Brak połączenia z ecu

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Brak połączenia z ecu

Post autor: Rokfor32 »

Ja mam oryginalną toyoty, ale w wersji 13.0 (czyli styczeń 05). I na przykład nie działa poprawnie diagnoza młodszych j12 - bo skaner "nie wie", że ma użyć protokołu CAN, a nie KWP. Z kolei ręczne przestawienie na CAN (uniwersalna diagnoza) nie daje dostępu właśnie do korekcji wtrysków, mimo że odczyt parametrów działa poprawnie ... :wink:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Brak połączenia z ecu

Post autor: Rokfor32 »

A - i jak byś miał też instrukcję do części europejskiej (papier lub płytka) - to też zgarnij.

Na razie spodobał się mi ta zabawka, to chomikuje wszystko co zdołam namierzyć. Ale słabo to idzie :wink:

mateuszw_astro
Posty: 45
Rejestracja: 21 paź 2021, 02:37

Re: Brak połączenia z ecu

Post autor: mateuszw_astro »

Rokfor32 pisze:
18 lis 2021, 07:34
Po wybraniu modelu na skanerze pojawia się taka opcja - więc wydawało się że powinno działać. No ale nie.

Natomiast w odczycie live data pojawia się odczyt ilości wtrysku z dopiskiem FB. (wartość w cm3) Dla każdego wtryskiwacza z osobna, i ze sporymi różnicami, ale wartości nie zmieniają się ze zmianą obrotów.
Jakie roczniki silnika 1KDFTV to te "starsze" i "nowsze"? Kiedy nastąpiła ta zmiana protokołu?
Mój silnik jest z roku 2005 i ma 166KM, czyli to chyba drugi z 3 wariantów. Przy zakupie auta w ASO robili przegląd i mam taki piękny wydruk mnóstwa parametrów, w tym 4 wartości "Injection Feedback Val" w jednostce mm3/st. Niestety nie wiem, czy ta wartość się zmienia, czy jest odpowiednikiem tej stałej, o której piszesz, bo nie miałem możliwości zobaczyć tego na żywo. Także w sumie nie jestem pewny, czy jestem w stanie odczytać to, co potrzebuję... No i czym są te wartości, jeśli się nie zmieniają?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Brak połączenia z ecu

Post autor: Rokfor32 »

To jest właśnie ten "starszy" :wink:

Niestety, jak napisałem wyżej, moja instrukcja nie zawiera opisu do klekotów europejskich, więc na razie nie wiem jak interpretować ten odczyt.

Korekcja wtrysków (opcja w skanerze) - to nie tylko odczyt - to również opcja ręcznego ustawienia wartości. I nie jest to takie proste i oczywiste (stąd potrzebna ta instrukcja), bo to nie jest pojedyncza wartość, a rodzaj "mapy" - 30 komórek, i dla każdej można wprowadzić cyfrę od 0 do 9. Korekcja też jest tak wyświetlana (jednorazowo mi się to jakimś cudem wyświetliło, ale jako same zerowe wartości).

kapec
Posty: 66
Rejestracja: 21 cze 2012, 15:45
Auto: LC 120 2004
Kontakt:

Re: Brak połączenia z ecu

Post autor: kapec »

Kupiłem ten z ccy. Odpalił od strzała. Nie miałem czasu się pobawić , bo leciałem do roboty. Wrócę za tydzień, sprawdzę.
A przy okazji. Jaki program polecacie? Chętnie po polsku.

mateuszw_astro
Posty: 45
Rejestracja: 21 paź 2021, 02:37

Re: Brak połączenia z ecu

Post autor: mateuszw_astro »

kapec pisze:
05 gru 2021, 16:04
Kupiłem ten z ccy. Odpalił od strzała.
Jaką masz wersję silnika i rocznik?

Stefek
Posty: 134
Rejestracja: 01 kwie 2014, 17:42
Auto: KDJ120 2003 r

Re: Brak połączenia z ecu

Post autor: Stefek »

kapec pisze:
05 gru 2021, 16:04
Kupiłem ten z ccy. Odpalił od strzała. Nie miałem czasu się pobawić , bo leciałem do roboty. Wrócę za tydzień, sprawdzę.
A przy okazji. Jaki program polecacie? Chętnie po polsku.
No i super.
Do silnika 163KM na androida znam tylko 3:
1. ELMScan Toyota auto-konfiguracja połączenia. Odczyty korekcji wtrysków w wersji płatnej
2. Torque Pro wymaga ręcznej konfiguracji połączenia, żeby odczytać korekcje wtrysków trzeba znać/ podać odpowiednie numery pid. Ne znam:(
3.OBD Car Doctor free wymaga ręcznej konfiguracji połączenia, żeby odczytać korekcje wtrysków trzeba znać/ podać odpowiednie numery pid. Nie znam:(

Szukałem dawno temu. Zna ktoś coś innego?
Do użytkowników torque pro i dowolnej wersji silnika D4D: Zna ktoś numery pid albo wyklikał odczyt wtrysków?

kapec
Posty: 66
Rejestracja: 21 cze 2012, 15:45
Auto: LC 120 2004
Kontakt:

Re: Brak połączenia z ecu

Post autor: kapec »

I żeby było śmieszniej odesłałem do sprzedawcy icara z tytułu rękojmi. Przysłali mi inny. Podłączyłem. Działa.
Może ktoś ma ochotę odkupić bo teraz mam 2.

Awatar użytkownika
Tomek92
Posty: 252
Rejestracja: 16 wrz 2018, 19:00
Auto: KDJ95 3.0 D4D
Kontakt:

Re: Brak połączenia z ecu

Post autor: Tomek92 »

kylon pisze:
18 lis 2021, 07:12
Ale w przecież w pierwszych rocznikach nie ma możliwości sprawdzenia korekcji wtrysków. Nic nowego. Tak jest.
Przez ponad 3 lata posiadania KDJ95 kilka razy prosiłem w warsztacie o sprawdzenie wtryskiwaczy (w tym także u Was) i cały czas byłem przekonany, że to było sprawdzenie poprzez podpięcie pod komputer :D Jak w takim razie sprawdzić wtryskiwacze we wczesnym D4D bez ich wyjmowania? Da się w ogóle? Rozumiem, że żeby mieć większą pewność trzeba je wyjąć, a żeby mieć 100% pewności, to najlepiej wymienić, ale czy jakakolwiek diagnostyka "w aucie" ma sens?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Brak połączenia z ecu

Post autor: Rokfor32 »

Tester fabryczny podaje normalnie korekty (tak jak to opisałeś, jako wartości stałe). Czasy wtrysku natomiast (live data) się zmieniają - tyle że to nie jest jeszcze komunikacja po CAN, więc odświeżanie idzie dosyć wolno. W starszych 1KD natomiast nie działało (przynajmniej u mnie) wpisywanie kalibracji wtryskiwaczy (po wymianie).

Awatar użytkownika
Tomek92
Posty: 252
Rejestracja: 16 wrz 2018, 19:00
Auto: KDJ95 3.0 D4D
Kontakt:

Re: Brak połączenia z ecu

Post autor: Tomek92 »

Rokfor32 pisze:
27 lut 2022, 16:39
Tester fabryczny podaje normalnie korekty (tak jak to opisałeś, jako wartości stałe).
Mówisz o drugim wątku, w którym pisałem? Czy te stałe wartości coś mówią? Czy to z generatora liczb losowych? :)

Rozumiem, że generalnie nie da się sprawdzić korekcji wtryskiwaczy w trybie "live data" w KDJ9_ i koniec kropka. Zostaje wyjęcie i sprawdzenie z wykorzystaniem odpowiedniego sprzętu?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Brak połączenia z ecu

Post autor: Rokfor32 »

Korekcja wtrysku to to wartość praktycznie stała - zmienia się bardzo wolno wraz ze zużywaniem sie wtryskiwacza. Temu w live data nie"pływa" .

Kiedyś szukałem info, jak to interpretować - ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. po mojemu jest to wartość procentowa zmiany względem wartości początkowej. Ale mogą to też być wartości w jednostce czasu. nie mam pewności.

Ale - korekta NIE świadczy o kondycji wtryskiwacza bezpośrednio - tzn, o jakości rozpylania, w tym wypadku istotnej ze względu na możliwość przepalenia tłoka. W takiej kondycji korekta powinna pokazać wartości dwucyfrowe, a nie ułamki :wink: Czemu?

Bo korekta to nic innego, jak wyrównanie pracy silnika (prędkości obrotowej) odczytywanej po KAŻDYM pojedynczym zapłonie. Ta elektronika jest po prostu na tyle czuła - że jest takie różnice w stanie wychwycić (a dokładniej - komp mierzy czas pomiędzy kolejnymi zapłonami, i koryguje wydajność wtryskiwaczy tak - żeby te czasy wyrównać). Jak się podepnie oscyloskop pod czujnik obrotów silnika (wałka rozrządu w tym wypadku) - to ładnie widać czasy pomiędzy kolejnymi impulsami. Przy ewidentnie lejącym już wtryskiwaczu komp żeby wyrównać obroty musiałby "lać" paliwo w dużej ilości, próbując wyrównać prędkość dla danego tłoka.

Ale - to taka akademicka dygresja. W tym wypadku nie ma za bardzo co się doktoryzować - manual serwisowy podaje dopuszczalne wartości odchyłki - i w tych wartościach ma się odczyt mieścić. A dla przebiegu rzędu 300 tysi się po prostu je wymienia, a nie liczy na cuda :wink:

Awatar użytkownika
Tomek92
Posty: 252
Rejestracja: 16 wrz 2018, 19:00
Auto: KDJ95 3.0 D4D
Kontakt:

Re: Brak połączenia z ecu

Post autor: Tomek92 »

Ok, dzięki :)

ODPOWIEDZ