Wtryski - wymieniać, regenerować?

Moderator: luk4s7

mateuszw_astro
Posty: 45
Rejestracja: 21 paź 2021, 02:37

Wtryski - wymieniać, regenerować?

Post autor: mateuszw_astro »

Cześć
Zastanawiam się, jakie podjąć działania z wtryskiwaczami w silniku 1KDFTV 166 KM z 2005 roku. Przebieg 280 tyś (podobno :) ). Jakie są objawy?
Pół roku temu, przy zakupie były sprawdzane korekty w serwisie - mają kolejno -5; 0,6; 3,9; 0,4 mm3/st. Czyli dużo. Silnik na obrotach jałowych dość mocno drga, jest to odczuwalne w kabinie. Niestety jest to moje pierwsze auto z dużym dieslem i nie wiem, czy te drgania są normą, czy nie. A trzecia rzecz to dźwięk przy pracy na zimnym - wyraźne klekotanie. Odpalanie przy 0 stopni jest w miarę, zwykle odpala lekko, czasami musi zakręcić 2-3 sek. Poza tym nie ma innych oznak, brak dymienia, brak problemów z temperaturą, płynami itp. Spalanie w trasie na poziomie 10l. Czy to jasne przesłanki do zajęcia się wtryskami?

I teraz pytanie. Czy wtryski z takimi korektami jest sens regenerować? Czytałem, że regeneracja wtrysków Denso wymaga specjalnego sprzętu diagnostycznego i nie zrobi tego byle warsztat. Nowe wtryski są po ok 1200 zł, więc cena jest dla mnie do przełknięcia, żeby mieć pewność na lata. Ale czy taką wymianę może już przeprowadzić dowolny warsztat i nie wymaga ona kalibracji specjalistycznym sprzętem?

I jeszcze ostatnie pytanie, jak się dowiedzieć, który konkretnie model wtryskiwacza jest do mojego auta? W sklepach znajduję 3: DCRI100750, DCRI107730 oraz DCRI107780, w cenach od 1100 do 1400 zł.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Wtryski - wymieniać, regenerować?

Post autor: kylon »

- raczej paprakowi bym nie dawał
- tylko nowe lub regenerowane w Denso fabrycznie
- trzeba kodować.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wtryski - wymieniać, regenerować?

Post autor: Rokfor32 »

Jak już jesteśmy przy tym temacie - wtryskiwacze denso się koduje (a raczej wpisuje w ECU jego ustawienia) dlatego - że po złożeniu wtryskiwacz jest kalibrowany. Skutkiem tej kalibracji dostaje opis - kod QR i ciąg 30 znaków, nadrukowany na górze korpusu. Te parametry, po wpisaniu do ECU, informują kompa jaka jest realna przepustowość wtryskiwacza w zadanych warunkach pracy (jeszcze raz - to jest trzydzieści komórek pamięci dla pojedynczego wtryskiwacza).

Zatem, po regeneracji, trzeba takową kalibrację przeprowadzić ponownie, i nadać wtryskiwaczowi ponownie nowy kod kalibracyjny.

Jest więc raczej logiczne, że regeneracja polegająca na wymianie końcówek rozpylających (nawet na ori denso) nie wstrzeli się w poprzednie dane kalibracyjne. Nie mówiąc już, jak będą powymieniane pozostałe z bebechów, głównie zaworek sterujący.

Synto
Posty: 333
Rejestracja: 12 paź 2020, 20:51
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: Wtryski - wymieniać, regenerować?

Post autor: Synto »

Panowie, mam pytanie co do wtrysków mojej 80ki. Nie chcę zakładać nowego wątku. Zerknijcie na wątek "Mój Stwór".

ODPOWIEDZ