Problem skrzynia biegów A750F

Moderator: luk4s7

kazik1701
Posty: 8
Rejestracja: 04 sty 2022, 17:18

Problem skrzynia biegów A750F

Post autor: kazik1701 »

Witam.
Zakupiłem Toyote landcruiser 120 z silnikiem 3.0d4d z 2004 roku z uszkodzoną skrzynią automatyczną A750F.
Problem jest taki, że po zrzuceniu lewarka z pozycji P samochód nie jedzie na żadnej pozycji lewarka zmiany biegów oraz można te pozycje między sobą wrzucać bez wciśniętego hamulca. Hamulec jedynie trzeba wcisnąć aby zrzucić lewarek z pozycji P. Będę wdzięczny za jakieś podpowiedzi lub sugestie. Może ktoś miał już podobny problem. Dzięki i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
szulbor
Posty: 392
Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
Kontakt:

Re: Problem skrzynia biegów A750F

Post autor: szulbor »

Może nie sugestia. Ale zaraz będę miał skrzynie taka na sprzedaż po generalnym remoncie w 2019 roku. Bo przy swapie silnika wymieniamy też skrzynie i reduktor na inny.

Wysłane z mojego LIO-L29 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Problem skrzynia biegów A750F

Post autor: Rokfor32 »

Szulbor - będziesz miał do spylenia reduktor z tego mk4?

stachu_l
Posty: 416
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:54
Auto: KDJ120 AT
Kontakt:

Re: Problem skrzynia biegów A750F

Post autor: stachu_l »

kazik1701 pisze:
04 sty 2022, 17:26
Hamulec jedynie trzeba wcisnąć aby zrzucić lewarek z pozycji P.
I ten typ tak ma - tylko ta pozycja jest blokowana a inne pracują bez blokady choć mają nie wyeksponowaną na zewnątrz krzywkę - trzeba dźwignię odchylać w prawo albo w lewo przy niektórych przejściach (tych mniej bezpiecznych - np z R na N przechodzisz wprost ale na D musisz dać lekko w lewo i odwrotnie D-N bez problemu a z N na R lekko w prawo).
Jaki sens miałoby blokowanie zmiany D-4-3-2-L hamulcem?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Problem skrzynia biegów A750F

Post autor: Rokfor32 »

Ogólnie - skrzynie serii A750 są w całości sterowane elektronicznie. Więc żeby nie jechała - to albo musi sterowanie nie działać - albo musi nie być kropli oleju.

Opcja druga jest weryfikowalna organoleptycznie. Opcja pierwsza - odpowiednimi narzędziami diagnozy elektronicznej (inaczej - fabrycznym skanerem).

Gdybać oczywiście można. Wypinać (lub wpinać) losowo kabelki - też. Oraz sugerować się poradami z neta ... :wink:

Awatar użytkownika
szulbor
Posty: 392
Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
Kontakt:

Re: Problem skrzynia biegów A750F

Post autor: szulbor »

Rokfor32 pisze:Szulbor - będziesz miał do spylenia reduktor z tego mk4?
Tak

Wysłane z mojego LIO-L29 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
szulbor
Posty: 392
Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
Kontakt:

Re: Problem skrzynia biegów A750F

Post autor: szulbor »

Sorry źle przeczytałem reduktor z mk4 wraz ze skrzynia idzie do mojej, a z mojej skrzynia raduktorni silnik wylatują

Wysłane z mojego LIO-L29 przy użyciu Tapatalka


kazik1701
Posty: 8
Rejestracja: 04 sty 2022, 17:18

Re: Problem skrzynia biegów A750F

Post autor: kazik1701 »

Edition.:
W skrzyni nie było oleju. Wlaliśmy olej. Auto nie chce jechać do przodu nie czuć aby zmieniało biegi. Na wstecznym jedzie

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Problem skrzynia biegów A750F

Post autor: Rokfor32 »

Do przodu powinna też jechać na biegu "2". Tak to działa w "trybie awaryjnym, z zerowym sterowaniem elektronicznym.

Na tym etapie - sprawdzenie sygnałów wejściowych zgodnie z serwisówką. W szczególności układu odpowiedzialnego za kontrolę ciśnienia w magistrali głównej (poprawność sygnału PWM na złączu skrzyni plus kontrola obwodu cewki elektrozaworu (w sumie - wszystkich cewek wszystkich elektrozaworów - pięć sztuk dla tej skrzyni, jak dobrze pamiętam). Jak są poprawne - skrzynia do wymiany (szkoda czasu i kasy na dłubanie z uwaloną mechaniką). Jak są poprawne wartości na skrzyni, ale elektryka poza parametrami od strony sterowania - do kontroli na początek ciągłość wiązki, potem ECU główne.

Tak ogólnie - te skrzynie są nieszczególnie drogie - nawet nówki sztuki z arabowa mają powiedzmy akceptowalną cenę. Ale wypada najpierw ustalić, czy problem jest w samej skrzyni - czy w jej sterowaniu. A do tego trza ciut wiedzy - i kawałek narzędzia. Nie żebym nie doceniał Twoich umiejętności czy zasobów (bo nie znam) - ale generalnie to jest raczej słabo rokujący temat dla amatora (a tak wychodzi po dotychczasowych wpisach).

kazik1701
Posty: 8
Rejestracja: 04 sty 2022, 17:18

Re: Problem skrzynia biegów A750F

Post autor: kazik1701 »

Do przodu na D lub 2 jedzie tak samo a raczej coś tam się toczy na wysokich obrotach, jazda bym tego nie nazwał.

Elektrozawory sprawdzone i sprawne. Wszystko wskazuje na mechaniczne uszkodzenie skrzyni. Również oznaki zużycia haka i podrapany zderzak świadczy o targaniu przyczepy. Pewnie nigdy tez olej nie był wymieniany w tej skrzyni bo samochód jest z NIemiec.

Teraz pytanie. Czym się sugerować podczas zakupi używanej skrzyni. Czy każda skrzynia 5 biegowa będzie kompatybilna od 120tki? `Czy jest jakieś konkretne oznaczenie na skrzyni na które zwrócić uwagę?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Problem skrzynia biegów A750F

Post autor: Rokfor32 »

Numer na naklejce na górze. Acz jak pamiętam, wszystkie J12 mają identyczne te skrzynie (wliczając benzyniaki).

kazik1701
Posty: 8
Rejestracja: 04 sty 2022, 17:18

Re: Problem skrzynia biegów A750F

Post autor: kazik1701 »

Dzięki. Ostatnie pytanie. Jakim olejem zalać skrzynie? Konieczny jest oryginał czy stosuje się jakieś zamienniki?
Oryginał jest czerwony?

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Problem skrzynia biegów A750F

Post autor: sebastian44 »

Do 5 biegowej trzeba stosować ATF WS. Można kupić oryginał lub odpowiednik innego producenta który deklaruje zgodność ze specyfikacją WS toyoty, na pewno Eneos oferuje taki olej

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Problem skrzynia biegów A750F

Post autor: rolkos »

Olej w Toyocie kosztuje praktycznie tyle samo co zamiennik więc bralbym oryginał. Przynajmniej do skrzyni 5.

kazik1701
Posty: 8
Rejestracja: 04 sty 2022, 17:18

Re: Problem skrzynia biegów A750F

Post autor: kazik1701 »

Olej zamówiony oryginał 54 zł za litr. powiedzcie mi filtr brać oryginał również czy zamiennik ujdzie?

https://allegro.pl/oferta/filtr-oleju-s ... zcQAvD_BwE

https://www.usaolkusz.pl/p/5434/2436805 ... oyota.html

uszczelki również oem zamówione, skrzynie też już kupiłem.

ODPOWIEDZ