Alarm - Logic RDA oraz ladowanie AKU

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
truten
Posty: 70
Rejestracja: 29 sty 2018, 23:29
Auto: KDJ120
Kontakt:

Alarm - Logic RDA oraz ladowanie AKU

Post autor: truten »

Hej

Mam zamontowany w TLC120 z 2007r. alarm Logic RDA. Niestety ostatnio padly mi akumulatory z niewiadomych przyczyn, wyglada na to ze mam uplywnosc po zamkieciu samochodu na poziomie 110-120 mA. Sprawdzilem wszystkie bezpieczniki i na zadnym, ktore sa zamontowane w aucie nie ma spadku napiecia (czyli rowniez przeplywu pradu).
Teraz po nacisnieciu na kluczykach unlock, alarm sie nie rozbraja, przy probie odpalenia -> blokuje mi zaplon. Musze korzystajac z kodu awaryjnie wylaczyc alarm i dopiero moge odpalic. Wymienilem baterie w pilotach nic nie dalo. Moze trzeba je zaprogramowac znowu w jakis cudowny magiczny sposb, ktos zna jakas metode ?
Czy ktos orientuje sie gdzie ten alarm byl montowany, chce do niego dotrzec i go wyrzucic (jesli nie da sie go wylaczac z kluczyka). Podejrzewam ze ta uplywnosc pradu to wina alarmu.

Dodatkowo mam niskie napiecie ladowania na alternatorze 13,26-13,76. Czytalem na forum ze niby to napiecie jest wystarczajace, ale mam 2x 100Ah AKU i alternator 80A. Myslalem o zmianie na wiekszy, alternator byl sprawdzamy przez mechanika i niby wszystko jest OK. Moim zdaniem napiecie powinno byc chyba ciagle w okolicach 14V, natomiast prad powinien byc regulowany w zaleznosci od stopnia naladowania AKU.

Pozdrawiam
Zibi vel truten

stachu_l
Posty: 417
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:54
Auto: KDJ120 AT
Kontakt:

Re: Alarm - Logic RDA oraz ladowanie AKU

Post autor: stachu_l »

truten pisze:
05 sie 2021, 22:29
Sprawdzilem wszystkie bezpieczniki i na zadnym, ktore sa zamontowane w aucie nie ma spadku napiecia (czyli rowniez przeplywu pradu).
Możesz wyjaśnić jak to mierzyłeś.
Wyciągałeś bezpiecznik i mierzyłeś napięcie na jego zaciskach? W tym wypadku lepiej przełączyć miernik na pomiar natężenia prądu i zobaczyć jaki jest pobierany przez obwód tego bezpiecznika.
Mierzyłeś spadek napięcia na zaciskach włożonego bezpiecznika? Jakiego spadku się spodziewałeś - przy 120mA to raczej będą mV i to pojedyncze więc miernik na niskim zakresie i musi być pewność, że nie mierzysz zakłóceń. Nie wiesz jaka jest rezystancja bezpiecznika więc trudno z pomiaru napięcia wywnioskować jaki to prąd. Taka metoda pomiaru jest stosowana gdy są boczniki - takie pomiarowe oporniki. Polski Lumel stosował boczniki o spadku napięcia 60mV przy prądzie znamionowym bocznika więc zmieniając boczniki mogłeś jednym milivoltomierzem pomierzyć prądy np 50A, 100A, 500A.
truten pisze:
05 sie 2021, 22:29
uplywnosc po zamkieciu samochodu na poziomie 110-120 mA
To nie jest aż tak dużo - daje mniej niż 3Ah na dobę, zakładając dość bezpieczne rozładowanie 50% to przy 2x100Ah rozładowujemy 100Ah wiec ok 30 dni. Jak by była połowa tej upływności to lepiej ale raczej bym nie panikował. Oczywiście słuszne jest wywalenie elektroniki uszkodzonej czy niepotrzebnej tak by ten prąd był najmniejszy.
truten pisze:
05 sie 2021, 22:29
napiecie ladowania na alternatorze 13,26-13,76
Przy jakich obrotach silnika?
Na obrotach jałowych - może alternator jeszcze nie osiąga wydajności
1200-1500 i wyżej - raczej powinien trzymać napięcie w okolicach 14.4V chyba, że pomiar był robiony na rozładowanych akumulatorach i jeszcze się ładowały.
Pomiar był robiony na zaciskach alternatora czy na akumulatorze? Przy dużym prądzie ładowania tu może być spadek napięcia.

Awatar użytkownika
truten
Posty: 70
Rejestracja: 29 sty 2018, 23:29
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: Alarm - Logic RDA oraz ladowanie AKU

Post autor: truten »

Hej

na wlaczonym bezpieczniku mierzylem napiecie (spadek napiecia) na obu wystajacych koncowkach, tak jakbys sprawdzal czy bezpiecznik jest dobry.
Ogladalem filmik na ktorym koles na bezp. duzym 20A mial spadek napiecia 3,5mV i wyszlo ze wtedy plynie prac okolo 1A, i to sie zgadzalo.
Mozliwe ze u mnie spadek jest tak maly ze miernik tego nie lapie mam zakres 200mV.
Twoj sposob wpiecia Amperomierza zamiast bezpiecznika tez widzialem i nie sprawdzalem, ale rzeczywiscie moze to zrobie tylko duzo roboty z wyciaganiem kazdego bezpiecznika i sprawdzanie. Ale rzecywiscie jak u mnie jest prad-zlodziej 110mA to wtedy napiecie na bezpieczniku byloby 0,35mV i tego moj multimetr nie pokaze.

MOzliwe ze uplywnosc jest jeszcze OK, ale padly mi oba akumulatory w ciagu 3 dni, mysle ze to wina alarmu bo tak jak pisze nie moge go teraz wylaczyc, i wzbudzal sie bez powodu.

No wlasnie obejrzalem jakis filmik ze obroty silnika powinny byc wyzsze do pomiaru (ok 2000) i dzisiaj to sprawdze przy wyzszych obrotach a nie jalowych, oraz przy obciazeniu.
Mierzylem na zaciskach akumulatora (akumulatory juz nowe), chce tez zmierzyc spadek napiecie miedzy zaciskiem B+ alternatora a plus AKU, ale nie moge dojsc, najlepiej chyba to zrobic od spodu, oraz spadek na obudowie alternatora i masa.

Alarm nie jest wpiety w zaden bezpiecznik w skrzynce, tylko ma na zasilaniu z AKU swoj bezpiecznik.

Pozdr
Zibi

mutaz
Posty: 111
Rejestracja: 18 lis 2019, 22:03
Auto: KDJ120 2008

Re: Alarm - Logic RDA oraz ladowanie AKU

Post autor: mutaz »

Przejrzyj watki o napięciu ładowania w LC120- mało kto osiąga 14,4V nawet po regeneracji alternatora. U mnie szczyt ładowania to 13,5V przy akumulatorach naładowanych do pełna ładowarką zewnętrzną. Miałem się przyjrzeć alternatorowi ale z tego co widzę chyba szkoda czasu bo to nic nie daje.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2143
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Alarm - Logic RDA oraz ladowanie AKU

Post autor: sebastian44 »

Dokładnie, w zimie po rozruchu u mnie jest jakies 14.2 ( na woltomierzy wewnatrz) wiec pewnie realnie własnie te 14.4. ALE pozniej spada systematycznie w miare rozgrzewania auta. W lecie na długiej trasie miałem ładowanie poniżej 13V. Regeneracje alternatora robiłem dwa razy, był sprawdzany pod obciązeniem- tak ma być, inne osoby z tym autem tez tak maja, nigdy nie miałem problemu z akumulatorami.

mutaz
Posty: 111
Rejestracja: 18 lis 2019, 22:03
Auto: KDJ120 2008

Re: Alarm - Logic RDA oraz ladowanie AKU

Post autor: mutaz »

Moim zdaniem to ładowanie jest zrypane ale co zrobić, powinno być te 14V przy obrotach właściwych a tak aku są jednak nie doładowywane, jak sie mało jeżdzi to moim zdaniem warto naładowac raz na pare miesięcy aku do pełna ładowarką zewnętrzną.

stachu_l
Posty: 417
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:54
Auto: KDJ120 AT
Kontakt:

Re: Alarm - Logic RDA oraz ladowanie AKU

Post autor: stachu_l »

Zmierzone teraz - wolne obroty ale jeszcze nie do konca zagrzany silnik jakieś 3 min po rozruchu, wczoraj wieczorem jazda 20min, wcześniej we wtorek 2x20 min w weekend ok 300km - napięcie 13.98V na zaciskach akumulatora. LC120 2006

Stefek
Posty: 137
Rejestracja: 01 kwie 2014, 17:42
Auto: KDJ120 2003 r

Re: Alarm - Logic RDA oraz ladowanie AKU

Post autor: Stefek »

sebastian44 pisze:
06 sie 2021, 11:37
Dokładnie, w zimie po rozruchu u mnie jest jakies 14.2 ( na woltomierzy wewnatrz) wiec pewnie realnie własnie te 14.4. ALE pozniej spada systematycznie w miare rozgrzewania auta. W lecie na długiej trasie miałem ładowanie poniżej 13V. Regeneracje alternatora robiłem dwa razy, był sprawdzany pod obciązeniem- tak ma być, inne osoby z tym autem tez tak maja, nigdy nie miałem problemu z akumulatorami.
Ja tak nie mam :) Mam woltomierz zainstalowany w kabinie i skalibrowany z napięciem na zaciskach akumulatorów.
Pisząc tylko o standardowych alternatorach (u mnie 100A) i obserwacjach przez 6 lat - 13.7V to minimum w największe upały, które mnie już niepokoiło czyli zakres to 13,7 -14,1V. ani niskie obroty ani naładowane akumulatory ani testowe maksymalne obciążenie, ogrzewaniami, światłami itp. przy niskich obrotach nie powodowało spadku poniżej 13,7V. Średnio w czasie eksploatacji 13,9V. Jak zaczęły się pojawiać wartości typu 13,5V 13,4V alternator trafił do rezerwy. Zainstalowałem 130A i temu rzadko zdarza się pokazać 13,9V(upały). Zaobserwowany max to 14.2V.

mutaz
Posty: 111
Rejestracja: 18 lis 2019, 22:03
Auto: KDJ120 2008

Re: Alarm - Logic RDA oraz ladowanie AKU

Post autor: mutaz »

W takim razie jak wyjaśnić opinie ludzi którzy regenerowali alternatory bądź wymieniali na nowe i dalej nie uzyskują napięcia w okolicach 14V?
Czy ratunkiem jest wymiana alternatora na mocniejszy? (standard to chyba 80A).

CooL
Posty: 119
Rejestracja: 20 gru 2016, 12:40

Re: Alarm - Logic RDA oraz ladowanie AKU

Post autor: CooL »

W LC120 jest coś takiego jak "Smart Alternator", który sam dostosowuje napięcie do obciążenia, temperatury i innych warunków. Dlatego też zmierzenie stałego napięcia na poziomie 14,4V jest ciężkie.

https://www.redarc.com.au/alternator-vs ... alternator

Skan z Hyens repair manual.Obrazek

stachu_l
Posty: 417
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:54
Auto: KDJ120 AT
Kontakt:

Re: Alarm - Logic RDA oraz ladowanie AKU

Post autor: stachu_l »

CooL pisze:
07 sie 2021, 14:32
W LC120 jest coś takiego jak "Smart Alternator", który sam dostosowuje napięcie do obciążenia, temperatury i innych warunków.
A na jakiej podstawie tak twierdzisz?
Opis pomiarów wskazuje raczej na zwykły alternator z wbudowanym regulatorem napięcia.
Opisany pomiar pozwala oszacować wydajność prądową i napięcie stabilizacji w taki sposób:
1. Wydajność prądowa
- rozładować troche akumulator (światła drogowe przynajmniej 5 minut) aby jego napięcie spadło i miał kto odbierać prąd z alternatora
- włączyć silnik i zwiększyć obroty do 200rpm
- zmierzyć prąd - aby uznać alternator za dobry powinno być przynajmniej 75% znamionowego (60A dla alternatora 80A)
2. Napięcie
- ładować akumulator (wyłączyć światła i utrzymać 2000rpm) aż prąd ładowania spadnie poniżej 10A
- zmierzyć napięcie - wg opisu prawidłowe jest od 13.7 do 14.8 więc jak jest 13.7 to już jest OK.

Nic nie piszą o zależności temperaturowej ale pewno dla tego tak szeroki zakres napięć jest uznawany za prawidłowy.
Nie ma słowa o funkcjach smart - jakby były to powinien być opis w stylu poczekać po osiągnięciu stałego napięcia np godzinę i zobaczyć czy spadnie - zobaczcie jakie czasy maja inteligentne ładowarki na przejście z absorption do float.

mutaz
Posty: 111
Rejestracja: 18 lis 2019, 22:03
Auto: KDJ120 2008

Re: Alarm - Logic RDA oraz ladowanie AKU

Post autor: mutaz »

Ponoś jak jest smart to ma wiecej kabli, ja w LC z 2008 mam Denso 2706030120
20210705_151740.jpg
20210705_151740.jpg (66,88 KiB) Przejrzano 2212 razy
to chyba nie jest smart?

Awatar użytkownika
truten
Posty: 70
Rejestracja: 29 sty 2018, 23:29
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: Alarm - Logic RDA oraz ladowanie AKU

Post autor: truten »

mutaz pisze:
06 sie 2021, 11:15
Przejrzyj watki o napięciu ładowania w LC120- mało kto osiąga 14,4V nawet po regeneracji alternatora. U mnie szczyt ładowania to 13,5V przy akumulatorach naładowanych do pełna ładowarką zewnętrzną. Miałem się przyjrzeć alternatorowi ale z tego co widzę chyba szkoda czasu bo to nic nie daje.
Jak laduje zewnetrznym prostownikiem AKumulatory na full, i jade np. 260 km trasa gdzie obroty silnika sa napewno wyzsze niz na biegu jalowym, w dodatku ostatni odcinek okolo 40km jest S8 predkosc min 120 km/h przyjezdzam podlaczam prostownik i doladowuje aku bo nie sa naladowane, wynika z tego ze AKU sa niedoladowywane. Po takiej trasie powinny byc full. Nie ma zadnych innych odbiornikow dodatkowych typu lodowka w trakcie jazdy.

Przypomnialo mi sie ze dodatkowy uplyw pradu moze powodowac lokalizator GPS, ktory byl montowany przez poprzedniego wlasciciela i zrezygnowal z abonamentu, wiec lokalizator zostal w aucie a deaktywowali karte SIM. Lokalizator szuka zasiegu pewnie tez zuzywajac wiecej prady niz standardowo.

Pozdr
Z.

stachu_l
Posty: 417
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:54
Auto: KDJ120 AT
Kontakt:

Re: Alarm - Logic RDA oraz ladowanie AKU

Post autor: stachu_l »

truten pisze:
10 sie 2021, 10:32
podlaczam prostownik i doladowuje aku bo nie sa naladowane, wynika z tego ze AKU sa niedoladowywane.
Jakoś się zgubiłem - co z czego wynika?
Ładowarka/prostownik po podłączeniu nie wie jaki jest stan naładowania akumulatora, pomiar samego napięcia jest dość niedokładny do tego celu więc rozpoczyna ładowanie utrzymując prąd ładowania aż do napięcia absorption (czyli tego mitycznego 14.4V ze stosownymi kompensacjami) i utrzymuje takie napięcie przez pewien czas a potem zmniejsza na float. Często zmiana na float jest dopiero sygnalizowana jako pełne naładowanie.
Czy ładowarka długo doładowuje te akumulatory?
Czy ma sygnalizację poszczególnych faz ładowania? np ekran LCD albo oddzielne LED'y na każdą fazę ładowania. Jeżeli tak jest i ładowarka w kilka sekund pokaże fazę absorption to jednak akumulator był naładowany tylko musi odczekać swoje aż do fazy podtrzymania czyli napięcia float aby zapalić informację o pełnym naładowaniu.
truten pisze:
10 sie 2021, 10:32
Lokalizator szuka zasiegu pewnie tez zuzywajac wiecej prady niz standardowo.
Podzielmy odbiorniki pobierające prąd i "prądzik". GPS to raczej "prądzik" myślę, że jakieś 100-200mA maksymalnie 500ma (0.5A) więc w czasie jazdy bez znaczenia przy alternatorze 80A. Taki pobór (prądziku) prądu może mieć znaczenie w czasie postoju bo podobnie jak alarm, immobilizer, wiele ECU, pamieć w radiu itp może być na stałe podłączony do zasilania.
W czasie jazdy to prąd pobierają:
- ECU silnika z wtryskami (myślę, że kilka A)
- dmuchawa wentylacji (tez kilka A)
- ewentualnie wentylator klimy (pewno ponad 10A)
- ogrzewanie tylnej szyby (pewno także ok 10A)
- wycieraczki
- światła - ponad 10A (60W to ok 5A x2 + pozycje przód i tył) + wszystkie dodatki jak przeciwmgielne przód/tył

Po trasie 260km na światłach i z chodzącą wentylacja/klimą/ogrzewaniem to raczej akumulatory powinny być naładowane szczególnie gdy były naładowane przed wyjazdem. Może na całkiem rozładowanych i po rozruchu z kabli trzeba się przejechać z Gdańska do Katowic aby je naładować ale przy naładowanych to odtworzenie ładunku po rozruchu to raczej powinno być mniej niż 20km. Ja w zasadzie nie doładowuje akumulatorów i mam do pracy ok 10km więc zimą w tygodniu dwa rozruchy i 20km dziennie. W weekend jakiś sklep (może dodatkowe 20km) i czasem gdzieś wyjazd. Do czasu regeneracji alternatora (padł kompletnie) nie ładowałem akumulatorów zimą (latem też nie). Po wymianie na regenerowany z ASO też raczej tego nie robiłem ale w tym czasie pojawił się COVID i charakterystyka przejazdów się zmieniła.
Ładowanie było tylko jak padł alternator i jak padł jeden akumulator - zwarcie celi, rozładowywał drugi.

Stefek
Posty: 137
Rejestracja: 01 kwie 2014, 17:42
Auto: KDJ120 2003 r

Re: Alarm - Logic RDA oraz ladowanie AKU

Post autor: Stefek »

mutaz pisze:
07 sie 2021, 09:39
W takim razie jak wyjaśnić opinie ludzi którzy regenerowali alternatory bądź wymieniali na nowe i dalej nie uzyskują napięcia w okolicach 14V?
Czy ratunkiem jest wymiana alternatora na mocniejszy? (standard to chyba 80A).
Ja, tak na szybko, nie kojarzę informacji z forum o tym ,że ktoś wymienił alternator na nowy, nie regenerowany i bezpośrednio po tej wymianie miał napięcie około 13V
Z regenerowanymi różnie bywa. Sporo jest narzekań w odmentach Internetu. Warto korzystać wyłącznie ze sprawdzonych firm. Ja zostałem zwolennikiem nowych. Zamienniki są w cenie regenerowanych. Można też kupić nowe denso. A np regenerowane 80A na wymianę bywają opisane jako 100A (widać po obudowie)
Zależnie od specyfikacji i rejonu montowano 80, 100 i 130A więc jest wybór bez rzeźbienia.

ODPOWIEDZ