J120 półosie tył

Moderator: luk4s7

meenia
Posty: 53
Rejestracja: 27 gru 2015, 14:02
Kontakt:

J120 półosie tył

Post autor: meenia »

Witam, czy w 120 półosie tylne w wersji z blokada i bez czymś się różnią czy są takie same ?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18029
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: J120 półosie tył

Post autor: kylon »

Różnią. W wersji z blokadą jest dłuższy wieloklin.

meenia
Posty: 53
Rejestracja: 27 gru 2015, 14:02
Kontakt:

Re: J120 półosie tył

Post autor: meenia »

Jedna, czy obie ? Potrzebuje dołożyć blokadę do 120, która jej nie miała i muszę wiedzieć co jeszcze dokupić, mam główkę i obudowę mostu.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18029
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: J120 półosie tył

Post autor: kylon »

Czy obie to nie pamiętam. Na pewno są 4 różne obudowy mostu ;-)

meenia
Posty: 53
Rejestracja: 27 gru 2015, 14:02
Kontakt:

Re: J120 półosie tył

Post autor: meenia »

No jakby tak zamontować główkę z blokadą w obudowę bez blokady, to półosie mogły by zostać ? Że trzeba modyfikować obudowę to wiem, są opisy na forach z USA, ale nie ma nic o osiach

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18029
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: J120 półosie tył

Post autor: kylon »

Tak można zrobić ale pochwę trzeba zrobić porządnie i potem na frezarce obrobić powierzchnię styku. Chyba że komuś nie przeszkadzają dwie kiełbasy silikonu.

meenia
Posty: 53
Rejestracja: 27 gru 2015, 14:02
Kontakt:

Re: J120 półosie tył

Post autor: meenia »

To rozumiem, a wtedy siądą moje półosie od wersji bez blokady ?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18029
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: J120 półosie tył

Post autor: kylon »

No jedna na pewno nie. Ta po której chodzi przesuwka jest inna. A druga nie wiem.

meenia
Posty: 53
Rejestracja: 27 gru 2015, 14:02
Kontakt:

Re: J120 półosie tył

Post autor: meenia »

Przesuwka nie chodzi po półosi, spina koronkę z obudową dyfra, miałem dawno 100, tam była taka przesuwka z zębami na powierzchni czołowej i chyba ona pracowała na frezów półosi.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18029
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: J120 półosie tył

Post autor: kylon »

No tak ale półoś jest głębiej zazębiona. O to mi chodziło.

meenia
Posty: 53
Rejestracja: 27 gru 2015, 14:02
Kontakt:

Re: J120 półosie tył

Post autor: meenia »

Aaa ok, już rozumiem, czyli teoretycznie jedną półoś potrzebuje, lewą

meenia
Posty: 53
Rejestracja: 27 gru 2015, 14:02
Kontakt:

Re: J120 półosie tył

Post autor: meenia »

No więc obie półosie są takie same, zarówno w wersji z blokadą jak i bez. Zagłębiają się w obu dyfrach na 35mm w wieloklin i mają około 8-10 mm do osi satelitów

Awatar użytkownika
Ptasiek
Posty: 43
Rejestracja: 14 lip 2016, 08:52
Auto: KZJ95L
Kontakt:

Re: J120 półosie tył

Post autor: Ptasiek »

Witajcie.
Czy możecie proszę potwierdzić kwestię tylnej blokady j120 3.0 d4d automat?
Zakup samej główki nie załatwia tematu?
Myślałem, że jak zakupię to przełożę i git a jeszcze jakieś fikołki z półosią?
Talerz i atak w razie innego przełożenia powinien spasować.
Może opcja blokady elektrycznej okaże się lepsza...w patrolu banglało.

pozdro

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8380
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: J120 półosie tył

Post autor: Rokfor32 »

Namieszali wcześniej.

Półosie pasują (różne są, ale w J100, a nie w 120). Główka wymaga przerobienia pochwy, albo trzeba zamontować całość, czyli główkę razem z pasującą do niej pochwą.

Przeróbka nie jest trudna, ale wymaga sprzętu: trzeba nieco powierzchni napawać, potem splanować, i wykonać cztery nowe otwory, oraz wyfrezować podcięcie na przesuwkę. Tak czy siak więc pochwę trzeba zdjąć, bo na aucie raczej ciężko zachować wymaganą dokładność, robiąc to ręcznie.

Awatar użytkownika
Ptasiek
Posty: 43
Rejestracja: 14 lip 2016, 08:52
Auto: KZJ95L
Kontakt:

Re: J120 półosie tył

Post autor: Ptasiek »

Dzieki za info Rokfor32 :)
Temat blokady od dawna mnie kręcił.
J95 miała fabrycznie - https://youtu.be/atXXk1xyhA0
Kiedyś w patrolu zamontowałem elektryka HF też ciekawy aczkolwiek nie wiem jak z żywotnością. Chyba najprostsza opcja.
Teraz remontuje j120 i jakoś wstyd mi żeby jej tam nie było :wink:

ODPOWIEDZ