Wtryski - wymieniać, regenerować?
: 28 lis 2021, 14:30
Cześć
Zastanawiam się, jakie podjąć działania z wtryskiwaczami w silniku 1KDFTV 166 KM z 2005 roku. Przebieg 280 tyś (podobno ). Jakie są objawy?
Pół roku temu, przy zakupie były sprawdzane korekty w serwisie - mają kolejno -5; 0,6; 3,9; 0,4 mm3/st. Czyli dużo. Silnik na obrotach jałowych dość mocno drga, jest to odczuwalne w kabinie. Niestety jest to moje pierwsze auto z dużym dieslem i nie wiem, czy te drgania są normą, czy nie. A trzecia rzecz to dźwięk przy pracy na zimnym - wyraźne klekotanie. Odpalanie przy 0 stopni jest w miarę, zwykle odpala lekko, czasami musi zakręcić 2-3 sek. Poza tym nie ma innych oznak, brak dymienia, brak problemów z temperaturą, płynami itp. Spalanie w trasie na poziomie 10l. Czy to jasne przesłanki do zajęcia się wtryskami?
I teraz pytanie. Czy wtryski z takimi korektami jest sens regenerować? Czytałem, że regeneracja wtrysków Denso wymaga specjalnego sprzętu diagnostycznego i nie zrobi tego byle warsztat. Nowe wtryski są po ok 1200 zł, więc cena jest dla mnie do przełknięcia, żeby mieć pewność na lata. Ale czy taką wymianę może już przeprowadzić dowolny warsztat i nie wymaga ona kalibracji specjalistycznym sprzętem?
I jeszcze ostatnie pytanie, jak się dowiedzieć, który konkretnie model wtryskiwacza jest do mojego auta? W sklepach znajduję 3: DCRI100750, DCRI107730 oraz DCRI107780, w cenach od 1100 do 1400 zł.
Zastanawiam się, jakie podjąć działania z wtryskiwaczami w silniku 1KDFTV 166 KM z 2005 roku. Przebieg 280 tyś (podobno ). Jakie są objawy?
Pół roku temu, przy zakupie były sprawdzane korekty w serwisie - mają kolejno -5; 0,6; 3,9; 0,4 mm3/st. Czyli dużo. Silnik na obrotach jałowych dość mocno drga, jest to odczuwalne w kabinie. Niestety jest to moje pierwsze auto z dużym dieslem i nie wiem, czy te drgania są normą, czy nie. A trzecia rzecz to dźwięk przy pracy na zimnym - wyraźne klekotanie. Odpalanie przy 0 stopni jest w miarę, zwykle odpala lekko, czasami musi zakręcić 2-3 sek. Poza tym nie ma innych oznak, brak dymienia, brak problemów z temperaturą, płynami itp. Spalanie w trasie na poziomie 10l. Czy to jasne przesłanki do zajęcia się wtryskami?
I teraz pytanie. Czy wtryski z takimi korektami jest sens regenerować? Czytałem, że regeneracja wtrysków Denso wymaga specjalnego sprzętu diagnostycznego i nie zrobi tego byle warsztat. Nowe wtryski są po ok 1200 zł, więc cena jest dla mnie do przełknięcia, żeby mieć pewność na lata. Ale czy taką wymianę może już przeprowadzić dowolny warsztat i nie wymaga ona kalibracji specjalistycznym sprzętem?
I jeszcze ostatnie pytanie, jak się dowiedzieć, który konkretnie model wtryskiwacza jest do mojego auta? W sklepach znajduję 3: DCRI100750, DCRI107730 oraz DCRI107780, w cenach od 1100 do 1400 zł.