Sprężyny +50kg tył bez liftu

Moderator: luk4s7

CooL
Posty: 100
Rejestracja: 20 gru 2016, 12:40

Sprężyny +50kg tył bez liftu

Post autor: CooL »

Dzień dobry,

Poszukuję sprężyn na tył do 120, żeby miały jakieś +50kg obciążenia, ale bez liftu. Przejrzałem oferty poniższych firm i wszędzie z większym obciążeniem idzie lift.

1. OME - +40mm ; +150kg
2. Dobinsons - +50mm ; +60-100kg
3. TT - +50mm ; +50kg
4. Lovells +50mm; +0-100kg

Ktoś coś ? :)

Mój problem jest związany z wysokością auta i wysokością bramy garażowej. Auto z namiotem ma jakieś 225-228cm, brama 230cm. Jest to garaż wielostanowiskowy na osiedlu, więc odpada poniesienie nadproża ;)

Pozdrawiam,

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 16599
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Sprężyny +50kg tył bez liftu

Post autor: kylon »

TTCS1697 20 mm do 50 kg.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 2863
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Wciąż LC
Kontakt:

Re: Sprężyny +50kg tył bez liftu

Post autor: luk4s7 »

kylon pisze:TTCS1697 20 mm do 50 kg.
Tej firmy i o takich parametrach miałem w J9. Bardzo dobre rozwiazanie jak ktoś nie chce liftu ale jednak pare kg więcej ładowności by się przydało bo np. hak i zabudowa jeżdżą na codzień. Miałem oba a potem już tylko hak i na pusto też komfort. Polecam więc zdecydowanie.

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1097
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: Sprężyny +50kg tył bez liftu

Post autor: Heniu »

Dobinsons ma w karcie zamiennik oryginału z lekką wagą, nawet mamy na magazynie.

CooL
Posty: 100
Rejestracja: 20 gru 2016, 12:40

Re: Sprężyny +50kg tył bez liftu

Post autor: CooL »

Heniu pisze:Dobinsons ma w karcie zamiennik oryginału z lekką wagą, nawet mamy na magazynie.
A który konkretnie model ? Bo przejrzałem cennik z twojej strony, strona 139 i wszystkie z podwyższoną wagą mają lift.
kylon pisze:TTCS1697 20 mm do 50 kg.
Dzięki za podpowiedź, jakoś po wakacjach będę kombinował.
Ostatnio zmieniony 15 lip 2020, 12:48 przez CooL, łącznie zmieniany 1 raz.

CooL
Posty: 100
Rejestracja: 20 gru 2016, 12:40

Re: Sprężyny +50kg tył bez liftu

Post autor: CooL »



Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1097
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: Sprężyny +50kg tył bez liftu

Post autor: Heniu »

https://www.dobinsonsprings.com/toyota/ ... Components
Symbol C59-323 wysokość w stanie wolnym 375 mm, zwój 16 mm

CooL
Posty: 100
Rejestracja: 20 gru 2016, 12:40

Re: Sprężyny +50kg tył bez liftu

Post autor: CooL »

Heniu pisze:
15 lip 2020, 13:46
https://www.dobinsonsprings.com/toyota/ ... Components
Symbol C59-323 wysokość w stanie wolnym 375 mm, zwój 16 mm
Dziękuję.

Widzisz, w katalogu na stronie nie jest napisane, że wytrzymują dodatkowe obciążenie, dlatego je pominąłem w analizie. :)

CooL
Posty: 100
Rejestracja: 20 gru 2016, 12:40

Re: Sprężyny +50kg tył bez liftu

Post autor: CooL »

Finalnie zdecydowałem się na TTCS1697 20 mm do 50 kg. I okazuje się, że z tymi sprężynami zawieszenie tylne wróciło do wysokości zawieszenia pneumatycznego ustawionego na N, czyli około 89cm.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 1733
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Sprężyny +50kg tył bez liftu

Post autor: sebastian44 »

Czyli jak załadujesz auto to siądzie poniżej N. Troche słabe wziąleś te sprężyny.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 2863
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Wciąż LC
Kontakt:

Re: Sprężyny +50kg tył bez liftu

Post autor: luk4s7 »

sebastian44 pisze:
08 wrz 2020, 12:04
Czyli jak załadujesz auto to siądzie poniżej N. Troche słabe wziąleś te sprężyny.
To chyba normalne że po załadowaniu sprężyna siada poniżej położenia "na pusto", czyż nie? Dobrze dobrana sprężyna daje komfort na pusto i nie siada na odbojach kiedy auto załadowane. TTCS1697 podnosi tył o 2cm w stosunku do seryjnej sprężyny więc widocznie pneumatyka trzymała tył wyżej niż powinna.

CooL
Posty: 100
Rejestracja: 20 gru 2016, 12:40

Re: Sprężyny +50kg tył bez liftu

Post autor: CooL »

sebastian44 pisze:
08 wrz 2020, 12:04
Czyli jak załadujesz auto to siądzie poniżej N. Troche słabe wziąleś te sprężyny.
NIby są to sprężyny +20mm, więc nie powinien tak szybko opaść. A co do słabych sprężyn, to sprężyny +100kg są + 40mm, i jak pisałem wcześniej w bramę garażową mogę nie dać rady wjechać ;]

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 1733
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Sprężyny +50kg tył bez liftu

Post autor: sebastian44 »

luk4s7 pisze:
08 wrz 2020, 12:19
sebastian44 pisze:
08 wrz 2020, 12:04
Czyli jak załadujesz auto to siądzie poniżej N. Troche słabe wziąleś te sprężyny.
To chyba normalne że po załadowaniu sprężyna siada poniżej położenia "na pusto", czyż nie? Dobrze dobrana sprężyna daje komfort na pusto i nie siada na odbojach kiedy auto załadowane. TTCS1697 podnosi tył o 2cm w stosunku do seryjnej sprężyny więc widocznie pneumatyka trzymała tył wyżej niż powinna.
Co do tego nie byłbym taki pewien, sprężyny produkowane w Australii czesto są dobierane do innych wersji wyposażenia wiec te 20 mm trzeba traktować mocno referencyjnie bo nie wiemy dokładnie jaki bedzie efekt po ich założeniu. Tutaj najwyraźniej maja fabryczną wysokość.

Ja osobiscie wolę jak auto na pusto jest troche wyżej żeby jak je załaduje na wyjazd to nie szorowało tyłkiem po ziemi. A przecież własnie do wyjazdów te fury służą a nie do lansu na pusto po mieście ;) Dlatego też fabrycznie w J120 tył jest wyraźnie wyżej niż przód.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 2863
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Wciąż LC
Kontakt:

Re: Sprężyny +50kg tył bez liftu

Post autor: luk4s7 »

sebastian44 pisze:
08 wrz 2020, 15:31
sprężyny produkowane w Australii czesto są dobierane do innych wersji wyposażenia wiec te 20 mm trzeba traktować mocno referencyjnie bo nie wiemy dokładnie jaki bedzie efekt po ich założeniu
Jakie fabryczne wyposażenie mają auta z Australii inne w stosunku do aut w EU? Jedyne co mi przychodzi do głowy (a co ma wpływ na obciążenie tyłu) to dodatkowy zbiornik w miejscu koła zapasowego i koło na klapie. W 150'tce jest to fabryczna opcja do zamówienia u dealera (na rynku Australijskim oczywiście). Gdyby pod taki setup były krojone sprężyny TT czyli od tej masy liczone +20mm i +50kg to u nas auto powinno stać wyżej i na pusto być sztywniejsze. 150'tka na rynku EU nie ma opcji dodatkowego zbiornika w miejscu koła ani koła na klapie (mowa o 5d, w 3d jest koło na klapie bo się nie zmieści pod podłogą). Czyli według Ciebie zapodanie takich sprężyn powinno dać u nas lepszy (wyższy) efekt.

Kiedyś w Polonezach stosowało się "wzmacniane" resory bo fabryczne siadały szybko. Wiele aut jeździło z nienaturalnie zadartą dupą. To było przegięcie w drugą stronę. Trzeba więc wyważyć te dodatkowe cm i masy. Miałem w J95 sprężyny TT +20mm i +50kg i jak pisałem wyżej - na pusto komfort, po załadowaniu nic nie dobija ani nie trze tyłkiem po ziemi. Mimo że auto miałem ze 2x trochę przeładowane. W praktyce jest to więc bardzo sensowny kompromis dla takiego użytku jak kolega CooL potrzebuje.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 1733
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Sprężyny +50kg tył bez liftu

Post autor: sebastian44 »

Dobra nie kłócę się, wiem tylko z doświadczenia że niejednokrotnie wysokość jaka deklarował producent miała się różnie do tej którą faktycznie uzyskujemy. Jak mamy trochę gratów w aucie to bywa że te +20 mm to w rzeczywistości 0mm a jak zapakujemy na wyjazd to -20mm ;)

ODPOWIEDZ