Strona 1 z 2

Problem skrzynia biegów A750F

: 04 sty 2022, 17:26
autor: kazik1701
Witam.
Zakupiłem Toyote landcruiser 120 z silnikiem 3.0d4d z 2004 roku z uszkodzoną skrzynią automatyczną A750F.
Problem jest taki, że po zrzuceniu lewarka z pozycji P samochód nie jedzie na żadnej pozycji lewarka zmiany biegów oraz można te pozycje między sobą wrzucać bez wciśniętego hamulca. Hamulec jedynie trzeba wcisnąć aby zrzucić lewarek z pozycji P. Będę wdzięczny za jakieś podpowiedzi lub sugestie. Może ktoś miał już podobny problem. Dzięki i pozdrawiam.

Re: Problem skrzynia biegów A750F

: 05 sty 2022, 06:21
autor: szulbor
Może nie sugestia. Ale zaraz będę miał skrzynie taka na sprzedaż po generalnym remoncie w 2019 roku. Bo przy swapie silnika wymieniamy też skrzynie i reduktor na inny.

Wysłane z mojego LIO-L29 przy użyciu Tapatalka


Re: Problem skrzynia biegów A750F

: 05 sty 2022, 10:54
autor: Rokfor32
Szulbor - będziesz miał do spylenia reduktor z tego mk4?

Re: Problem skrzynia biegów A750F

: 05 sty 2022, 11:44
autor: stachu_l
kazik1701 pisze:
04 sty 2022, 17:26
Hamulec jedynie trzeba wcisnąć aby zrzucić lewarek z pozycji P.
I ten typ tak ma - tylko ta pozycja jest blokowana a inne pracują bez blokady choć mają nie wyeksponowaną na zewnątrz krzywkę - trzeba dźwignię odchylać w prawo albo w lewo przy niektórych przejściach (tych mniej bezpiecznych - np z R na N przechodzisz wprost ale na D musisz dać lekko w lewo i odwrotnie D-N bez problemu a z N na R lekko w prawo).
Jaki sens miałoby blokowanie zmiany D-4-3-2-L hamulcem?

Re: Problem skrzynia biegów A750F

: 05 sty 2022, 19:48
autor: Rokfor32
Ogólnie - skrzynie serii A750 są w całości sterowane elektronicznie. Więc żeby nie jechała - to albo musi sterowanie nie działać - albo musi nie być kropli oleju.

Opcja druga jest weryfikowalna organoleptycznie. Opcja pierwsza - odpowiednimi narzędziami diagnozy elektronicznej (inaczej - fabrycznym skanerem).

Gdybać oczywiście można. Wypinać (lub wpinać) losowo kabelki - też. Oraz sugerować się poradami z neta ... :wink:

Re: Problem skrzynia biegów A750F

: 05 sty 2022, 19:58
autor: szulbor
Rokfor32 pisze:Szulbor - będziesz miał do spylenia reduktor z tego mk4?
Tak

Wysłane z mojego LIO-L29 przy użyciu Tapatalka


Re: Problem skrzynia biegów A750F

: 05 sty 2022, 19:59
autor: szulbor
Sorry źle przeczytałem reduktor z mk4 wraz ze skrzynia idzie do mojej, a z mojej skrzynia raduktorni silnik wylatują

Wysłane z mojego LIO-L29 przy użyciu Tapatalka


Re: Problem skrzynia biegów A750F

: 07 sty 2022, 19:45
autor: kazik1701
Edition.:
W skrzyni nie było oleju. Wlaliśmy olej. Auto nie chce jechać do przodu nie czuć aby zmieniało biegi. Na wstecznym jedzie

Re: Problem skrzynia biegów A750F

: 07 sty 2022, 21:26
autor: Rokfor32
Do przodu powinna też jechać na biegu "2". Tak to działa w "trybie awaryjnym, z zerowym sterowaniem elektronicznym.

Na tym etapie - sprawdzenie sygnałów wejściowych zgodnie z serwisówką. W szczególności układu odpowiedzialnego za kontrolę ciśnienia w magistrali głównej (poprawność sygnału PWM na złączu skrzyni plus kontrola obwodu cewki elektrozaworu (w sumie - wszystkich cewek wszystkich elektrozaworów - pięć sztuk dla tej skrzyni, jak dobrze pamiętam). Jak są poprawne - skrzynia do wymiany (szkoda czasu i kasy na dłubanie z uwaloną mechaniką). Jak są poprawne wartości na skrzyni, ale elektryka poza parametrami od strony sterowania - do kontroli na początek ciągłość wiązki, potem ECU główne.

Tak ogólnie - te skrzynie są nieszczególnie drogie - nawet nówki sztuki z arabowa mają powiedzmy akceptowalną cenę. Ale wypada najpierw ustalić, czy problem jest w samej skrzyni - czy w jej sterowaniu. A do tego trza ciut wiedzy - i kawałek narzędzia. Nie żebym nie doceniał Twoich umiejętności czy zasobów (bo nie znam) - ale generalnie to jest raczej słabo rokujący temat dla amatora (a tak wychodzi po dotychczasowych wpisach).

Re: Problem skrzynia biegów A750F

: 10 sty 2022, 11:51
autor: kazik1701
Do przodu na D lub 2 jedzie tak samo a raczej coś tam się toczy na wysokich obrotach, jazda bym tego nie nazwał.

Elektrozawory sprawdzone i sprawne. Wszystko wskazuje na mechaniczne uszkodzenie skrzyni. Również oznaki zużycia haka i podrapany zderzak świadczy o targaniu przyczepy. Pewnie nigdy tez olej nie był wymieniany w tej skrzyni bo samochód jest z NIemiec.

Teraz pytanie. Czym się sugerować podczas zakupi używanej skrzyni. Czy każda skrzynia 5 biegowa będzie kompatybilna od 120tki? `Czy jest jakieś konkretne oznaczenie na skrzyni na które zwrócić uwagę?

Re: Problem skrzynia biegów A750F

: 10 sty 2022, 13:43
autor: Rokfor32
Numer na naklejce na górze. Acz jak pamiętam, wszystkie J12 mają identyczne te skrzynie (wliczając benzyniaki).

Re: Problem skrzynia biegów A750F

: 11 sty 2022, 15:04
autor: kazik1701
Dzięki. Ostatnie pytanie. Jakim olejem zalać skrzynie? Konieczny jest oryginał czy stosuje się jakieś zamienniki?
Oryginał jest czerwony?

Re: Problem skrzynia biegów A750F

: 11 sty 2022, 18:59
autor: sebastian44
Do 5 biegowej trzeba stosować ATF WS. Można kupić oryginał lub odpowiednik innego producenta który deklaruje zgodność ze specyfikacją WS toyoty, na pewno Eneos oferuje taki olej

Re: Problem skrzynia biegów A750F

: 11 sty 2022, 23:37
autor: rolkos
Olej w Toyocie kosztuje praktycznie tyle samo co zamiennik więc bralbym oryginał. Przynajmniej do skrzyni 5.

Re: Problem skrzynia biegów A750F

: 12 sty 2022, 09:15
autor: kazik1701
Olej zamówiony oryginał 54 zł za litr. powiedzcie mi filtr brać oryginał również czy zamiennik ujdzie?

https://allegro.pl/oferta/filtr-oleju-s ... zcQAvD_BwE

https://www.usaolkusz.pl/p/5434/2436805 ... oyota.html

uszczelki również oem zamówione, skrzynie też już kupiłem.