Brak połączenia z ecu
Moderator: luk4s7
Re: Brak połączenia z ecu
To by się zgadzało bo ciągle komuś naprawiam auta przez telefon.
Re: Brak połączenia z ecu
Z którego roku masz J12?kapec pisze: ↑06 lip 2021, 18:26Zassałem sobie to ELMScan Toyota ale w wersji demo, prawdopodobnie przygotowanego tylko po to, żeby sprawdzić, czy interfejs łączy się z kompem. Mój nie łączy. Za to sprawdziłem na jakimś kompie warsztatowym i działa. Myślałem że uwalone jest obd ale jest ok.
Ma ktoś jakiś sprawdzony produkt, który po BT połączy się z telefonem z androidem?
Akrobacje z komunikacją dotyczą tylko pierwszych roczników J12 i ostatnich J9
Przed chwilą skomunikowałem Icar (chyba icar 2, wygłąda jak ten z linku, który wkleiłeś) z J12 z 2003 roku.
Od strzału zagadał z ELMScan Toyota a po skonfigurowaniu z torque pro.
ELMScan Toyota oprócz tego, że nie wymaga dodatkowej konfiguracji to w wersji płatnej umożliwia sprawdzanie korekcji wtrysków.
BTW ma ktoś numery PID dla korekcji wtrysków? W torque pro nie są predefiniowane.
Re: Brak połączenia z ecu
Mam j12 z roku 2004, jeszcze ze skrzynią 4 biegową automat.
W sobotę startuję na wakacje z kumplem, który ma rok 2005 skrzynia 5. Zobaczymy czy z jego autem pójdzie.
W sobotę startuję na wakacje z kumplem, który ma rok 2005 skrzynia 5. Zobaczymy czy z jego autem pójdzie.
Re: Brak połączenia z ecu
Chyba najbardziej prawdopodobnym wyjaśnieniem jest, że producent wsadził do twojego Icara inną podróbę ELM327 niż do mojego. O ile to jeden producent
Niedawno użytkownik MarSzen skomunikował J9 z jakimś dynksem, może ci poda sprzedawcę u którego go kupił, bo wygląda na to, że może to zależeć od serii badziewia.
Np. mój wyłącza się automatycznie po 30 minutach i nie da się go już wzbudzić przyciskiem. Trzeba go wyjąć z gniazda i ponownie włożyć (wszystkie sprzedającego tak miały).
Inna opcja to interfejs bluetooth oparty np na układzie STN1170, który według specyfikacji producenta ma wszystkie komendy AT z ELMa więc teoretycznie musi działać. Dodatkowo jest znacznie szybszy itp. itd. Kosztuje coś koło 160 PLN
Nie testowałem go bo w ostaniej chwili trafiłem na działająca podróbe ELMa.
Zawsze można zamówić online, przetestować i w razie czego, bez podania przyczyny, odesłać.
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 21 paź 2021, 02:37
Re: Brak połączenia z ecu
Również mam problem z połączeniem z ECU poprzez adapter OBD. Mam taki: https://allegro.pl/oferta/interfejs-elm ... 7025248766. Land Cruiser 120 z dieslem 166KM, rok 2005. Sam w sobie adapter działa, bo z Corollą z roku 2006 łączy się bez problemów. A z kolei jakieś 2 miesiące temu był podpinany komputer w ASO, więc złącze też powinno być ok.
Testowałem w aplikacjach Torque, inCarDoc, ELMScan Toyota, wszędzie ten sam efekt (połączenie z adapterem, ale nie z autem).
Macie jakieś pomysły / sztuczki, które można by zastosować? Albo który adapter kupić, żeby była pewność że zadziała?
Testowałem w aplikacjach Torque, inCarDoc, ELMScan Toyota, wszędzie ten sam efekt (połączenie z adapterem, ale nie z autem).
Macie jakieś pomysły / sztuczki, które można by zastosować? Albo który adapter kupić, żeby była pewność że zadziała?
Re: Brak połączenia z ecu
Myślałem, że silnik 166KM łączy się ze wszystkimi badziewiami, ale skoro nie to mogę tylko zasugerować dwa interfejsy o których pisałem wcześniej + ELMScan Toyota. Torque pro wymaga dodatkowej konfiguracji a nie pro nie da się w ogóle skonfigurować.
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 21 paź 2021, 02:37
Re: Brak połączenia z ecu
Jeden to iCar2, a drugi? A co do ELMScan, to czy przy wyborze ECU powinno to działać na "98 - 06 Auto Engine"?
W innym wątku pisałeś coś na temat dodatkowych komend, co prawda do silnika 163, ale pamiętasz może co to za komendy? ELMScan jest konsola, więc mógłbym spróbować, a przy okazji zobaczyć, czy auto coś odpowiada.
W innym wątku pisałeś coś na temat dodatkowych komend, co prawda do silnika 163, ale pamiętasz może co to za komendy? ELMScan jest konsola, więc mógłbym spróbować, a przy okazji zobaczyć, czy auto coś odpowiada.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8367
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Brak połączenia z ecu
Pany - posprawdzajcie se może w specyfikacji auta jakie J12 ma ... protokoły komunikacyjne ...
J12 wykorzystuje Eobd2 (rozszerzone), i komunikację CAN. Temu - po pierwsze - tanie badziewniki pod BT niekoniecznie działają - a jak już nawet działają - to pozwalają na podgląd podstawowych tematów jedynie.
Normalny skaner obsługujący odpowiednie protokoły pozwala (przede wszystkim) na podgląd systemu CR. Fabryczny skaner pozwala na dostęp właściwie do wszystkiego (np. z poziomu skanera można se sterować szyberdachem ... )
J12 wykorzystuje Eobd2 (rozszerzone), i komunikację CAN. Temu - po pierwsze - tanie badziewniki pod BT niekoniecznie działają - a jak już nawet działają - to pozwalają na podgląd podstawowych tematów jedynie.
Normalny skaner obsługujący odpowiednie protokoły pozwala (przede wszystkim) na podgląd systemu CR. Fabryczny skaner pozwala na dostęp właściwie do wszystkiego (np. z poziomu skanera można se sterować szyberdachem ... )
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8367
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Brak połączenia z ecu
Pod apki na fona sensownie wygląda (i w miarę rozsądna cena) CCY na chipie STN 2120. Ale nie testowałem osobiście - więc nie mam danych czy klekotnika J12 zdoła oblecieć
Re: Brak połączenia z ecu
mateuszw_astro ELMScan Toyota automatycznie ustawia/ wykrywa i ecu i odpowiednie protokoły dlatego jest najwygodniejszy do prób.
W ustawieniach torque pro a dokładniej w profilu auta możesz dodać very advanced custom string
ATIB 96 \n ATIIA 13 \n ATSH8213F0 \n ATSP4 \n 0100
Poszczególne komendy możesz też testowo wklepac z konsoli.
Nawet najstarsza wersja oryginalnego elma odpowie Ci na każdą komendę OK
ale gdy wrócisz do programu i każesz mu się połączyć to program nadpisze twoje ustawienia. a nie da się ich zapisać do konfiguracji tego modemu.
Upraszczając, program musi je sam wysłać
Drugi interfejs to STN1170 (zerknij wyżej do wątku) Ten sam producent o którym pisze Rokfor i tak samo jak Rokfor nie testowałem, ale według specyfikacji powinien zagadać.
Rokfor "tanie badziewniki" nie działają bo napis "Supports all OBDII protocols" to bezczelne kłamstwo
W ustawieniach torque pro a dokładniej w profilu auta możesz dodać very advanced custom string
ATIB 96 \n ATIIA 13 \n ATSH8213F0 \n ATSP4 \n 0100
Poszczególne komendy możesz też testowo wklepac z konsoli.
Nawet najstarsza wersja oryginalnego elma odpowie Ci na każdą komendę OK
ale gdy wrócisz do programu i każesz mu się połączyć to program nadpisze twoje ustawienia. a nie da się ich zapisać do konfiguracji tego modemu.
Upraszczając, program musi je sam wysłać
Drugi interfejs to STN1170 (zerknij wyżej do wątku) Ten sam producent o którym pisze Rokfor i tak samo jak Rokfor nie testowałem, ale według specyfikacji powinien zagadać.
Rokfor "tanie badziewniki" nie działają bo napis "Supports all OBDII protocols" to bezczelne kłamstwo
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8367
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Brak połączenia z ecu
Jest też inna kwesta: OBD2 to ustandaryzowany system - ale dla silnika. Natomiast pozostałe moduły pojazdu - już niekoniecznie.
Część współczesnych marek leci wszystkie systemy po CAN - ale starsze pojazdy już niekoniecznie. Standardowe złącze obd2 ma aż 8 pinów "niestandardowych" - które sa wykorzystywane przez producentów wg uznania (tzw vendor option). A więc i czasem sprzecznie (czyli na danym pinie mogą się pojawiać bardzo różne protokoły komunikacji).
W praktyce więc do zaawansowanej komunikacji stosuje się głowice skanujące z multiplekserem, czyli takie, które są zdolne wykrywać poszukiwany protokół na tych pinach, i przełączać kanał komunikacyjny na nie (selektywnie - taka głowica zawiera po prostu fizyczne przekaźniki przełączające). Toyoty - w tym J12 - też to dotyczy. Standardowa komunikacja OBD2 nie daje dostępu do ABS czy Airbag, oraz do systemów nadwozia: to są po prostu fizycznie inne piny w złączu (już nie mówiąc o protokole komunikacji), których zwykłe skanery na ELM (i pochodne) nie widzą.
Przeglądając dane takich urządzeń czasem trafiałem na opisy w specyfikacji sugerujące głębsze możliwości dla danej marki - ale żeby tak było, taki skaner musi być wyspecjalizowany - tzn. musi mieć fizyczne podpięcie do owych dodatkowych pinów złącza obd i mieć pod nie napisane protokoły. Ale to oznacza, że taki skaner zrobiony dla toyoty na przykład z inną marka po prostu nie będzie pracował poprawnie (a więc już nie będzie taki uniwersalny).
Część współczesnych marek leci wszystkie systemy po CAN - ale starsze pojazdy już niekoniecznie. Standardowe złącze obd2 ma aż 8 pinów "niestandardowych" - które sa wykorzystywane przez producentów wg uznania (tzw vendor option). A więc i czasem sprzecznie (czyli na danym pinie mogą się pojawiać bardzo różne protokoły komunikacji).
W praktyce więc do zaawansowanej komunikacji stosuje się głowice skanujące z multiplekserem, czyli takie, które są zdolne wykrywać poszukiwany protokół na tych pinach, i przełączać kanał komunikacyjny na nie (selektywnie - taka głowica zawiera po prostu fizyczne przekaźniki przełączające). Toyoty - w tym J12 - też to dotyczy. Standardowa komunikacja OBD2 nie daje dostępu do ABS czy Airbag, oraz do systemów nadwozia: to są po prostu fizycznie inne piny w złączu (już nie mówiąc o protokole komunikacji), których zwykłe skanery na ELM (i pochodne) nie widzą.
Przeglądając dane takich urządzeń czasem trafiałem na opisy w specyfikacji sugerujące głębsze możliwości dla danej marki - ale żeby tak było, taki skaner musi być wyspecjalizowany - tzn. musi mieć fizyczne podpięcie do owych dodatkowych pinów złącza obd i mieć pod nie napisane protokoły. Ale to oznacza, że taki skaner zrobiony dla toyoty na przykład z inną marka po prostu nie będzie pracował poprawnie (a więc już nie będzie taki uniwersalny).
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 21 paź 2021, 02:37
Re: Brak połączenia z ecu
Widzę że temat jest złożony, chociaż tak na prawdę, gdyby była do wszystkiego dokumentacja (jak np które protokoły na których pinach itp są w danym samochodzie), to pewnie większość problemów dałoby się rozwiązać.
Mi zasadniczo chodzi o połączenie z komputerem silnika i odczytanie korekt wtrysków - powyżej Stefek pisał, że to możliwe w ELMScan Toyota w wersji płatnej. Inne parametry byłoby fajnie zobaczyć, ale nie mam jakiejś realnej potrzeby. Na razie idzie do mnie adapter iCar2, zobaczymy czy odpali, najwyżej będę kombinował dalej
Mi zasadniczo chodzi o połączenie z komputerem silnika i odczytanie korekt wtrysków - powyżej Stefek pisał, że to możliwe w ELMScan Toyota w wersji płatnej. Inne parametry byłoby fajnie zobaczyć, ale nie mam jakiejś realnej potrzeby. Na razie idzie do mnie adapter iCar2, zobaczymy czy odpali, najwyżej będę kombinował dalej
A, czyli to nie są komendy przesyłane bezpośrednio do samochodu, tylko służą do komunikacji z adapterem? Myślałem, że to tylko coś w rodzaju wirtualnego portu szeregowego i przekazuje dane jak lecą. Czy to działa na podobnej zasadzie jak połączenie PPP, gdzie za pomocą komend AT konfigurowany jest modem i zestawiane połączenie, a później docelowe dane są wysyłane binarnie?ATIB 96 \n ATIIA 13 \n ATSH8213F0 \n ATSP4 \n 0100
Poszczególne komendy możesz też testowo wklepac z konsoli.
Nawet najstarsza wersja oryginalnego elma odpowie Ci na każdą komendę OK
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8367
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Brak połączenia z ecu
Docelowe dane są wysyłane (a raczej odczytywane, bo to w zasadzie komunikacja jednokierunkowa) protokołem komunikacyjnym właśnie. ELM (i inne) to po prostu konwerter tego sygnału na binarny.
Protokół JPW, używany w starszych toyotach, to modulacja PWM. Żadem współczesny pc czy android tego nie odczyta bezpośrednio
Protokół JPW, używany w starszych toyotach, to modulacja PWM. Żadem współczesny pc czy android tego nie odczyta bezpośrednio
Re: Brak połączenia z ecu
A nie prościej podjechać do kogoś kto wydał kilkanaście tysięcy na skaner który ogarnia i sprawdzić te wtryski np za 50 PLN?
Taka prosta optymalizacja czasu i kosztów
Taka prosta optymalizacja czasu i kosztów
Re: Brak połączenia z ecu
To już nawet na wsiach każą płacić 100-150 za podłączenie kompa.