Problem skrzynia biegów A750F
Moderator: luk4s7
Problem skrzynia biegów A750F
Witam.
Zakupiłem Toyote landcruiser 120 z silnikiem 3.0d4d z 2004 roku z uszkodzoną skrzynią automatyczną A750F.
Problem jest taki, że po zrzuceniu lewarka z pozycji P samochód nie jedzie na żadnej pozycji lewarka zmiany biegów oraz można te pozycje między sobą wrzucać bez wciśniętego hamulca. Hamulec jedynie trzeba wcisnąć aby zrzucić lewarek z pozycji P. Będę wdzięczny za jakieś podpowiedzi lub sugestie. Może ktoś miał już podobny problem. Dzięki i pozdrawiam.
Zakupiłem Toyote landcruiser 120 z silnikiem 3.0d4d z 2004 roku z uszkodzoną skrzynią automatyczną A750F.
Problem jest taki, że po zrzuceniu lewarka z pozycji P samochód nie jedzie na żadnej pozycji lewarka zmiany biegów oraz można te pozycje między sobą wrzucać bez wciśniętego hamulca. Hamulec jedynie trzeba wcisnąć aby zrzucić lewarek z pozycji P. Będę wdzięczny za jakieś podpowiedzi lub sugestie. Może ktoś miał już podobny problem. Dzięki i pozdrawiam.
- szulbor
- Posty: 392
- Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
- Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
- Kontakt:
Re: Problem skrzynia biegów A750F
Może nie sugestia. Ale zaraz będę miał skrzynie taka na sprzedaż po generalnym remoncie w 2019 roku. Bo przy swapie silnika wymieniamy też skrzynie i reduktor na inny.
Wysłane z mojego LIO-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LIO-L29 przy użyciu Tapatalka
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Problem skrzynia biegów A750F
Szulbor - będziesz miał do spylenia reduktor z tego mk4?
Re: Problem skrzynia biegów A750F
I ten typ tak ma - tylko ta pozycja jest blokowana a inne pracują bez blokady choć mają nie wyeksponowaną na zewnątrz krzywkę - trzeba dźwignię odchylać w prawo albo w lewo przy niektórych przejściach (tych mniej bezpiecznych - np z R na N przechodzisz wprost ale na D musisz dać lekko w lewo i odwrotnie D-N bez problemu a z N na R lekko w prawo).
Jaki sens miałoby blokowanie zmiany D-4-3-2-L hamulcem?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Problem skrzynia biegów A750F
Ogólnie - skrzynie serii A750 są w całości sterowane elektronicznie. Więc żeby nie jechała - to albo musi sterowanie nie działać - albo musi nie być kropli oleju.
Opcja druga jest weryfikowalna organoleptycznie. Opcja pierwsza - odpowiednimi narzędziami diagnozy elektronicznej (inaczej - fabrycznym skanerem).
Gdybać oczywiście można. Wypinać (lub wpinać) losowo kabelki - też. Oraz sugerować się poradami z neta ...
Opcja druga jest weryfikowalna organoleptycznie. Opcja pierwsza - odpowiednimi narzędziami diagnozy elektronicznej (inaczej - fabrycznym skanerem).
Gdybać oczywiście można. Wypinać (lub wpinać) losowo kabelki - też. Oraz sugerować się poradami z neta ...
- szulbor
- Posty: 392
- Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
- Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
- Kontakt:
Re: Problem skrzynia biegów A750F
TakRokfor32 pisze:Szulbor - będziesz miał do spylenia reduktor z tego mk4?
Wysłane z mojego LIO-L29 przy użyciu Tapatalka
- szulbor
- Posty: 392
- Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
- Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
- Kontakt:
Re: Problem skrzynia biegów A750F
Sorry źle przeczytałem reduktor z mk4 wraz ze skrzynia idzie do mojej, a z mojej skrzynia raduktorni silnik wylatują
Wysłane z mojego LIO-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LIO-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: Problem skrzynia biegów A750F
Edition.:
W skrzyni nie było oleju. Wlaliśmy olej. Auto nie chce jechać do przodu nie czuć aby zmieniało biegi. Na wstecznym jedzie
W skrzyni nie było oleju. Wlaliśmy olej. Auto nie chce jechać do przodu nie czuć aby zmieniało biegi. Na wstecznym jedzie
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Problem skrzynia biegów A750F
Do przodu powinna też jechać na biegu "2". Tak to działa w "trybie awaryjnym, z zerowym sterowaniem elektronicznym.
Na tym etapie - sprawdzenie sygnałów wejściowych zgodnie z serwisówką. W szczególności układu odpowiedzialnego za kontrolę ciśnienia w magistrali głównej (poprawność sygnału PWM na złączu skrzyni plus kontrola obwodu cewki elektrozaworu (w sumie - wszystkich cewek wszystkich elektrozaworów - pięć sztuk dla tej skrzyni, jak dobrze pamiętam). Jak są poprawne - skrzynia do wymiany (szkoda czasu i kasy na dłubanie z uwaloną mechaniką). Jak są poprawne wartości na skrzyni, ale elektryka poza parametrami od strony sterowania - do kontroli na początek ciągłość wiązki, potem ECU główne.
Tak ogólnie - te skrzynie są nieszczególnie drogie - nawet nówki sztuki z arabowa mają powiedzmy akceptowalną cenę. Ale wypada najpierw ustalić, czy problem jest w samej skrzyni - czy w jej sterowaniu. A do tego trza ciut wiedzy - i kawałek narzędzia. Nie żebym nie doceniał Twoich umiejętności czy zasobów (bo nie znam) - ale generalnie to jest raczej słabo rokujący temat dla amatora (a tak wychodzi po dotychczasowych wpisach).
Na tym etapie - sprawdzenie sygnałów wejściowych zgodnie z serwisówką. W szczególności układu odpowiedzialnego za kontrolę ciśnienia w magistrali głównej (poprawność sygnału PWM na złączu skrzyni plus kontrola obwodu cewki elektrozaworu (w sumie - wszystkich cewek wszystkich elektrozaworów - pięć sztuk dla tej skrzyni, jak dobrze pamiętam). Jak są poprawne - skrzynia do wymiany (szkoda czasu i kasy na dłubanie z uwaloną mechaniką). Jak są poprawne wartości na skrzyni, ale elektryka poza parametrami od strony sterowania - do kontroli na początek ciągłość wiązki, potem ECU główne.
Tak ogólnie - te skrzynie są nieszczególnie drogie - nawet nówki sztuki z arabowa mają powiedzmy akceptowalną cenę. Ale wypada najpierw ustalić, czy problem jest w samej skrzyni - czy w jej sterowaniu. A do tego trza ciut wiedzy - i kawałek narzędzia. Nie żebym nie doceniał Twoich umiejętności czy zasobów (bo nie znam) - ale generalnie to jest raczej słabo rokujący temat dla amatora (a tak wychodzi po dotychczasowych wpisach).
Re: Problem skrzynia biegów A750F
Do przodu na D lub 2 jedzie tak samo a raczej coś tam się toczy na wysokich obrotach, jazda bym tego nie nazwał.
Elektrozawory sprawdzone i sprawne. Wszystko wskazuje na mechaniczne uszkodzenie skrzyni. Również oznaki zużycia haka i podrapany zderzak świadczy o targaniu przyczepy. Pewnie nigdy tez olej nie był wymieniany w tej skrzyni bo samochód jest z NIemiec.
Teraz pytanie. Czym się sugerować podczas zakupi używanej skrzyni. Czy każda skrzynia 5 biegowa będzie kompatybilna od 120tki? `Czy jest jakieś konkretne oznaczenie na skrzyni na które zwrócić uwagę?
Elektrozawory sprawdzone i sprawne. Wszystko wskazuje na mechaniczne uszkodzenie skrzyni. Również oznaki zużycia haka i podrapany zderzak świadczy o targaniu przyczepy. Pewnie nigdy tez olej nie był wymieniany w tej skrzyni bo samochód jest z NIemiec.
Teraz pytanie. Czym się sugerować podczas zakupi używanej skrzyni. Czy każda skrzynia 5 biegowa będzie kompatybilna od 120tki? `Czy jest jakieś konkretne oznaczenie na skrzyni na które zwrócić uwagę?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Problem skrzynia biegów A750F
Numer na naklejce na górze. Acz jak pamiętam, wszystkie J12 mają identyczne te skrzynie (wliczając benzyniaki).
Re: Problem skrzynia biegów A750F
Dzięki. Ostatnie pytanie. Jakim olejem zalać skrzynie? Konieczny jest oryginał czy stosuje się jakieś zamienniki?
Oryginał jest czerwony?
Oryginał jest czerwony?
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Problem skrzynia biegów A750F
Do 5 biegowej trzeba stosować ATF WS. Można kupić oryginał lub odpowiednik innego producenta który deklaruje zgodność ze specyfikacją WS toyoty, na pewno Eneos oferuje taki olej
Re: Problem skrzynia biegów A750F
Olej w Toyocie kosztuje praktycznie tyle samo co zamiennik więc bralbym oryginał. Przynajmniej do skrzyni 5.
Re: Problem skrzynia biegów A750F
Olej zamówiony oryginał 54 zł za litr. powiedzcie mi filtr brać oryginał również czy zamiennik ujdzie?
https://allegro.pl/oferta/filtr-oleju-s ... zcQAvD_BwE
https://www.usaolkusz.pl/p/5434/2436805 ... oyota.html
uszczelki również oem zamówione, skrzynie też już kupiłem.
https://allegro.pl/oferta/filtr-oleju-s ... zcQAvD_BwE
https://www.usaolkusz.pl/p/5434/2436805 ... oyota.html
uszczelki również oem zamówione, skrzynie też już kupiłem.