniłem
http://www.polkasteam.pl/wojciech/WOSP_ ... 20208.html
Ja jestem zwolennikiem takich konstrukcje, lekko i praktycznie tylko musi się sprawdzać i dlatego dopytuję, na zaś
Pozdrawiam
wojciech endurance
www.polkasteam.pl
Twoje rozwiązanie z wkomponowanie wyciągarki w oryginalny zderzak jest gustowne,
http://www.polkasteam.pl/wojciech/WOSP_ ... 20003.html
nie widać całej maszynerii tylko przez dziurki w siateczce coś można podglądnąć i bardzo mi się podoba.
Tylko czy rozwiązałeś problemy ze sprzęgłem, bo po tym jak uderzyłeś zderzakiem w rów i cały zderzak przemieścił się to nie można było zasprzęglić napędu w wyciągarce i nawet pomoc MaxLuxa nie pomogła którą tu uwieczniłem
http://www.polkasteam.pl/wojciech/WOSP_ ... 20208.html
Ja jestem zwolennikiem takich konstrukcje, lekko i praktycznie tylko musi się sprawdzać i dlatego dopytuję, na zaś
Pozdrawiam
wojciech endurance
www.polkasteam.pl
Re: Amortyzator przod - Porada
Kylon, jak napisałem zdjęcia są jeszcze z plastikiem z tyłu, do końca tygodnia wkleję foty metalowego zderzaka.
Wojtku, też mi się takie rozwiązania podobają
Po tej lekcji wydłużyłem cięgno do wyciągarki o 1 cm i włożyłem spód zderzaka pod osłonę silnika, która go mocno docisnęła. Nigdy więcej mi się podobna sytuacja nie zdarzyła.
Acz do teraz pamiętam poświęcenie MaxLuxa żeby pojechać dalej, postawiłem mu za to pomnik w ogródku u siebie
Wojtku, też mi się takie rozwiązania podobają
Po tej lekcji wydłużyłem cięgno do wyciągarki o 1 cm i włożyłem spód zderzaka pod osłonę silnika, która go mocno docisnęła. Nigdy więcej mi się podobna sytuacja nie zdarzyła.
Acz do teraz pamiętam poświęcenie MaxLuxa żeby pojechać dalej, postawiłem mu za to pomnik w ogródku u siebie
Re: Zderzak i płyty do j12
Dla mnie tylny zderzak - absolutna rewelacja.
Rozumiem, ze trzeba sie wybrac dwa razy do Nowego Targu - zamowić a potem montaż. Ile czasu zajmuje mu zrobienie?. I co to za pokretło po prawej stronie wyciagarki?
Tak przy okazji tyłu LC120 - element na ktorym wisi tablica rejestracyjna nazywa sie w katalogu Toyoty: "TOOL BOX & LICENSE PLATE BRACKET". Calkiem fajna skrzyneczka na śrubokrety. Robić samemu, czy ktos już to gdzieś robi?
pozdrawiam
jjb
Rozumiem, ze trzeba sie wybrac dwa razy do Nowego Targu - zamowić a potem montaż. Ile czasu zajmuje mu zrobienie?. I co to za pokretło po prawej stronie wyciagarki?
Tak przy okazji tyłu LC120 - element na ktorym wisi tablica rejestracyjna nazywa sie w katalogu Toyoty: "TOOL BOX & LICENSE PLATE BRACKET". Calkiem fajna skrzyneczka na śrubokrety. Robić samemu, czy ktos już to gdzieś robi?
pozdrawiam
jjb
Re: Zderzak i płyty do j12
Zderzak super - gratulacje pomyslu i wykonania. Mi tez by sie taki przydal ale w dobie kryzysu w firmie trzeba walczyc o kazda pierdole jak lew. Twoja Toyota prezentuje sie swietnie i mysle, ze podobnie radzi sobie w terenie .
Jesli ktos planuje zalozyc z przodu zderzak ARB to sprezyny powinien wybrac zdecydowanie najtwardsze, bo srednie niestety sie nie sprawdzaja .
Jesli ktos planuje zalozyc z przodu zderzak ARB to sprezyny powinien wybrac zdecydowanie najtwardsze, bo srednie niestety sie nie sprawdzaja .
Re: Zderzak i płyty do j12
Dzięki. Autko sprawdza się w terenie
Pokrętło, to sprzęgło wyciągarki. Jak masz więcej modyfikacji, zwłaszcza nietypowych pogadaj z Semakiem o kompleksowej robocie. Wizytowałem kilku mechaników, większość ogranicza się do przykręcania gotowych elementów - też dobrze ale ja chciałem, żeby to autko wyglądało i było takie jak sobie wymyśliłem i tu fachmani załamywali ręce, twierdząc, że plastik w terenie jeździć nie będzie. Dla Semaka natomiast nie było problemu w przygotowaniu autka tak żeby bez kompleksów stawać na starcie rajdu
Najlepiej zostawić mu auto, sam zderzak to ok 7-10 dni, zależy od terminów malowania.jjb pisze:Rozumiem, ze trzeba sie wybrac dwa razy do Nowego Targu - zamowić a potem montaż. Ile czasu zajmuje mu zrobienie?. I co to za pokretło po prawej stronie wyciagarki?
Pokrętło, to sprzęgło wyciągarki. Jak masz więcej modyfikacji, zwłaszcza nietypowych pogadaj z Semakiem o kompleksowej robocie. Wizytowałem kilku mechaników, większość ogranicza się do przykręcania gotowych elementów - też dobrze ale ja chciałem, żeby to autko wyglądało i było takie jak sobie wymyśliłem i tu fachmani załamywali ręce, twierdząc, że plastik w terenie jeździć nie będzie. Dla Semaka natomiast nie było problemu w przygotowaniu autka tak żeby bez kompleksów stawać na starcie rajdu
Pierwszy raz słyszę - wiesz jak to się otwiera?jjb pisze:"TOOL BOX & LICENSE PLATE BRACKET". Calkiem fajna skrzyneczka na śrubokrety.
Re: Zderzak i płyty do j12
Czy mógłbyś podać jakieś namiary na te osłony? Chodzi mi przede wszystkim o osłonę z przodu.Adam pisze:... Nie wiem jak to jest z asfirem, ja mam osłony SGS i świetnie to pracuje.
Re: Zderzak i płyty do j12
OK. Montujecie te szyny kolejowe z przodu za koszmarną kasę - wasza sprawa. Powiedzcie mi jednak mądrzy ludzie, jaki zestaw dobrać do przodu obciążonego lekką wyciągarką (38 kg) na płycie Asfira. Oczywiście rozsądny fabryczny plastikowy zderzaczek. W zasadzie mamy zestawy OME 883, 884, 885. Wszystkie podnoszą auto do góry, czego nie bardzo chcę. I wszystkie maja podwyższony "udźwig". Kieruję się na OME883, ale co niektórzy mówią, że mogą być za miękkie. Czy ktoś ogarnął temat doświadczalnie?
Re: Zderzak i płyty do j12
Ogarniał. Miękkie sprężyny załatwiają sprawę.
Re: Zderzak i płyty do j12
...czyli OME883 dedykowane do +50 kg. Żeby było ciekawiej wszystkie zestawy mają tę samą średnicę drutu, ilość zwojów, strzałkę ugięcia a różnią się jedynie...wysokością! Płyta też swoje waży (ok 18 kg) i razem z wyciągarką daje to ok. 60 kg. Zapodamy-zobaczymy A swoją drogą ktoś, kto rozpracuje temat wyciągarki doczepianej z przodu i tyłu do J12 zrobi super robotę.