Problem silnik 1KD 163KM LC120

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Kolo
Posty: 46
Rejestracja: 11 lip 2020, 20:37
Auto: Toyota 4Runner 2.4 TD 91r.
Kontakt:

Problem silnik 1KD 163KM LC120

Post autor: Kolo »

Cześć
Auto LC 120 2005 3.0 163KM automat
Ogolnie silnik na wolnych obrotach pracuje równo, przy spokojnej jeździe też wszystko ok.
Problem pojawia sie pod obciążeniem, kiedy np chcemy wyprzedzić dajemy gaz w podłogę, silnik się kręci np do 3500 po czym obroty spadają do 2500 i totalny brak mocy 3 4 sekundy i znowu się rozkręca i po chwili znowu to samo, oczywiście noga cały czas na gazie.
Żadnych błędów na desce.
Podejrzenie jest w kierunku tych zaworków SCV i tu pytanie czy polecacie kogoś z okolic Bielska Białej kto by się tym mógł zająć?

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2143
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Problem silnik 1KD 163KM LC120

Post autor: sebastian44 »

Te zaworki nie są takie drogie i można je wymienić samodzielnie. Ale zaczął bym od sprawdzenia bledow w komputerze bo to że nie ma na desce to jeszcze nic nie znaczy.

Tośka
Posty: 8
Rejestracja: 23 sty 2021, 12:42

Re: Problem silnik 1KD 163KM LC120

Post autor: Tośka »

Mam dokładnie to samo, po podpięciu komputra żadnych błędów.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8347
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Problem silnik 1KD 163KM LC120

Post autor: Rokfor32 »

Zimno jest. :wink:

Opisujecie objaw od zatykającego się toru paliwa. Nie leci paliwo (coś sie przytyka) - to i auto nie jedzie :wink:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18024
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Problem silnik 1KD 163KM LC120

Post autor: kylon »

Dokładnie. Panowie. Zima jest. Na to nie ma aplikacji. Trzeba się cofnąć do lat gdzie zima bywała częściej w naszym kraju.

tango125lc
Posty: 3
Rejestracja: 24 lut 2021, 13:49
Auto: Land Cruiser KDJ125L ,10/2002

Re: Problem silnik 1KD 163KM LC120

Post autor: tango125lc »

Mam ten sam silnik i były te same problemy,myślałem że to EGR,okazało się że czysty lecz ten przewód z chłodniczą który dostarcza spaliny do EGR był kompletnie zatkany.Ktoś mi doradził dolewanie nafty do paliwa i auto porządnie przegonić 100 km tak do 160/godz.Po miesiącu wszystko wróciło do normy,silnik zyskał nowe życie.
Teraz zawsze dolewam nafty do paliwa silnik 290 tys przebiegu chodzi prawiei jak nowy.Radze spróbowaç,koszty znikome

ODPOWIEDZ